- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
iDnes opět potvrdila svou neschopnost jakéhokoli vlastního úsudku a pochybné úrovně investigativnosti svých novinářů. Vezmou všechno, co jim pan Šteffl nakuká. Je to opravdu tristní:).
Předně, "výzkumu" pana Šteffla se zúčastnily jen 2 pedagogické fakulty. Navíc jen v některých oborech. Ze statistického hlediska se jedná o chybný vzorek...
Dále, existují opravdu relevantní výzkumy, například Střediska vzdělávací politiky UK, odkaz viz zde:
kde je jasně ukázáno, že Pedagogické fakulty mají jeden z nejvyšších indexů výběrovosti. Totéž potvrzuje Akreditační komise ČR a například i prof. Průcha v knize Pedagogická encyklopedie, kde lze v 1. příloze nalézt srovnání pedagogických a filosofických fakult. Také se tam ukazuje, že technické vysoké školy přijímají téměř každého:). Takže, páni novináři z iDnes, méně cliché a více přemýšlejte a ověřujte fakta.
Často práci žurnalistů nekritizuji, ale tentokrát se mi dostal do ruky článek, který zaslouží pěkných pár facek. Od začátku gymnázia jsem toužil po učitelském povolání, a nyní se dozvídám, že jsem v jakési třetině "ňoumů", která se vzala kdo(asi jen pan Jiřička)víkde. Ano, ve studiu stále jsem, a přiznávám, že jej prodlužuji.
Ono, milí přátelé, je zvláštní, že žádný článek tu neřeší třeba dvouoborové pedagogické vzdělání, kde student plní každý semestr klidně 17 kurzů (na rozdíl od jiných "odborněji" zaměřených studií, kde se splní 7 kurzů a hurá do dalšího semestru). K tomu jsem měl to štěstí vykonávat činnost pomocné vědecké síly na dvou centrech na univerzitě, učit v jazykovém kurzu nebo krátkodobě na střední škole. A nemám pocit, že by někdo byl rozladěný z toho, že jsem pořád frekventantem Bc. programu, nebo že by mi někdo něco vytkl v obou praxích.
Přestaňte zde paušalizovat celé ročníky VŠ studia!! Poukazujete pouze na vlastní hloupost :)
vy, co si děláte z učitelů legraci, vy byste si měli uvědomit, že v naší republice je nejstarší věkový průměr učitelů na světě. Pokud to půjde takhle dál, nebude mít vaše děti kdo učit. Nejsou všichni učitelé pouhými absolventy pedagogických fakult, ale také filosofických nebo i VŠ chemicko-technologických, obor učitelství atd. Spíš než posmívání, byste měli pomoci učitelům k lepším platům. Odbory, pro učitele nedělají nic. Byla sice vyhlášena stávka, ale na období maturit, a to, žádný slušný učitel neudělá. Možná by nebylo špatné se nad sebou zamyslet a místo překlepů v příspěvku, přemýšlet nad jeho obsahem.
Není učitelů...marodí...berou tedy důchodce!!!!
Dost volna,dopolední práce a pak volný den na vedlejšák.dobré.Platy kolem 20000za 20h práce,3 měsíce volna-kdo by to nebral,že?!
O M Y L Naopak! Učitelů je nadbytek a to takový, že MŠMT od loňského roku nařídilo propustit 70 tisíc učitelů. No a co se týká volného času, tak je vidět, že o učitelské profesi nic nevíte. To není jen výuka, ale také příprava na každou hodinu. Umět umravnit rozmazlené dětičky, kterým se dnes nesmí říct křivé slovo, aby neutrpěla jejich osobnost, to je také umění. Otravování se s rodiči, kteří jsou kritičtí pouze k učitelům, ale vůbec ne ke svým ratolestem, to je občas hnus a v neposlední řadě věčné inspekce, které vůbec nezajímá jak je škola vybavená, jestli se tam žáci cítí dobře, jaká je atmosféra mezi zaměstnanci atd., ale pouze papíry...papíry...papíry. Když jsme chodili do školy my, tak pokud si na nás učitel stěžoval, dostali jsme doma na prd... Dnes málem dostane na pr... ,učitel.
na pedáky, když mají naprostou jistotu mizerného výdělku v oboru až do smrti. Jinak souhlas s názory, že být dobrým učitelem vůbec není primárně o tom, jak student zvládl látku na VŠ. Už pro výuku na základní škole v oboru matematika fyzika jsou studenti VŠ trápeni poměrně náročnou matematikou, nemluvě o teoretické fyzice. Zato prostoru pro třeba práci s nadprůměrně nebo podprůměrně talentovanými dětmi je minimum, prakticky nula. O současné situaci kdy má student za celou dobu studia 2x3 týdny praxe nemluvě. Vlastní zkušenost.
Vůbec nejsrandovnější mi ale přijde tvrzení Scia, že studentů technických oborů je dost a nedostatek absolventů mýtus. Oni ve škodovce, honeywellu, unicornu a dalších asi věří mýtům a na základě mýtů otevírají vlastní školy, místo aby sáhli po dostatku absolventů ze státních škol :-))
jak platové hodnocení, tak absolventská nezaměstnanost neukazují, že by techniků bylo málo. to je stále stejná písnička z průmyslu, protože potřebují kvalifikovanou a hlavně levnou pracovní sílu, takže tímto sledují jen zvýšení poptávky a tím snížení ceny. z technických oborů má dle mého názoru smysl studovat pouze IT.
známky neznamená vůbec nic. Často jsou takový lidé profesně úspěšnější než šprti.
Jenže ti lepší, když mají začít živit rodinu, se s učitelstvím rozloučí a jdou vydělávat peníze jinam. Pár takových znám ze svého okolí.
Kdo si nevěřil, že na VŠ má, tak šel na pajdák.
Nelze se divit, že učitelem se stávají ti, kteří se jinak neuživí.
a od té doby, co učí, už se nedivím, že z našich škol vychází tolik hňupů