Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za katedry míří nekvalitní kantoři, na učitele studuje horší průměr

Za katedry zamíří v příštích letech málo kvalitní kantoři. Na pedagogické fakulty se totiž hlásí a pak i dostávají většinou studenti, kteří na střední škole patřili k těm slabším. Vyplývá to z průzkumů společnosti Scio.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Augment

Pan Sťeffl opět mystifikuje

iDnes opět potvrdila svou neschopnost jakéhokoli vlastního úsudku a pochybné úrovně investigativnosti svých novinářů. Vezmou všechno, co jim pan Šteffl nakuká. Je to opravdu tristní:).

Předně, "výzkumu" pana Šteffla se zúčastnily jen 2 pedagogické fakulty. Navíc jen v některých oborech. Ze statistického hlediska se jedná o chybný vzorek...

Dále, existují opravdu relevantní výzkumy, například Střediska vzdělávací politiky UK, odkaz viz zde:

http://www.strediskovzdelavacipolitiky.info/download/Srovn%C3%A1n%C3%AD%20VV%C5%A0%20v%20%C4%8CR%20-%20LN%20Akademie%2017-02-2012.pdf

kde je jasně ukázáno, že Pedagogické fakulty mají jeden z nejvyšších indexů výběrovosti. Totéž potvrzuje Akreditační komise ČR a například i prof. Průcha v knize Pedagogická encyklopedie, kde lze v 1. příloze nalézt srovnání pedagogických a filosofických fakult. Také se tam ukazuje, že technické vysoké školy přijímají téměř každého:). Takže, páni novináři z iDnes, méně cliché a více přemýšlejte a ověřujte fakta.

0/0
21.10.2012 11:04

wardin

Bravo!

Často práci žurnalistů nekritizuji, ale tentokrát se mi dostal do ruky článek, který zaslouží pěkných pár facek. Od začátku gymnázia jsem toužil po učitelském povolání, a nyní se dozvídám, že jsem v jakési třetině "ňoumů", která se vzala kdo(asi jen pan Jiřička)víkde. Ano, ve studiu stále jsem, a přiznávám, že jej prodlužuji.

Ono, milí přátelé, je zvláštní, že žádný článek tu neřeší třeba dvouoborové pedagogické vzdělání, kde student plní každý semestr klidně 17 kurzů (na rozdíl od jiných "odborněji" zaměřených studií, kde se splní 7 kurzů a hurá do dalšího semestru). K tomu jsem měl to štěstí vykonávat činnost pomocné vědecké síly na dvou centrech na univerzitě, učit v jazykovém kurzu nebo krátkodobě na střední škole. A nemám pocit, že by někdo byl rozladěný z toho, že jsem pořád frekventantem Bc. programu, nebo že by mi někdo něco vytkl v obou praxích.

Přestaňte zde paušalizovat celé ročníky VŠ studia!! Poukazujete pouze na vlastní hloupost :)

0/0
19.10.2012 16:41

Wranow

Všem srandistům

vy, co si děláte z učitelů legraci, vy byste si měli uvědomit, že v naší republice je nejstarší věkový průměr učitelů na světě. Pokud to půjde takhle dál, nebude mít vaše děti kdo učit. Nejsou všichni učitelé pouhými absolventy pedagogických fakult, ale také filosofických nebo i VŠ chemicko-technologických, obor učitelství atd. Spíš než posmívání, byste měli pomoci učitelům k lepším platům. Odbory, pro učitele nedělají nic. Byla sice vyhlášena stávka, ale na období maturit, a to, žádný slušný učitel neudělá. Možná by nebylo špatné se nad sebou zamyslet a místo překlepů v příspěvku, přemýšlet nad jeho obsahem.!!!!!!

+2/0
19.10.2012 10:33

Avina

Učí pořád důchodci:64-71let

Není učitelů...marodí...berou tedy důchodce!!!!

Dost volna,dopolední práce a pak volný den na vedlejšák.dobré.Platy kolem 20000za 20h práce,3 měsíce volna-kdo by to nebral,že?!:-P

0/0
19.10.2012 10:27

Wranow

Re: Učí pořád důchodci:64-71let

O M Y L ! Naopak! Učitelů je nadbytek a to takový, že MŠMT od loňského roku nařídilo propustit 70 tisíc učitelů. No a co se týká volného času, tak je vidět, že o učitelské profesi nic nevíte. To není jen výuka, ale také příprava na každou hodinu. Umět umravnit rozmazlené dětičky, kterým se dnes nesmí říct křivé slovo, aby neutrpěla jejich osobnost, to je také umění. Otravování se s rodiči, kteří jsou kritičtí pouze k učitelům, ale vůbec ne ke svým ratolestem, to je občas hnus a v neposlední řadě věčné inspekce, které vůbec nezajímá jak je škola vybavená, jestli se tam žáci cítí dobře, jaká je atmosféra mezi zaměstnanci atd., ale pouze papíry...papíry...papíry. Když jsme chodili do školy my, tak pokud si na nás učitel stěžoval, dostali jsme doma na prd... Dnes málem dostane na pr... ,učitel.

+2/0
19.10.2012 10:42

komentator-1

těžko přitáhnout nejlepší studenty

na pedáky, když mají naprostou jistotu mizerného výdělku v oboru až do smrti. Jinak souhlas s názory, že být dobrým učitelem vůbec není primárně o tom, jak student zvládl látku na VŠ. Už pro výuku na základní škole v oboru matematika fyzika jsou studenti VŠ trápeni poměrně náročnou matematikou, nemluvě o teoretické fyzice. Zato prostoru pro třeba práci s nadprůměrně nebo podprůměrně talentovanými dětmi je minimum, prakticky nula. O současné situaci kdy má student za celou dobu studia 2x3 týdny praxe nemluvě. Vlastní zkušenost.

Vůbec nejsrandovnější mi ale přijde tvrzení Scia, že studentů technických oborů je dost a nedostatek absolventů mýtus. Oni ve škodovce, honeywellu, unicornu a dalších asi věří mýtům a na základě mýtů otevírají vlastní školy, místo aby sáhli po dostatku absolventů ze státních škol :-))

+1/0
19.10.2012 8:47

jarda4161

Re: těžko přitáhnout nejlepší studenty

jak platové hodnocení, tak absolventská nezaměstnanost neukazují, že by techniků bylo málo. to je stále stejná písnička z průmyslu, protože potřebují kvalifikovanou a hlavně levnou pracovní sílu, takže tímto sledují jen zvýšení poptávky a tím snížení ceny. z technických oborů má dle mého názoru smysl studovat pouze IT.

0/0
20.10.2012 5:45

Obcan Svobodny

To že někdo nemá nejlepší

známky neznamená vůbec nic. Často jsou takový lidé profesně úspěšnější než šprti.

0/0
19.10.2012 8:16

Bývalý volič ČSSD

Všichni absolventi pedagogických fakult nejsou špatní.

Jenže ti lepší, když mají začít živit rodinu, se s učitelstvím rozloučí a jdou vydělávat peníze jinam. Pár takových znám ze svého okolí.

0/0
19.10.2012 7:58

Sarka-3

Objevili jste Ameriku

Kdo si nevěřil, že na VŠ má, tak šel na pajdák.

+2/0
19.10.2012 7:58

cmunda v mém septiku

Za tyhle učitelské platy si nemůžete učitele vybírat.

Nelze se divit, že učitelem se stávají ti, kteří se jinak neuživí.

+1/0
19.10.2012 7:50

jenda3

souhlas, mám kantorku v rodině

a od té doby, co učí, už se nedivím, že z našich škol vychází tolik hňupů;-D

+2/0
19.10.2012 5:54

Morgiana

Tak

Nás bylo na střední pedagogické 40 ve třídě a dneska jsme ve školství dvě . VŚ nemám, v é době byl limit , koilik lidí ze třidy smělo jít dělat zkoušky a hlavně jsem byla těhotná. Vš jsem si zatím nedodělala a upřímně vidím řadu kolegyň , které ji mají a  uší naprosto otřesně . V té VŠ ty předpoklady být dobrým učitelem opravdu nebudou .

Jinak souhlasím s p. Pýchovou , osobnostní testy by byly daleko lepší. Jinak učím na praktické a specce děti s menálním postižením

0/0
19.10.2012 4:33

Sarka-3

Re: Tak

Po přečtení vašeho příspěvku mně přeběhl mráz po zádech. Člověk s takovýmito vyjadřovacími schpnostmi patří k lopatě (lopaty prominou) a ne za katedru. Natož speciální školy pro mentálně postižené děti.

+2/0
19.10.2012 7:56

hriva5

Re: Tak

Tak;-DR^

+1/0
19.10.2012 10:06

brita

Mířili vždy - peďák a zemědělka byla záchrana

+2/0
19.10.2012 0:05

jenda3

Re: Mířili vždy - peďák a zemědělka byla záchrana

říkávalo se "pajdák" a "hnojárna"

+1/0
19.10.2012 5:55

brita

jak kde

0/0
19.10.2012 22:36

MFD to hraje s náma

Peďák je super.

Každá druhá holka k mání hned první večer, každá třetí jako brigádku privát.... Ráj pro single generation, ale i pro zadané pány, co si chtějí vyhodit z kopejtka. ;-D

No, teď trochu vážně.. Fakt je, že tolik "brigádnic" se v jiných oborech nenajde. Proč asi? Že by komenského osvěta?

0/0
18.10.2012 23:58

MFD to hraje s náma

Re: Peďák je super.

Pochopitelně s velkým K.

0/0
18.10.2012 23:59

Frollik

Především na pajdák se hlásili méně nároční

už za komunistů, kdy byly platy učitelů zoufalé a na prvním stupni byl chlap bílou vránou. Gymnazista jedničkář není žádnou zárukou kvalitního učitele, kde kromě znalostí rozhoduje image osobnosti, kterou bohužel ty baby na prvním stupni zpravidla nemají. A také schopnost zaujmout a něco naučit. To, že Vás neučí špičkový atomový vědec není žádná tragédie a v mnoha případech to může být i výhra. Autorovi článku bych rád vzkázal ať jde do ... no víte kam. Já si svých učitelů a některých učitelek vážím dodnes ne pro jejich červené indexy, ale pro přístup a kvalitu osobností.

+5/0
18.10.2012 23:54

fr-mottl

debilni ucitel se pozna v diskuzi podle reakce

'kdo keca, at si to jde zkusit'

To je zhruba na te same urovni jako -'odstehuj se na Kubu nebo do KLDR'.

Natrefil jsem zde i diskutera, ktery pozadoval oboji - to je pak skutecne tezky pripad - ucitel, pravicovy volic.

0/0
18.10.2012 23:27

Prohrávající obyčejný člověk

Je správné, že za katedry míří mizerní studenti.

Pravděpodobně byli svými nekvalitními učiteli špatně ohodnoceni a ve skutečnosti jsou výborní. Tak se nám to po jedné generaci srovná.

0/0
18.10.2012 22:45

certik_bertik

to co je v článku

je pravda, techniků je tady dost, podniky si stěžují že nemají lidi, ale mají na uchazeče nesmyslné požadavky, které čerstvý absolvent nemůže nikdy splnit, jako je dlouholetá praxe, a praxe na specializovaných zařízeních, které mají jenom v té firmě apod

+1/0
18.10.2012 22:41

Červená_Karkulačka

jak to bylo??

Kdo umí, ten umí, kdo neumí učí a kdo neumí ani učit tak, ten to řídí...

0/0
18.10.2012 22:17

SidiL

Mam pocit, ze by neuskodilo ...

... kdyby se na pedagogicke skoly delaly talentove zkousky - jaky je kdo retor, jak umi prezentovat, jak umi komunikovat, jak umi resit krizove situace. Uz v teto fazi se da poznat, jestli ma nekdo talent byt dobrym ucitelem nebo jestli je to marne. Znamky opravdu nejsou urcujici. Na stredni lide jeste zraji an ekdo to proste jen pubertalne flaka. Ucitelem ale muze byt uplne skvelym.

0/0
18.10.2012 22:08

tlachal

Re: Mam pocit, ze by neuskodilo ...

problém je v tom, že se prostě na pajdák nehlásí kvalitní lidi. I lidi, kteří by to rádi dělali a mají talent tam nejdou, protože je potom nezaplatí a neocení a kdo to bude dělat pro krásné ideály.

0/0
18.10.2012 22:37

fr-mottl

Re: Mam pocit, ze by neuskodilo ...

nema to s platem nic spolecneho. V Nemecku maji ucitele nadstardandni platy a presto jer jejich uroven mizerna.

Vim to od znamych, na ucitele bohuzel z velke vetsiny jdou lide, kteri nejak intuitivne citi, ze by jinde neuspeli.

0/0
18.10.2012 23:29

kebule

Re: Mam pocit, ze by neuskodilo ...

Neřekla bych... S německým školstvím mám same dobré zkušenosti - zato s českým pouze mizerné... I když uznávám že jsem byla těžko zvladatelné dítě kt vyžadovalo od učitele přirozenou autoritu...

0/0
20.10.2012 11:23

polikuska

pedagog

kdo to umí, ten to dělá.

kdo to neumí, ten to učí.

kdo to neumí učit, ten to řídí.

0/0
18.10.2012 21:54

danny47

Re: pedagog

Připomíná mi to sice naši "kantorku" oboru ekonomika a řízení elektrotechnické výroby, ale dnes se tomu moc nedivém - za to ohodnocení a perspektivu jednou nohou neustále v kriminále je snad lepší jezdit s kamionem nebo autobusem....

0/0
18.10.2012 22:04

Prohrávající obyčejný člověk

Toto je správná verze:

Kdo to umí, ten to dělá. Kdo neumí, ten to řídí. Kdo neumí ani řídit, ten to učí.

0/0
18.10.2012 22:50

Flooper

.......

Na střední škole jsem patřil mezi lajdáky ( řečeno kulantně ) a učení jsem nikdy moc nedal. To je pravda, nicméně vždy mě zajímala historie a to natolik, že jsem tomuto oboru věnoval hodně, opravdu hodně volného času a užíval jsem si to. Historie koníčkem. Totéž platilo o zeměpisu ( ač v měnším měřítku ).

Ve čtvrtém ročníku jsem zevrubně přemýšlel co dál, napadlo mě, že by nebylo špatné jít na "peďák" zaměřený právě na historii a zeměpis. Školu jsem uspěšně dodělal a aktuálně učím děti na základních školách dějepis, zeměpis a anglický jazyk. Je pravda, že jsem na střední škole měl z matematiky, chemie čtyřky, ale tyto předměty neučím, ani bych nechtěl. Učím jen to, co mě baví, cítím se v tom erudovaně a věřím, že můžu předat dětem něco do života !

+6/0
18.10.2012 19:31

jamski

Re: .......

Jste pravděpodobně prototypem učitele.

Ono totiž k tomu, aby člověk byl kvalitním učitelem nestačí jenom mít dobré známky . . .

Nejhorší je, když učitel ke své práci nemá vztah, a když ho jeho obor nebaví. To by pak bylo lepší, aby ho k dětem vůbec nepouštěli.

A ze svého okolí bohužel takové příklady znám.

0/0
18.10.2012 19:44

holkazdaleka1

Re: .......

ty mu veris?

0/0
18.10.2012 20:23

holkazdaleka1

Re: .......

mate, chemi ctyrky a a jinak trojky? ;-D

0/0
18.10.2012 20:15

Flooper

Re: .......

Váš písemný projev je zvláštní, nerozumím.

0/0
18.10.2012 20:30

holkazdaleka1

Re: .......

matematika, chemie za ctyri; zbytek za trojku?

+1/0
18.10.2012 20:32

holkazdaleka1

Re: .......

doufam, ze deti neco naucis.... ty sam si se nenaucil matiku lip nez na ctyrky? a to na stredni skole? ;-D

+1/0
18.10.2012 20:18

Flooper

Re: .......

Ja doufám taktéž ;). Matematika mě nikdy nešla, jsem spíš jazykově nadán. Nevidím na tom nic zajímavého.

0/0
18.10.2012 20:27

holkazdaleka1

Re: .......

ja bych rekla: sebechvala smrdi.;-)

+1/0
18.10.2012 20:31

Flooper

Re: .......

To je jednoduchý názor. Já jsem ani nepostřehl, kde se chvástám.

0/0
18.10.2012 20:35

aaiv

Re: .......

Matematika MNĚ nikdy nešla.Jestli vy máte vysokou školu a předepisujete dětem na tabuli...

+2/0
18.10.2012 20:44

brita

nerozumím

pokud myslíte, že by mělo být "mi", pak: "Kratší tvar 3. pádu (mi) se užívá jen příklonně, delšího tvaru (mně) se však užívá jak v pozici po předložce a při důrazu, tak i v pozici příklonné." - zdroj http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=mn%C4%9B&Hledej=Hledej

0/0
19.10.2012 0:13

brita

pardon, už tu hrubku vidím nahoře

0/0
19.10.2012 0:15

sejraček

Re: .......

R^

0/0
18.10.2012 22:44

emilo66

To, co si ministerstvo školství uvařilo, teď sklízí

Není to jen školství: Již se těším na romské lékaře v nemocnicích, romské inženýry v metalurgii, neboť k barevným kovům mají sklony, romské jaderné fyziky a inženýry elektro pro jejích orientaci v kabelech a ve vysokém napětí. Romské profesory a pedagogy na romských vysokých minimálně 5. patrových školách s výukou romského jazyka.:-(:-(:-(

+2/0
18.10.2012 19:29

jamski

Re: To, co si ministerstvo školství uvařilo, teď sklízí

Asi si myslíte, že je Váš příspěvek vtipný . . .

Mě tak nepřipadá.

Ale možná je to tím, že opravdu znám romské zdravotní sestry ( a jsou velice kvalitní, protože na někaždý pohlíží přísněji než na ostatní), a znám také romské právníky, kteří v ničem nezaostávají za svými "bílými"  kolegy.

0/0
18.10.2012 19:36

emilo66

Re: To, co si ministerstvo školství uvařilo, teď sklízí

Můj příspěvek je smutný. Kde pak to žijete? Mám 55 a romskou sestru jsem viděl jen v "Nemocnici po 20 letech" V Ordinaci v růžovce, tam raději udělali sestrou Vietnamku. Právniky to myslíš Samkovou???:-(:-(:-(

+3/0
18.10.2012 19:45

jamski

Re: To, co si ministerstvo školství uvařilo, teď sklízí

Kdybych myslel tuhle komickou herečku, napsal bych "právničku", ne -  "právníka".:-)

0/0
18.10.2012 19:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.