Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Státní maturity stály 1,4 miliardy. To nepotřebuje komentář, říká Fiala

Třináctiletá příprava státních maturit stála podle ministra školství Petra Fialy přes 1,4 miliardy korun. Vedoucí pracovníci Centra pro zjišťování výsledků ve vzdělávání CERMAT nepostupovali v souvislosti s přípravou státních maturit podle zákona o finanční kontrole. Ministr to ve středu řekl senátorům ze školského výboru. Mluvčí Cermatu Petr Habáň oznámil, že pracovníci centra pracují na nápravě pochybení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dr.Download v.5

Zjednání nápravy

Jak zjednat nápravu porušení rozpočtové odpovědnosti?

Nic jiného než vrátit prachy mě nenapadá!

0/0
18.10.2012 10:59

Kefalín9

No tak se prošustrovalo, no a?

Jak nám ten šokialismuc i po 20ti letech pěkně ve st. správě funguje, že? Strana, stát, ministerstvo atd., ale konkrétní osoba, konkrétní viník? Néééé, to nééé! Pěkně jako za socialismu za komoušů, jede se dál, dělá se, že je vše v pořádku, ale označit a potrestat viníky?! Sóuzi v tak vysokých funkcích jsou přece automaticky neviní, že?Rv

0/0
18.10.2012 9:54

syck

pořád tady čtu

stát prodělal,stát špatně hospodaří ,stát ukradl, ale to není pravda,za zlodejinou není stát ale konkrétní lidi. za maturitama je např. Dobeš,on prohlašoval,že maturity jsou jeho hlavní prioritou.

+2/0
18.10.2012 8:17

Kefalín9

Re: pořád tady čtu

Ano, nicméně nezapomínej na sockomárku buzkovou...

0/0
18.10.2012 9:49

jisi258

je nas deset milionu...

a muzeme vyhodit 1.4 mld za nefungujici maturity, z toho nejakych 700 milionu za posledni rok pokud umim pocitat. Jo, jeste k tomu pripocteme tech "drobnych" 46 mld z fondu EU, ktere neumel vycerpat Dobes.. za ty penize jsme mohli kazdy dostat 5 000 Kc rocne  vcetne duchodcu a kojencu, ale politici a urednici je jen tak vyhodili z okna.

Za ne jsme dostali nefungujici maturity, a maestro Dobese odvolali, aby tam v tichosti nalezl zpatky jako namestek.

K zadnemu protipravnimu jednani prece nedoslo, jen k rozpoctove nekazni,  Bravo. Tohle je mozne opravdu jen v CR. ;-D

+1/0
18.10.2012 7:55

janusokána

maturita ?

co to je maturita - bezcený nic vypovídající cár papíru , který může získat naprosto kdekdo bez ohledu na to, zda vůbec má něco v hlavě

0/0
18.10.2012 7:31

Banjo Banjo

Re: maturita ?

A to maturitu získá i člověk, který používá slovního spojení "naprosto kdekdo"?

+2/0
18.10.2012 8:37

zab5

Ještě jsem nikde nečetl, proč se ty státní maturity

vlastně rušily a kdo z Pilipů je za to zodpovědný. Jestli hlavním důvodem nebylo kšeftování se vzděláním ? A proč jedenáct let nejsou schopni za půldruhé miliardy zařídit to, co jednoduše fungovalo za komunistů dlouhá destetiletí?

+1/0
18.10.2012 6:59

perverzak

Re: Ještě jsem nikde nečetl, proč se ty státní maturity

Protože bylo "IN" všechno co bylo za komunistů změnit. Při tom oni nebyli hloupí a co bylo dobrého a osvědčilo se tak ponechali jako to bylo třeba za 1. republiky. My místo toho, abychom ze systému odmetli politiku jsme to odmetli všechno a začali si vymýšlet vše. No a vyhodili jsme zbytečně peníze a výsledek je nula.

A teď vyhodíme peníze další, abychom nějak zlikvidovali škody, ke kterým vůbec nemuselo dojít.

+3/0
18.10.2012 7:07

MiroTR

Re: Ještě jsem nikde nečetl, proč se ty státní maturity

R^

0/0
18.10.2012 7:08

zab5

Re: Ještě jsem nikde nečetl, proč se ty státní maturity

Nejhorší při tom nejsou jen ty peníze ale devastace vzdělání, degradace maturit na kus papíru, který má dnes kdekdo, vysokoškolský titul se mnohde rozdává ze známosti či za úplatu, v učilištích je prázdno nebo tam chodí učni jak do houslí a škola jim ještě děkuje. Z předních míst průzkumů vzdělanosti jsme propadli o desítky příček, což nebrání našim vyvoleným vymýšlet další a další nesmysly, jak v zemi Komenského naroubovat do školství ty největší pitominy, hlavně , že to ponese....

+1/0
18.10.2012 7:24

solimPC

Re: Ještě jsem nikde nečetl, proč se ty státní maturity

Kdepak, nevyhodily se zbytečně peníze - právě naopak - peníze se přelily či odklonili, chcete-li to těch předem vybraných kapes. A o nic jiného ve skutečnosti od začátku nešlo.

+1/0
18.10.2012 8:04

Svoboda je otroctví

Kdyby se u nás nekradlo...

To je samozřejmě fikce, ale kdyby se kradlo jenom z poloviny, tak jsme bohatší než Švýcarsko.

+2/0
18.10.2012 6:23

Yap

Re: Kdyby se u nás nekradlo...

To je zbožné přání, protože nikdo ve skutečnosti neví jak je Švýcarsko bohaté... ;-D

0/0
18.10.2012 7:25

Zrooda

Vše co kdy dělal stát

bylo nějakým způsobem na pytel. Čekal někdo v tomto případě něco jiného?

0/0
18.10.2012 6:13

Sawy

Re: Vše co kdy dělal stát

A proto např. soukromé vysoké školy mají tak excelentní úroveň, že?

0/0
18.10.2012 6:15

Zrooda

Re: Vše co kdy dělal stát

Ale to je pouze problém těch škol a žáků kteří se na nekvalitní školy hlásí.

0/0
18.10.2012 6:21

zab5

Re: Vše co kdy dělal stát

Tak za to máte medaili ;-D Za nekvalitní školu můžou studenti R^;-D

0/0
18.10.2012 6:56

MiroTR

Re: Vše co kdy dělal stát

Ano, mimo jiné i ti studenti.  Dříve bylo zvykem se hlásit na školu s dobrou pověstí a vysokou úrovní.  Dnes ne a školy se přizpůsobily.

0/0
18.10.2012 7:12

zab5

Re: Vše co kdy dělal stát

To máte trochu naruby, ne? To myslíte, že se dobrý student hlásí schválně na školu s nízkou úrovní?8-o Právě, že vznikly školy, které tu vůbec nemají být a které vystavují papír kdekterému deb.lovi.  Za to nemůže student ale škola, která je ochotná takového nýmanda vůbec přijmout 8-o  !

0/0
18.10.2012 7:29

MiroTR

Re: Vše co kdy dělal stát

Ano, tak to dříve fungovalo. :-)  Rodiče měli zájem, aby dítě šlo na dobrou školu a děcko většinou také.  Dnes jim jde spíše o lejstro, na vědomostech nezáleží.  No a školy, když mají dost studentů, nic nenutí zvýšit kvalitu.

0/0
18.10.2012 7:59

houzar

nepotřebuje komentář?

právě tato stránka školství vypovídá o amatérecha stranických soudruzích co zkouší co mohou lidé vydržet21111111111111,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

0/0
18.10.2012 6:06

123Honza

To je výsledek m.j.

... toho "nejlepšího ministra školství, co jsme měli". Jak říkal nějaký klaus. - (Plus ztráta příspěvků od EU ...)

0/0
18.10.2012 6:03

Wandys1

Stručně řečeno, zase někdo něco odklonil.

0/0
18.10.2012 5:17

polednice

Maturoval jsem v roce 1978 a to

byly maturity taky státní. Teď je z toho pomalu horor. a neskutečné mrhání penězi..To by mě zajímalo kdo, kde udělal chybu ?

0/0
18.10.2012 4:45

jihonzic

Ty maturity jsou taky takový tunel trochu.

Zase se rozházely zbytečně stovky miliónů a obohatili lidé, co na to nemají nárok.!!

+1/0
18.10.2012 1:00

Amoniak II

Re: Ty maturity jsou taky takový tunel trochu.

Kdo konkrétní se obohatil?

0/0
18.10.2012 1:01

Mara50

Re: Ty maturity jsou taky takový tunel trochu.

přeci blbečkové na ministerstvu.

+1/0
18.10.2012 3:45

Wandys1

Re: Ty maturity jsou taky takový tunel trochu.

Tiskárny, poradci.............

0/0
18.10.2012 5:18

Wabo

Re: Ty maturity jsou taky takový tunel trochu.

V tomto případě skoro určitě ne - obohatila se skoro určitě ODS, anebo někteří konkrétní její lidé.

Tiskárna se budovala zbytečně. Určitě, ministerstvo totiž už jednu mělo a ta měla přebytečnou kapacitu. Ale pro koho se budovala? Kromě toho celá suma se na ni nespotřebovala, bylo by to dražší než tiskárna cenin. Takže kam ty prachy šly? ("Blbečkům na ministerstvu" v tomto případě skoro určitě ne, protože Zeleného ústav si hospodařil sám.

 Stálo by za to se podívat, jestli peníze netekly třeba k poslanci Bartošovi. To byl přece on, kdo stále propagoval odklady, odklady a odklady státních maturit s dalším navyšováním, navyšováním a navyšováním rozpočtu!

0/0
18.10.2012 10:50

Mara50

státní maturita

Já jsem maturoval loni a u angliny to byla kolektivní práce. Dobrá prdel:-)

+1/0
18.10.2012 0:14

MychalB.

Re: státní maturita

"Prdel" se neřiká ;-)

0/0
18.10.2012 0:15

Mara50

Re: státní maturita

Tak prča či snad piča?

0/0
18.10.2012 0:25

MychalB.

Re: státní maturita

Za co ti tu maturitu dali, že ani nedokážeš postnout reakci na správný příspěvek? Leda za opisování a kolektivní spolupráci :-P Za to tě ovšem měli chytit za flígr a vyhodit před školu ;-D

0/0
18.10.2012 0:29

Mara50

Re: státní maturita

MychalB.

BAčo buď v klidu.

0/0
18.10.2012 0:35

MychalB.

Re: státní maturita

Já jsem. Ale abys byl ty, až po tobě ten, kdo tě bude platit, bude vyžadovat samostatný výkon :-P

0/0
18.10.2012 0:40

ouki

Re: státní maturita

Ježišmarjá, kdo ve škole neopisuje či neopisoval? Téměř každý se toho snaží využít, když má tu příležitost. Přestaň se do něj hned tak nechutně navážet, že opisovali...

0/0
18.10.2012 1:00

MiroTR

Re: státní maturita

Jenomže on je rozdíl mezi výukou a zkouškou.

+1/0
18.10.2012 7:14

Antonin, topič

Re: státní maturita

Jo, to je. Při výuce obvykle neexistuje k opisování důvod.

0/0
18.10.2012 11:36

MychalB.

Re: státní maturita

Tak dělat z maturitní zkoušky kolektivní práci už je trochu za hranou. To je něco jiného jako vytáhnout z rukávu na potítku tahák. Aspoň já to tak vnímám.

0/0
18.10.2012 8:23

ouki

Re: státní maturita

To je ale chyba systému a zkoušejících, že jim to povolí, ne studentů. Jinak vytahovat tahák mi přijde daleko horší, než se juknout k sousedovi, či se ho zeptat na odpověď.

0/0
18.10.2012 11:50

muž s koženou brašnou

Machruješ, machruješ a sám píšeš "postonut". Co to je?

Štěst, že tu není Martinec, ten by Tě umravnil. ;-)

0/0
18.10.2012 0:59

MychalB.

Re: Machruješ, machruješ a sám píšeš

Žádné "postonut" jsem nenapsal, ty "Štěst". Zajdi si k očnímu ;-)

0/0
18.10.2012 8:22

Amoniak II

Re: státní maturita

Ano, doklad toho, že učitelům na školách nelze svěřit ani dohled, ani hodnocení, protože až příliš mnoho má tendenci podvádět, nadržovat, ...

0/0
18.10.2012 1:01

Christopher2011

Re: státní maturita

hlavně doklad toho, že celý systém je špatný

přitom by stačilo omezit počet míst pro studenty SŠ, s tím by logicky přišel stejný tlak na učitele a ušetřilo by se

0/0
18.10.2012 3:54

M58i83c39h83a75e12l11a 98L69h92o60t68s29k41á 2809126368107

no flákače profesor odmaturovat nenechá.maturita je odrazem studia, nelze ji ale hodnotit bez kontextu předchozího studia, proč jinak chodit do školy 4 roky, na maturitu se stačí biflovat intenzivně rok.a proč nechat propadnout u maturity studenta když má okno, přičemž měl 4 roky vyznamenaní.centralizace.a řízení vzdáleným centrem nebývá téměř nikdy prospěšné.

0/0
22.11.2012 18:00

Amoniak II

Prý je to drahý a vůbec úplně špatně

No, že je to drahý a vůbec od začátku do konce úplně špatně, to vykládá kdekdo.

Ovšem reálnou (!) představu, jak to udělat lépe a levněji, tu člověk nepotká. :-/

+1/0
17.10.2012 23:58

zab5

Re: Prý je to drahý a vůbec úplně špatně

Si děláte srandu? Otázky z češtiny nebo z matiky použít třeba z roku 1982 a vyhlásit je rozhlasem. Nebo dát všem školám kód, který by je v 7.45 pustil v počítači k otázkám. Za čtvrt hodiny tiskárna vyplivne 800 papírů, což musí na dvě - tři třídy maturantů naprosto bohatě stačit. Rozvážení zapečetěných otázek po republice auty s úředníky a ozbrojenou ochrankou patří do komedií s Funesem.

0/0
18.10.2012 7:11

solimPC

Re: Prý je to drahý a vůbec úplně špatně

Jenomže to by se na tom nikdo nenapakoval. Jak byste chtěl odklánět miliony za vyhlášení rozhlasem. :-/

0/0
18.10.2012 8:08

Krak

Re: Prý je to drahý a vůbec úplně špatně

Ty žiješ v představě, že existují nějaké "otázky z češtiny nebo z matiky z roku 1982"? ;-D

0/0
18.10.2012 11:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.