Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S miliardovou dírou si zdravotnictví musí poradit samo, říká ministerstvo

V systému veřejného zdravotního pojištění loni chybělo pět miliard. Letos to budou podle výhledu ministerstva zdravotnictví tři miliardy. Jak si s tím zdravotnictví poradí? Zatím počítáme s variantou, že systém si poradí sám, protože se zvýší výběr pojistného, míní náměstek ministra Hegera Petr Nosek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kocourek25

Jsou to lumpové a tuneláři....

ých a zdravotně postižených v čele s Horákem. Když vytunelovali  Zdr. pojištovny tak teď se to bude zase valit na bedra nemocných a zdravotně postižených. Tihle darebáci jsou za vodou a nic se jim nestane, ještě dostanou pořádné odchodné , které zase zaplatíme všichni.  Pak se divíte , že volby tak dopadly. Lidí jsou nasraní a takhle to dali pocítit. ;-ORv

+1/0
18.10.2012 13:26

solimPC

Hm,

tak když si musí zdravotnictví poradit samo, tak nějak nechápu, k čemu vůbec celé to ministerstvo máme. Pak by bylo nejlepší ho zrušit a hned by bylo ve zdravotnictví peněz víc než dost.

+2/0
18.10.2012 8:17

danax

chyběj vám prachy?.. mám skvělej SW

jednou vám ušetří miliardy...na začátek mi bude stačit 500-600 mil...za zprostředkování věnuji 50%...

0/0
17.10.2012 21:37

Destruktator

Každý měsíc se od

6 milionů pracujících vybere skoro 6 miliard korun, které skončí ve zdravotních pojišťovnách. Pokud 6 miliard pojišťovny spotřebují za jeden měsíc, tak by se měl stát zamyslet nad tím, zda nemáme příliš moc nemocnic a zda nemáme příliš moc lékařů. Rovněž by se stát měl zamyslet nad tím, zda se za zákroky neplatí příliš moc. Rovněž by se stát měl podívat na to, kolik z vybraných peněz skončí v rukou pracovníků zdravotních pojišťoven jako plat.

+1/0
17.10.2012 21:08

m.a.g.

Re: Každý měsíc se od

To, že ze ZP mizí peníze a nedostávají se tam, kde je jich potřeba, to není chyba lékařů, ale zejména toho, jak se s penězi nakládá-proinvestovávají se, mizí v tunelech typu IZIP, uzavírají se nevýhodné smlouvy, na vlastní režii ZP padne kolem 5% celé vybrané částky. Ve zdravotnictví peníze jsou a je jich dost, kdyby se neodkláněly a poslaly se tam, kam mají, máme slušné zdravotnictví. Dokud ale pojišťovny povedu arogantní grázlové, co preferují vlastní konta, nedostaneme se nikam. A jestli to bude Heger řešit navyšováním zdravotního pojištění(což právě oznámil), je to drzost nejvyššího kalibru.

+1/0
18.10.2012 9:41

Tanicka1

Komunisti

No nevím o co se tady přete? Vím na 100%, že ať volím koho volím(KSČM,ODS,ČSSD,TOP09,VV atd.), vždycky volím komunisty. Po roce 1989 jenom někteří votočily. Tak už nevolím protože komunisty nesnáším. Všichni bolševici kradou jako straky. Ať jsou rudí, hnědí, zelení nebo modří.

0/0
17.10.2012 20:57

3x a dost

No řekněte soudruzi,

bylo tu něco takového za komunismu?No nebylo!

0/0
17.10.2012 20:50

pavel.n

Zlatý komunisti

Myslím , že by nikdo neplakal ( kromě voličů ODS + TOP ) kdyby pozavírali všechny pijavice a zloděje v systému zdravotnictví a bylo by na všechno ........ jen nekrást ..............

.

Ruku na srdce  - kdo by plakal za Julínka , šéfa VZP , Hegera a další , kdyby se zkusili živit poctivou prací - třeba v uranových dolech ??

+1/0
17.10.2012 19:54

Mustrum Ridcully

Re: Zlatý komunisti

V demokratickém systému jdou lidi sedět poté, co jsou usvědčeni na základě důkazů. Pouze v totalitě jsou oponenti zavíráni a likvidováni na základě podezření. Jak by se vám líbilo jít pracovat do uranových dolů jen proto, že by vás někdo z něčeho obvinil, aniž by podal jakékoliv důkazy? Zkuste na chvíli potlačit svoji nenávist (která vede právě k totalitním přístupům) a představit si, jak by to vypadalo, kdyby se vámi vyžadovaný přístup obrátil proti vám.

+4/0
17.10.2012 20:00

pavel.n

Re: Zlatý komunisti

naivko :-P

0/0
17.10.2012 20:04

Mustrum Ridcully

Re: Zlatý komunisti

To vy jste naivní, když si myslíte, že "tvrdý přístup" by se nemohl obrátit proti vám jakožto čistému jak okvětní lístky lilie.

+2/0
17.10.2012 20:12

pavel.n

Re: Zlatý komunisti

moc věříš demagogii ODS - popiš mi  - jak by se mohl tvrdý přístup obrátit proti mě ?? ............. vstávám přes 30 let každé ráno v 4:30 do práce .......... platím všechny daně poctivě ......... nikdy jsem nic neukradl .......... nikdy jsem nikoho nepodvedl ...... co myslíš že by se mi mohlo stát ???

.

0/0
18.10.2012 20:59

Mustrum Ridcully

Je to celé jednoduché

Celé je to o snaze dokázat, jak je veřejné zdravotnictví nefunkční a cílem je zavedení modelu, který funguje v USA. Čili asi takto: http://www.kimokards.com/wordpress/?p=25

0/0
17.10.2012 19:10

roby

na co se podíváme, kterým směrem pohlédneme

všude vidíme nějakou formu krachování. Co vy na to Nečasi? Co se ještě musí stát abyste s tím svým spolkem konečně zmizeli ze scény?

+2/0
17.10.2012 18:49

Karel2002

Proč nefungují tzv. "regulační" poplatky?

Ačkoliv ODS přísahala lidem před volbami 2006, že "regulační" poplatky docela určitě nezavede http://www.youtube.com/watch?v=8jR22gbigUs, po volbách a zkorumpování 3 poslanců ČSSD je zavedla.Ministr Julínek se pak vysmál svému předvolebnému slibu v přímém přenosu TV,s tím,že už ho voliči nemůžou potrestat (r.2007, 3 roky do voleb).Argumentace zněla následovně:"regulačním" poplatkem zastrašíme pacienty,kteří chodí k lékaři zbytečně,mohli by se léčit doma a tudíž nadužívají lékařskou péči (pacienti-simulanti včetně kojenců,novorozenců,nemocných rakovinou,zlomených nohou),lékaři pak budou mít čas na léčení těžce nemocných a navíc do zdravotnictví příjdou peníze,které chyběly,díky poplatkům těžce nemocných lidí,kteří se nenechali poplatkem zastrašit ("regulační" účel poplatku).

Po této důmyslné změně pro kterou hlasovaly v průběhu času ODS,KDU-ČSL,SZ,TOP09,VV a Peake...měl nastat ve zdravotnictví stav přebytku a celkové vyváženosti.

Proto se ptám....V ČEM UDĚLALY ODS, A PRAVICE CHYBU????

+8/0
17.10.2012 18:11

jrosa

Re: Proč nefungují tzv.

V tom že byly poplatky nastaveny příliš nízko, kdyby byl poplatek 3000 Kč místo 30 Kč, tak se jednak vybralo více, jednak...ubylo by podstatně pacientů, dokonce i fyzicky (z tohoto světa);-€

+1/0
17.10.2012 18:27

Karel2002

Re: Proč nefungují tzv.

Ano, to je jedno z možných řešení, ač s ním nesouhlasím (citace z ústavy: zdravotní péče je poskytováno zdarma a placena formou pojištění vs. výrok jednoho ústavního soudce "poplatek neškrtí"...3000kč by asi škrtilo, že?)

0/0
17.10.2012 18:33

Bivoj, biji Odstop a VeVerky

Kdepak , komu Kalousek jednou pustí žilou

nemá šanci přežít , Všeobecné navíc hodně krve  vysála Modrá pivavice zn. IZIP

0/0
17.10.2012 18:00

šelma6005

Takové žvásty vedl i Kalous ohledně nastupující krize

"Přes deficit a úsporná opatření ministr ovšem ujišťuje, že hospodářská situace v celém systému není katastrofická."

Co k tomu dodat? Neschopnost této vlády se projevuje na každém kroku. Kdybych já podával v práci výkony jako všichni ministři, včetně svazáka Nečase, byl bych už dávno na ÚP a ne v práci!

Nezaujímá mně ani kririka na socany (ze strany pravičáků), že taky by to taky stálo za bačkoru. Možná ano, ale teď je u kormidla modře fialová sebránka!

0/0
17.10.2012 17:59

adua

kam ty miliardy mizí

V článku se vůbec nezabývají tím, že by policie měla vyšetřit, kam ty miliardy mizí.  Už  ale mají plán, jak tuto díru pokrýt, místo, aby se snažili toto tunelování odstranit a potrestat viníky. Přece není možné, aby stále zatěžovali občana zvyšováním  DPH, zvyšováním poplatků ve lzdravotnictví atd. Pravice i levice táhněte do háje. Už toho bylo dost. Chce to lzměnu a to opravdovou demokracii s referendem.  Je nutná nová ústava demokratického typu, nové volební zákony, zeštíhlení státního aparátu, důsledná kontrola zezdola atd. Pokud toto nebude, změna nenastane. Občané, luvědomte si to. Zítra je druhé kolo voleb do senátu.  Je na vás jestli budete volilt  ODS nebo KSČM. Pokud, ale varianta se vám nelíbí, je jen jedno řešení neplatný hlas, přetržením volebního lístku. Bojkotovat volby.

+4/0
17.10.2012 17:31

šelma6005

Přesně tak

R^

0/0
17.10.2012 18:00

gaDzin

Re: kam ty miliardy mizí

Demokraticka zmena asi nebude fungovat. Neplatny hlas neexistuje. Jinak souhlas :)

+1/0
17.10.2012 18:10

Igor1

Re: kam ty miliardy mizí

Zvyšování DPH má paradoxně likvidační účinek právě na zdravotnictví - ceny vstupů rostou, ale DPH si uplatnit nelze (není žádné zdanitelné plnění na výstupu) a tak se jen nemocnicím zvyšují nálady.

+1/0
17.10.2012 19:48

Mustrum Ridcully

Re: kam ty miliardy mizí

Je to cílená cesta jak vyhladovět veřejné zdravotnictví a zavést zdravotnictví čistě komerční.

+1/0
17.10.2012 20:22

Karlos BS MC

já myslím, že je vše v pořádku

cinkali jste? cinkali. já v tu dobu cinkal kvérem. máte svobodu, banány a letiště vendy havla? máte. tak nevím, na co si furt stěžujete:-)

+5/0
17.10.2012 17:07

nechci vyrusovat

Jednoduché řešení

Vyměnit ředitele VZP pana Horáka a dojde k rapidnímu zlepšeníR^

:-):-):-)

+4/0
17.10.2012 17:01

comm

Re: Jednoduché řešení

Horák je malý pán. Zdravotnictví je skvělá dojná kráva a různé skupiny už si pohlídají, aby penězovody nevyschly.

+1/0
17.10.2012 17:04

Jan Hloupý

Re: Jednoduché řešení

Horák ze je maly pan?? Nenechte se vysmát!!

Tenhle mafián, jinak jedna z hlavních figur IZIP a clen Šnajdrova gangu, vydojil VZP tak, ze z původních asi 40 miliard na účtech zbyly jen miliardové dluhy.

Ale stačil taky uplatit různé politicke loutky ze spravni rady, takže ty ho teď drží zuby nehty. Bylo by potreba ty lumpy ze správní rady pozavirat i s Horákem. A rázem bude na léčeni RS, rakoviny, aj

+1/0
17.10.2012 17:44

comm

Re: Jednoduché řešení

Bez Šnajdra by Horák už dávno letěl.

0/0
17.10.2012 18:10

Mustrum Ridcully

Re: Jednoduché řešení

Šnajdr a Cikrt - to jsou ti kdo české zdravotnictví cíleně vedou ke krachu.

0/0
17.10.2012 20:24

SocPredator

Re: Jednoduché řešení

Ten je bezchybnej, dyť bral kolem 500tis. odměnu

0/0
17.10.2012 17:51

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Zdravotní péče je služba jako každá jiná.

Jsem pro kompletní privatizaci českého zdravotnictví, včetně FN (ty mohou spoluvlastnit třeba lék.fakulty).

+1/0
17.10.2012 16:55

Beberik

Re: Zdravotní péče je služba jako každá jiná.

Odpovězte si sám pro sebe: Kolik stojí lidské zdraví, kolik stojí lidský život? A třeba taky: Kolik má stát z toho, že má zdravou populaci?

+2/0
17.10.2012 17:01

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Zdravotní péče je služba jako každá jiná.

a) pro by mě mělo zajímat, kolik stojí cizí lidský život ? každý ať si určí sám, za kolik mu to stojí...

b) lidi nejsou chovné ovce, které má stát na to, aby cálovali daně. je to naopak.

0/0
17.10.2012 17:29

Beberik

Re: Zdravotní péče je služba jako každá jiná.

Protože podnikatelé ve zdravotnictví musí nějak určit ceny.

+1/0
17.10.2012 17:30

m.a.g.

Re: Zdravotní péče je služba jako každá jiná.

Jako třeba anesteziologicko-resuscitační komerční kliniku? Co vám přivezou chlapa, vy ho dáte na ventilátor a po 5 dnech odpojíte a necháte umřít, protože nemá pojistku? Nebo nenecháte umřít a pak zkrachujete, protože jeden den vás přijde na 100 tisíc? Tak si to představujete?

+3/0
17.10.2012 17:01

jrosa

Re: Zdravotní péče je služba jako každá jiná.

Jasně, žádné solidární zdravotní pojištění, každý natvrdo jen za své komerční pojištění, kdo na to nemá, ten nesmí marodit;-€

0/0
17.10.2012 18:29

Mustrum Ridcully

Re: Zdravotní péče je služba jako každá jiná.

V USA je čistě komerční zdravotnictví. Do zdravotnictví tam jde 15% HDP (v evropských zemích kolem 10%, v ČR 7%). Přesto jsou tam statisíce lidí, kteří si nemohou dovolit zdravotní pojištění. Navíc se tam s tím docela dějí prasárny (kdy přestože jste řádně platil pojištění, tak když těžce onemocníte, musíte se s právníkem přetahovat s pojišťovnou, aby vám hradila péči, na kterou jste se u ni pojistil). Ne, takový systém tu rozhodně nechci! Rv:-(

+1/0
17.10.2012 20:27

tywin.lannister

Jak to mají přesně se zdravotním pojištěním

ve Státech, neví někdo?

0/0
17.10.2012 16:53

Beberik

Re: Jak to mají přesně se zdravotním pojištěním

Je dobrovolné. Někdo si ho platí, někdo ne. Platí se v různé výšce pojistného krytí. Tím, že ho platí jen někdo, je extrémně drahé - nesrovnatelně s naším. Pojišťovny se stejně jako v Česku a kdekoli jinde na světě snaží za každou cenu vyvlíct z plnění.

+2/0
17.10.2012 16:55

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Jak to mají přesně se zdravotním pojištěním

Není extrémně drahé. "The average cost of a single health insurance premium in 2009 was $4,824."

To je prémiové soukromé pojištění za rok = cca 96480 Kč. Dneska u nás stojí pojistka průměrných 28,000 Kč ročně. Když vezeme jinou úroveň platů, kupní síly atd., není to tak strašné. A protože to je komerční pojištění, mají slevové balíčky pro rodinu, levnější jsou pojistky s horším plněním atd. Není to nedostupné, to je mýtus. Drahé to je jen pro flákače a budižkničemu.

http://www.ehow.com/about_7319135_average-private-health-insurance-usa.html

0/0
17.10.2012 17:03

Beberik

Re: Jak to mají přesně se zdravotním pojištěním

Sto litrů ročně za to, co máte dnes za 28 vám nepřijde drahé? Nezapomeňte, že veřejné zdravotní pojištění kryje vše (nebo téměř vše) lege artis. Jejich premium služba tudíž obsahuje totéž a možná nějaké benefity k tomu, ale sorry - lepší pokoj si klidně za 70 litrů ročně odpustím.

0/0
17.10.2012 17:06

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Jak to mají přesně se zdravotním pojištěním

Jo, jenže u nich je taky normální plat 70-100tis. dolarů ročně => tedy 116tis. až 166tis. Kč měsíčně. To je pak měsíční pojistka 8,000 Kč za zdrav. pojištění v úplně jiném světle. Hádám, že ze stejného platu v ČR platím víc. V tom je ten pokakanej socík, víme?

0/0
17.10.2012 17:09

Beberik

Re: Jak to mají přesně se zdravotním pojištěním

O lidech s příjmy 116 tisíc čistého měsíčně tato diskuze ale není. Pokud podle vás ano, tak se nesnažte prosadit systémové řešení, které se bude dotýkat všech, ale vyhovovat několika promilím populace (lidem s příjmy v řádech statisíců).

0/0
17.10.2012 17:22

Beberik

Re: Jak to mají přesně se zdravotním pojištěním

Mimochodem průměrná mzda v USA je necelých 50 tisíc dolarů ročně, tak nelžete.

0/0
17.10.2012 17:23

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Jak to mají přesně se zdravotním pojištěním

Takže 83,333 Kč měsíčně. Fakt vám přijde moc si z toho platit 10% na zdraví? 8-o není to méně než v ČR?

0/0
17.10.2012 17:26

Beberik

Re: Jak to mají přesně se zdravotním pojištěním

Ne, nepřijde mi moc platit si deset procent z takto vysokého příjmu na zdraví. Pořád tu ale mluvíme o promilích obyvatel, v jejichž prospěch chcete zhoršit život všem ostatním. Navíc to nic nemění na všech ostatních nevýhodách komerčního zdravotního pojištění, zejména rozporu pojišťovny mezi neproplatím - vydělám, proplatím - nevydělám.

+1/0
17.10.2012 17:30

Mustrum Ridcully

Re: Jak to mají přesně se zdravotním pojištěním

Prdlaj, v přepočtu na HDP se v USA vráží do zdravotnictví víc než v kterékoliv evropské zemi.

Dále, co se týče skvělého přístupu zdravotních pojišťoven:

http://www.kimokards.com/wordpress/?p=25

a co se týče toho, jak pojištění nezískají jen flákači a budižkničemu - přehrajte si video s Karen Vicari zde: http://www.fixourhealthcare.ca.gov/ .

Žijete v naprostých bludech, drahý pane. :-/

0/0
17.10.2012 20:34

comm

Re: Jak to mají přesně se zdravotním pojištěním

Do roku 2014 dobrovolné, pak povinné.

0/0
17.10.2012 17:01

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Jak to mají přesně se zdravotním pojištěním

Jak kde. On to nezamítl ústavní soud? Myslím, že ano.

0/0
17.10.2012 17:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.