Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Týrané ženy po útěku od násilníka živoří. Na podporu často nedosáhnou

Oběti domácího násilí, které se rozhodnou opustit násilnického partnera a utéct z domova, se často propadají do chudoby. Končí bez peněz, mnohé nemají ani na jídlo a léky pro své děti. Přesto v řadě případů nemají nárok na sociální podporu. Není totiž jasně stanovené, jak mají úřady při jejím přidělování postupovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nazdravi

Proc utikaji?

Staci zavolat policii, aspon 10 dni nebude moc byt doma, vse radne nahlasit a zazadat o rozvod.

0/0
17.10.2012 0:13

free hummingbird

Re: Proc utikaji?

Jako že mu má říct, jestli by nemohl na chvilku pustit ten nůž nebo pistoli, popřípadě ji přestat škrtit a mlátit hlavou o zem, protože ona si musí dojít do kuchyně zatelefonovat? Jo, a aby ještě počkal, než přijedou policajti? 8-o:-P

0/0
17.10.2012 2:51

Éter1

Re: Proc utikaji?

A až se po deseti dnech vrátí, tak jí to pěkně spočítá tak, aby už nikdy nikam volat nemohla? 8-o

Žádost o rozvod se tahne i roky, pokud jeden z partnerů nesouhlasí. Mimoto pokud o žádost požádá, tak jí ten její zmaluje tak, že se stání u soudu nemusí ani dočkat.

0/0
17.10.2012 8:16

cod

Re: Proc utikaji?

A co když si to vymyslela, aby se mu za něco mstila! Díky diskriminačním feministickým zákonům se muž bude těžko bránit falešnému obvinění ;-ORv!!

0/0
17.10.2012 9:04

referentka

...já vím, že se asi do mně pustíte, ale

myslím si, že vše je o výběru partnera na jedné straně a na straně druhé o zásadě "ten druhý si k tobě dovolí, kolik mu dovolíš"...mně by praštil chlap opravdu jen jednou...víc by už neměl šanci...buď bych ho zabila, a seděla, nebo bych tu prostě nebyla...

+2/0
16.10.2012 22:16

felia

Myslel jsem, že u nás

každý Rom dostane byt, příspěvek na nájem a ještě dávky. Tak ať ty nebohé ženy tvrdí, že jsou Romky.

+1/0
16.10.2012 20:02

Éter1

Re: Myslel jsem, že u nás

Ne, ani cikáni nemají takové výdobytky, jak píšete.

0/0
17.10.2012 8:17

cod

Re: Myslel jsem, že u nás

někteří mají! Hodně takových případů osobně známRv

0/0
17.10.2012 9:06

pavel.n

zkušenost

je pravda , že lidé jsou chudí - náš bohatý stát podporuje Dalíky , Bémy , Janoušky ....... ale pro skutečně potřebné peníze prostě nejsou .............. říkám fuj této vládě rozpočtové zodpovědnosti ............. no hlavně že si Drábek s Skartami pomohl .............RvRv

0/0
16.10.2012 19:35

JUDr.Lawyer II.

To jsou ale kecy

Těch 40% si podělaný feministky patrně vycucaly z prstu. Plně je ale chápu, potřebují pro své organizace penízky od státu, takže čím víc tím líp. Měly by ale dodat, že spoustu "domácího násilí" vyrábí ve spolupráci s pomstychtivýma a pošahanýma ženskýma právě ony ochranné spolky jako proFem. Zajímavě by působila statisktika, kolik z nahlášených a PČR řešených případů domácího násilí se ve finále prokázalo jako smyšlených.

+3/0
16.10.2012 16:46

cod

Re: To jsou ale kecy

tyhle štvavé a diskriminační spolky, které nás dostaly na 2 pozici nejrozvodovějších zemí, donutí chlapi že se raději nebudou ženit vůbec a tohle platí z mých daní (konvertuju na islám) ;-€Rv

0/0
17.10.2012 9:10

Modrá Síťovka zloděje Zločase

Člověk člověku vlkem

tak o čem je řeč , at si jedou stšžovat do Ruska , na Kubu do sev. Kreje

0/0
16.10.2012 16:37

cod

agitka

Další feministická agitka! Dnes jsou týraní muži, musí platit vysoké výpalné, aby vůbec viděli svoje děti Rv!!

+3/0
16.10.2012 16:22

lady.zam4

Re: agitka

tím výpalným myslíš alimenty???  Oni děti rozvodem přestanou jíst, růst, oblíkat se, chodit do kroužků....apod?

+3/0
16.10.2012 16:23

lady.zam4

Re: agitka

ony..sorry

0/0
16.10.2012 16:23

cod

Re: agitka

tím myslím že rovnost je stejně jako se feministky domáhají 50% majetku i u dětí, protože rodiče jsou 2! Takže spravedlivá a vyrovnaná výchova je www.stridavka.cz Navíc aby výživné nebylo výpalné pro zlatokopky (moje ex ho utratila na značkový luxus pro sebe a dcera chodila ve starých hadrech, dokonce byla líná ji i uvařit!) tak výživné musí být zastropováná jako každá jiná soc. dávka(např podpora v nezam.).Pokud rodič chce dát dítěti něco navíc než na jídlo a oblečení,tak to musí být dobrovolné;-ORv!!

0/0
17.10.2012 9:16

MAGNETIC LADY

Jednotná směrnice

OK - asi by to chtělo jednotnou směrnici na pomoc v takových případech.

Mohla by to být třeba půjčka od státu. Pokud by se ukázalo, že byla poskytnuta neoprávněně, příjemkyně by ji musela vrátit. A v případě, že by násilník byl pravomocně odsouzen za prokázané násilí, dostal by to k úhradě on.

Pomoc ano, sponzoring nikoli. Nejsme tak bohatý stát.

+2/0
16.10.2012 15:45

tato-prezdivka-doufam-neexistuje

obcas si za to muzou sami

Vetsinou to bohuzel je tak ze pokud se holka rozhoduje mezi slusnym klukem a magorem s nasilnickejma sklonama o kterym to jeste k tomu vsichni vi a rikaji ji to, tak se rozhodne pro magora... Jsou pro ne nejak vic pritazlivy (sam jsem neco podobnyho zazil). Ale stejne je mi jich lito...

+2/0
16.10.2012 15:45

free hummingbird

Re: obcas si za to muzou sami

Většinou se jako magor neprojeví, dokud ji nemá jistou - svatba, dítě atd. Když nemá kam jít, je v pasti a snaží se to překousnout a přežít. Dokud se nestane něco velkého.

0/0
17.10.2012 2:37

karelvesely-nesnáší-odboráře

-

hmm....smutný, ale co všechno by měl stát platit? Ty děti mají otce a toho jim vybrala matka, takže nevidím důvod, proč bych je měl živit já. :-P

+6/0
16.10.2012 15:05

danny47

Re: -

R^

0/0
16.10.2012 15:09

Krištof

Re: -

A už vůbec nevidím důvod proč by měla odcházet i s dětmi. Když ty chtějí podle článku ve většině případů zůstat doma. Pokud chce odejít, nikdo jí v tom nezabrání. Ale proč ještě unáší děti nechápu.

0/0
16.10.2012 15:28

sudit

Re: -

Dost možná se o ně bojí.

+3/0
16.10.2012 15:59

lady.zam4

Re: -

a nechce vychovávat dětiv atmosféře strachu, nechce, aby si do života nesly přesvědčení, že pokud partnerka "neposlouchá", je celkem normální jí jednu vrazit.... těch důvodů je víc

+2/0
16.10.2012 16:01

Guarana12

Re: -

Ty toho asi nechápeš hodně, viď? ;-)

+2/0
16.10.2012 16:05

antemar

Vcera utekla Erzika od Deza Demetera,

vzala svych 15 deti a odesla, Dezo ji odstrihnul od socialnich davek a prispevku, hanba takovymu jednani Rv

+2/0
16.10.2012 14:45

cod

Re: Vcera utekla Erzika od Deza Demetera,

:-PR^

0/0
16.10.2012 15:08

danny47

Re: Vcera utekla Erzika od Deza Demetera,

R^ ;-D ;-D

0/0
16.10.2012 15:09

papilon

Re: Vcera utekla Erzika od Deza Demetera,

Erzika to zvládne odstřihnout Deza od sociálních dávek. Při 15 dětech, ovládá nároky na sociální dávky v hmotné nouzi lépe než ministr Drábek. A Dežo se vrátí a chvíli bude hodný. A tak to půjde dokola. Jistě si Erzika nepůjde stěžovat na Deža.

0/0
16.10.2012 15:22

Dobrejvíkend

Re: Vcera utekla Erzika od Deza Demetera,

V tom případě dosáhnou na podporu všichni,jednu měli už předtím,vždy když potřebovali.

0/0
16.10.2012 16:21

papilon

Život je pestrý.

Nepříjemné prostředí v rodině, než se žena odhodlá odejít, trvá jistě delší dobu. Pokud nebude žena naivní ,tak s odchodem z rodiny musí výhledově počítat a nebo se s tím smířit. A rodina je ekonomická jednotka a tak  příprava je nutná v.č. vytvoření finanční rezervy, zjištění  kdo mi může pomoci z rodiny, přátel, institucí apod. Myslím, že ženy jsou dost přemýšlivé, aby situaci zvládly. Nejde  o stav ze dne na den. Vždy musí žena počítat s tím, že může nastat situace v životě, kdy  i s dětmi bude odkázána sama na sebe. Dát k článku foto s bosou ženu sedící na schodech nebylo vhodné, jinak měla být fotka i s bosým mužem. Stále platí, každý je strůjcem svého štěstí.

+3/0
16.10.2012 14:32

veš na pleši

Re: Život je pestrý.

Týrané ženy, často po mnoha letech takového života, nemají přátele, rodinu, finance, ani nevědí, jak by toho vlastně měly dosáhnout. Právě že nejde o stav ze dne na den. Umíte si to vůbec představit, než napíšete podobné "moudro"?

+8/0
16.10.2012 14:43

jose.vomacka

Re: Život je pestrý.

Moment, ona existuje příčinná souvislost mezi týráním a přerušením absolutně všech sociálních kontaktů, vč. vlastní rodiny?

+2/0
16.10.2012 14:50

lady.zam4

Re: Život je pestrý.

ano, vě většině případů je tomu tak. Protože násilník se snaží odstřihnout oběť týrání od všech, kteří by jí případně mohli přemlouvat k řešení nebo podat pomocnou ruku.

+3/0
16.10.2012 15:53

papilon

Re: Život je pestrý.

Nechápu  proč děláte z žen takové chudáky a neschopné lidi, mají stejnou odpovědnost za sebe i děti jako matky, stejnou vyživovací povinnost . Mají přece svoje zaměstnání, příjmy.  Představujete tady ženy jako z doby min.století, kdy ženy byly nevzdělané, nepracovaly a sloužily pouze mužům. Vzpamatujte se!.

+3/0
16.10.2012 15:04

kirsty

Re: Život je pestrý.

Některé své příjmy nemají - vzaly si chlapy, kteří jim postupně vysvětlili, že je pro rodinu lepší, když budou opečovávat teplo domácího krbu a starat se o děti. Peníze na domácnost jim dával manžel, všechny důležité věci zařizoval manžel. A protože vydělával, tak si sakra přece může říct, kam jeho žena může nebo nemůže chodit a s kým se stýkat, za co a kolik utrácet. Kdyby náhodou chtěla odejít, nemá svůj příjem, po x letech péče o domácnost ji jen tak někdo nezaměstná (taky nemá zaměstnavateli co nabídnout) a přátele má jen společné s manželem ...

+4/0
16.10.2012 15:43

Nikol83

Re: Život je pestrý.

No, ale to je pak jejich problém, že jsou tak nesvéprávné a nechají se "ukecat" nebo jak to jinak nazvat a stanou se dobrovolně jen ženami v domácnosti. Každý soudný člověk ví, že tohle je cesta do pekel, ekonomická sebevražda v dnešní době a vůbec se tím zničí po stránce profesní, intelektuální a osobností (nemyslím teď 3-6 let strávených na RD, to je něco jiného, když se pak ta žena vrátí do práce). Je mi takových žen (těch týraných) samozřejmě líto, ale celkově je to možná dané tím, jako by zde v ČR nebylo moc zvykem, aby také ženy myslely na sebe a na své potřeby a zachovaly si za každou cenu aspoň krapet své hrdosti. To je pořád samé dětičky, domácnost, manžel,... a někde tam dole je možná ta žena. A to je pak velký problém.

+2/0
16.10.2012 16:22

lady.zam4

Re: Život je pestrý.

83 je rok narození, viď? Od netu a bez znalosti života se to kecá, co?

nepřeji ti nic zlého, takže ti ani nebudu přát, abys poznal/a to pomalé a plíživé manipulování, budování závislosti, ovládnutí ducha... psychické a fyzické týrání....

+2/0
16.10.2012 16:26

lady.zam4

Re: Život je pestrý.

pokud pracují, většinou jejich výplata chodí na účet manžela nebo společný, kde ovšem hospodaří zas manžel. Prosím ty, kteří o domácím násilí vědí ho....uby, ať se raději zdrží komentářů.

+1/0
16.10.2012 15:55

Nikol83

Re: Život je pestrý.

Jejdama, já také pracuji a účet máme s manželem každý svůj. Plus k tomu účet třetí společný. Nejsme zas takoví trapní šetřilkové, abychom měli za každou cenu rádoby ušetření společný účet. Docela vtipné jsou ty, co jdou na mateřskou a zřeknou se nejenom svého vlastního účtu, ale třeba i šalinkarty apod. Nj, vše pro dítě a pro manžela a pak se diví ;-D.

0/0
16.10.2012 16:18

lady.zam4

Re: Život je pestrý.

žij si svůj klidný život, ale prosím, neposuzuj všechno a všechno jen ze svého "neomylného" pohledu. Děkuji.

+1/0
16.10.2012 16:28

studuji VŠ cenzorskou

Re: Život je pestrý.

Jako teorie to zní dost dobře...ale realita je často jiná ..i dnes ve 21.století.

Ať chcete nebo ne, žena je prostě část svého života závislá na muži - otci dětí.

A ty řeči o špatném výběru partnera? Bohužel v rodině máme případ, že manžel nerozchodil narození potomka; a děly se věci Rv

+2/0
16.10.2012 16:05

papilon

Re: Život je pestrý.

Závislá je žena tolik, kolik chce a dovolí.. A taky některým vyhovuje pohodový život doma bez povinností v zaměstnání. A musí počítat i s tím, že jí manžel nebo partner ve 40 nebo 50 ti vymění za mladší partnerku. To je bohužel dnešní realita a ženy si jistě s tím poradí.  Každá generace žen má své problémy. Každá závislost je cesta do pekel a ekonomická zejména.

0/0
16.10.2012 20:58

qwertza

Re: Život je pestrý.

Pohodový život doma? Práce v domácnosti a kolem dětí je mnohdy těžší, než v zaměstnání, některé ženy jdou radši co nejdřív do práce.;-)

0/0
17.10.2012 0:09

Admiral General Aladeen

USA

tohle se mi líbí na americe. role státu v sociálních otázkách malá, ale spousta dobročinných organizací, které platí hlavně ti nejbohatší, které cílí pomoc tam kam je třeba. Ani si nemusím myslet nic špatnýho o našem sociálním systému, ale jak to jde přes stát, je reakce na společenské dění vždycky strašně pomalá.

+3/0
16.10.2012 14:25

RumBum

40%?

to se mi nejak nezda.

0/0
16.10.2012 14:24

opportunity

Re: 40%?

No, je to fakt moc, ale do dotazníku se zapisuje i to, co se útěkem neřeší.

0/0
16.10.2012 14:31

hyzdilkarel

Co proto, aby to tak nebylo dělá ,, člověk v tísni,,???

Vůbec o tom tady nepište a problémy takových lidí řešte!  Je to ostuda tohoto ,, vyspělého demokratického,, státu ;-€;-€;-€

+3/0
16.10.2012 14:16

jose.vomacka

Re: Co proto, aby to tak nebylo dělá ,, člověk v tísni,,???

Proč ostuda státu? Je to v prvé řadě ostuda násilníka a jeho rodičů (výchova), v druhé samotných žen (výběr partnera - macha) a za třetí rodiny bité ženy (zavírají oči nebo přehlíží problémy, příp. odmítnutí pomoci). Stát je až hodně daleko vzadu.

+6/0
16.10.2012 14:53

makalka

Re: Co proto, aby to tak nebylo dělá ,, člověk v tísni,,???

za co se mám stydět, že jsem nedostala dostatečnou odvaho říct rodičům, že mne partner mlátí,když to dělá tak aby to nebylo vidět, že mi nadává a říká, že jsem k ničemu jen doma a za zavřenýma dveřma a před ostatníma mne neustále chválí a říká jaká jsem super ženská, za to že tchýně řekne - máš jen to co jsi si zasloužila, že ona své děti taky mlátila a má je super vychované, zatímco mne rodiče mlátili málo a proto neumím poslouchat ani jednoduché rozkazy ..... tak to se omlouvám, že se za to nestydím .... a když jsem konečně po dlouhé době odešla tak mi všichni řekli, že vůůbec nechápou proč .... zůstala jsem bez peněz, přátel, bydlení a dvěma dětmi, jednou co chtěla zůstat, protože ještě nedozrála do věku kdy je potřeba ji bít a druhá, která nechápala proč jsem to neudělala už dřív .... no hlavně, že v tom máme všichni jasno ... krásný vačer

+1/0
16.10.2012 20:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.