Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Funkci ve vedení kraje vezmu, vzkázal bývalý šéf Slušovic Čuba

František Čuba, někdejší šéf proslulého družstva ve Slušovicích, stojí za výrazným úspěchem Zemanovců ve Zlínském kraji. I když dopředu hlásil, že je jen morální oporou, lidé ho posunuli dopředu. "Souhlasím s postem zastupitele, případně radním přes zemědělství," vzkázal den po volbách Čuba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sebr

Pan Čuba? Je to katastrofa...

...že podobných lidí není v tomto státě podstatně víc! Když čtu příspěvky rádobyznalců a hodnotitelů ing. Čuby, je vidět, že Goebelsovo "100 krát opakovaná lež se stává pravdou!". Vždyť ti lidé, kteří zde píší svoje glosy nemají vůbec potuchu, jak to v DAKu fungovalo. Že původní malé JZD v podhoří se začalo rozvíjet až s ing. Čubou. Že p. Čuba se nebál nabrat do JZD lidi, které vyhodili po partajních prověrkách z jiných firem. Že kecy o tom, jak jim partaj držela "lať" je bohapustý blábol. Naopak. Tzv. "vlčáci" (Výbor lidové kontroly) tam dělali kontroly takřka každý kvartál. Nedají se tady vypsat všechny plusy, kterými p. Čuba se svými lidmi pozvedl celou oblast.

+3/−1
15.10.2012 23:07

sebr

Re: Pan Čuba? Je to katastrofa..pokračování.

A protože jsem měl tu čest pracovně poznat ing. Čubu osobně, stojím za tím, že Havel, bratři Devátí a spol nesahají tomuto člověku ani po kotníky. A jenom připomínám TV reportáž z roku 1990, kde navrhovali ing. Čubovi, aby dělal ministra zemědělství. A on odmítl s tím, že on nebude ten, kdo bude obyvatelům státu říkat, že v kapitalismu budou dělat 10x víc, za 10x míň peněz. A to bylo před 22 lety. Takže kdo Slušovice neznal, tak ať jde prezentovat své verbální zvratky někam jinam, nebo ještě lépe- ať drží hubu a krok!

+2/−1
15.10.2012 23:08

anticona

Parádní diskuze . . .

kdejaký pražáček je najednou specialista na zemědělství, historii, konkrétní podmínky vzniku i konce Slušovic a přitom si myslí, že čokoládu dojí v alpách fialová kráva. Takže zdejší "normálka", jen bych vzkázal těm NEJintajigentnějším, co dokážou urážet sprostě člověka, pro jeho vyšší věk: "Vážení, dokažte za svůj život alespoň desetinu toho, co p. Čuba a budete moci být na sebe pyšní. " Jenže, to chce hodně pracovat, takže to . . . asi nehrozí, že ano ?!Rv

+1/−1
15.10.2012 17:53

biggles

jeden z nejkomičtějších i nejtragičtějších markantů totáče

bylo kádrování na základě nikoliv profesních kvalit, ale politického smýšlení. Jedním ze základních kamenů úspěchu Slušovic bylo, že Čuba tento stupidní zaběhlý bolševický systém zcela ignoroval - v tomto smyslu rozhodně nebyl aparátčíkem, ale normálním manažerem.

Netvařte se pokrokově když soudíte Čubu pomocí bolševických kádrovacích metod, jen s pozměněnými parametry - působí to dost směšně... ;-)

+3/0
15.10.2012 15:55

Zlínmann

klídek

Zvolení Čuby není třeba moc dramatizovat. Je to střípek  v celkové nespokojenosti a  skoro nemožnosti koho volit. Nic nezmění, nic neudělá , je to jen ukázka kudy by se jít nemělo. Tenhle pán je již mimo hru a realita dnešního světa je jinde.

0/0
15.10.2012 14:01

glockwien

Čuba

je třeba dát příležitost mladým a schopným manažérům jako Čuba. ;-D . V zóně postaví skleníky na rajčata a papriky, skvělé . Akorát si neuvědomuje že nadnárodní řetězce , jako třeba REWE , ty papriky do řetězců asi nevezmou. Jedině snad dotace z Bruselu. Bojím se aby někde neudělal soudruh Čuba chybu;-D.  Tiky v tváři , špatná výslovnost , stařecká demence......nebylo by opravdu lepší kdyby téměř 80-ti letý stařík odpočíval ? Aby udržel moc ( moč);-D

0/0
15.10.2012 11:58

D.A..I..

Re: Čuba

Tak to udělá přesně tak, jako kdysi - postaví si zase ten svůj Dům zeleniny a bude si to prodávat sám. To vůbec není pro něj problém. Ten k životu nějaké řetězce vůbec nepotřebuje a už vůbec, aby mu někdo diktoval výkupní ceny. A pokud by to takto udělal, tak stoprocentně to nebude jen zelenina a ovoce. Prodával by tam i maso od místních sedláků. Když zavedl kdysi jako první "krabicové mléko", tak na něj hleděl celý stát jak na zjevení včetně západních sousedů, jaká to tu byla novinka. Aspoň tak jsme to tehdy vnímali. Ale kdo o tomto víte více, tak určitě opravíte. Tím chci říci, že když už nic, tak by tu aspoň mohl rozjet ve velkém prodej domácích pěstitelů a podpořit trochu zase tu soběstačnost.

+2/0
15.10.2012 12:22

abc

Re: Čuba

Ano, tak to soudruh Čuba jistě udělá. Akorát, že v tom jeho dnešním domě zeleniny bude sice prodávat produkci domácích pěstitelů, ale za ceny dvojnásobné než ty, které jsou běžné. Jistě se najde zpočátku pár hlupáků, kteří tam budou nakupovat, protože podlehnou reklamě, že ty domácí výrobky jsou snad nějaké lepší, než přijdou na to, že to není pravda. Respektive, může to být i pravda, ale pak tomu také bude odpovídat cena. A zázraky jak víme se nedějí. A jen trouba může věřit tomu, že na tom soudruh Čuba v dnešní konkurenci něco změní. Ti jeho voliči a voliči KSČM stejně nakonec skončí v Kauflandu, protože je to tam o dvacetník levnější.

+1/0
15.10.2012 13:35

ZabakKvak

Re: Čuba

IQ pana Čuby je i v jeho věku zřejmě vyšší než u 90 % lidí zde diskutujících  ...  a jeho ekonomický přehled je zřejmě vyšší než u 99 % ....R^

+1/−1
15.10.2012 14:01

ciryl

Re: Čuba

To si myslis .ze F.Cuba se bude venovat ve sve nynejsi funkci zemedelske vyrobe?Pises o postaveni skleniku.atd.To jsi s tim proc ho lide volili uplne mimo.;-);-);-)

0/0
15.10.2012 19:04

ciryl

Cekam.

Prosim te Mas jmeno,nejakeho mladeho/ schopneho a hlavne zkuseneho cloveka.Ktereho bych mohl volit?;-);-);-)

0/0
15.10.2012 19:08

activeclip

Ovčané si myslí, že diktatura je ráj, který by se měl

vrátit. Politováníhodné.

+4/0
15.10.2012 11:33

tuneldedek13

ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

přečtěte si o Slušovické mafi v čele s Čuvou a odmítnutí pollcie konta při tunelování a odmítnutí státu /výbor lidové kontroly dnes Nejvyšší kontrolní úřad/ jít proti němu a vést ho k odpovědnosti: http://cs.wikipedia.org/wiki/JZD_Slušovice

!!!!!! tento člověk, který od 89 nic nedokázal, když se mu zhroutilo protekční prosředí, by měl sedět na Mírově a ne na kraji !!!!!!

+6/0
15.10.2012 8:51

otas

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

jistě, pane Cibulka

0/0
15.10.2012 9:13

D.A..I..

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

Jaká Slušovická mafie? Prostudujte si pořádně pozadí celé té šaškárny a hlavně KDO za tím stál! Čuba to fakt nebyl! Komupak asi tak byl Čuba trnem v oku? Co myslíte? Hledej Šmudlo.. Hledej.. "o) Na Mírově by měli sedět jinší borci. Stačí se podívat kolem sebe, kam mizí dnes ty miliardy denně.. To, že se něco napíše na "Wiki"  ještě neznamená, že je to pravda. To vaše odmítnutí konta + kontrolní úřad - byla jen obyčejná "vysoká hra patriotů" a tu měl v režii hádejte kdo? A když už teda furt plivete po Čubovi - tak jak je možné, že když byl takový "gauner" a "komunistický STB-ák" - tak JAK TO, že mu nic nedokázali?? TOTO mi fundovaně vysvětlete, chytrá hlavo..! Skoro 80x jej tahali po výsleších, zkoušeli všecko možné a furt nic.. To je divné, hlavně po listopadu a hlavně za okolností, že jej jistí členové tehdejšího "OF" tak smrtelně nesnášeli.. Nemyslíte??

+2/0
15.10.2012 9:20

bbybonek

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

divné spíš je, že ten slušovický zázrak splaskl jak bublina, jakmile měli ostatní stejné podmínky jako tito nadlidé ve vísce, která dnes vypadá jako po náletu;-D

+8/0
15.10.2012 9:22

vita.nek

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

Ano je to velmi divné, nahrává to právě zarytým odpůrcům Slušovic. Ve skutečnosti je to tak jak píšu níže, po roce 89 vznikly různé restituční zákony a nařízení a mimo jiné i DAK Slušovice dostal za úkol vrátit majetek na němž hospodařilo. V případě Slušovic to ale bylo nařízení rozdělit všechen majetek mezi družstevníky.  Opravdu nevím, jak to bylo v jiných družstvech, údajně se vracela poměrná část majetku tzn. za pole jste dostal pole o stejné výměře, popř. finanční vyrovnání za to pole. Ve Slušovicích jste dostal poměr vůči Vašemu majetku k majetku družstva, což znamená, že například za vložené pole v hodnote 10 000,- jste klidně mohl nárokovat majetek v hodnotě milionu. Krom toho, že lidem byl takový majetek k ničemu a končil ve šrotu za zlomkové ceny. Čuba neměl defakto ani jak dál podnikat. Doufám, že si odpustíte nevhodné narážky a budeme solidně diskutovat. Mimochodem Slušovice jsou dnes velmi hezké městečko, byl jste tam?

+3/0
15.10.2012 9:48

tuneldedek13

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

neuvěřitelné jak někdo může něco takového napsat, Čuba měl nesrovnatelně lepší podmínky než miliony lidé, co začali podnikat, měl finanční prostředky, kontakty, známosti, nezačínal od nuly i kdyby odešel ze Slušovic a začal na zelené louce, po 89 jen dokázal to co byl, stranickým experimentem a bez neskutečné protekce a stranického krytí NIC NEDOKÁZAL !!!!!!

+4/0
15.10.2012 10:01

D.A..I..

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

A kdepak mám vysvětlení na ten příspěvek výše? Kdepak jsou ty vaše argumenty? No?? Když se tak tady strašně bijete za tu svou pravdu..

0/0
15.10.2012 11:11

ciryl

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

To chces tvrdit, ze podminky pro podnikani byli tehdy v CSSR. lepsi jako dnes?Nebylo povolene zadne podnikani.Cuba to musel delat tim to zpusobem. aby Slusovice a obcane byli spokojeni.Ne jako dnes Neslysim chvalu na zadneho verejneho zastupce obcanu.Tak o co ti jde?

0/0
15.10.2012 19:20

briza

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

A co branilo tem druzstevnikum s takto nabytym majetekem zalozit novu spolecnost a pokracovat v podnikani (tedy pokud by tomu puvodnimu modelu verili i v novych podminkach)? 8-o

+2/0
15.10.2012 10:01

vita.nek

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

myslíte, že když družstevník bydlící 40km od Slušovic, co náhle měl nárok na majetek měl chuť zůstávat v nějakém družstvu, když mu všichni nakulali jak teď bude vše jinak? Vždyť v té době "euforie" byla v celém státě taková trošku anarchie, nikdo si pořádně nedokázal spočítat že pět a pět je deset. Proto všichni nárokovali, restituovali a dopadlo to tak jak to dopadlo. A to nejsou jen Slušovice, podívejte se na kuponovku, Kožený a jeho jistita desetinásobku, jooo to byly časy ;) Skutečně se tomu divíte?

+1/0
15.10.2012 10:09

tuneldedek13

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

neokecávejte to

+3/0
15.10.2012 10:17

vita.nek

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

Vážený pane, kecal jste tady tak možná Vy. Já napsal několik věcí, čímž se Čuba zasloužil o to být uznávaný. Mít prostředky a moc je jedna věc, ale umět s nimi naložit je věc druhá. Čuba zde vybudoval skvělé zázemí pro vědce a v mnoha věcech předběhlo "jeho" družstvo dobu v rostliné a živočišné výrobě a vlastně i jiných zemědělských oborech. Na toto jste mi nenapsal ani čárku. Ale já věřím, že právě tohle se Vám moc nehodí.

0/0
15.10.2012 10:27

tywin.lannister

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

Mít za komančů prostředky, moc, možnost cizích měn - o tom se nikomu jinému ani nesnilo, proto jim to šlapalo, nebyla konkurence.

+2/0
15.10.2012 10:45

vita.nek

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

To jsem snad několikrát potvrdil, ale proč tedy ve světě zaváděli technologie, které v osumdesátých letech Slušovice použivali až ke konci devadesátých let. Mě jde pouze o to, že ve Slušovicích dokázali vyvinout produkt, který nedokázali dát dohromady ani týmy vědců do kterých komunisté tenkrát ty peníze sypali hlava nehlava. Já nikdy nepsal o počítačích a o výrobě, na kterou tu měli monopol, ale prostě peníze takto vydělané dokázali vyvíjet a dokázali je zužitkovat.

0/0
15.10.2012 10:52

tywin.lannister

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

o jakých technologiích tedy neustále hovoříte?

+1/0
15.10.2012 10:57

vita.nek

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

Vždyť jsem to v této diskuzi psal několikrát :(  Díky různým pokusům s hnojivy se povedlo zefektivnit celý systém hnojení, na což si vyráběli speciální zemědělské stroje. Povedlo se jim postavit a velmi dobře zprovoznit automatický skleník, plně řízený počítačem (závlahy, ventilace, topení, hnojení, zatemnění, svícení ..... ) Měli rozsáhlé pokroky v biotechnologiích. Bylo toho více, tohle jsou takové největší body.

0/0
15.10.2012 11:17

tuneldedek11

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

to si asi nerozumíme v pojmech technologie a inovace

0/0
15.10.2012 11:22

tywin.lannister

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

to už jsou jen takové staré závany, na co hnojit u nás, když např. ve Španělsku má zelenina mnohem lepší podmínky a skleník má taky kdekdo, dnes se z tohoto už žít nedá

0/0
15.10.2012 11:48

D.A..I..

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

Hlavně že vy odpovídáte na dotazy, co? Mizíte jak pára nad hrncem, jak máte na něco odpovědět.. :o))

0/0
15.10.2012 11:13

briza

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

Jak si muze nekdo "nechat neco nakukat" pokud spravnosti sve veci veri? Tedy, ledaze by az zase tolik neveril. :-P

0/0
15.10.2012 10:25

vita.nek

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

jak jsem psal, proč tedy lidé dobrovolně odevzdávali kuponové knížky panu Koženému? Po čtyřiceti letech strachu se těžko věří a jistota je jistota .... proto nikdo nevěřil.

0/0
15.10.2012 10:28

briza

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

Klickujes hezky ale marne.

+1/0
15.10.2012 10:37

vita.nek

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

hm fajn a něco věcného by nebylo? Já psal poněkud více argumentů, ještě mi je tu nikdo nevyvrátil.

0/0
15.10.2012 10:43

briza

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

Ty meles porad dokola to same. Zasadni rozdil mezi nami, je ze ja uznavam individualni odpovednost jednotlivce za sve ciny. Takze jsem ani ja ani nikdo z me rodiny neuveril "jistote desetinasobku" pana Kozeneho a investoval sam. Ti tvi "ubozi oklamani druzstevnici" meli podle tvych vlastnich slov (o zhodnoceni sveho podilu ve druzstvu) dostatek prostredku a kapitalu pokracovat v podnikatelskych aktivitach druzstva. Ale museli by sve veci verit !!! A jestlize byli tak blbi a malomyslni, ze si cosi "nechali nakukat" (kterezto vymluve neverim) tak si holt nic jineho nezaslouzili. Pak je tady jeste ta moznost, kterou si odmites pripustit - ze tomu neverili.

Me individualni investice v kuponove privatizaci dopadly v souhrnu s mirnym ziskem (celkem zanedbatelnym vuci soucasnemu platu kvalifikovaneho zamestnance). S dnesni znalosti bych investoval jinak. Ale bylo to me rozhodnuti a tak to beru. Nefnukam a nehledam "spiklence", kteri za muj (at uz skutecny nebo domnely) neuspech mohou.

0/0
15.10.2012 11:16

vita.nek

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

Já jsem neřekl, že družstevníci nebyli hloupí, přičítám tuto hloupost ale žití 40let v nevědomosti a taky euforii té doby, i Vy zpětně hodnotíte, že byste investoval trochu jinak. Nepopírám, že nikdo nevěřil družstvu. Ale podívejte se na to jinak. Takových lidí jako jste Vy je naprosté minimum, kdyby jich bylo více, rozhodně by tu nebyl prostor pro tuneláře a zloděje.

0/0
15.10.2012 11:33

tywin.lannister

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

no, to je právě ono, po revoluci bylo vše JINAK - trh a konkurence, tak to mohli protekčníci prostě zabalit

+2/0
15.10.2012 10:44

ciryl

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

To jiz neslo.Pridruzena vyroba Slusovic se rozpadla a pokracovali v tom soukromne ti co u toho byli.Bylo to vse zalozene v komunistickem rezimu,Zavisle na dotacich od vlady.Druzstvo prakticky zivocisnou a rostlinou vyrobu neprodukovalo.Penize a zisky byly z pridruzene vyroby.Cuba to vyborne zorganizoval.Zamestnanci byli spokojeni a o to slo.Dnes se bohuzel o spokojenosti lidi moc nedocteme.;-);-);-)

+1/0
19.10.2012 6:29

tywin.lannister

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

Bydlím kousek odtamtud a takových vísek je spousta, tady je navíc hodně prázdných a zchátralých staveb. Při zániku družstva je normální, že se majetek družstva vyplácí mezi družstevníky, ale pročpak ti vlastníci nepronajali svůj majetek družstvu, když to byla taková ekonomická bomba??? Prostě to nebyl žádný ekonomický zázrak, jen protekce a po revoluci zanikli na úbytě, protože měli konečně normální konkurenci.

+2/0
15.10.2012 10:42

vita.nek

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

já též bydlím kousek odtamtud a byl jsem tam mnohokrát shánět materiály, protože mě Slušovice zajímali, konkrétně co se tam vyrábělo, jak měli jednotlivé výzkumy rozjeté atd. Ekonomická bomba to nebyla a to jsem ani nepsal, když si pročtete diskuzi tak píšu, že souhlasím s tím, že družstvo bylo na jednu stranu protěžováno a že by za normálních podmínek takových obratů nedosáhli, jen jsem podotkl, že díky těmto zdrojům dokázali udělat velmi kvalitní výzkum, který až nyní svět dohání. Proč majetek nepronajali lidé družstvu? -protože díky rozdělení majetku a financí družstva si družstvo majetek nemělo za co pronajmout, navíc většina lidí chtěla peníze hned a na nějaké dohody s Čubou, byť byli výhodné nechtěli přistoupit, protože po čtyřiceti letech komunismu tomu prostě nevěřili.

0/0
15.10.2012 10:48

tuneldedek11

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

"dokázali udělat velmi kvalitní výzkum, který až nyní svět dohání" ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
15.10.2012 10:52

vita.nek

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

tak mi tedy řekněte, kdo měl v osumdesátých letech na světě plně automatizovaný skleník s řízení závlahy, dávkováním hnojiv výživy, větrání a osvětlení pomocí počítače jinde ve světě, ve devadesátých letech tuto technologii začali ve velkém používat ve španělsku na pěstování rajčat.  Kdo v osumdesátých letech měl rozjetou biotechnologickou výrobu, tak jak byla v Hrobicích??

0/0
15.10.2012 10:56

tuneldedek11

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

vy jste měl pravdivé a promagandou nezkrslené infomace o tom co bylo ve světě, tak to jste musel být jeden z nich nebo jen cintáte, a proč by to mělo být v něčem výjimečné, bylo to pro své náklady v té době a dané oblasti podnikání žádoucí ???

0/0
15.10.2012 11:20

vita.nek

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

Můžete mi říct, proč bych cokoli z těch inforací musel mít tenkrát? Právě pohledem zpětně je vidět, že Slušovice měli nakročeno správným směrem.

0/0
15.10.2012 11:34

tuneldedek11

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

asi neměly, když pádem protekčního prostředí okamžitě zanikly !!!!!!

+2/0
15.10.2012 11:36

tywin.lannister

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

zemědělství nerozumím, to je pravda, ale montovat počítače a pak je prodávat za přemrštěné ceny státním podnikům není žádné podnikání;-) Navíc, nikdo jiný neměl přístup k cizím měnám, to byl tehdy problém, jen oni, divné, ne?

+2/0
15.10.2012 10:54

vita.nek

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

Jsem moc rád, že narozdíl od jiných alespoň tohle přiznáte, já zase přiznávám, že je pravda to co píšete s těmi počítači. S těmi cizími měnami to bylo jinak. Slušovice dokázali některé své produkty prodat za hranice, takto se dostali k zahraniční měně, ale dokonce ani všechny takto nabyté cizí peníze nedostali, museli je odevzdat, nicméně dostali z nich svůj desátek. Proto se toto snažili obejít tak, že zboží směňovali za jiné zboží. A tak se tehdy dostali k zahraničním produktům. Nicméně všechno to bylo tak chytře vymyšlené a tak skvěle zorganizované, že kdyby takto šéfoval Čuba Zlínskému kraji, tak věřím, že spousta věcí by zde vypadala uplně jinak ;)

0/0
15.10.2012 11:04

tywin.lannister

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

dneska nejsou takové machinace potřeba

+1/0
15.10.2012 11:42

tywin.lannister

Re: ČLEN ZK ŮV KSČ a TUNELÁŘ MÍŘÍ NA KRAJ

oni už tehdy nevěřili svému guru a my mu nyní máme věřit?8-o

0/0
15.10.2012 10:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.