Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turnovské radary jsou dobrý byznys. Ale řidiči lháři se pokutám vyhnou

Dva až tři miliony korun ročně vynese Turnovu sedm radarů na měření rychlosti mezi Malou Skálou a Ktovou. Nebýt děravé legislativy, mohl by Turnov dostávat od provinilých motoristů dvojnásobek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lomihnát a chytrý mustang

Nikomu nechci ňák radit ...

http://obrazky.rajsmichu.cz/39/krumpac_v_radaru.jpg

+1/0
15.10.2012 12:34

S_lotr

Autor článku nazývá loupež dobrým byznysem

"Podle našeho průzkumu stojí jeden radar od 750 tisíc do 1,2 milionu. K tomu je nutné ještě připočítat software, který stojí na rok až 850 tisíc pro jedno měřící místo," vypočítává vedoucí odboru dopravy Pavel Vaňátko.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/turnov-vybral-na-pokutach-30-milionu-20-dal-firme-za-pronajem-radaru-p9u-/domaci.aspx?c=A111220_183554_liberec-zpravy_alh

Tohle není dobrý byznys soukromé společnosti, ale normální loupež za bílého dne. Existuje mnoho jiných variant, jak snížit rychlosti tam kde stojí tyto radary. Ovšem to by ti, kteří v Turnově rozhodují, museli prosazovat skutečné zájmy, nikoli jiné zájmy.

+1/0
15.10.2012 11:20

lomihnát a chytrý mustang

Re: Autor článku nazývá loupež dobrým byznysem

Tutově berou procenta vod radarový firmy do kapsy.

+1/0
15.10.2012 12:30

S_lotr

Turnovské radary

je věc, která je úplně špatně a zapadá do dnešní doby. A nikoli z pohledu potřebného snižování rychlosti a větší bezpečnosti v obcích. Stejného výsledku by šlo docílit bez toho, aby se na neposlušných řidičích (a bohužel jen právě na té slušnější části z nich) balíkovala zlodějská firma vybíráním soukromé rychlostní daně prostřednictvím totálně předražené služby. Turnov by se měl stydět za takovouhle spolupráci...

0/0
15.10.2012 10:30

pelasek

Me nevadi radary

prosim jezdis jako prase tak si zaplat. ale co me vadi ze to provozuje soukroma firma a jeste vic by me zajimalo komu ta soukroma firma patri. Ostatne bych v uzakonil ze pokud radary parkovaci mista smi provozovat jen a jen stat mesto ci obec kde bude jasne uavden vydaj a udrzba. Zis pak bude zajimavejsi pro provozovatele a vylouci to pochybne firmy s jejich jeste pochybnejsim vydajem za provoz;-O

+1/0
15.10.2012 10:00

jerrymungo

Re: Me nevadi radary

Ano, také mne tam lapili radarem, kdy jsem jedno všední dopoledne projížděl liduprázdnou vesnicí rovný úsek rychlostí 65 km/h. Takže jsem jako prase zaručeně nejel.

 A bylo z toho spousta papírování, snímků a nakonec patnáctset. Kdyby tam stál policejní vůz, bylo by to za pětset, nebo za domluvu. Podle jednacího čísla bych si tipnul, že tam radary cvakají skoro neustále a známého tam odchytili ve dvě v noci na rychlosti 59 km/h.

Dokonce se na tohle téma odvysílalo i pár televizních relací, ale nějak rychle to utichlo. jestli chudák pan redaktor někomu náhodou nešlápnul na kuří oko...

+1/0
15.10.2012 13:25

vItava

Prý kvůli chodcům...

Kdyby jim šlo o chodce, tak tam dají přechod řízený semaforem.

Takhle je to obyčejné zákonem posvěcené vydírání.

+1/0
15.10.2012 9:46

Kladýnko1

Kdyby někdo vzal jednou za měsíc do ruky krumpáč,

tak by se to radnici a hlavně té soukromé firmě vyplácelo podstatně méně...

+2/0
15.10.2012 7:22

Antikodex

Mje auto prostě od 1.1.2013 bude řídit Ivan Ivanovič z Kyjev

:-P;-€

+1/0
14.10.2012 23:11

Kladýnko1

Re: Mje auto prostě od 1.1.2013 bude řídit Ivan Ivanovič z Kyjev

Primitivní a neúčinné. Mnohem jednodušší  je oznámit manželku, bratra, kamaráda s nímž jsem domluven a postavit to do roviny tvrzení proti tvrzení. I kdyby to úřad sám nevzdal, tak do roka to určitě nerozlousknou...

+2/0
15.10.2012 7:36

vopruzníček

Re: Mje auto prostě od 1.1.2013 bude řídit Ivan Ivanovič z Kyjev

Přestupek má být vyřešen do třech měsíců.

+1/0
15.10.2012 7:59

Kladýnko1

Re: Mje auto prostě od 1.1.2013 bude řídit Ivan Ivanovič z Kyjev

Promlčecí lhůta je 1 rok, často využívám, jsem li přichycen "přímo při činu" a nelze použít ustanovení o odmítnutí výpovědi. Chce to pak úspěšně se vyhýbat řízení, omluvy, navrhování důkazů, špatně sehnatelných svědků, no a rok uplyne jako voda...;-)

0/0
15.10.2012 8:13

vopruzníček

Re: Mje auto prostě od 1.1.2013 bude řídit Ivan Ivanovič z Kyjev

Před měsíce na školení řidičů nám tvrdili, že je na vyřešení přestupku lhůta 3 měsíce a pak může člověk klidně spát. Tak nevím.

+1/0
15.10.2012 8:27

vItava

Re: Mje auto prostě od 1.1.2013 bude řídit Ivan Ivanovič z Kyjev

Vyměňte školitele. Lhůta je jeden rok.

+1/0
15.10.2012 9:44

ezredfordul

Re: Mje auto prostě od 1.1.2013 bude řídit Ivan Ivanovič z Kyjev

Já myslím,že školitele není třeba měnit,stačí ,aby na tom školení dával poroz,zapisoval si poznámky a nechrápal tam. Nevěřím,že by školitel byl tak blbej,a tvrdil tři měsíce. Chyba bude nejspíše na přijímači,ne na vysílači.

0/0
15.10.2012 9:51

u.boat

Re: Mje auto prostě od 1.1.2013 bude řídit Ivan Ivanovič z Kyjev

Myslím si - ale jej myslím - že ty tři měsíce jsou lhůta do kdy musí udělat první krok. To znamená obeslat Tě.

Ten rok platí na dořešení přestupku.

0/0
15.10.2012 12:16

jurgen

ze zdejsich komentaru

cpi duch cechackovstvi - vsechno nejak vochcat - zadnou odpovednost nenest, kdo nekrade okrada rodinu ..... HIPP HIP HURA - kdo neskace neni Cech .......:-/

0/−1
14.10.2012 15:12

Fair-Play

Re: ze zdejsich komentaru

Ale trolluješ hezky;-D

+1/0
14.10.2012 15:15

vopruzníček

Re: ze zdejsich komentaru

Měření rychlosti má být nástrojem prevence nehod nikoliv komerčním zájmem soukromých firem a sekýrování úředníků. Pokud bude policista přítomen měření nemůže být žádných pochyb o tom kdo řídil. Automatizované mastění kapsy za asistence státu nemá s prevencí většinou nic společného. Osobně jsem neviděl mnoho radarů v blízkosti škol protože tam jede normální člověk obezřetně i bez radaru a tudíž není velká šance vybrat větší obnos peněz. To na rovném přehledném úseku bez přítomnosti osob nasadit omezení rychlosti a vybírat je jiný kafe. Jinak princip osoby blízké vychází z Listiny základních práv a svobod což je součást Ústavy ČR.

+4/0
15.10.2012 8:08

S_lotr

Re: ze zdejsich komentaru

Patrně mluvíš o firmě, která tyto radary provozuje a prostřednictvím obce tak okrádá mnoho rodin svou těžce předraženou službou. Okrádá potažmo hlavně stát, protože když už jedeš rychle a máš zaplatit pokutu, patří pokuta do veřejných peněz, nikoli do kapsy soukromé firmy, která prostřednictvím spřízněné obce tuhle oblož vymyslela a provozuje. S dodržováním předepsané rychlosti a následným postihem nemá tohle svinstvo nic společného. Nenech se ošálit kampaní Bezpečná města.

Turnovské radary je obyčejný podvod (chytře vymyšlená předražená služba), který této firmě umožňuje nedokonalý systém, zákony a kterému se město Turnov zaprodalo.

0/0
15.10.2012 10:54

Fair-Play

Autore článku

pokud řeknu při podání vysvětlení že vím, kdo auto v té době řídil ale odmítám v této věci vypovídat abych nepoškodil SEBE nebo OSOBU BLÍZKOU tak lžu ?8-o

+3/0
14.10.2012 14:59

jurgen

Re: Autore článku

ANO - v civilizovanem svete se za prestupek (prekroceni povolene rychlosti) pokuta plati.

0/−1
14.10.2012 15:10

Fair-Play

Re: Autore článku

Ano, v civilizovaném světě má občan možnost se bránit a nevypovídat proti sobě a své rodině!!Pokud chtějí vybírat pokuty, tak ať si stoupnou k silnici a nebude žádný problém s dokazováním! Ale to musí dělat policie a ne úředník!

+4/0
14.10.2012 15:15

fanfán je práskač

Re: Autore článku

kulový, budeš blencat jak tě šikanujou

0/−1
14.10.2012 16:45

ezredfordul

Re: Autore článku

Máte to osobo nějak pomotané. Lež by byla,kdyby tvrdil,že to neřídil. Pokud odmítne výpověď s odvoláním na svoje ústavou dané právo,nejde o lež. Pokuty se platí,stejně jako se chodí sedět za tr.činnost,ale až po řádném důkazním řízení a ne "bez soudu". takže pokud není policie schopna si důkazy opatřit jinak,než nucením k přiznání,je to špatná práce policie/úřadu a ne občana.

0/0
15.10.2012 9:56

S_lotr

Re: Autore článku

mícháš hrušky s jablky

0/0
15.10.2012 10:56

petrolhead

autora vyrazit !!!

Lhář = člověk využívající Ústavou zaručeného práva nemuset byrokratickým korytářům práskat SÁM SEBE a svou rodinu. Autor je zřejmě stoupencem nějakého totalitního režimu, který podporuje bonzování dětí na rodiče apod.;-€;-€;-€

+5/0
14.10.2012 14:04

NCC1701-D

Pokud nekomu vadi, ze si mesto

plni kasu z pokut za rychlost tak at jezdi tak jak ma. Kde je problem?

+2/0
14.10.2012 12:08

Fair-Play

Re: Pokud nekomu vadi, ze si mesto

Kde je problém? Dozor nad provozem, měření rychlosti by měla provádět jen policie a ne město potažmo nějaká soukromá firma!!Autor má občany, kteří využívají svého práva za lháře...to mi vadí dost!!

+2/0
14.10.2012 14:55

vopruzníček

Re: Pokud nekomu vadi, ze si mesto

Problém je v postupném omezování práv a svobod občanů zdůvodněnými dobrými úmysly a argumentací "Když nedělám nic špatného tak mě můžou fízlovat i doma při souloži".

0/0
15.10.2012 8:11

S_lotr

Re: Pokud nekomu vadi, ze si mesto

Doporučuji zjistit si něco více o turnovských radarech a společnosti Czechradar. Loupež za bílého dne schovaná za šikovná fakta. A to ani nemusíme dohledávat údajné propojení téhle společnosti s bývalými estébáky.

0/0
15.10.2012 11:04

Orel přistál!

+++

Se divím, že ty radary ještě někdo neukradl.

0/0
14.10.2012 11:22

S_lotr

Re: +++

Nemají hodnotu. I když stál každej radar milion a dalších 850 tisíc ročně vysolí město (za každý 1 radar!) za pronájem softwaru. Czechradar tady regulerně okrádá stát.

0/0
15.10.2012 11:13

furtkecal

tý wogo, to je výwar

60% 8-o

0/0
14.10.2012 9:56

Fair-Play

Tento článek

je snad zlý sen8-o Poctiví motoristé, kteří se stydí za lži o osobě blízké....8-o

0/0
14.10.2012 8:42

pavel.n

Byznys a korýtka

Tady nejde o bezpečnost , ale o byznys pro pár vyvolených - město Turnov sice pár peněz dostane , ale není to ani polovina ........

.

Většina řidičů jede 53km/ hod - no  - to jsou piráti silnic !!!!

Nedávno jsem mluvil s dopravními policisty - říkal jsem jim , že kdyby měřili u škol tak neřeknu ani popel , ale měřit rychlost na ceduli , nebo z kopce - to jsou chytáky ........odpověděli mi , že rozpis jim dává náčelník kdy a kde mají být a jejich polohu páprda kontroluje podle GPS z kanceláře ......... mají předepsáno kolik musí nachytat jinak nedostanou prémie ............ sami uznali , že tady nejde o prevenci a bezpečnost , ale že jsou jen nástrojem byznysu - jdu blejt Rv

+1/0
14.10.2012 5:38

mak1_re

Re: Byznys a korýtka

Místo blití by bylo lépe zamyslet se nad tím, koho příště volit - MP vznikla za vlády ODS.

A přitom by stačilo tak málo - měřte si v obcích, ale pokuty půjdou do státního rozpočtu

0/0
14.10.2012 7:16

pavel.n

Re: Byznys a korýtka

Kámo  - věř mi , že já tuhle svoloč nevolil ...........

MP je hanba v každém městě - zajímalo by mě k čemu je státní policie ?? ............. V našem kraji měštáci nedělají nic jiného než botičky a rychlost ............. to že omladina po zábavě rozfláká 1/2 města je nezajímá ...... když jim zavoláš , že ti parchanti ti hází šutry na skleník , tak ti ještě vynadají , že mají vozy v terénu - no jasně  - měří na ceduli obce , jestli někdo náhodou nejede 53km/hod...............

0/0
14.10.2012 7:22

koprak podruhé

Re: Byznys a korýtka

Břeclav to samé !

0/0
15.10.2012 6:02

Beberik

Propaganda přitvrzuje

Komunistům se půlka národa směje a druhá nadává, ale tenhle propagandistický článek je jako vystřižený z Ruďáku před čtyřiceti lety. Ti řidiči využívají svého ÚSTAVNÍHO PRÁVA nevypovídat proti SOBĚ. Pokud chce úřad víc vydělat, musí se víc snažit jim prohřešky dokázat. Odvolání na toto ústavní právo není žádna výmluva (je to ústavní právo)! Ti, kdo zaplatí, se nestadí za žádné lži (!), ale bud je jim přestupek dokázán, nebo prostě svého ústavního práva nechtějí využít! Tento článek je odpad.

+10/0
14.10.2012 0:00

mak1_re

Re: Propaganda přitvrzuje

Akorát netuším, co to má společného s komančema - oni tu snad vládnou ???

0/0
14.10.2012 7:15

Leinad

Vyhnou jo

Tak holt více měření mezi posledním barákem a cedulí konec obce skončí neprokázáním materiálního aspektu přestupku, místo využitím ústavního práva nevypovídat.

Takže já bych k tomu přidal odpovědnost konkrétního úředníka/strážníka za prohraný soud a placení soudních výloh z vlastní kapsy.

+1/0
13.10.2012 23:06

Direct Shooter

iDnes dělá vše pro relativizaci a zlehčování práv občanů.

Další troškou do mlýna těchto prapodivných snah je umlčení nepohodlných názorů v diskusích. Prostě od 1. 11.2012 budou moci diskutovat jen prověření jedinci s totožností registrovanou zdejší redakcí. Odkoukáno je to zřejmě od Novinek.cz, kde pod tamními do leva laděnými příspěvky, provozuje podobné bezkrevné padiskuse prověřené množiny levicově úchylných jedinců "staré dobré" rudé Právo.

+2/0
13.10.2012 22:11

Antidukat

Jak to probíhá v praxi

1) město (resp. radní) zjistí, že jim nestačí peníze z daní a dumají, jak si přilepšit.

2) firma Czechradar a.s. ráda pomůže. Vybere optimální místo na umístění radaru (nejlépe 2m před cedulí "Konec obce", kde není žádná zástavba ani chodníky, ideální je, když je to v místě prudkého klesání, neboť jen málokterý řidič bude v takovém místě trvale intenzivně brzdit).

3) Firma Czechradar a.s. si vezme z pokut 60%, město 40%. Město musí navíc zajistit vybírání pokut a obesílání "provinilců", to totiž (zatím) nemůže dělat soukr. subjekt.

4) Takové hlouposti, jako osoba blízká, však snižují plánovanou výši vybraných pokut. Proto je nutné zalobovat v PS, aby poslanci tento ohavný kaz ze zákona vyškrtli. Czechradar se totiž zlobí, když vybere málo na pokutách

JE COSI SHNILÉHO VE STÁTĚ ČESKÉM

+8/0
13.10.2012 21:00

Direct Shooter

Re: Jak to probíhá v praxi ? Soukromnci vás měřit nesmějí !

Nedávno jsem absolvoval v zaměstnání povinn školení řdičů - referentů. Lektor (velmi kvalitní) nás upozornil, že měřit rychlost a vybírat pokuty u nás může pouze státní, obecní a vojenská policie. A to pouze pomocí zařízení, které je jejím majetkem, je k takovýmto činnostem určeno a je rovněž pravidelně kontrolováno a řádně kalibrováno.

Speciálně jsme byli upozorněni na "nový trend" rozmáhající se zejména u některých městských policií. Obce, aby ušetřily za náku radarů, začínají používat k měření rychlosti zařízení v majetku soukromých firem, často dokonce obsuhovaná jejich zaměstnanci. To už je zřetelně za hranou zákona.

0/0
13.10.2012 22:21

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Jak to probíhá v praxi

můžeš uvést alespoň jedno místo, kde je umístěn radar 2 metry před cedulí "Konec obce"? Předem díky.

0/0
14.10.2012 13:16

Antikodex

Re: Jak to probíhá v praxi

Výpadovka z Plzně směr Klatovy.

0/0
14.10.2012 14:05

rachotlebek

Re: Jak to probíhá v praxi

na fotkách streetview z března 2012 žádný radar není. Můžeš hodit foto nebo odkaz?

0/0
15.10.2012 9:00

Antidukat

Re: Jak to probíhá v praxi

http://plzen.idnes.cz/v-plzni-pribudou-tri-nove-radary-ohlidaji-rychlost-i-jizdu-na-cervenou-1ma-/plzen-zpravy.aspx?c=A110129_120645_plzen-zpravy_alt

http://plzen.idnes.cz/nase-pasti-na-silnicni-piraty-funguji-pochvaluji-si-v-plzni-pqe-/plzen-zpravy.aspx?c=A110924_1657577_plzen-zpravy_sot

0/0
15.10.2012 9:09

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Jak to probíhá v praxi

jsem to nepochopil. Který z nich je dva metry před cedulí "konec obce" ?

0/0
15.10.2012 9:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.