Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Apríl, ostuda i největší mírotvorce. Svět hodnotí Nobelovu cenu pro EU

Rozhodnutí Nobelova výboru udělit Nobelovu cenu míru Evropské unii vyvolalo rozporuplné reakce. Zatímco proevropští politici jsou potěšení a rozhodnutí výboru hájí, euroskeptici označují letošní udělení ceny za vtip nebo ostudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

King_Feanor

Zaslouží si ji!

Přestože je taková krize, v Athénách pálí německé vlajky, blahobyt možná tak neroste...

Zbrojí se někde v Evropě? Existují nějaké válečné plány Německy či Francie, jak prosadit své nároky silou? Napadá toto vůbec někoho? Běhá po Evropě někdo, kdo říčí "EU über Alles?" Staví se snad koncetráky, pro ty, kteří nejsou pro?

Ať táhnou v Evropě národní státy ke všem čertům! Od onoho jara národů 1848 trvalo století válek. A skončilo to v Osvětimi. Jen teď umírají a ti, co nejvíce křičí. tak nepřejí Evropě mír.

Národní stát tu byl a zklamal na plné čáře! EU není skvělé, ale je to nejlepší, co máme. A byrokracie z Bruselu? Mnohem horší je v Praze, ale ta přes vlastní nos není vidět. Radši nadávat na byrokraty z Bruselu, než sledovat, jak se někde začně zbrojit. Jsem hrdý, že žiji v takové době! A pár zapšklých neuznaných staříků na tom nic nezmění.

0/0
13.10.2012 18:49

Gemars Moše Dajan

Re: Zaslouží si ji!

Osvětimí to neskončilo. Dneska je takovým táborem třeba Afghán.

0/0
13.10.2012 19:22

spicltadydomamezisvejmakolegama

Re: Zaslouží si ji!

A ty ses jen tak na povolene zdravotni vychazce, nebo te jeste osetrovatele nestacili chytit?:-P To zase budou pekne dlouhe rukavky a studene striky az te lapnou, na to se synku nachystej!!

0/0
14.10.2012 3:15

Durika

Re: Zaslouží si ji!

Pripisat poslednych 64 rokov mieru ako zasluhu EU je hruba falzifikacia dejin. Napr. CSSR a Rakusko neboli medzi 1945-1989 vo vojne z uplne inych dovodov ako je existencia EU (a ak by konflikt vznikol, EU by tomu urcite nijak zabranit nedokazala). My sme do EU vstupili v r. 2004. Od roku 2004 ma nenapada ziadny dovod, preco by sme mali s nejakym inym clenskym statom viest vojnu.

Neviem ako narodne staty zlyhali. Vyzera to, ze zlyhali skor nadnarodne staty. Najprv Rakusko, potom dualisticke Rakusko-Uhorsko, Ceskoslovensko, nehovorim o Juhoslavii. Za uspesny priklad opacneho procesu integracie (s vyhradami) mozeme oznacit len obnovu narodneho statu Nemecko.

0/0
14.10.2012 12:23

Durika

Re: Zaslouží si ji!

... koncentraky nie su ani v Kanade, stavat ako uspech EU. Nemat koncetraky je dost nizky ciel.

+2/0
14.10.2012 12:25

Kaniokova

Libí se vám Nobelovka za mír pro EU ?

http://jdem.cz/whv42

0/0
13.10.2012 15:25

Streit

K Arafatovi to sedí

Je to výsměch:

http://streit.blog.idnes.cz/c/294315/Jaky-mir-Za-zbytky-miru-nevdecime-EU-ale-studene-valce.html

!!

+3/0
13.10.2012 13:45

furtspolu

Byla-li tato cena udělana za ...

sjednocení Evropy tak se divím všem chytrákům a vševědátorům ,že to zpochybnují . Hovoří - li se o mírotvůrci tak se k tomu musí bezpodmínečně přičlenit i  EHS , což byla předchůdkyně EU.Díky tomu se  doopravdy stala Evropa  kontinentem bez válek. A to je vzhled k minulosti moc dobrá věc a  Nobelova cena to jen povtrzuje i když ten klid tu je v současnosti trochu zastíněn celosvětovou krizí. Co by byla platná  vyšší zaměstnanost  za účelem válečného zbrojení, které jsme byli v minulosti svědky. Je třeba zamezit  rozkrádání , tunelování ale  účelného využívání st. prostředků . Hlad tu není a při trochu skromnosti se tu dá slušně žít. !![>-]

0/0
13.10.2012 13:17

Ajetak

Je v tom Norsku ještě někdo normální?

+1/0
13.10.2012 12:39

mildapr

" V době, kdy Evropy kolabuje v bídě.

To trochu pŕehnal, ne? Evropa si naopak žije jako prase v žitě, akorát že na dluh.

0/0
13.10.2012 11:33

mildapr

"Nobelova cena pro EU. V době, kdy Brusel a zbytek Evropy kolabuje v bídě. C

+2/0
13.10.2012 11:30

BARON FON SAXOFON V.

je to vtip. a hodně bl.bej

Rv

+1/0
13.10.2012 9:16

felia

EU není mírotvorce

To, že Evropané nevedou války je způsobené naší leností, naší dekadencí.  Prostě chátráme a za krátký čas nás převálcuje islám.

+1/0
13.10.2012 8:31

Cartman

Re: EU není mírotvorce

Za prvé je nesmysl, že v Evropě 60 let nebyla válka, ještě před pár lety tu Němci humanitárně bombardovali Bělehrad.

Za druhé globální mír byl (a dosud je) zajištěn jadernou rovnováhou, zaručující zničení obou stran konfliktu.

+2/0
13.10.2012 8:48

Gemars Moše Dajan

Re: EU není mírotvorce

A přesto se jedna velmoc s druhou furt dokola přetahují o nadvládu nad světem.

0/0
13.10.2012 19:23

spicltadydomamezisvejmakolegama

Apríl, ostuda i největší mírotvorce?????

;-OTak si nejak vzpominam, ze tu stejnou cenu taky dostali Arafat a Obama. Takze bych se spis stydel kdyby mi ji nekdo chtel za trest udelit, bo neco vic zprofanovaneho na svete neexistuje.RvRvRv;-€

+1/0
13.10.2012 6:07

Cartman

Re: Apríl, ostuda i největší mírotvorce?????

U obou to dávalo smysl, Arafat přestal podřezávat krky sám a jen k tomu naváděl organizace, na něž měl vliv. A Obama přestal zavírat lidi podezřelé z terorismu na místa, která jsou příliš na očích, ale začal je masivně zabíjet bezpilotními letouny v místech, která tolik na očích nejsou :-)

0/0
13.10.2012 8:51

Xenofon_Žabža

monti,rompuy,hollande,no a pochopitelně ztěžka česky

mluvící rakouský kníže švarcenberk a představitelka říše merkelová ... čekají nás opravdu ještě príma věci ... jak se říká - nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůře ... a ti mnou jmenovaní se o to postarají rychleji než řekneš švec ...

+4/0
13.10.2012 2:47

slon75

Re: monti,rompuy,hollande,no a pochopitelně ztěžka česky

Schwarzenberg mě zklamal. Od člověka jeho rozhledu bych k takové absurditě čekal trochu upřímnější komentář.

+1/0
13.10.2012 3:01

jgln

Re: monti,rompuy,hollande,no a pochopitelně ztěžka česky

Šak je to víc Němec jak Čech. Tak se tomu zas už tak nedivte. Tento člověk bude hájit zájmy Českého státu jen tehdy, když mu to řádně ponese do kešeně. Jinak je mu Česko ukradený. Taková je pravda o našem pospávajícím knížeti.

0/0
14.10.2012 10:05

captain cook

fraska s cenou miru trva uz dlouhou radu let

"Nobelova cena míru byla devalvována, když byla udělena nově zvolenému Baracku Obamovi."

 Blbost. Cena byla evalvovana, kdyz ji dali tomu oplzlemu uslintanemu teroristovi Arafatovi.

+6/0
13.10.2012 2:40

captain cook

Re: fraska s cenou miru trva uz dlouhou radu let

devalvovana

0/0
13.10.2012 2:40

davnopryc

Re: fraska s cenou miru trva uz dlouhou radu let

znehodnocena?

+1/0
13.10.2012 3:35

Xenofon_Žabža

Re: fraska s cenou miru trva uz dlouhou radu let

kapitáne - kdykoliv na tebe narazím v jakékoliv diskuzi, tak zjišťuji, že mám s tebou téměř identické názory R^:-)

+1/0
13.10.2012 2:51

mamagallista

Re: fraska s cenou miru trva uz dlouhou radu let

Proc ta adjektiva? Nestaci ti, ze je Arafat uz mrtvy? Krome toho uz drive dostal nobelovku jiny terorista. Menachem Begin.

+1/0
13.10.2012 5:54

slon75

Soudruzi si rozdělili metály

a pochvaly - však to známe z let minulých.

+4/0
13.10.2012 1:54

hasehase

jak to vubec

muzou EU udelit - po Libyi - copak se staty EU nezucastnili na teto sproste agresi??;-(

+1/0
13.10.2012 1:30

slon75

Re: jak to vubec

Vůči komu? Vůči Kaddáfímu a jeho zfetovaným žoldákům z Čadu a Nigeru?

+1/0
13.10.2012 1:50

hasehase

Re: jak to vubec

jj meli od neho plny kapsy Viagry  - prej si to davali misto cukru do kafe:-P

0/0
13.10.2012 2:03

Pan Šimon

Re: jak to vubec

Ano, vůči Kaddáfímu a jeho lidem, kteří bojovali proti zfetovaným islamistům z celé Afriky i Asie. A když vítězili a téměř ubránili svojí zemi, tak zasáhli speciální jednotky z mírotvůré Evropské unie a porazily lybijský lid. Veliká gratulace patří všem, kdo podporovali ty velmi demokratické povstalce, a jejich mírové spojence z EU ;) PS: Možná byste se měli zeptat obyčejných Lybijců, jak si cenní svého "osvobození" :-D

+3/0
13.10.2012 2:09

slon75

Re: jak to vubec

Jojo, tyhle rádobyznalecké řečičky mám nejradši. Každá vaše věta v sobě obsahuje rozpor. Pojmy jako "Lybijský lid" si schovejte pro Jirku Paroubka nebo Vojtu Filipa.

Ale to je jedno, podstatné na vašem postoji je, že NATO někde zasáhlo a co udělá NATO, že vždycky špatně, protože to udělalo NATO.

+1/0
13.10.2012 2:17

joe.doe

Už když dali cenu míru Obamovi po týdnu prezidentování jsem

se divil. Vždyť přece v té době ještě vůbec nic neukázal, natož dokázal?!

Ale tahle cena pro EU, to už je prostě vrchol.

Ekonomika v krizi, politika v krizi, evropské národy se začínají nenávidět a svalovat vinu na ty druhé, že za to můžou... A norové to ocení Nobelovou cenou?!

+1/0
13.10.2012 1:10

slon75

Re: Už když dali cenu míru Obamovi po týdnu prezidentování jsem

To nebyli "Norové", ale totálně zpolitizovaná komise.

0/0
13.10.2012 1:50

medved.m

Je třeba Nobelovým cenám vrátit vážnost.

Napřesrok by měl cenu za literaturu dostat David Rath, napůl s Jyrkou Paroubkem, za knihy, které ani nevyjdou a už jsou rozebrané.

Za mír mulla Muhammad Umar, za dlouholeté úsilí o zrovnoprávnění žen a náboženskou svobodu.

Za fyziologii a lékařství Rudolf Fian a Tomáš Křepela, za praktické využití metanolu při léčení alkoholových závislostí..

A za ekonomii určitě Bohoušek Sobotků, za to, že nás svými geniálními ekonomickými teoriemi každý den rozveseluje.

Promiňte, blbější příklady mne už nenapadly.

+6/0
13.10.2012 0:13

Vosiczka

To je ale nářků

Jestli si EU cenu zaslouží a nebo ne? Pan Klaus může mudrovat jak chce, jenže je to marné. Není vůbec relevantní, jestli s rozhodnutím o udělení ceny souhlasí a nebo ne - výbor (který o udělení rozhoduje) je nezávislá instituce a udělení ceny záleží čistě na úsudku členů výboru, kteří se nemusejí nikomu ze svého rozhodnutí zodpovídat. Prostě se tak rozhodli a puntik (jestli se to komukoliv líbí a nebo ne, nehraje žádnou roli a tudíž je v podstatě zbytečné se v tom hrabat).

0/0
13.10.2012 0:00

pervekt

Re: To je ale nářků

Pokud jste clanek cetl, videl jste, ze s tim nema problem jen p.Klaus, ale rada jinych lidi. A jelikoz mame demokracii, tak tady muzeme kazdy mudrovat jak chceme a vyjadrovat sve vlastni nazory bez ohledu na to zda je sdili p.Klaus, p.Merkelova nebo vase malickost. Vase snaha snizovat nase nazory jako nerelevantni je mirne nestastna.. ale paklize tak uvazujete i v jinych pripadech a napr. nekritizujete rozhodnuti politiku, kteri na ne z pozice svych funkci maji rovnez pravo, pak chapu, Jinak v jakekoliv komisi jsou jen lide a paklize zijete v presvedceni ze ovlivnitelni jsou jen Cesi, pak se hluboce mylite...

+4/0
13.10.2012 0:16

Vosiczka

Re: To je ale nářků

Nejde přece o rozhodnutí politiků (politik zastává určitou oficiální funkci v rámci státu a nebo mezinárodní instituce a skládá nějaký slib a musí se řídit ústavou a nebo jinými normami). Zde se jedná o určitou (v podstatě soukromou) nadaci a je čistě jen na jejím uvážení, jestli ocení OSN a nebo třeba Sdružení přátel honitby v Horní Lhotě. Politika samozřejmě kritizovat můžete (zastupuje občany v řízení státu a tudíž by měl pracovat pro ně). Tuto nadaci určitě můžete rovněž kritizovat, nicméně je to zbytečné, jelikož její členové (výbor) se ze svých rozhodnutí nemusí zodpovídat nikomu.

0/0
13.10.2012 1:50

slon75

Re: To je ale nářků

Že je ta instituce "nezávislá", tomu nevěříte ani vy sám.

+2/0
13.10.2012 1:55

Vosiczka

Re: To je ale nářků

Oficiálně nezávislá je - samozřejmě, že její členové mohou být ovlivňováni spoustou faktorů (a pravděpodobně tomu tak i je). To však nic nemění na tom, že se prostě nějak rozhodli a "přes to nejede vlak.. Já je nijak nehájím (v podstatě je mi to jedno) - jen konstatuji.

0/0
13.10.2012 2:06

katdub

souhlas

To si skutečně nikdo není ochoten uvědomit, že oba nejničivější světové konflikty rozpoutaly evropské národy? A že to, že v Evropě už více než 60 let není žádná válka, je vlastně obrovský zázrak? Lepší je, když se tešou v Evropském parlamentu, než na bojištích typu Verdun? Kdy si konečně přiznáme,. že bílá rasa napáchala největší škody?

+1/0
12.10.2012 22:45

kenzo

Re: souhlas

A proto je třeba bílé země nechat ve jménu EUropokroku (multikulti) zhnědnou a zčernat, že. Mnohé země tzv. západní Evropy dnes vlastně nic více než jen upadající útulky třetího světa nejsou;-D A s tím mírem, to není zásluha EUrosvazu, ale především studené války a vojenské síly USA. Dnešní EUrosvaz, coby spolek kolektivní evropské degenerace svou existencí naopak posouvá Evropu k dalším konfliktům a ještě k definitivnímu odchodu do irelevance.

+6/0
12.10.2012 23:23

slon75

Re: souhlas

Souhlas.

0/0
13.10.2012 1:49

puoyt

souhlas

R^R^R^

0/0
12.10.2012 23:24

misery index

Re: souhlas

Kdo tě nutí psát takové sračky ... ??? To není normální, co někteří jedinci dokáží vyplodit ...

Nebýt té prokleté bílé rasy, nesedíš doma v teple na prdeli a nepíšeš ti svoje zvratky on-line do zdejší diskuze ... ;-€;-€;-€

0/0
13.10.2012 1:00

slon75

Re: souhlas

Fanatičtí marxisté nebo jejich zelenorudé klony tomu fakt věří. Bohužel právě takoví omezenci jsou ti první, kdo svou krátkozrakostí vydláždí cestu dalšímu konflitku.

0/0
13.10.2012 1:57

minio

Nejde o to jestli si EU cenu zaslouží

ale je naprostá blbost udělovat Nobelovu cenu právnickým osobám. Nobelova cena je určena pro jednotlivce! To jako příští rok dostane cenu za fyziku CERN?

0/0
12.10.2012 22:18

artaxerxes

Re: Nejde o to jestli si EU cenu zaslouží

CERN za fyziku; MMF za ekonomii; BAYER nebo ZENTIVA za chemii; Spermobanky za lékařství; Mezinárodní PEN klub za literaturu; Výbor Nobelových cen si udělí sám cenu za mír, protože podporují finančně mírotvorce.

0/0
12.10.2012 22:36

Vosiczka

Re: Nejde o to jestli si EU cenu zaslouží

Z Nobelových cen je ta za mír jediná, kterou lze přidělit organizaci (ostatní jsou skutečně určeny pouze pro jednotlivce).

0/0
12.10.2012 23:47

Bejbydura

je to jasný

Příští rok nominuji na Nobelovu cenu míru svoje kočky. Zeptala jsem se jich, zda chtějí rozpoutat celosvětový konflikt, nebo chtějí jít ven. Šly ven. Pak jsem se zeptala, zda chtějí svrhnout někam atomovou bombu, nebo chtějí kapsičku. Kapsičku sežraly na posezení. A naposledy jsem se zeptala, zda chtějí rozeštvávat národy, nebo se chtějí mazlit a už jsem je měla na klíně a musela jsem hladit. No řekněte, není to dostatečný důkaz toho, že jsou kočky skvělé adeptky?

+9/0
12.10.2012 22:14

Gemars Moše Dajan

Re: je to jasný

R^EUX

0/0
12.10.2012 22:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.