- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jediný smysl domácích úkolů jsem dycky viděl v tom, aby si děcka zvykaly, že je v životě bude moct kterýkoliv idiot buzerovat a jakýkoliv odpor, názor nebo argument bude naprosto marný
a nasledne deti motivovat (za vypracovanu ulohu, nejaka odmena), aby sa same rozhodli?
Raději dát následující den písemku na domácí úkol.
posaďme naši budoucost pře FB nic po nich nechtějme, dejme jim kapesn které jim bude stčit, samozřejmě pořiďme nejnovějíš Hi-Tech..
PS: dnes je už povinná četba minulostí.. a co z toho vzniklo?? ..spousta dětí neumí ani pořádně mluvit..
někdo mezitím vymyslel, jak dostat dětem do hlav všechno co by měly znát, jinak než učením, tak samozřejmě souhlas, úlohy nepsat. Jestli ne, tak je to blbost. Vědomosti dětí jsou rok od roku nižší. snižovat nároky na ně je cesta k jejich dalšímu "hloupnutí". Domácí úkoly jsou někdy pakárna, ale tři se sejdou opravdu jen výjimečně. Hodina učení odpoledne a krátké zopakování probírané látky je pro normální dítě klad a ne stres, jak se to snaží nějací pseudopsychpedagogové presentovat.
Máte svatou pravdu. Chybí nám větší státní dohled nad vzděláváním a státní odpovědnost za jeho úroveň. Psychologové a pedagogové jsou zhoubou vzdělávání.
Na jedné straně neskutečné množství DÚ, protože učitelé přehrávají svoji práci na rodiče a na druhé straně žádné úkoly?
Nemyslím si, že by děti měly dělat každý den 2 hodiny domácí úkoly (tak jako na naší škole), ale úplně bez úkolů to podle mě nejde. Cvičení dělá mistra. Ale přehnané požadavky páchají víc škody než užitku. Mé původně zvídavé děti jsou dnes drilující roboti, kteří nemají o žádné další poznávání zájem. Přesto bych nechtěl, aby neměly vůbec žádné úkoly.
Do kdy tak píší děti domácí úkoly doma a od kterého ročníku je "obšlehnou". Myslím, že zhruba tak v 6., 7. třídě nastává zlom a děti přijdou na to, že je výrazně pohodlnější úkoly opsat. Pak klasické domácí úkoly úplně ztrácejí smysl. Myslím, že jsou přijatelné tak na 1. stupni, pak jsou lepší nějaké dlouhodobější a náročnější projekty.
také si všichni denně nosíte z práce písemné domácí úkoly, abyste nad nimi trávili čas podobně, jako jsou nuceny Vaše děti ? A třeba z 5 předmětů denně ???
.
DÚ nejsou zárukou, že žák nepochopenou látku konečně pochopí (kdo mu ji doma vysvětlí ???) a ani nejsou zárukou, že si vše řádně procvičí.
Ono DU a uceni se neni jedno a to same. My jsme nedostavali za ukol se neco doma naucit, krome slovicek cizich jazyku, ale spise neco spocitat nebo udelat vetny rozbor. Pro hodne deti to neznamena uceni, ale jen to vysmahnou, protoze to umi (nebo si mysli, ze to umi). Ja jsem se zacala ucit az na stredni skole. Do te doby pro me bylo dostatecne si to poslechnout ve skole a prosla jsem maximalne s dvojkama celou zakladku. Jini doma biflovali, i pres to, ze to nebyl domaci ukol a stejne jim to nebylo moc platne (a nekdy bylo). Ono je to hodne individualni.
pokračuje rušením větného rozboru, počítání a psaní domácích úkolů.
Školy mají lepší výsledky, vyhovuje to žákům, studentům i rodičům.
Co na tom, že budeme stále vzdělanější a blbější.
podle stejné logiky mohou nás považovat číňané za analfabety - jednoduchá abeceda o 26 znacích se nevyrovná té jejich supúertěžké . Jinak ale souhlas