Diskuze

Dvě pražské školy zkusí novinku, přestanou dětem dávat domácí úkoly

Dvě základní školy v Praze 3 přestanou rozdávat domácí úkoly. Děti by podle nich měly ve svém volnu odpočívat, ne se učit. Revoluční myšlenka se však Prahou prozatím nešíří. Ředitelé ostatních škol si totiž většinou za úkoly stojí. Prý jsou potřeba hlavně v matematice a při výuce jazyků.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZH

běžný ovčan

14. 10. 2012 9:50
...

jediný smysl domácích úkolů jsem dycky viděl v tom, aby si děcka zvykaly, že je v životě bude moct kterýkoliv idiot buzerovat a jakýkoliv odpor, názor nebo argument bude naprosto marný

0 0
možnosti
WM

whitemik

12. 10. 2012 5:52
A co tak radsi udelat nepovinne domace ulohy

a nasledne deti motivovat (za vypracovanu ulohu, nejaka odmena), aby sa same rozhodli?

0 0
možnosti
FE

felia

12. 10. 2012 8:10
Re: A co tak radsi udelat nepovinne domace ulohy

Raději dát následující den písemku na domácí úkol.

2 0
možnosti
JP

pvl1

11. 10. 2012 23:43
Kdo vymyslel ten graf u ankety?

0 0
možnosti
ML

tryskomys

11. 10. 2012 22:03
No, je to v Praze,

tam se to ztratí, tak je chytráků dost:-/

2 0
možnosti
BB

nazdravi

11. 10. 2012 21:52
Novinka?

Ve Svedsku to tak funguje davno.

0 0
možnosti
FE

felia

12. 10. 2012 8:11
Re: Novinka?

Raději bychom měli brát za vzor studenty v Asii.

1 0
možnosti
MO

pawouczek

11. 10. 2012 21:45
... a co by né...

posaďme naši budoucost pře FB nic po nich nechtějme, dejme jim kapesn které jim bude stčit, samozřejmě pořiďme nejnovějíš Hi-Tech..

[>-]

1 0
možnosti
MO

pawouczek

11. 10. 2012 21:48
Re: ... a co by né...

PS: dnes je už povinná četba minulostí.. a co z toho vzniklo?? ..spousta dětí neumí ani pořádně mluvit..:-/

0 0
možnosti
TS

Torgaspen

11. 10. 2012 21:28
Jestli

někdo mezitím vymyslel, jak dostat dětem do hlav všechno co by měly znát, jinak než učením, tak samozřejmě souhlas, úlohy nepsat. Jestli ne, tak je to blbost. Vědomosti dětí jsou rok od roku nižší. snižovat nároky na ně je cesta k jejich dalšímu "hloupnutí". Domácí úkoly jsou někdy pakárna, ale tři se sejdou opravdu jen výjimečně. Hodina učení odpoledne a krátké zopakování probírané látky je pro normální dítě klad a ne stres, jak se to snaží nějací pseudopsychpedagogové presentovat.

5 0
možnosti
FE

felia

12. 10. 2012 8:16
Re: Jestli

Máte svatou pravdu. Chybí nám větší státní dohled nad vzděláváním a státní odpovědnost za jeho úroveň. Psychologové a pedagogové jsou zhoubou vzdělávání.

0 0
možnosti
Q

Quichote

11. 10. 2012 21:10
Z extrému do extrému...

Na jedné straně neskutečné množství DÚ, protože učitelé přehrávají svoji práci na rodiče a na druhé straně žádné úkoly?

Nemyslím si, že by děti měly dělat každý den 2 hodiny domácí úkoly (tak jako na naší škole), ale úplně bez úkolů to podle mě nejde. Cvičení dělá mistra. Ale přehnané požadavky páchají víc škody než užitku. Mé původně zvídavé děti jsou dnes drilující roboti, kteří nemají o žádné další poznávání zájem. Přesto bych nechtěl, aby neměly vůbec žádné úkoly.

3 0
možnosti
AN

mystery

11. 10. 2012 21:13
Re: Z extrému do extrému...

Do kdy tak píší děti domácí úkoly doma a od kterého ročníku je "obšlehnou". Myslím, že zhruba tak v 6., 7. třídě nastává zlom a děti přijdou na to, že je výrazně pohodlnější úkoly opsat. Pak klasické domácí úkoly úplně ztrácejí smysl. Myslím, že jsou přijatelné tak na 1. stupni, pak jsou lepší nějaké dlouhodobější a náročnější projekty.

0 0
možnosti
MM

venenum

11. 10. 2012 20:42
A co Vy, dospělí,

také si všichni denně nosíte z práce písemné domácí úkoly, abyste nad nimi trávili čas podobně, jako jsou nuceny Vaše děti ? A třeba z 5 předmětů denně ???

.

DÚ nejsou zárukou, že žák nepochopenou látku konečně pochopí (kdo mu ji doma vysvětlí ???) a ani nejsou zárukou, že si vše řádně procvičí.

0 0
možnosti
KM

kalifkaca

11. 10. 2012 20:46
Re: A co Vy, dospělí,

Ono DU a uceni se neni jedno a to same. My jsme nedostavali za ukol se neco doma naucit, krome slovicek cizich jazyku, ale spise neco spocitat nebo udelat vetny rozbor. Pro hodne deti to neznamena uceni, ale jen to vysmahnou, protoze to umi (nebo si mysli, ze to umi). Ja jsem se zacala ucit az na stredni skole. Do te doby pro me bylo dostatecne si to poslechnout ve skole a prosla jsem maximalne s dvojkama celou zakladku. Jini doma biflovali, i pres to, ze to nebyl domaci ukol a stejne jim to nebylo moc platne (a nekdy bylo). Ono je to hodne individualni.

2 0
možnosti
JC

Alone2

11. 10. 2012 19:21
Začíná to koncem psacího písma,

pokračuje rušením větného rozboru, počítání a psaní domácích úkolů.

Školy mají lepší výsledky, vyhovuje to žákům, studentům i rodičům.

Co na tom, že budeme stále vzdělanější a blbější.

5 0
možnosti
P

petr_12345

13. 10. 2012 22:08
zrovna v psacím písmu bych problém neviděl

podle stejné logiky mohou nás považovat číňané za analfabety - jednoduchá abeceda o 26 znacích se nevyrovná té jejich supúertěžké . Jinak ale souhlas

0 0
možnosti