Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bitevníky L-159 chceme, potvrdil Irák. Podmínky doladí ministři obrany

Irák má zájem o koupi českých bitevních letounů L-159, které čekají na prodej už několik let. Podmínky obchodu by měli doladit ministři obrany obou zemí. Po jednání se svým iráckým protějškem to řekl premiér Petr Nečas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jpvJ

Od revoluce je náš zbrojní průmysl

pod taktovkou amíků. Vondra nikdy nedovolí cokoliv našeho dodávat tomuto státu.

+1/0
11.10.2012 21:48

pettyo

Re: Od revoluce je náš zbrojní průmysl

Kéž by skutečně byl. Pak by byl nejspíše i konkurenceschopný.

0/0
12.10.2012 9:01

Yap

Re: Od revoluce je náš zbrojní průmysl

On konkurence schopný je, ale bohužel naše legislativa a zahraniční politika, dělá všechno proto aby

zničily co ještě zbylo.

0/0
12.10.2012 11:28

daňový poddaný

rozjedte business

dete lidem práci, nechte vydělat je a nechte vydělat nové manažery, vo co de,tak bude mít mít Irák ALCA stroje, vo co de

0/0
11.10.2012 20:50

Genett II.

Vyměňte to s nima

třeba za koberce a ručníky, hlavně ať už jsou ty krámy pryč !

0/0
11.10.2012 20:14

katano

do Iráku dodá letouny JEN ten >>>>>>>

>>>>>> kdo v Iráku opravdu bojoval = vychází mi dodávka z USA.

     PS : to je - REALITA :-P

0/0
11.10.2012 19:27

jednookykral

...

Proboha. Irák si koupí nadzvukové stroje a k nim potřebuje výcvikové letouny. Když si koupí F 16 od američanů, zřejmě koupí i naše L-156, když ale vyhrají rusové, nejspíše si je nekoupí, z důvodu kompatibility. Naše letadla nikde bojovat nebudou, bude se na nich pouze cvičit. Není konec koncu super, koupit si mraky letadel, která jsou vlastně na nic a pak je nechat v hangárech?

0/0
11.10.2012 19:19

censisbad

občanský průkaz

Protože se mi nechce skenovat občanku dle návodu zde: http://blog2.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A121003_290391_blogidnes

stěhuji se sem: "d i s k u t e r i" tecka eu

(dalsi alternativa je "b e z - c e n z u r y" tecka com )

.

:) omlouvám se za spam, ale řídím se Pravidly idnes: "diskutér má právo co chce napsat, redakce iDNES.cz co chce smazat"

+3/0
11.10.2012 19:07

Rupert von Krazmar

tak dejme tomu ze se nakonec domluvi

a stroje nakoupí, ale zaplatí je nebo nam  zase zustanou dluzni?

0/0
11.10.2012 18:52

my+š+ka

Re: tak dejme tomu ze se nakonec domluvi

A kolik miliónů kalousek uvolní na úplatky ;-)

0/0
11.10.2012 23:43

oracle29

Na E15 je ale v podstatě pravý opak

to co sušej v hangárech nechtěj a chtěj nové. Jen blázen by za současné situace ještě něco vyráběl. V podstatě to zní jako záměrně nesplnitelná podmínka takže mazané odmítnutí. Nebo jsem to pochopil jinak?

0/0
11.10.2012 18:31

ježo

Re: Na E15 je ale v podstatě pravý opak

No pokud by se ukázala zakázka na dostatečné množství přesně specifikovaných versí,mohl by to být kšeft století.To co stojí v hangárech bych jim dal jako bonus.

0/0
11.10.2012 18:42

oracle29

Re: Na E15 je ale v podstatě pravý opak

Jen aby ta zakázka století nespočívala v tom že se to vyrobí, aoni si to v půce rozmyslí a my zamrazíme další várku za pár desítek milionů ;-D

0/0
11.10.2012 19:24

jfb2

Re: Na E15 je ale v podstatě pravý opak

Od toho jsou smlouvy a v nich daná storna.

0/0
12.10.2012 9:29

...schwalbe...

Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

kterou požaduje Irák bude snadná a laciná?

0/0
11.10.2012 18:14

ježo

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

Snadná?Co je snadná?Je bez problémů,konstrukčně i výrobně zvládnutá.Laciná rozhodně není.Je otázka zda se vyplatí.

0/0
11.10.2012 18:17

Papinak73

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

Znovu opakuji, Irák nemá zájem o naše skladové letouny, chce nové stroje. Zřejmě na tom celá jednání zkrachují, protože vláda se chce za každou cenu zbavit těch uskladněných a Aero není schopné dodat nové stroje dříve než za 39 měsíců. Jinak samozřejmě přestavba na dvoumístnou verzi těch uskladněných není problém, problém je že by potenciální kupec musel koupit dva jednomístné stroje, z kterého by se postavil jeden dvoumístný.

0/0
11.10.2012 18:25

...schwalbe...

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

Slovem "snadná" jsem myslel přesně ten problém, který jste uvedl. Nebude-li nutná tzv. kanibalizace.

0/0
11.10.2012 18:32

ježo

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

Pokud se dá vysledovat z článků,přestavba spočívá ve výrobě nového druhého kokpitu(není identický s tím prvním,konec konců logicky)Rozříznutím stávajícího letounu a vsazením nového kokpitu.Značně zjednodušeně.

0/0
11.10.2012 18:40

Paglia Orba

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

;-D tak to je blábol desetiletí.....Rv

Žádný kokpit se řezat nemusí. Jediné, co se musí, je odmontovat přepážku za první sedačkou a do té díry, která tam je už z výroby namontovat sedačku a palubní desku. To je celá přestavba. ;-)

0/0
11.10.2012 19:44

Coffin Corner

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

To není pravda, Už když se podíváte na usazení překrytu jednomístné L159, zjistíte že je tam takový schod. Když se předělávaly L159 T1 musela se vyměnit celá přední část od přepážky na úrovní motoru.

0/0
11.10.2012 23:47

ježo

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

Z jakého důvodu by kupuval dva stroje?To jako že by se vyřezal kokpit z jednoho a namontoval do druhýho?

0/0
11.10.2012 18:34

Papinak73

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

Přesně tak, úplně stejně to udělala naše armáda při přestavbě na dvoumístnou verzi L-159 T1. Velkou výhodu má toto řešení v rychlosti dodání, navíc získá kupec spousty náhradních dílů včetně motoru, pokud by byl naplněn scénář kanibalizace nákupem dvou strojů. Druhou variantou, ale méně shůdnou je přestavba ve fabrice s využitím nových částí, která je nereálná vzhledem k dlouhým dodacím dobám subdodavatelů. Irák chce letouny co nejdříve, vypadá to celé jen jako slušné odmítnutí našich strojů a orientace na stroje T-50.

0/0
11.10.2012 18:40

ježo

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

No nevím.pochopil bych kanibalizaci přístrojů ,sedačky vůbec systémů.ovšem drak kanibalizovaného letounu zůstane vpodstatě v kuse.

0/0
11.10.2012 18:57

Coffin Corner

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

Přední část letounu se musí stejně vyrobit nová, jinak to nejde. A vzhledem k tomu, že dodavatel ukončil technickou podporu pro stávající multifunkční displeje, stejně by se musely nakoupit novější.

0/0
11.10.2012 19:02

Papinak73

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

Je to tak, v podstatě je to pořád zamotaný kruh a ten kanibalizovaný letoun už stejně nebude létat. Tak se dokanibalizuje časem komplet a je jedno jestli v naší armádě a nebo u potencionálního kupce.

0/0
11.10.2012 19:05

Paglia Orba

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

8-o ty woe, jak jsi na takovou zhovadilost přišel ??? 8-o

Vždyť ta jednomístná verze má úplně stejný kokpit, jako ta dvoumístná. Jen je to místo pro druhou sedačku zakryté přepážkou. !! !!

Tu stačí oddělat a namontovat sedačku s přístrojovou deskou a je hotovo.

0/0
11.10.2012 19:47

Papinak73

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

Ale to přece nikdo nepopírá že by přestavba byla nějak náročná, i když to není tak jednoduché jak píšete. Ale nikdo už nebude investovat do znovu zprovoznění toho kanibalizovaného letounu. Zůstane v podstatě drak s motorem bez avioniky a sedačky. A i to je otázka, v uskladněných letounech je starší typ multifunkčních displejů, létající Alcy jsou modernizované. Jde také o to zda se bude letoun přestavovat na verzi T1, B a nebo úplně novou modifikaci. Podstatné je, že pro případ zprovoznění kanibalizovaného stroje by někdo musel nechat vyrobit nové sedadlo VS-2, zabudovat avioniku a to vše zaplatit nové s delší dodací lhůtou. Proto se nebojím napsat, že kanibalizovaný letoun už nikdy nevzlézne a bude se používat na náhradní díly. Woe :-)

0/0
11.10.2012 20:17

Paglia Orba

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

8-o co to píšete za bludy ??? 8-o

Tady jeden inteligent píše, že se musí řezat kokpit, druhý, že se musí rozebrat 2 sola, aby mohla vzniknout spárka, třetí, že se musí celé letadlo překopat.......jeden blábol vedle druhého.

PŘEDĚLÁVAT SE NEMUSÍ VŮBEC NIC. Letadlo zůstane tak jak je, jen se doplní vybavení druhého pilota - TO JE VŠE.

TEČKA.

0/0
11.10.2012 20:37

soc01

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

Elektronika,která je za sedačkou pilota se musí přesunout jinam. Musí se odněkud vzít a zabudovat nová sedačka. Musí se zdvojit řízení. Musí se doplnit avionika. Takže zásah do draku není nijak brutální, ale je tam.

2 sola se rozebírají kvůli tomu, aby se nemusely kupovat nové věci. Jenže co vám z toho druhého letounu zbude?

0/0
11.10.2012 20:43

Paglia Orba

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

To nemá cenu. Vysvětlovat někomu, kdo o tom nemá ani páru a čerpá z článků v novinách je marný boj.

Elektronika, která je za sedačkou pilota se přesune za sedačku druhého pilota, namontuje se nová sedačka (nebo vybrakovaná z uskladněného letadla),  řízení je tam kopletně hotové, jen se napojí a doplní se avionika (která se také pouze napojí na již fungující system) pro druhého pilota. Buď nová, nebo opět vybrakovaná z uskladněného letounu. To je pouze na zvážení úředníků.

NIC SE NEMUSÍ UPRAVOVAT, NIC SE NEMUSÍ ŘEZAT, POUZE SE TO TAM NAMONTUJE.

0/0
11.10.2012 20:53

soc01

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

No a píšu něco vyloženě jiného?

Jinak prostor za sedačkou pilota je plně připraven pro montáž druhé sedačky? Trasa řízení je je nachystaná a nadimenzovaná pro druhého pilota?

Elektronika se nepřesouvá za sedačku druhého pilota, ale do čumáku místo radaru. Překryt je jednodílný a odklápí se dozadu. Jeden displej zůstává vpředu, druhý se přesouvá dozadu. Určitě je toho víc, ale z článků toho víc nenačtu :)

Pokud se tedy bavíme o L-159T1.

A vy jste tu přestavbu přímo dělal, nebo čerpáte informace odkud?

0/0
11.10.2012 21:16

Coffin Corner

Meleš nesmysly

Fakt se musím smát jak si úplně mimo a ještě se o tom dokážeš hádat:

http://technet.idnes.cz/podivejte-se-na-vyrobu-cvicneho-letounu-pro-armadni-piloty-p43-/vojenstvi.aspx?c=A070419_223149_tec_reportaze_rja

:-P

0/0
12.10.2012 0:18

Papinak73

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

Kdyby jste napsal, že při přestavbě na L-159T1 se při zabudování zadního sedadla musí přesunout bloky elektroniky do přídě místo radaru,musí se zabudovat některé prvky z verze B, jako je např. elektro-hydraulicky ovládaný dozadu odklápěný jednodílný překryt kabiny, zdvojené řízení atd. což sebou přináší novou skořepinu přední části trupu až po přepážku 37,pak bych s vámi souhlasil. A to neřeším původní palubní počítač který umožňuje umístit pouze dvojici multifunkčních displayů, závaží kvuli změně těžiště, zmenšení palivové nádrže, zřejmě modernější avioniku poplatnou současné době. Jestli tomu říkáte vybavení druhého pilota, tak prosím. Tečka. Bludy píšete Vy.

+2/0
11.10.2012 21:10

soc01

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

Byl jsem pomalý......

0/0
11.10.2012 21:17

Coffin Corner

Re: Myslíte, že přestavba na dvoumístnou verzi,

Jednomístná verze má mírně posunutou kabinu pilota dozadu, což znamená, že není stejná jako dvoumístná a nejde jednoduše předělat. Musí se vyměnit celá přední část od přepážky k motoru Jestli nevěříš, přečti si článek v L+K o tom jak se spárky přestavovaly.

0/0
11.10.2012 23:56

vladi11

A jeje

Sasha Promopro doladi kontrakt [>-]Rv

0/0
11.10.2012 17:55

Mařaťák

Letouny do Iráku

Čtu zde několik nehorázných keců !!    Letoun L-159 je na světové úrovni!    Tvrdík letectvu vůbec nerozuměl !

Do Iráku jsme dodali  větší množství L-39 , měl jsem možnost přeletět úplně toho  prvního Albatrosa, dokonce  do

 rodiště Sadama Husajna, Tigridu.  Ona je krize s dodávkami cvičných letounů na celém světě . Ne jenom v ČR. 

Na L-159 a L-410  nedám dopustit !  A trochu více  tomu rozumím, než někteří pisálci , letečtí znalci!    Fr.

+3/0
11.10.2012 17:46

ježo

Re: Letouny do Iráku

Tak se nečerti.Nikdo přeci netvrdí že jsou Alcy špatná letadla.Jenže co s dobrým letadlem když není k ničemu dobré?Armády koncepci lehkých bitevníků opustili,jako cvičné jsou jednomístné letouny k ničemu.

+1/0
11.10.2012 18:10

kozel zahradníkem

Re: Letouny do Iráku

To tvrdím taky a letěl jsem jen jako pasažér v MI-8.Od 16ti let jsem sbíral všechny Němečkovy knížky a podobnou literaturu.Takže jsem laik,ale za L-159 bych se vůbec nestyděl.Je to jen letoun jiného určení.A líbil se mi už Delfín a L-200 Morava.

0/0
13.10.2012 0:57

uss___topeka

Alcy neprodávat,

až se to v Evropě semele tak se nám budou hodit, alespoň se bundeswehr procvičí v protivzdušný obraně :-P

0/0
11.10.2012 17:25

Papinak73

Nové stroje

Stále tady spekulujete o přestavbě uskladněných letounů na dvoumístné. Ale pokud se nic nezměnilo, Irák od počátku jednání deklaroval zájem o dvoumístné stroje z novovýroby - což by byla verze B navíc připravená podle iráckých požadavků. O uskladněné Alcy naší armády nemá zájem, ty jsou nabídnuté Slovensku a Maďarsku za "výhodných" ( schválně v uvozovkách ) podmínek.

0/0
11.10.2012 17:13

nesher

Re: Nové stroje

To víte diskuse "odborníků". A s tou nevýhodností za kterou se to údajně nabízí Maďarsku a Slovensku bych byl opatrný. Vzhledem k tomu co stojí jejich uskladnění bych jim to klidně dal i zadarmo. Aero a tím i erár pak alespoň vydělají na údržbě a modernizacích.

0/0
11.10.2012 17:37

Papinak73

Re: Nové stroje

Však proto ty uvozovky. Jinak plně souhlasím i s předáním zadarmo, pouze bych nechal zaplatit přestavbu pár výcvikových kusů na dvoumístné, předpokládám že by oba státy alespoň pár spárek požadovaly.

0/0
11.10.2012 18:09

Echerichia coli MFDNES

Z požadavků Iráku

bych rozhodně odmítl ten 24. požadavek na dodávku letounů již s namalovanými syrskými výsostnými znaky

+2/0
11.10.2012 16:40

Pepa235

Mám strach

Toho se bojím, že Vondra, ten chlapík statečný začne něco ladit.

+3/0
11.10.2012 16:12

cenzura žije s pravicí

Sašenka to zařídí a pomůže mu Mareček Bendů!

To zas tak za dva roky něco vypluje na povrch;-D[>-]Rv

0/0
11.10.2012 16:10

capitalismo o muerte

A co takhle to prodat od koruny na Aukru?

?

+4/0
11.10.2012 16:05

kars

Re: A co takhle to prodat od koruny na Aukru?

;-D

0/0
11.10.2012 18:58

Tak nevim

Takže češi budou mít

prospěch z okupace Iráku,čeští žoldáci zajistí práci českým dělníkům.

0/0
11.10.2012 15:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.