Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot RAF sloužil Británii ve válce, ta ho teď nechala zemřít bez pomoci

Když byla jeho vlast v nesnázích, on za ni bojoval jako velitel letky RAF. Když o půl století později bojoval s nemocí on, jeho vlast na něj zapomněla. Brit Geoff Beckett tak zemřel v pečovatelském domě na stařeckou demenci po tom, co si mnoho let platil ošetřovatelskou péči ze svých úspor. Když vydechl naposledy, nezbylo mu nic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

451 Fahrenheit

skoda. ze k vam clovek nemuze obratit s takovym respektem

jaky by jste si zasloiuzili. Muzu jen rici, ze tec vyblitku jste napsali pozehnane. Jen jedno me tesi, ze navas mladochy dojde do jednoho posledniho a budete to mit horsi nez chudak pilot. :-)

0/0
12.10.2012 1:01

Sladek

Holt socialni zdravotnictvi.

:-PRv  Neefektivni, drahe a nemoralni.

0/0
11.10.2012 23:48

A.C.Dupin

Re: Holt socialni zdravotnictvi.

Chlapče nešťastná, pleteš si zdravotnictví a sociální služby. Navíc sociální služby poskytované na komerční bázi s možností pojištění ev. státním fondem pro válečné veterány. Nebo jsi jen těžce mimo:D

+1/0
13.10.2012 9:56

Sladek

Re: Holt socialni zdravotnictvi.

No tak jsem si preletel clanek moc rychle a musim priznat, ze se jedna o peci veterana, ne zdravotni zabezpeceni.  Ikdyz muj komentar o soc. zdravotnictvi plati.

0/0
13.10.2012 23:11

Sharpe

no jo

Ne mel stesti ze ho neposlali do koncentraku, jako komuniste nase letce co bojovali proti Hitlerovi

0/0
11.10.2012 23:27

kecálek reloaded 5

No hlavně, že kdejak čmoud má v Británii

nárok na veškeré možné dávky a stavbu mešity k tomu.

+3/0
11.10.2012 20:56

hyzdilkarel

Nevím proč jeho rodina kvičí???

Vůbec si neváží demokracie:-P  Také musím makat jako šroubek, abych si vydělal na důchod a na případné ošetřování ve stáří , pochybuju že mě někdy něco někdo dá zadarmo ;-€

0/−1
11.10.2012 20:42

J18i93ř36í 81V56o83t74r53u92b80a 4959771384784

Ale nepředpokládám, že jste nasazoval život za vlast ve válce...

0/0
6.8.2013 22:41

mimar48

Business až na prvním místě...

... říkal mi onehdá kolega, který se dost zajímá o události kolem II. světové války, že Británie si nechala po skončení války od ČR zaplatit veškerou spotřebovanou munici, použitou výzbroj a výstroj (zřejmě i proviant), kterou použili čechoslováci bojující v barvách GB. Pokud si to dobře pamatuji, zmínil se snad i tom, že to mělo být hrazeno z českého národního pokladu. Proběhlo to na diplomatické rovině a veřejně se o tom nemluvilo.

Nemám to podložené, ani neznám celkový kontext, ale vůbec by mne to nepřekvapilo. Angláni se neměli dobře díky humanitní podpoře a rozvoji dobitých kolonií, ale díky jejich vykořisťování (taky na to teď Anglie i Francie doplácí, třeba právě tím "blahodárným" přílivem "občanů" ze svých bývalých kolonií).

... jak říkám, business a zisk teprve až na prvním místě... I takto to dopadá a budeme si to muset prožít i my, protože na tomto principu tady teď funguje vše.

0/0
11.10.2012 19:53

valoe

Re: Business až na prvním místě...

Možná, že v tomto smylu byly nějaké mezivládní dohody uzavřeny. A proč bychom neměli náklady na naše vojáky hradit?

0/0
11.10.2012 22:25

mimar48

Re: Business až na prvním místě...

No... přijde mi to, jako kdyby můj dům napadla tlupa vandalů a Vy, jako dobrý soused, byste mi přišel na pomoc. A já bych Vám potom poslal účet za zlomené vidle a rozbitá vejce, která jsme po nich spolu házeli. To, že Vy sám máte těžké škody, ze kterých se budete dlouho vzpamatovávat, protože se ta tlupa stavila cestou i u Vás doma, už mi je tak nějak šumafuk, hlavně když budu mít své vidle a k snídani svá vejce se slaninou...

+1/0
11.10.2012 22:54

Sharpe

Re: Business až na prvním místě...

Takze myslite, ze britove meli nest naklady na nasi armadu, stejne jako my by sme meli nest naklady za americkou armadu kdyz byla v zapadnich Cechach ?

0/0
11.10.2012 23:37

A.C.Dupin

Re: Business až na prvním místě...

Vzhledem k tomu, že Britové ty vojáky skutečně potřebovali, tak ta myšlenka, že by si mohli platit alespoň jejich servis, není zase až tak zcestná.

0/0
13.10.2012 10:07

Sharpe

Re: Business až na prvním místě...

Cekoslovenska vlada odmitla, aby nasi vojaci vstoupili do britske armady a tedy by bylo o  ne pecovano, protoze tvrdili, ze jsme stale nezvisly stat, ktery je ve valce s nemeckem a tedy mame samostatnou armadu. Zrovna tak nase rozvedka byla samostatna a financovana s Ceskoslovenskych penez. Je to samozrejme jen dalsi cast komunisticke propagandy, ktera se tak opakovala, az tomu lide veriliui, ze nasi vojaci v Btitanii, byli jen zoldneri, bojujici ne za nase, ale za britske zajmy.I V SSSR nase jednotka vystupovala, jako vojsko Cekoslovenska v zahranici,

0/0
11.10.2012 23:35

mimar48

Re: Business až na prvním místě...

Pokud byli čechoslováci v britské armádě vedeni jako regulérní složka armády ČSR kooperující s brity, není pochyb o správnosti spolupodílení se na nákladech za boj s agresorem.

Já to ale pochopil tak, že se jednalo o náklady za velké množství jednotlivých čechoslováků (hlavně emigrantů) bojujících v britské armádě. Mám za to, že s rostoucím počtem československých dobrovolníků vznikaly dokonce v brit.armádě kvůli snadnější koordinaci přímo ČS oddíly, podléhající však stále anglické armádní hierarchii a anglickému velení (snad také naši piloti a jejich letky v RAF).

Nepochybuji o tom, že vhodně motivovaný armádní úřední šiml, je schopen vyprodukovat použitelná čísla.

0/0
12.10.2012 0:34

danny1

Re: Business až na prvním místě...

a to jeste ale nevite( a nebo jo), kolik Britove zaplatili USA. Tam se primo prevadeli firmy a veskery kapital. a to navic takovym zpusobem, ze cena firem byla vycislna velice nizko pod hodnoutou, ktera byla pred zacakem valky... neo jak 1:10 atp. :-P ttakze jestli se britoe snazili nejake penize dostaz zpet a uctovat ostatnim, ani bych se nedivil...

0/0
12.10.2012 2:37

A.C.Dupin

Re: Business až na prvním místě...

Domnívám se, že až tak cifršpiomážní to nebylo. Ale je faktem, že za spojenectví v obou světových válkách tekly neskutečné prostředky. Obecně se o tom u nás neví, protože za komunistů bylo pro ideology nepřijatelné, že SSSR splácí za vojenskou pomoc "zlému" Západu (dluh byl teprve nedávno splacený), pro současné hujery a ideology je pro změnu nepřijatelná představa, že na poválečném růstu USA se nepodílí ani tak  kvalita a výhoda jejich přístupu (novými "pravicovými" ideology značně idealizované), jako spíše poválečné faktory včetně minimálně poškozené infrastruktury, válečných zisků a především velkých peněžních toků jako náhrady vzniklých výdajů.

Mimochodem, vřele doporučuji dokument Hitlerovi bankéři z produkce BBC - přijdete o poslední iluze.

0/0
13.10.2012 10:06

J94i33ř63í 66V35o28t26r84u89b28a 4359121644354

Nu, když to nemáte podložené ani neznáte celkový kontext, tak proč to sem píšete? A proč se vyjadřujete, jako byste to měl podložené?

0/0
6.8.2013 22:45

marla

Takový je bohužel současný

Británistán, hlavně že si tam drží stáda muslimů(množících se jak králíci) žijících ze sociálních dávek.Rv

+6/0
11.10.2012 18:33

karel-smíchov1

Tak se odplácí!!

To není jen v V.B jen si vzpomeňte, jak u nás se stát zachval k těm co bojovali ať na východě a vzlášť na západě!!

Kolik jich skončilo na šibenici nebo v Ur.D¨dolech !!! To by měli novináři stále naší mládeži připomínat ,to co se stalo v Británii ať si píši oni doma !! Proto naší mládeži je úplně jedno kdo jim připravil dnešní svobodu a Evropu bez válek!!

Také škola je na vinně  EU[>-]

+3/0
11.10.2012 17:19

Hairy_ass

Smutné

Když ho vlast potřebovala, tak ji sloužil. Když potřeboval on pomoc, tak se na něj vlast vykašlala.

+3/0
11.10.2012 15:47

Sharpe

Re: Smutné

A kolik nasich vojaku, kteri bojovali v Sovetskem Svazu, skoncilo v komunistickych koncetracich, nebo je komuniste zabily?  Ze to by sme se meli stydet, ne se starat o brity

0/−1
11.10.2012 23:41

křemenáč

Hozené laso

Tento článek  a následné diskuse mi připomínají hozené laso, aby se někdo chytil do diskuse.

Do dnešního dne jak v době minulé tak současné není vedeno v mediích objektivní hodnocení tohoto období za účasti všech zúčastněných stran .

0/0
11.10.2012 14:53

Praotec Tunel999

Tady je origos..

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/9597715/Retired-RAF-wing-commander-dies-penniless-after-using-savings-for-dementia-care.html

Taky se tam pise, ze rodina se domaha pouze casti penez, teda pro mistni zavistivce..Rv

0/0
11.10.2012 14:43

A.C.Dupin

Re: Tady je origos..

Místním závistivcům ten odkaz moc neprospějě, řekl bych, že vesměs je pro ně psán nepochopitelnou cizinštinou;-D

0/0
13.10.2012 10:09

polednice

Karel to věděl....

viz Píseň neznámého vojína....

0/0
11.10.2012 14:29

rusty_nail

Smutne

hrdinu bychom si meli vazit. PS: Neprehnala to ta pani na fotce trochu s makeupem?

0/0
11.10.2012 14:19

mimar48

Re: Smutne

... k tomu make-upu - mám za to, že to bude spíš nedokonalým dobarvováním původně černobílé fotografie.

0/0
11.10.2012 19:20

časy jsou zlé, kamile

žádnej skandál

jediná podstatná otázka (bez ohledu na další okolnosti) je, zda-li má na sociální pomoc státu stejný nárok zajištěný člověk jako nezajištěný. Dle mého NE, jakkoliv je to nespravedlivé, sociální systém není od zajištění spravedlnosti. Takže na pánově příběhu neshledávám nic šokujícího.

K těm okolnostem z diskuze:

Nasazovat za stát krk ve válce není totéž co "sloužit" státu za katedrou (taky nárok na důchod prapůvodně vznikal jen veteránům a drábům).

Dědictví v rámci rodiny, které tu někdo napadal, je (bez ohledu na tenhle případ) naprosto základní věc, na které je evropská společnost postavená minimálně 3 tisíce let.

+1/0
11.10.2012 14:11

Jurrisek

Re: žádnej skandál

Souhlasím, Stát nemá zohledňovat jestli peníze které má použije na krytí výloh nebo na dědictví. Stát zohledňuje jen jestli ty peníze má nebo nemá. Tzn: peníze má, tak si výlohy kryje sám, pokud by je neměl stát by se o něho jistě postaral. Spíš bych řekl, že děti onoho letce akorát křičí protože se těšily na dědictví.

0/0
11.10.2012 14:40

valoe

Re: žádnej skandál

Letec by učinil lépe, pokud by své úspory prošustroval s děvčaty po barech, nebo předal dětem dřív, než onemocněl.

Takhle celý život platil vyšší daně, než ten, kterého se zastávát. Nakonec ještě musel platit za své ošetřování.

Sociální stát  se rozpadne, pokud nebude respektovat princip zásluhovosti.  Moje ochota platit státu několikanásobně větší částky, než platíte Vy a vědět, že v případě nouze se stát postará zase jen o Vás, je nulová.

0/0
11.10.2012 22:31

paxxtor4u

Re: žádnej skandál

S institutem dědění v rámci rodiny po 3 tisíce let bych si dovolil nesouhlasit. Středověcí panovníci běžně redukovali na základě fiskálních privilegií suveréna dědictví rozsáhlých majetkových podstat za to, že zbytek oprávněným dědicům mocensky zaručil, obzvláště pokud šlo o děti.

0/0
11.10.2012 14:42

corky

Ne že by na tom v kontextu článku záleželo...

...ale wing commander je velitel křídla, nikoliv velitel letky - prostě podstatně větší šajba =). Posloupnost leteckých útvarů v RAF za druhé světové byla od nejmenší k největší flight (letka, 2 až 4 letadla) - squadron (peruť - 3 nebo 4 flighty) - wing (křídlo - 2 až 4 sqaudrony) - group (skupina). Např. slavný československý stíhací wing měl 3 squadrony (310., 312. a 313. Czechoslovak sqaudron)

+1/0
11.10.2012 14:01

Praotec Tunel999

Re: Ne že by na tom v kontextu článku záleželo...

V roce 1939 zacinal v domobrane, takze nemel vyhodu jako nekteri piloti treba z CR, nebo Polska, kteri uz meli vycvik za sebou, nebo dokonce letali jeste ve Francii, nez je Hitler za tyden porazil. Uz to, ze byl pilot je dost na to aby mu stat tu peci zaplatil, hodnosti a funkce uz jsou snad vedlejsi. Snad pouze v CR se lide rozlisuji na obycejne(platci dane), dulezite(zlodeji, podvodnici, neduleziti politici) a ty nejdulezitejsi(prezident, premier, ministri, namestci, zbrojari, lobbisti a podobne) a pece je podle toho nalezite prizpusobena..R^

0/0
11.10.2012 14:08

corky

Re: Ne že by na tom v kontextu článku záleželo...

souhlasím s Vámi, já jen že iDnes o něm hned v první větě mluví jako o veliteli letky, ale na obrázku ze svatby je napsáno "Wing Commander".

+1/0
11.10.2012 14:24

Pes na koze jel

Drahý dům

160 tis L. není Penmaenmawru zrovna drahý dům.

Takže žádněj zazobanec to zrovna nebyl.

0/0
11.10.2012 13:56

Praotec Tunel999

Re: Drahý dům

Mozna nebyl zazobanej, ale aspon mel vlastni barak, cili mel z ceho platit. Pakosum by stat zaplatil i lazne pro celou rodinu, pac zijou v councilech a benefity sajou jako kanadani..Rv

Jako danovy poplatnik nemam zadne namitky, aby temto lidem stat platil zdravotni peci, kterou si bez diskusi zaslouzi!!R^!!

+2/0
11.10.2012 14:01

Praotec Tunel999

Re: Drahý dům

Tak v origos clanku na telegraph.co.uk se pise, ze mel 23.000 liber na konte a tech 160k jak nam serviruje idnes byly jeho celozivotni uspory vcetne toho baraku(Altogether it was about £160,000 of his savings that he had to use -

including selling his house)8-o8-o

0/0
11.10.2012 14:38

biggles

nenechali ho zemřít bez pomoci

pomohli mu přece od celoživotních úspor...

fungují jak jehovisti...  ;-D ;-D

0/0
11.10.2012 13:41

Praotec Tunel999

Re: nenechali ho zemřít bez pomoci

Mno, porad lepsi, nez CSR. Tam piloty nechali rovnou popravit, takze si nemeli ani cas nasetrit, nebo je zavreli na desitky let do vezeni..R^[>-]R^

+2/0
11.10.2012 13:49

biggles

Re: nenechali ho zemřít bez pomoci

o tom raději ani nemluvím - hanebné chování komunistů k lidem, kteří nasazovali v boji své životy a drtivou většinu z nich to život i stálo, je natolik šílená záležitost, že se příčí zdravému rozumu.

0/0
11.10.2012 14:07

Praotec Tunel999

Re: nenechali ho zemřít bez pomoci

Hanebne chovani rikas? Ja tomu rikam svinstvo a nejhorsi na tom je, ze dnes by se stat v podani kohokoliv zachoval stejne, protoze stejne jako komunardi tehdy, i dnes napred hledi na svoje vlastni koryta. Staci se podivat co se deje lidem co nahlasi nekde korupci. Kdyz uz je nevyhodi, dost mozna skonci i u soudu pro pomluvu, nebo rovnou v base..EURv

0/0
11.10.2012 14:10

Nečasjennačas

Řada dnešních horkohlavých podporovatelů poplatků ve

zdravotnictví, jednou na ty poplatky nebudou mít. RvJinak ty poplatky nejdou na vaši léčbu, ale na financování pravicových tunelů.RvRv

+1/0
11.10.2012 13:39

valoe

Re: Řada dnešních horkohlavých podporovatelů poplatků ve

Ten kdo na poplatky nemá, je osvobozen. Nedělej, že to nevíš.

0/0
11.10.2012 22:34

bukovski

ČR na tom není lépe.

Můj děda jako válečný veterán dostal v rámci rehabilitace v roce 91 novou uniformu. In memoriam pak hodnost generála. Zato bolševici mají nadstandardní důchody a vysluhy. Stát se tu stará o totalitní pohlavary a skutečným hrdinům nedal nic. Děda je už dávno mrtvý, ale poměry v ČR považuji za výsměch tomu, za co děda bojoval. Nám nepřísluší kritizovat sociální systém v GB.

0/0
11.10.2012 13:33

Vladimír Škopek

Je mi z toho smutno

Je zajímavé, že ta vlast má prachy na rozmazlovaní kdejakého přistěhovalce z třetího světa, který k ní nemá špetku úcty. A člověk, který za ní nasazoval život v době, kdy se bojovalo o přežití... ;-(

+2/0
11.10.2012 13:33

Leopoldo

Neco zde asi není docela pravda

Ve VB kazdý dostane sociální a zdravotní osetrení.Dokonce kazdý emigrant,legální nebo ne.Co asi,myslím,v pomto prípade se stalo,je ze nekde nejaký burokrat zapomel udelat nejaký papír nebo zapomel ho nekomu zavcas poslat.Takové omyli se stávají,kdyz se v rodine nikdo nestará a ty práva dozaduje.Je to tipícky novinárská zpráva,která ma za úcel vzbudit skandalozní reakci v lidech.A mozná ze právem.

0/0
11.10.2012 13:32

mroyko, build 1.0.005

Vite tady pisete ze se o sebe ma starat sam

A proc teda platime renty papalasum(s prezidentem v cele)? Chcete mi snad nekdo tvrdit ze pro svou vlast udelali neco tak uzasneho? Na kazdyho urednickyho buzeranata penize sou, na slusny lidi je zvykem srat EU

+2/0
11.10.2012 13:02

NumLk

ostrouhali deticky i vnoucatka

kdyby se o tatu postarali , mohli mit dum i uspory, kdyz meli jine priority vyresil svou situaci starik sam, od toho preci ty uspory mel, jak se rika "na spatne casy".

+1/0
11.10.2012 12:38

Satan 16 2

Re: ostrouhali deticky i vnoucatka

R^  o tom to je. Že dětičky ostrouhaly. Jako by byl nějaký právní nárok na bývalý majetek rodičů.

0/0
11.10.2012 12:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.