Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Školačka psala deník o životě pod vládou Talibanu. Postřelili ji za to

Čtrnáctiletá pákistánská dívka si psala deník o tom, jaké je to žít za vlády Talibanu. Její zápisky dokonce pravidelně zveřejňoval server BBC. Nyní ji za to postřelili ozbrojenci a s vážnými zraněními bojuje o život.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mr. Dalby

Islám je láska...

A obzvlášť respektuje ženy.

0/0
23.10.2012 0:33

poznamka

To je smutný. Ale zájmy mocností

jsou trochu jiné. Potřebují prostor pro business, ne mír.

0/0
10.10.2012 18:11

jejda to jsem ja

A ona byla nebo snad je muslimka..

nebo křesťanka? Už přešla na správnou víru? Nebo je to spíš o fanatismu v nás?:-(Rv

0/0
10.10.2012 17:06

Labelo

Malá holka

má více rozumu než celý Taliban dohromady...;-(

0/0
10.10.2012 11:40

Tomáš22

úspěch

Další úspěšný útok statečných a neohrožených pronárodních aktivistů proti americkým okupantům, že soudruzi?

0/0
10.10.2012 10:17

jejda to jsem ja

Re: úspěch

a kdyby bylo o jednu muslimku míň, to by se vám nelíbilo?8-o

0/0
10.10.2012 17:07

Franta z Prahy

Muž kreslil na plakát tykadla, dostal sto dní na tvrdo

Jiný kraj jiný mrav...

0/0
10.10.2012 1:42

Tomáš22

Re: Muž kreslil na plakát tykadla, dostal sto dní na tvrdo

On ale dostal, tak jako každý jiný chycený sprejer pokutu, ne vězení. ;-);-)

0/0
10.10.2012 10:16

wildchild

Tak diskuse pod článkem o životě pod vládou Talibanu...

... se jaksi nepochopitelně zvrhla na diskusi k tématu "postoj římskokatolické církve, resp. papeže k problému nákazy AIDS v Africe a distribuci kondomů" ;-D

Takže: K základní tezi ("Šíření nemoci HIV / AIDS v Africe zabrání distribuce (prodávání) kondomů!") nabízí papež (jak je jeho dobrým zvykem) názor poněkud komplikovanější: Řešení problému šíření AIDS musí být daleko komplexnější, nezabrání mu kondomy samy o sobě. To je možné především osvětou, neboť problém AIDS se týká otázek kulturních, ekonomických, sociálních, apod...

A jestliže někdo dodržuje Desatero, manželskou věrnost a nějakou bazální kázeň v sexuálním životě, tak že to je SPOLEHLIVĚJŠÍ ochrana před AIDS než kondomy. Což je, s odpuštěním, pravda.

A pakliže stojí někdo před rozhodnutím: 1) nepoužít kondom a ohrozit tím život jiného člověka; nebo 2) použít kondom (a tím jaksi v očích některých katolíků "hřešit") je třeba si

0/0
9.10.2012 22:59

wildchild

Re: Tak diskuse pod článkem o životě pod vládou Talibanu...

... vybrat možnost za 2)! Ostatně papež Benedikt toto říká v poslední knize rozhovorů s Peterem Seewaldem...

0/0
9.10.2012 23:02

wildchild

Re: Tak diskuse pod článkem o životě pod vládou Talibanu...

Mimochodem, sám autor Peter Seewald v interview (na otázku k mediální bublině ohledně postoje současného papeže ke kondomům) říká: "Diskutujeme o tom, zda papež připouští kondom či nikoli a všichni přitom víme, že není věcí papeže povolovat prezervativ či nikoli, nýbrž poukazovat na morální principy, mluvit o tom jak společnost chápe sexualitu a klást otázku, zda má sexualita co do činění s láskou?"

+1/0
9.10.2012 23:18

kars

Re: Tak diskuse pod článkem o životě pod vládou Talibanu...

Nojo, začalo to cca o 2 stránky dál tvrzením, že jsou všechna náboženství totéž. Tak tu ještě dám pro srovnání malou ukázku ze života Mohameda a Ježíše, když se ocitli v podobné situaci.

Mohamed: Vyprávěl Abu Huraira a Zaid bin Khalid:

Zatímco jsme byli s prorokem, povstal muž, a řekl (prorokovi): “Prosím tě u Aláha, rozsuď nás podle Aláhova zákona.” Pak povstal mužův protivník, který byl moudřejší než on, a řekl (Aláhovu prorokovi): “Rozsuď nás podle Aláhova zákona, ale umožni mi laskavě promluvit”. Prorok řekl: “Mluv.” Muž řekl: “Můj syn byl dělníkem pracujícím pro tohoto muže, a dopustil se nelegálního sexuálního vztahu s jeho ženou, a já jsem mu dal sto ovcí a otroka jako výkupné za hřích mého syna. Pak jsem se na tento případ zeptal učeného muže, a ten mě informoval, že můj syn by měl dostat sto ran, a být na rok poslán do vyhnanství, a žena toho muže by měla být ukamenována k smrti.”

0/0
9.10.2012 23:34

kars

Pokračování

Prorok řekl: “Při tom, v jehož rukách je moje duše, rozsoudím vás podle Aláhova zákona. Tvých sto ovcí a otrok ti budou vráceny, a tvůj syn dostane sto ran a bude na rok poslán do vyhnanství. Unaisi! Jdi za ženou tohoto muže, a pokud se přizná, ukamenuj jí k smrti”. Unais šel za ženou a ta se přiznala. Pak jí ukamenoval k smrti. (Sahih Bukhari, svazek 8, kniha 82, číslo 815)

0/0
9.10.2012 23:35

kars

Re: Pokračování

Ježíš: Tehdy k němu znalci Písma a farizeové přivedli ženu přistiženou při cizoložství. Postavili ji doprostřed se slovy: "Mistře, tato žena byla přistižena při činu, když cizoložila. Mojžíš nám v Zákoně přikázal takové kamenovat. Co říkáš ty?" Těmi slovy ho pokoušeli, aby ho mohli obžalovat. Ježíš se sklonil a psal prstem po zemi. Když se ho však nepřestávali ptát, zvedl se a řekl jim: "Kdo z vás je bez hříchu, ať po ní první hodí kamenem." A opět se sklonil a psal po zemi. Když to uslyšeli, přemohlo je svědomí a jeden po druhém se začali vytrácet - od starších až po ty poslední. Nakonec tam zůstal jen Ježíš a ta žena stojící uprostřed. Ježíš se zvedl, a když neviděl nikoho než tu ženu, zeptal se jí: "Kde jsou tvoji žalobci, ženo? Nikdo tě neodsoudil?" "Nikdo, Pane," odpověděla. "Ani já tě neodsuzuji," řekl jí Ježíš. "Jdi a už nehřeš." (Bible, Jan 8:3-11)

0/0
9.10.2012 23:35

wildchild

Re: Pokračování

Při tom srovnání proroka Mohameda a Ježíše Krista mně přichází na mysl slova, která údajně pronesla pákistánská křesťanka Asia Bibiová, která jimi měla urazit proroka Mohameda a (to asi především) své muslimské kolegyně: "Zatímco Ježíš Kristus se obětoval a zemřel potupně na kříži za všechny lidi, prorok Mohamed nic tak významného neučinil".

http://ihned.cz/stredni-vychod/c1-48071100-pakistan-se-chysta-popravit-krestanku-rouhala-se-proti-mohammedovi

http://zpravy.idnes.cz/pakistan-chce-popravit-krestanku-za-rouhani-proti-proroku-mohamedovi-1zk-/zahranicni.aspx?c=A101110_180720_zahranicni_btw

0/0
10.10.2012 0:44

wildchild

Re: Tak diskuse pod článkem o životě pod vládou Talibanu...

Tak názor "všechna náboženství jsou stejná" je celkem moderní, přesně v duchu relativismu, avšak z pohledu religionistiky poměrně těžko obhajitelný postoj. Konkrétně abrahámovská náboženství zřejmě odkazují k Jednomu Bohu Stvořiteli, ale samotná náboženství (náboženství - to co Ivan Odilo Štampach definuje ve svém Přehledu religionistiky jako "osobní vztah k transcendentální zkušenosti") se samozřejmě liší, neboť zcela nutně vychází z jiné historie, tradic, kultury, apod...

Jakkoliv je mi obecně sympatická snaha o ekumenu a mezináboženský dialog, spolu s Tomášem Halíkem nevěřím na nějaké "náboženské esperanto" typu projekt Světový étos Hanse Künga.

Na druhé straně rozhodně odmítám zevšeobecňující démonizování Islámu a spíše doporučuji - paradoxně od stejného autora Hanse Künga (a Jasefa van Esse) knihu Křesťanství a Islám z ediční řady Světová náboženství; Vyšehrad, 1998 ;-)

+1/0
10.10.2012 0:34

J.K. 4

Nechci hájit ten dobytek,

ale tyhle články až moc nápadně připomínají propagandu. Asi je třeba ospravedlnit budoucí vojenský zásah v oblasti...

0/0
9.10.2012 21:12

WorldWidePimpaku

Re: Nechci hájit ten dobytek,

Rozveďte to.

Pakistán, letitý spojenec Západu, i když je to poněkud chladné spojenectví.

Kdo by jej měl tedy napadnout, snad Kuba?

+3/0
9.10.2012 23:13

wildchild

Příšerné...

...Ano, postavit se násilí vyžaduje tu pravou odvahu - vzpomínám na mučedníka naší doby Šahbáze Bhattího - jediného křesťana v pákistánské vládě, zavražděného loni na jaře: http://www.rozhlas.cz/nabozenstvi/zpravy/_zprava/859883

http://zpravy.idnes.cz/v-pakistanu-zastrelili-ministra-ktery-chtel-zmirnit-zakon-o-rouhani-1j5-/zahranicni.aspx?c=A110302_080106_zahranicni_aha

+4/0
9.10.2012 19:47

kars

Re: Příšerné...

A zdaleka není sám. Pákistán, Írán, Arabský poloostrov, Egypt...

0/0
9.10.2012 21:41

milan2561

Slyšeli jste už někdy něco dobrého o Talibancích?

Myslím, že nás můžou překvapit jen dobře, protože všechno špatné snad už vyčerpali, ne?

+1/0
9.10.2012 19:38

soldat

někde

jsem slyšel že islám je jinak mírumilovné náboženství

+1/0
9.10.2012 18:13

tm004

Re: někde

A jestli te mirumilonosti nebudes verit tak Te podriznou jak podsvince!

No ale v Evrope mozna zatim bude hrozit ze Te oznaci za rasistu, pozdeji zavrou a muzeme jen doufat ze se toho podrezavani na domaci pude nedozijeme, ale i to jednou prijde. Zamorej nas jak kobylky. A jeste se jim saminaservirujeme diky multikulti magorum :-/

0/0
9.10.2012 23:54

stagger

JAK VIDNO JSOU MOSLEMÍNOVÉ

ochotni za víru pokládat životy... a když jsou cizí tím líp ...je špatné, že euroamerika zapoměla na své kořeny a jednou pro vždy se s tou sběří nevypořádá ... alespoň v té euroamerice

0/0
9.10.2012 17:50

Litvinenko

Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Křesťanství hlásá chudost ducha jako ctnost - namísto vzdělanoti  !! Ježíš chce nastavovat druhou tvář (ač sám vyhání kupce- pokrytec :D), modlí se ke krutému bohu starého zákona, kterej je najednou mílius!! Hlásá neodpírej zlému (já s politikou appeasemantu nesouhlasím ani v politice ani v životě jedicne)!! Hlásá bůh dal, bůh vzal  = máme dost zvířat v lesích (to Budha měl rád i zvířata) jako potravu, nestarejte se o další dny! Nepracujte, rozdělte se i o poslední majetek (komunismus)! To všechno má jasný význam a vyskytuje se to na stovkách míst všech evangelií jako červená nit křesťanství!Symbolický výklad je zde stejný jako přesný - protože analogie jsou jasné, kdyby nebyly, celá kniha by byla o ničem, nedávála by žádné poučení pro konkrétní chování, každý by si mihl vybrat co chce a libovolně, to už bych si i z Mein Kampfu mohl vybrat že Hitler měl rád maminku a že je dobré mít rád maminku všeobecné a ostatní zapomenout!Proč něco vykládat symbolicky (jako pohádku) a něco doslova?

+8/0
9.10.2012 17:28

mezek

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

No vidíte - vy jste chudý duchem a jak jste v tom celý blažený. Takže ten Ježíš měl nakonec recht.

+4/0
9.10.2012 17:33

Litvinenko

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Nádherný argument;-D - velmi bohaté na duchaRv

+2/0
9.10.2012 17:35

Litvinenko

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

církev ničila (a dodnes ničí) lidské životy mnohem déle než komanči nebo náckové!! A co se týče masového vraždění - ty neznáš bartolomějskou noc? Ty neznáš sv. války? ty neznáš inkvizici? Ty neznáš mučení? Ty neznáš upalování a hony na čarodejnice? Ty neznáš genocidu latinskoamerických národů ale i evropských pohanů, při násilném převádění na víru??? Ty nevíš, že dodnes zabíjí církev a křesťané v Africe svou naukou o kondomech? že se spojili s Mussolinim a Hitlerem??? To už je celkem moderní historie?? Ty kondomy sou z přítomnosti !! A zákaz interupcí také nic neřeší...

+4/0
9.10.2012 17:35

kars

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Reakce viz dole. Nebudu to sem kopírovat.

0/0
9.10.2012 17:43

Litvinenko

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Já sem tam taky odpověděl, ale na ten první příspěvek "Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus" ste mi nezareagoval;-)

+1/0
9.10.2012 17:44

Sharpe

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

No proste kdyby ste mel moznost tak by ste zavedl diktaturu, kde by toto vsechno bylo zakazane,

0/0
9.10.2012 17:49

kars

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Nestíhám, snažím se vaše omyly uvést na pravou míru a poučit vás i další, kdož se chtějí něco dozvědět ;-)

+1/0
9.10.2012 17:56

kars

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Který to je? Máte tu ty své příspěvky rozkopírované tolikrát, že se diskuze stává nepřehlednou.

+1/0
9.10.2012 18:03

Sharpe

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Mate pravdu, skutecne nikdo nemuze ric, ze ve stredoveku komuniste, nebo naciste neco takoveho provadeli. , pokud budeme sikovne  demagogicky mychat stredovek s moderni dobou. . Samozrejme ze jsem pro odstraneni zakazu interupci a kondomu v cesku, jenze on neexistuje, Ovsem pokud nekomu jeho presvedceni nedovoluje, tak at si kondomy nepouziva a interupci nema, ale mluvit o tom, ze treba potraty nejsou sptavne zarucuje svoboda projevu.

+1/0
9.10.2012 17:47

Litvinenko

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Existuje pro nábožné lidi!! Nábožní totiž církev berou vážně, víte?? A já bych nezavedl diktaturu, ale sekulární demokracii a tu tu je, tak co je?? Mam právo kritizovat Krista jako vy Marxe...;-)

+2/0
9.10.2012 17:51

Litvinenko

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

1) církev možná nezabila tolik lidí jako Stalin (býť se tomu počtu blíží) - ale také neměla kulomety a plynové komory v době svého nejsilnějšího postavení, také nežilo ani tolik lidí na světě (DÍKY POVĚRÁM A DÍKY CÍRKVÍ ZPOMALENÉ VĚDĚ A POKROKU)!!

2) pogromy byli ve všech kulturách, no a? Já kritizuji i ostatní náboženství a církve

3) křesťané zabíjí tím, že zakazují kondomy a ženy se nakazí od svých prvních manželů, takže je jedno zda sou zdrženlivé či ne!! A proč by vůbec měly být zdrženlivé?? Proč nepoužít kondom a neužít si??? ;-D

+2/0
9.10.2012 17:54

Sharpe

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Neandertalci v Evrope provozovali kanibalismus, to je vedecky dokazane, takze moderni evropska spolecnost nema pravo nekomu neco vycitat, kdyz budu jako vy michat minulost s pritomnosti

0/0
9.10.2012 17:59

kars

Toto vlákno navazuje na diskuzi dole...

1) Mimo kulometů atd. také církev neměla tu potřebnou vražednou nenávistnou ideologii.

1a) Je zajímavé, že ač křesťanská civilizace, dostali jsme se ve vědě a pokroku nejdál :-)

2) V tom případě kritizujete samotnou existenci lidstva. Ateismus je produktem posledních cca 300 let (mimochodem nejvražednějších).

3) Nechápu spojitost kondomu a prvního manžela. A vy nechápete, že křesťané učí proti promiskuitě. Zatímco kondom je často chápán jako podpora promiskuity; ovšem na africký sexuální apetit bez jakékoliv zdrženlivosti dostatek kondomů prostě neexistuje! Navíc, jak jsem psal dole, pokud jim nasypete kondomy a nenaučíte je, co s tím... :-)

0/0
9.10.2012 18:15

Litvinenko

Re: Toto vlákno navazuje na diskuzi dole...

3) chápejte, žena se nejčastěji nakazí od prvního manžela - takže jí věrnost NEPOMŮŽE;-D ! CO JE ŠPATNÉ NA PROMISKUITĚ, KDYŽ SE CHRÁNÍTE??? ;-)

0/0
9.10.2012 18:58

kars

Re: Toto vlákno navazuje na diskuzi dole...

To berete jako standardní model, že si žena vezme promiskuitního chlapa, který ji potom nechá a ona si vezme dalšího (nebo to začne střídat také)? Ale to je přesně to, proti čemu církev bojuje a vy jí to máte za zlé...

Pokud je manžel OK, mohou spolu být v pohodě a vychovat kopu dětí ve zdraví, ne?

+1/0
9.10.2012 20:24

Litvinenko

Re: Toto vlákno navazuje na diskuzi dole...

Proč by ji nechal? To že je promiskuitní neznamená, že nechá manželku ve štychu... A já proti promiskuitě nic nemam, když se člověk chrání... když je manžel už nemocný, co má pak udělat ta žena??;-)

+3/0
9.10.2012 20:30

kars

Re: Toto vlákno navazuje na diskuzi dole...

Je to dole... "nejlepší ochrana je věrnost. Ale pokud jeden ví, že je pozitivní, tak ať se chrání, to dá rozum, ne?"

A abyste nemusel kopírovat svou odpověď, zrovna vám tu napíšu, že jsem věřící (čili součást církve) a ochranu běžně používáme. Aniž by nám to někdo zakazoval.

+1/0
9.10.2012 20:38

Litvinenko

Re: Toto vlákno navazuje na diskuzi dole...

Mě to dává rozum, ale církevi ne!!! ;-D

+1/0
9.10.2012 20:39

kars

Re: Toto vlákno navazuje na diskuzi dole...

Teď jsem vám to napsal. Máte nějakou utkvělou představu, kterou tu máte potřebu kopírovat... Proto jsem vám tu psal, že i já jsem součástí církve. Plus stovky dalších, co znám. Umíte číst?

+1/0
9.10.2012 20:57

Sharpe

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Konecne neco rozumneho, mate pravo kritisovat, a vase pravo budu rozhodne hajit i kdyz vy nepouzivate logiclou kritiku, ale demagogii, kde smichate vse dohromady v jeden gulas. Ovsem tvrdit ze verici lide v Evrope si preji diktaturu a ze se nelisi od muslimu, to je fantasie, se kterou nema smysl diskutovat

+1/0
9.10.2012 17:57

Litvinenko

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Ne já kritizuji přímo Nový zákon a co se v něm píše a co dělají na jeho základě dnešní křesťané (ty kondomy,...) a že způsobují smrt!! A co dělali předtim? Paktování s fašismem, genocidy a td... já jim to nezapomenu, jako vy byste nevstoupil do dnešní KSČ s její minulostí, tak mě se zase nelíbí minulost církve -ani její součastnost;-)

+1/0
9.10.2012 18:02

Sharpe

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Jakmile budou krestane zavadet nejakou diktaturu, nebo neco zakazovat tak se spojim s vami. Nenze oni maji svoje nazory a na to maji pravo. ze vam to vadi je proto, ze jste ve skutecnosti verici clovek a chtel by ste, aby cirkve jednali jak se to libi vasi vire. Ateistovy by to bylo ukradene, on dobre vi, ze cirkve jiz zadnou moc nemaji a cela Evropa se pomalu stava ateistickou a krestane jsou v mensine. Jenze takovi lide jako vy ve svem boji s vetrnymi mlyny oslabuji a odvadeji pozornost od zakladniho problemu nasi civilisace, stretnuti zapadni civilisace s tou islamskou a vypada to ze nam jde o krk. a pokud se budeme utapet v zabomysi valce o prkotiny tak na tom vydelava totalitni islam

0/0
9.10.2012 18:13

Litvinenko

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Tvrdíte nesmysly - podívejta na USA a evangelikály§! Podívejte na Tedda Haggarda a Pata Robinssona a další!! filmy: Prohřešky proti Desateru, Proboha!, Ježíš je normální, Jesus Camp!!! -všechny s titulkami či nadabované na ulož to

0/0
9.10.2012 18:16

kars

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Znám spoustu evangelikálů a většina z nich jsou naprosto normální a pohodoví lidé. Časem se na ty filmy kouknu, ať vím, co vás děsí.

0/0
9.10.2012 18:42

kars

Re: Křesťanství = islám = judaismus = náboženství=totalitarismus

Tak znovu... Smrt nezpůsobují kondomy ani křesťané, ale nezodpovědná promiskuita. Kondomy používají i křesťané, většina z nás by těžko uživila tolik dětí, kolik "by se urodilo" bez zodpovědnosti.

A prosil bych konkrétně, co kritizujete, co dělají dnešní křesťané na základě Nového zákona?

0/0
9.10.2012 18:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.