Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spor o astma v Ostravě. Statistiku prý zkreslily odolnější romské děti

Ostravské děti nemají astma častěji než ve zbytku republiky. Nová studie přinesla překvapivé závěry. V Ostravě způsobily pozdvižení. Podle lékařů ani autorů dřívějších výzkumů nejsou reálné. Upozorňují na možnou chybu při výběru dětí, protože například romské děti mají lepší imunitu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Direct Shooter

Odolnější rómské děti ?

Vždyť na iDnesu se můžete dočíst, že jsou samá slmonelóza, úplavice, mor cholera a podobné. Tak tedy fakt nevím...

0/0
9.10.2012 23:33

iriris

Astma ?

Astma se jim možná vyhýbá,ale přitom invalidní důchody má převážná většina už od 15 let,zato alergíí trpí 99% cikánů a to je práce!!!

0/0
9.10.2012 8:28

Qíteček

Proč se jim asi ty civilizační choroby vyhýbají...

...Že by to souviselo s tou civilizovaností 8-o?

0/0
9.10.2012 0:27

ajk

Re: Proč se jim asi ty civilizační choroby vyhýbají...

jj holt i ta choroba má svou hrdost,,,,,

+1/0
9.10.2012 1:13

svatáDala

To není o odolnosti

cikánů vůči smogu, ale o tom, že nechodí na lékařské prohlídky. Pak to zkresluje statistiky!!!!!

Je s podivem, kolik cikánů je invalidních na cukrovku či nevím na co, ale za nějaký obnos jistě nějaký lékař napíše posudek, že ten ID dostanou;-O

Je známo, že cikáni jsou odolní vůči všemu, práci, nemocem atd.:-)

Když vidím cikánku těhotnou po "základce", jak hulí a chlastá, tak se nedivím;-)8-o

0/0
8.10.2012 14:52

cassul

Re: To není o odolnosti

A to se divíš? Myslíš, že nějaký obvoďák někde na sídlišti je takový hrdina, aby se nechal zmlátit nebo riskoval, že si někdo někde počká na jeho manželku nebo děti, když to potvrzení nevydá? Proč by to riskoval? Pro pocit jako Mistr Jan, že trpěl pro pravdu? Na to se každý vykašle. Jo, ty máš cukrovku? Hm, tak ti dáme štempl, co je komu do toho...

+1/0
8.10.2012 15:00

opportunity

Re: To není o odolnosti

No přidělení ID snad nezávisí na jednom obvoďákovi...

+1/0
8.10.2012 23:08

já se ale slimáků fakt štítím

známá dr. ušní z Prahy

mi asi tak před deseti lety říkala toto: děti bydlící v relativně čistém prostředí - okrajová sídliště Prahy - mají mnohem víc respiračních problémů než děti,které bydlí v centru Prahy ve starých domech... (dneska v centru ale už skoro nikdo nebydlí...)

Vysvětlovala si to tím, že v paneláku je větší sucho,než ve starém domě a právě to ovlivňuje odolnost sliznic v krku...a od toho se pak odvíjejí další zdravotní problémy nebo odolnost. Takže vliv znečištění vzduchu na zdraví asi nebude jednoznačné :-P

0/0
8.10.2012 14:34

cassul

dovedete si představit ten hukot...

... kdyby se zjistilo, že to etnikum je k nějaké chorobě naopak vnímavější, že jí statisticky trpí víc? Okamžitě by tím onemocněli všichni, přinejmenším...

Pokud vím, probíhaly v USA nějaké studie na podobné téma, kde se statisticky zjistilo, že černoši jsou zkrátka náchylnější na nějaké srdeční choroby, nejsem si už jist. A v diagnostickém popisu to bylo, že jde o chorobu, vyskytující se v populaci takového věku, zejména afrického původu atd.. Bylo kolem toho tolik křiku, že to museli změnit a rasistické narážky vypustit...

0/0
8.10.2012 14:32

cassul

Ale to je skvělé....

Takže zaměstnavatelé můžou být klidní, když zaměstnají Roma, neexistuje, aby nepřišel do práce, protože by měl nemocné dítě nebo by sám trpěl nějakým astmatem. To je přece ideální pracovník, když nemarodí ani on, ani jeho dítě!

0/0
8.10.2012 14:23

Zuzi_K

jo, taky nenajdete jedinou romskou ženu,

která by měla problémy s otěhotněním...

jsou to velmi odolní jedinci...

+2/0
8.10.2012 14:22

milchama

Re: jo, taky nenajdete jedinou romskou ženu,

Protože začínají s bezstarorostným rozmnožováním v 15-16 letech, zatímco ženy majority se kvůli tomu, že se musí připravovat na práci dlouholetým studiem, aby pak mohly platit daně na obživu těch, co se začínají množit v 16, začínají s rozmnožováním až po 30, což se pak negativně projevuje na odolnosti a životaschopnosti jejich potomků...Rv

0/0
8.10.2012 14:42

mojepostovnischranka

Podle mě jadernou válku přežijí jen velmi odolní jedinci...

např. švábi

+3/0
8.10.2012 13:10

apajinky

Re: Podle mě jadernou válku přežijí jen velmi odolní jedinci...

Něco podobného jsem napsala, včetně toho jak žijí cigáni v chatrčích na východě Slovenska bez elektřiny, pitné vody, toalet a jen u nás se jim musí přistavovat cisterna, dovážet žrádlo až domů, řešit jejich ho...ehm, výkaly apod. No, smázli mě. Teď už mě to nepálí, protože koncem října tady končím. A toho 31.10. si z plných plic zařvu co si myslím, že jsou cigáni zač a jak bych vyřešila jejich otázku jednou pro vždy. To přestanu být rasista, ale stanu se fašista. No jo, ale to asi napadne více lidí, takže si myslím, že k 31.10. tu budeme mít nekonfliktní články o pohlavních chorobách,o tom, že na podzim žloutne listí....

0/0
8.10.2012 14:28

mojepostovnischranka

Re: Podle mě jadernou válku přežijí jen velmi odolní jedinci...

dík za reakci a souhlas.

0/0
8.10.2012 14:49

apajinky

Re: Podle mě jadernou válku přežijí jen velmi odolní jedinci...

Není zač;-)Když oni si myslí, že když budou názory a zdravou naštvanost lidí cenzurovat a zakazovat vyjadřovat, že ten názor neexistuje. A až se jednou lidi naštvou více než je přípustná mez, budou se divit, protože přece takové protirómské nálady ve veřejnosti nebyly, přece lidem rómové až tak nevadili, podle monitorování diskuzí to nebylo s tím rasismem tak zle....no jo no,binec se zametá pod koberec a příjde den, kdy ten odpad začne páchnout a pod kobercem už nebude na další svinstvo místo. Musíme je živit, šatit, poskytovat zdravotní péči zdarma a ještě je musíme milovat.A ne že ne,na to je zákon!!;-O

0/0
8.10.2012 15:10

Rubik1

Re: Podle mě jadernou válku přežijí jen velmi odolní jedinci...

To nedoporučuju, protože i přes anonymní nick si vás policie může dohledat. Ale pokud víte opravdu o fungujícím a realizovatelném řešení, tak by to mnoho lidí zajímalo. Já vím jen to, že se ti, co kradou a obtěžují okolí nemají podporovat penězi, jak to náš stát dělá.

0/0
8.10.2012 17:35

abbbe

NO TOTO

Jeste aby ROPACI byli nemocni a stezovali si nato. No toto..

+1/0
8.10.2012 13:07

felia

Žádné děti, které

žijí ve špíně a pojídají slepičí hovínka, nemají alergie. To je řadu desetiletí známá věc.

+1/0
8.10.2012 13:04

uzycek

vyhodne na tom je, jak se to prenese do dospelosti

zkuste si porovnat pocty pracujcich na nemocenske...

-- a kdyz je vyzkum u zaku ctvrtych a patych trid, tak to u nekoho znamena 12 leti a u nekoho sestnactileti

..atp.

+1/0
8.10.2012 13:03

deny_ip

A neni to nahoudou takhle:

U romskych deti chodicich do skoly nebylo zjisteno astma?????

+2/0
8.10.2012 12:44

já se ale slimáků fakt štítím

Re: A neni to nahoudou takhle:

R^ ;-D

0/0
8.10.2012 14:36

turbosurf

takže Ostravu přenechat Romům

ale kdo bude v těch fabrikách kolem robit? ;-D

0/0
8.10.2012 12:40

nenovak

Jakožto dítě z vesnice s hospodářstvím jsem na podobné

kratochvíle jako astma a alergie neměl čas. Jednou si ovšem můj bratr vzpomněl, že má alergii na seno, a že nemůže házet seno z vozu na půdu. Na to mu babi, která jakožto selka o podobných vymoženostech jako je astma a alergie neměla ahnung,  odpověděla, že se svému koníčku má věnovat až po práci. Bratr tedy strávil na půdě ještě několik hodin. Za pár týdnů přišlo září, takže bylo po sklizni sena, a příští rok ani nikdy potom už si na žádnou alergii ani nevzpomněl. Od té doby uplynulo 18 let.

+1/0
8.10.2012 12:22

cassul

Re: Jakožto dítě z vesnice s hospodářstvím jsem na podobné

Jo, to znám. To je alergie na práci. O té se ale v souvislosti s Romy žádná studie nedělala...

+1/0
8.10.2012 14:25

stagger

PLEVEL JE VŽDY ODOLNÝ

+3/0
8.10.2012 12:08

comePack

cikánské děti nemívají astma ani alergie ...

zajímavé zjištění! R^

teď ještě vyřešit tu úplavici ..!           ;-) ;-D

+2/0
8.10.2012 11:52

Gaspard

Re: cikánské děti nemívají astma ani alergie ...

Dežo nema žadnou uplavíci, on v tom bazenu vubec nebyl a ani plavat neumi. A navic byl doma se sra*kou.

+1/0
8.10.2012 12:15

cassul

Re: cikánské děti nemívají astma ani alergie ...

A to s tím kolem je pomluva, to koupil, akorát doklad ztratil....

0/0
8.10.2012 14:26

CCblue

Romské děti nemívají astma ani alergie

Tak, a teď jasně vidíte, v kom je naše budoucnost. A žádnými řečmi nebo komentáři na tom nic nezměníte. :-)

0/0
8.10.2012 11:45

Gaspard

Re: Romské děti nemívají astma ani alergie

Myslíte, že naše budoucnost je v astmatech a alergiích?

0/0
8.10.2012 12:11

holes5

výzkum

nebylo by vhodné dělat na odolných pokusy, aby se zjistilo, proč jsou tak imunní? ....by to mohlo přinést naší nešťastné republice nějaká pozitiva R^

0/0
8.10.2012 11:45

Gaspard

Re: výzkum

Ještě by to chtělo porovnat průměrnou délku života té imunní menšiny v porovnání s většinou a možná by se zjistilo, že je nám to astma a alregie vlastně ku prospěchu ;-D

+1/0
8.10.2012 12:13

Berti19

Já snad...

ještě spím;-D;-D;-D

0/0
8.10.2012 11:17

Gaspard

Romské děti astmatem netrpí

Inu, uzené plíce, vydrží více ;-O

+3/0
8.10.2012 11:03

dahona

Re: Romské děti astmatem netrpí

Čistota-půl zdraví, špína-celé!

+1/0
8.10.2012 11:11

AA00_multinekulturni_5

Re: Romské děti astmatem netrpí

Myslíte jako, že toto zvíře je mimořádně odolné ?

0/0
8.10.2012 11:17

Berti19

Re: Romské děti astmatem netrpí

Téměř nezničitelné. Asi jako bolševník.

0/0
8.10.2012 11:18

turbosurf

Re: Romské děti astmatem netrpí

štěnici také jen tak nezahubíte

0/0
8.10.2012 12:39

Gaspard

Re: Romské děti astmatem netrpí

Jasně, žloutenka není nemoc, ale jejich etnické specifikum ;-)

+1/0
8.10.2012 11:33

hariprasad8

Ti Romové nám to zase kazí

;-(

0/0
8.10.2012 11:02

Ufo.nick

Dobře víme...

R^ romské děti mají lepší imunitu ;-D;-D;-D A proto je všude uplavice a žloutenka R^R^R^

+3/0
8.10.2012 10:23

Stanea

Re: Dobře víme...

Dane tema je astma v Ostrave.

Jste jako politici. Dostanou otazku=tema a mluvi uplne o necem jinem.

0/0
8.10.2012 11:22

Rubik1

Re: Dobře víme...

Tušil jsem, že podobná studie o žloutence je zakázaná, ale že se o tom ani nesmí psát, to jsem nevěděl.

0/0
8.10.2012 17:39

orinka3

Re: Dobře víme...

to jo, ale rychleji se z ní oklepou;-)

0/0
8.10.2012 11:45

leonard 2

Tak mně napadlo

Co tak posílat děti na ozdravné pobyty do Romských rodin. A mělo by se to dít již v raném věku.

+1/0
8.10.2012 10:14

MychalB.

Re: Tak mně napadlo

To, že tě ten tvůj ... tak ..., že bys ho dal do rodiny k cikánům je tvůj problém :-P

0/0
8.10.2012 10:16

Alcatraz

Re: Tak mně napadlo

takhle vrozena imunita nefunguje, alespon u lidi :)

0/0
8.10.2012 10:48

pavouk

Logické

Kdyby děti nevysedávaly věčně doma u počítače ve vydezinfikovaných domácnostech (protože jejich matky zblblé z reklam kupují bezkontaktní odpadkové koše, bezkontaktní dávkovače antibakteriálního mýdla, podlahy obden dezinfikují savem a záchodové mísy myjí, jako by z nich chtěly servírovat dezert), tak by byly stejně odolné, jako cikánské děti. Kde mají tu odolnost získat, když o otužování a pravidelném pohybu venku jen četly na internetu a jsou neustále chráněny. Jasně, že pak snadno onemocní.

Před rokem 1990 bylo v Ostravě víc než desetkrát horší ovzduší, než dnes, ale astmatiků mezi dětmi bylo jako šafránu. Já se mezi spolužáky za 14 let od školky po maturitu nesetkal ani s jedním.

A nejde jen o astma, ale i o obezitu. Dnes vypadá každé druhé děcko jak reklama na Michelin, dříve to nebývalo.

+10/0
8.10.2012 9:50

MychalB.

Re: Logické

Ale to sezení u počítače by, vzhledem k několikanásobně vyššímu zjištěnému výskytu bakterií oproti záchodové míse, mělo imunitu zvyšovat ;-)

0/0
8.10.2012 10:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.