Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papežův komorník dostal 1,5 roku vězení, zřejmě se však dočká milosti

Soud ve Vatikánu poslal v sobotu bývalého komorníka papeže Benedikta XVI. na půldruhého roku do vězení. Podle rozhodnutí soudu se Paolo Gabriele provinil krádeží tajných dokumentů, které vynášel z Vatikánu. Informují o tom zahraniční agentury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

í-mejlka

Nic nového

Pohnat před soud, nechat odsoudit a potrestat toho, kdo říká pravdu. Je mi nějaké povědomé ...

0/0
8.10.2012 8:37

Jiří Taškář

To je vidět,jací jsou to špinavci

když mají tajné informace.Co je šeptem to je s čertem !Jakoby si mysleli,že o nich nikdo neví,že žijí z hlouposti svých oveček.

0/0
7.10.2012 10:14

wildchild

Re: To je vidět,jací jsou to špinavci

O jakých "tajných informacích" to mluvíte, prosím? ;-)

"Co je šeptem to je s čertem !" - co je Vám, při vší úctě, do soukromé korespondence papeže Benedikta? Máte snad na ni jakési speciální právo? 8-o

0/0
7.10.2012 12:42

žralbůček

Ke konání

dobra,žádnou církev nepotřebuji.

0/0
7.10.2012 8:10

macek.cz

shnila cirkev

Doporucuji knihu : Peter de Rosa: Vicars of Christ, vyslo v cestine pod nazvem "Temne papezstvi". Zajimave cteni.

+3/0
7.10.2012 5:53

wildchild

Re: shnila cirkev

Jistě to je zajímavá kniha věnující se jedné stránce papežství z jedné perspektivy. Těch možností úhlů, kterými lze institut papežství nazírat je ovšem více, že? ;-)

Já bych pro ucelení pohledu (neboť člověk se musí bránit jednostrannosti) doporučil knihu: Halas, František X.; Fenomén Vatikán; 1. vydání. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2004

0/0
7.10.2012 12:36

Suska

Jsou to fakt komedianti

Tim soudem jen pritahují ještě více pozornosti na to jejich odhalene hodně spinave spodní prádlo.... Jako by nestačilo, že se oblikaj jak Michael Jackson na maškarní a zcela s vaznym výrazem vykladaji o kouzlech a bubacich. Ještě si odhlasovavaji neci neomylnost (sefovu) a ze nekdo odcestoval do jakéhosi nehmotného nebe jako raketa i se svým fyzickým tělem. A nemyslej tim Gagarina.

+3/0
6.10.2012 19:47

Suska

Jj, jedou podle svých stanov

Ale jen tim úsměvnym tvrzením, že s tim soudem nemají nic společného.

„Já však vám pravím, abyste se zlým nejednali jako on s vámi; ale kdo tě uhodí do pravé tváře, nastav mu i druhou; tomu, kdo by se s tebou chtěl soudit o košili, nech i svůj plášť. Kdo tě donutí k službě na jednu míli, jdi s ním dvě. 2Kdo tě prosí, tomu dej, a kdo si chce od tebe vypůjčit, od toho se neodvracej. “(Matouš 5,39-42)

0/0
6.10.2012 19:12

kerim003

pro: dybley

Jenom upresneni v dobe kdy probihal proces s Janem Husem zadny Vatikan neexistoval - ale rozumim co jste chtel rict. Tak schvalne kdy vznikl Vatikan???

+1/0
6.10.2012 16:06

dybley

Re: pro: dybley

ale byl Vatikán,jen nebyl samostatný,dokonce i papež tam nemusel sedět

0/0
6.10.2012 16:30

dybley

Re: pro: dybley

spadalo to pod ŘÍM,pro upřesnění

+1/0
6.10.2012 16:32

kerim003

Re: pro: dybley

no dobra zkuste si nastudovat kde tehda sidlila hlava katolicke cirkve a o jaky stat ci zemi se jednalo

+1/0
6.10.2012 18:03

Sharpe

Re: pro: dybley

V Avignonu ve Francii

0/0
6.10.2012 23:43

Sharpe

Re: pro: dybley

Byl to cirkevni koncil, ktery projednaval napravu cirkve a tak vlastne chtel to same co Hus. Jenze Hus pozadoval aby co je spravne a neni posoudil kazdy sam a mimodek tak do toho vnasel anarchii. To bylo pro koncil neprijatelne. Mimochodem koncil sesadil i papeze a dokoce ho vsadil do stejneho vezeni ci sedel Hus.

0/0
6.10.2012 23:37

kerim003

vsem radobybijcum vseho co se tyka Vatikanu, cirkve a verici

prosim udelejte si cas a neco si nastudujte - jenom nekolik prikladu - kdo vedl a zakladal skoly pro ty nejchudsi deti o sirotcincich a domovech pro nejchudsi ani nemluve, kdo psal a opisoval knihy kterymi se ted chubime v narodni knihovne. Predpokladam ze o architektonickych pamatkach se zminovat nemusim -  a co treba Mgr. Marek Orko Vácha -  přírodovědec, pedagog a spisovatel (ze vam to nic nerika?? ok nevadí) kromě uvedeného také římskokatolický kněz.

+4/0
6.10.2012 15:21

Jarka Pavlíčková z Prahy

Re: vsem radobybijcum vseho co se tyka Vatikanu, cirkve a verici

S Vaším příspěvkem souhlasím a také jsou ho doporučila. Nicméně zdejším lidem to nevysvětlíte. Na různých diskuzích jsem kvůil tomu trávila celé hodiny a marně. I když jim přednesete sebelepší argumenty, vždycky si budou bezhlavě vykládat to svoje. Lidem by vůbec nevadilo, kdyby do vězení šel kvůli jakékoli jiné právnické osobě, vadí jim jen to, že je to církev. Ať udělá církev cokoli, všechno je v očích lidí špatně.

+2/0
6.10.2012 15:33

pakoss

Re: vsem radobybijcum vseho co se tyka Vatikanu, cirkve a verici

Je to tím, že "odborníci, kteří církvi rozumějí" :  1. neznají většinou téměř nic o církvi

  2. o to vehementněji ji kritizují, z pohledu věřících někdy až směšně.

  3. až na malé výjimky se nedají nijak přesvědčit, protože jejich "pravda" je jediná správná a jiný názor

       v této oblasti nejsou s to uznat či o něm vést /zasvěcenou a věcnou/ diskusi. ERGO: nemá s nimi smysl diskutovat, je to ztráta času :-)

0/0
6.10.2012 17:44

kerim003

Re: vsem radobybijcum vseho co se tyka Vatikanu, cirkve a verici

nema smysl diskutovat s nekym kdo neni schopen naslouchat druhemu a premyslet o jeho argumentech. A mele si stale svou - takze podle vas nahazeme vsechny skautske vedouci do jednoho pytle nebot nekdo z nich osahaval male kluky.

0/0
6.10.2012 18:06

dybley

Re: vsem radobybijcum vseho co se tyka Vatikanu, cirkve a verici

a co JAN HUS?i on bojoval proti Vatikánu toho jste taky upálili,a kolik knih a životů zničili se nepíše,komunisti taky stavěli školy,dokonce i hitler,a za to jim máme jako odpustit vraždy atd,...nic proti obyčejným knězům co pomáhají i bez peněz a majetku,jen svojí pracovitostí,je to o osobnosti ne o sektě;-O;-O

+1/0
6.10.2012 15:52

kerim003

Re: vsem radobybijcum vseho co se tyka Vatikanu, cirkve a verici

cekal jsem podobnou reakci gratuluji jste prvni - tak si to shrneme co treba komuniste to si jeste pamatujete nebo znate z vypraveni ( otazkou ovcem je kdo vam o dobe komunismu vypravel podle reakci na cirkev by se to dalo odvodit ale to tu nebudu rozebirat ) pokud by se cirkev po dobu 2 000 let chovala tak jako komuniste tech 40 tak nevim nevim jak by to tu vypadalo - mozna pustina trosky a totalni anarchie protoze tam komnuniste smerovali.

+2/0
6.10.2012 15:57

kerim003

Re: vsem radobybijcum vseho co se tyka Vatikanu, cirkve a verici

.............jste opravdu presvedcen o tom ze nejaka skola postavena komunisty tu jeste bude za par desitek let????

0/0
6.10.2012 16:00

dybley

Re: vsem radobybijcum vseho co se tyka Vatikanu, cirkve a verici

komunisty jsem bral jako příklad,starodávná čína,sumerové,asyřané,ty také stavěli školy a je to 5000 let,nějaká budova nemůže ospravedlnit vatikán co tají informace o svých pedofilních knězích,a je jich sakra dost,a o tom je to odsouzení toho komorníka,který vynesl informace,pamatuji si na rozdíl od vás když se na to přišlo

+2/0
6.10.2012 16:19

kerim003

Re: vsem radobybijcum vseho co se tyka Vatikanu, cirkve a verici

vratme se prosim do naseho věku myslim do let minus300 - 2012 at se nam diskuze nerozbredne

0/0
6.10.2012 18:02

dybley

Re: vsem radobybijcum vseho co se tyka Vatikanu, cirkve a verici

když jí bude někdo udržovat,tak ano jsem přesvědčen

+1/0
6.10.2012 16:23

Jarka Pavlíčková z Prahy

Skutečnost

Ale takové jednání by bylo protiprávní také u nás. Církev je právnickou osobou a má právo na ochranu svého soukromí. Tady by se církev mohla domáhat přiměřeného zadostiučinění i v penězích. Dále by se mohlo jednat o nekalou soutěž. Kromě toho by tu mohl být i trestněprávní postih pro trestný čin porušení tajemství listin a jiných dokumentů uchovávaných v soukromí. Tudíž obdobný postih by byl u nás. Komorník se dopustil špionáže, copak to nevidíte?

0/0
6.10.2012 14:57

pes jitrničku sežral

Re: Skutečnost

Ma kazdy zlocinec pravo na to aby se v jeho nekalych cinech nikdo nestoural a nebo je to jen nejaka zvlastni vysada cirkve?

+2/0
6.10.2012 15:01

Jarka Pavlíčková z Prahy

Re: Skutečnost

A proč by měla být církev zločincem? Právo na soukromí se vztahuje i na právnické osoby a církev je právnickou osobou. Vždyť každá právnická osoba smí určovat, které dokumenty zveřejní a které ne.

0/0
6.10.2012 15:03

Amdusias

Re: Skutečnost

Ale pokud by tím zakrývala zločiny, tak se stává spoluviníkem. Proč by mě měli zajímat práva zločinců?

+2/0
6.10.2012 15:13

Jarka Pavlíčková z Prahy

Re: Skutečnost

Stále mi zde nikdo nevysvětlil, jakou má souvislost církev se zločiny? Prosím jen k případu, zajímá mě jen církev jako celek, nikoli chyby jednotlivých exkomunikovaných knězů.

0/0
6.10.2012 15:15

dybley

Re: Skutečnost

tak to není vůbec pravda,copak oznámení trestného činu je porušení tajemství,probudte se,kde to žijete?

+2/0
6.10.2012 15:42

Prohrávající obyčejný člověk

Re: Skutečnost

Trestný čin se oznamuje na policii. Tady byly materiály různého druhu využity komerčně.

+1/0
6.10.2012 23:29

anti-impy

Pomodlit, vyčurat a spát

a je to v cajku:-P

0/0
6.10.2012 14:53

pakoss

Re: Pomodlit, vyčurat a spát

nic inteligentního od vás zřejmě čekat nelze.....:-)Rv

0/0
6.10.2012 17:45

big zed

Tak nás asi

anektoval Vatikán. Tahle zpráva je v  domácích novinkách. Asi ty restituce.

0/0
6.10.2012 14:39

Amdusias

Re: Tak nás asi

Souhlasím. Tohle v domácích nemá co hledat. Pokud někdo věří, tak ať si klidě věří, ale pokud by mi to měl vnucovat, tak ať táhne i se svou vírou tam, kam slunce nesvítí.

0/0
6.10.2012 14:48

Lumpíi i po banánu 9

A jeste chteji penize a majetek z restituci

;-ORv

+1/0
6.10.2012 13:58

wildchild

Re: A jeste chteji penize a majetek z restituci

Nějaká souvislost s článkem? ;-ORv

+1/0
6.10.2012 14:29

DAVIDIANUS

Re: A jeste chteji penize a majetek z restituci

Zkorumpované společnosti přece nebudeme dávat naše společné peníze.....:-)

+3/0
6.10.2012 14:43

wildchild

Re: A jeste chteji penize a majetek z restituci

Jistě. A nějaké souvislosti s článkem? ;-)

0/0
6.10.2012 15:31

valdock13

?

Zrušit církve a nechat lidem víru. Od papeže po babičku na vesnici není přeci rozdíl ve víře, tak proč k tomu potřebujeme akciovou společnost? Navíc nikdo, nechci se dotknout věřících, nedokázal empiricky dokázat Boha, takže celé učení spočívá na "možná". Pěkný den.

+3/0
6.10.2012 13:54

wildchild

Re: ?

Pardon, ale o jaké "akciové společnosti" to mluvíte?

0/0
6.10.2012 14:32

kerim003

Re: ?

vyborne a kdo empiricky dokazal jak vznikl na zemi zivot ted jste sam poprel svou vlastni existenci - uctyhodny vykon gratuluji :-)

0/0
6.10.2012 15:15

iVčera.iDnes.iZítra

Re: ?

Víš vůbec, co je to empirický důkaz? ;-D;-D;-D

0/0
6.10.2012 16:46

DAVIDIANUS

klasika

Vždy jde hlavně o to, kdo pravdu vynesl na veřejnost a obsah církevních fekálií je vedlejším produktem....

+3/0
6.10.2012 13:49

wildchild

Re: klasika

Ano, i ve Vatikánu je krádež trestným činem. Šokující, že? 8-o

+1/0
6.10.2012 14:31

DAVIDIANUS

Re: klasika

1. ano, je to šokující

2. jeden z vynesených dokumentů tvrdil, že Gabriele šlohl dar pro papeže asi milion ( v Kč ), ale papež si toho ani nevšiml..... asi takové prkotiny jsou pod jeho rozlišovací úrovní....

+1/0
6.10.2012 14:42

wildchild

Re: klasika

1. To se divím, mě to nepřekvapuje. Koneckonců krádež se zapovídá i v Desateru...

2. A?

+1/0
6.10.2012 15:33

pes jitrničku sežral

Re: klasika

Pokud poukazal na zlociny tak by to trestnym cinem byt nemelo. Zajimave je ze ty zminovane zlociny jsou uplne luft, ze jediny zajem je potrestat whistleblowera.

+1/0
6.10.2012 14:44

wildchild

Re: klasika

Pardon, ale jaké "ty zminovane zlociny" máte na mysli? ;-)

0/0
6.10.2012 15:36

Jolika

V rubrice "Domaci zpravy"

to bude nejspis  spravne. Zlodejina, podvod, zlocin, to se v domacich zpravach ztrati jako testo v babovce.

+1/0
6.10.2012 13:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.