Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemřela princezna, které sebrali Sychrov, ale ona ho nechtěla zpátky

Severočeský Sychrov přišel o pamětnici předválečné éry a štědrou mecenášku, která získala tamnímu zámku miliony. V Rakousku skonala ve věku 89 let Marguerite, princezna z Rohanu, hraběnka Kottulinsky. Jako jedna z mála potomků šlechtických rodů nikdy nechtěla svůj zámek zpátky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vrtetipsem

Vazeni diskutujici,

0/0
5.10.2012 7:03

Norkey

zánik republiky

Stáří zastavit nelze, ale na té fotce vypadala dobře. Je důležité vidět, že moudrý člověk o sebe pečuje v každém věku, i tak se pozná šlechtic a slušný člověk. Chtěl bych vidět fotky toho plebsu tady z diskuse. To bych se s chutí zasmál.. ;-D Dynastie von Rohan na hrad! A když ne oni, tak alespoň dynastie Liechtenštejnů, Lobkowiczů, Schwearzenbergů, Windsorů apod. Je z čeho vybírat, stačí jen vhodně zvolit!

+2/0
4.10.2012 17:48

modro_zlodějská_straka

Re: zánik republiky

co na to bereš??8-o

+2/0
4.10.2012 19:31

karelka7

Re: zánik republiky

ta paní byla moudrá, ale ty na moudrého člověka nevypadáš, dle příspěvku musíš být největší pablb na okrese. Nezoufej, i taková hovádka má pambíček rád.

0/0
4.10.2012 23:12

zdarma

...

Šlechetná šlechtična...

0/0
4.10.2012 17:47

Praotec

Velice pekny prispevek

Byla to vyjímečná dáma a v naší zemi, kde tolik zamindrákovaných ubožáků nenávidí šlechtu (a podnikatele a církev a úspěšné lidi a... doplňte si sami) bychom takových osobností potřebovali moc a moc...morálka a pomoc druhým už jsou tady málem sprostá slova!

Vzdy se zde spatne vyjadri cesky devecky a pohunkove,ale nic s tim nedovili.Zde to napsal prede mnou velice dobre clovek co to ma v hlave velice srovnane. Diky...V[>-]

+1/0
4.10.2012 17:25

zdarma

...

Zamindrákovaných ubožáků je všude dost. Kdyby ti "podnikatelé" nekradli jak straky, bylo by tu těch zamindrákovaných podstatně méně.

+1/0
4.10.2012 17:49

marvrc

v tom rodokmenu ji nemůžu najít :-(

http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_kr%C3%A1l%C5%AF_Rohanu

0/0
4.10.2012 15:21

.coinneach.

..z Rohanu

...a pak,ze je Stredozeme smyslena:)

0/0
4.10.2012 15:14

vovák

Re: ..z Rohanu

k pastevcům koní měla tahle rodina dost daleko ;-D;-D;-D

0/0
4.10.2012 15:18

myskamiki001

zachranil

pred totalnim nasazenim?8-o8-o No podle vypraveji tech, co byli totalne nasazeni v Risi, to nebyl koncentrak, ale normalni prace, meli moznost "volneho pohybu" a nakupovani. Sice tam nesli dobrovolne, ale rozhodne to nebylo nic likvidacniho, kdyz si vezmu, ze byla valka a co se delo jinym....takze toto bych za nejakou extra zasluhu nepovazoval

0/0
4.10.2012 14:22

dp11

Re: zachranil

To je trochu naivní představa o totálním nasazení. Ty továrny byly denně bombardovány spojenci, proto tam nasadili lidi z okupovaných území.

+10/0
4.10.2012 14:31

Sanjuro

Re: zachranil

no, můj děda (když byl nějakou dobu z totálního nasazení "na dovolené" doma) raději riskoval a schovával se měsíc v lese aby se tam nemusel vracet...

+11/0
4.10.2012 14:44

pefben2

Re: zachranil

Ježíš, Vy jste hloupý....

+1/0
4.10.2012 14:47

modro_zlodějská_straka

Re: zachranil

Tak tobě ten mozek pravdoláskaři dost slušně propláchli.Můj strýc tam byl taky, s ruskými zajatci byl nasazován spolu s dalšími "totálníky" na odstraňování  nevybuchlých leteckých pum ( v Hamburku). A jestli někoho Rohan vyreklamoval, tak to byl zájem říše aby pracoval ve "vnitrozemí" , kde byl užitečnější!Např. i zemědělské hospodářství zajišťující potraviny!

+6/0
4.10.2012 14:50

kuttna

Re: zachranil

Nesuďte jiné podle sebe. A nepomlouvejte.

0/0
4.10.2012 18:54

Pravda stojí dukáty

Re: zachranil

Je pravdivý příběh o dělníkovi co si zmrzačil ruku, aby se dostal ven, protože věděl, že bude nálet

+1/0
4.10.2012 18:01

DlouhousekLihoslav

nic neni cernobile

takovy goring napriklad chranil sve kamarady z letectva behem druhe svetove

takze to byl vlastne hodnej pan?

0/0
4.10.2012 14:13

DlouhousekLihoslav

Re: nic neni cernobile

samozrejme nic proti dame, ale nemeni to nic na tom, ze jeji papa byl zradce

+1/0
4.10.2012 14:19

celim

Re: nic neni cernobile

Co provedl? Co zradil? Bojoval proti republice? Já to opravdu nevím. Vy víte něco konkrétního?

+1/0
4.10.2012 15:47

vanhooll

Re: nic neni cernobile

Pane Vy si děláte legraci? Zradil tím že se před válkou přihlásil k německé národnosti? Pro Vaši informaci, německé obyvatelstvo a to nejen v příhraničí zde žilo x století. Při odsunech v roce 45 se díky odsunu německých obyvatel odsunula skoro pětina národa. Myslíte si, že cca dva miliony /někdy uváděno 2,5 milionu/ němců byli nacisti? Byli to normální obyvatelů a součást státu. Doktoři, zemědělci atd. Vyndejte si prosím hlavu víte odkud.....

+3/0
4.10.2012 16:48

Johny__S

Re: nic neni cernobile

90% z nich volilo ve volbách v roce 1938 nacistickou stranu...

+1/0
4.10.2012 21:08

monthy70

Re: nic neni cernobile

a 90% čechů a slováků volilo komunisty. v čem je rozdíl ? vyložených zrádců,kteří měli být po válce po zásluze souzeni až tolik nebylo

0/0
4.10.2012 22:55

falk49

Konec

VÁŽENÍ DISKUTUJÍCÍ, PŘESUŇTE SE DO DISKUZE NA: http://blog2.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A121003_290391_blogidnes A VYJÁDŘETE SVŮJ NÁZOR NA CENZURU.

+2/0
4.10.2012 14:08

panwerich

Neznal jsem ji

ale R.I.P.

+2/0
4.10.2012 13:44

zab5

Nechtěla ho zpátky, protože neměla nárok

Co je to za nadpis? Byl jim zabaven na základě Benešových dekretů ..8-o

+7/0
4.10.2012 13:21

Santa1

Re: Nechtěla ho zpátky, protože neměla nárok

Dobře, tak se narozdíl od mnoha ostatních neztrapnila tím, že by se o něj soudila.

+5/0
4.10.2012 14:50

Jitřní dar

Re: Nechtěla ho zpátky, protože neměla nárok

S partou pořádných právníků by to mohla zkusit, viz Hrubý Rohozec - bývalý majitel byl členem SS a stejně se o to potomci soudí a rozhodně se nedá říct, že by neměli šanci.

+1/0
4.10.2012 14:59

Alechin

Re: Nechtěla ho zpátky, protože neměla nárok

nejen ze jej nechtela zpet, ale ziskavala lidi pro to, aby byly prostredky na rekonstrukci. a to mi prijde vice nez zasluzne. byl jsem tam loni a musim rict, ze je to asi nejhezci zamek, co u nas mame.

+2/0
4.10.2012 14:59

Rubik1

Re: Nechtěla ho zpátky, protože neměla nárok

Lzete. Spravne je, ze ho nechtela zpatky a take vedela, ze na nej nema zakonny narok. Zadne "protoze".

+1/0
4.10.2012 15:02

stefi_ul

Re: Nechtěla ho zpátky, protože neměla nárok

a kolik tech restituentu, ktery sebral majetek Benesuv dekret, pomahalo shanet prostredky na svuj byvaly majetek?? Moc toho nebude.

0/0
4.10.2012 15:43

Spalovač šancí

Re: Nechtěla ho zpátky, protože neměla nárok

Vy jste tady asi posledních 20 let nebyl, že? Spousta bývalých vlastníků chtělo majetky zpět, i když na ně neměli nárok. Takže nadpis je v pořádku.

+2/0
4.10.2012 15:10

dieuetdroit

mohl

by mi autor tohoto blabolu vysvetlit ten titulek? One dame nic nesebrali a i kdyby Sychrov chtela, tak by ji ho nedali, protoze byl zabaven na zaklade Benesovych dekretu. Ona byla vyjimecna a mohla by byt vzorem mnohym "restituentum" a takhle sepsanej paskvil si fakt nezaslouzi.:-/

+11/0
4.10.2012 12:41

DlouhousekLihoslav

Re: mohl

R^

0/0
4.10.2012 14:20

Vsetín 1

Re: mohl

R^ přesně jste to vystihl.

0/0
4.10.2012 14:49

modro_zlodějská_straka

Re: mohl

Takhle to vypadá lépe!;-D

0/0
4.10.2012 14:52

rozhořčený představitel (VIP)

kadlec= takže žid

Nejdříve aristokracii vyvraždili ve Francii potom se k ní vloupají do zámku v Čechách a nakonec je vyhubí i s polu s Evropany V Evropské PASTI pod označením "sběrný africký  tábor EU.A máte dělat,že o tom nevíte..jako:-/jinak takovouhle holotu bych do zámku ani nepouštěl jediné co chtěli byl majetek až paní Hraběnka zemře,takže za ní lezly kudy chodila holota zlodějská

0/0
4.10.2012 12:17

TREPAC

Re: kadlec= takže žid

Židi vždy patřili mezi vzdělanou část našeho státu, ctím a budu ctít dále památku umučených Židů v německé "Říši", pokud by byli naživu a s nimi i němečtí obyvatelé v Sudetech, byli bychom dnes dále, jak ve vědě, tak průmyslu a obchodě. Mysleme, prosím.

+5/0
4.10.2012 14:35

mfric

Re: kadlec= takže žid

také si myslím, že "odsun" byla veliká chyba. :-/

+3/0
4.10.2012 14:39

vovák

Re: kadlec= takže žid

taky si myslím, měli jsme prostě použít německé řešení, které měli připravené oni pro nás a byl by klid...

0/0
4.10.2012 15:18

celim

Re: kadlec= takže žid

Ale to by se také nemuseli komunisté dostat k moci! To byste si přál?;-D!!

+1/0
4.10.2012 15:52

modro_zlodějská_straka

Re: kadlec= takže žid

Jj. hlavně těch sudeťáků byla škoda.Už by se to tady dávno mazalo, a Sudety by jim zase byly malé! Táhli tam, kam pořád chtěli! Ein Volk, ein Fuhrer!

0/0
4.10.2012 14:55

Alechin

Re: kadlec= takže žid

nedavno jsem byl v Mikulove na zidovskem hrbitove. To misto melo genius loci.

0/0
4.10.2012 15:03

DrID

Čest její památce!

Byla to vyjímečná dáma a v naší zemi, kde tolik zamindrákovaných ubožáků nenávidí šlechtu (a podnikatele a církev a úspěšné lidi a... doplňte si sami) bychom takových osobností potřebovali moc a moc...morálka a pomoc druhým už jsou tady málem sprostá slova!

+27/0
4.10.2012 11:54

Martinigue

Re: Čest její památce!

Naprosto s vámi souhlasím!R^

+2/0
4.10.2012 11:59

el-sid

Re: Čest její památce!

Já také bezvýhradně souhlasím. Jenom jedno nechápu, proč se v jednom příspěvku blízko vedle sebe objevují slova církev a morálka? Takhle to vypadá, jakoby to snad patřilo k sobě...

+6/0
4.10.2012 12:16

KMJ01

Re: Čest její památce!

Nad tím nekoumejte , stejně byste to vy určitě nepochopil .

+1/0
4.10.2012 12:43

vikýř

Re: Čest její památce!

Každá ideologie má "svoji" morálku. Tedy i církev. Jestli se s ní ztotožníte, toť Vaše svobodná volba.

+1/0
4.10.2012 14:13

mfric

Re: Čest její památce!

Ke slovu CÍRKEV patří i slovo MORÁLKA. !!

0/0
4.10.2012 14:41

gott mit uns

Re: Čest její památce!

Nechápu proč to rozvádíš Kalousku.:-P

0/0
4.10.2012 14:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.