Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Íránské hospodářství je v rozkladu, v Teheránu propukly protesty

V íránské metropoli se střetly stovky demonstrantů s policejními těžkooděnci. Trhovce z teheránského bazaru vyhnala do ulic padající hodnota íránského riálu a propad ekonomiky. Je to důsledek ekonomických sankcí, které na Írán uvalil Západ kvůli jeho spornému jadernému programu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gemars Moše Dajan

Asymetrická válka.

Takto vypadá. Stačí pár sankcí na ekonomiku a "legální" dobytí té které země je za chvilu. Bez armády.

+2/0
4.10.2012 15:37

žralbůček

Hkr

Dtn

0/0
4.10.2012 11:16

Paglia Orba

a taková to byla bohatá země

Ještě před 40 lety produkovala fantastické víno, o které byl boj všude na světě.

Pak přišla doba muslimského řádění a bylo po vínu. A levné hrozinky to nezachrání.

+6/0
4.10.2012 11:12

žralbůček

Re: a taková to byla bohatá země

No to máte tak,někomu chutnáTŘEBA I KARIBSKÉ

0/0
4.10.2012 11:20

Paglia Orba

Re: a taková to byla bohatá země

Možná vám to nedošlo, ale tady nejde o to, jaké komu chutná, ale jaké kdo vyrábí. ;-)

A v Iránu se vyrábělo světové víno. Pak přišel ručníkář a vinařství ze dne na den zrušil. Tisíce lidí tak připravil o obživu a práci.

0/0
4.10.2012 12:27

Gemars Moše Dajan

Re: a taková to byla bohatá země

Ručníkář potřebuje k životu středověk, nikoliv novověk.

0/0
4.10.2012 15:22

legadema

Re: a taková to byla bohatá země

jen si vzpomenout kdo toho "ručníkáře" podporoval, že?

0/0
4.10.2012 20:00

sojkatus

IRÁN? TAK NA TO ZAČÍNÁM BÝT ZVĚDAV

tak tohle bude zajímavé, pan diktátor bude muset prodávat uran a certrifugy... ;-D;-D;-D

0/0
4.10.2012 11:08

spicltadydomamezisvejmakolegama

Re: IRÁN? TAK NA TO ZAČÍNÁM BÝT ZVĚDAV

R^;-DR^

0/0
4.10.2012 14:08

gessel

A ako dlho ešte bude Irán vyvíjať tú zbraň?

Keby naozaj chceli, tak ju už dávno majú. Za tých 7 rokov, čo ich obviňujú, by atómovku vyvinuli aj naši cigáni z osady.

0/0
4.10.2012 8:56

Satan, vyslanec říše Vril

Re: A ako dlho ešte bude Irán vyvíjať tú zbraň?

ale to by museli mít takové jaderné fyziky, jako seš ty.  Takto jim to jde o dost pomaleji.

+7/0
4.10.2012 9:14

John Coffey IX

Re: A ako dlho ešte bude Irán vyvíjať tú zbraň?

;-DR^

0/0
4.10.2012 9:20

4Aliencz

Re: A ako dlho ešte bude Irán vyvíjať tú zbraň?

R^;-D

0/0
4.10.2012 9:48

EasyR1.8

Re: A ako dlho ešte bude Irán vyvíjať tú zbraň?

;-D;-DR^

0/0
4.10.2012 10:03

gessel

Re: A ako dlho ešte bude Irán vyvíjať tú zbraň?

Myslel si to ako vtip, ale nie si ďaleko od pravdy. Naša firma pre nich čosi riešila v tejto oblasti (samozrejme civilnej), takže viem, že to nie sú hlupáci.

0/0
4.10.2012 10:05

spicltadydomamezisvejmakolegama

Re: A ako dlho ešte bude Irán vyvíjať tú zbraň?

Si nemyslim, ze tam potrebuji nejake zlepsovaky z Bacovske Univerzity jako treba, Ako ovcie nahanat a ako ovcie zahanat a bez te Rustiny u diplomove zkousky by se tez treba obesli . Oni nie su hlupaci o tobe si uz nejsem tak jisty.:-P

0/0
4.10.2012 14:15

carpatia

Re: A ako dlho ešte bude Irán vyvíjať tú zbraň?

No a když už nějakého fyzika mají, tak jim ho Mossad zneutralizuje. :-/

0/0
4.10.2012 10:39

lopenik

Re: A ako dlho ešte bude Irán vyvíjať tú zbraň?

nekecej... ti vasi cigani se ani za sedmset let nenaucili chovat jako lide...

0/0
31.10.2012 22:06

TDW

Chceš li porazit protivníka - znič mu ekonomiku.

Víte kdo vlastně vyhrál válku v Pacifiku ? Ponorky. Ačkoliv jsou symbolem ponorkové války německé U-booty, američtí ponorkáři byli jinší borci. V podstatě vyhladili japonskou obchodní flotilu... A bez zásobování, funkční ekonomiky se dřív či později každá země položí. Pokud se povedlo něco podobného zažehnout v Iránu, nezbává než doufat že se lidi naštvou. A konečně svrhnou ajatolláhy - protože prý většina Íránců miluje západní životní styl a nejsou nepřátelsky naladěni(i když se to tak jeví ze zpráv) vůči západu. Pokud by se povedlo svrhnout Ahmadeninežáda i ajatolláhy nevojenskou cestou bylo by to super, protože prozápadní Irán by byl cenný spojenec. Já si myslím že pokud dojde na lámání chleba, tak íránci s těmi chamtivci z bazaru zatočí...Nejlepší válka je vždy psychologická...

+2/0
4.10.2012 8:38

Paglia Orba

Re: Chceš li porazit protivníka - znič mu ekonomiku.

Nejlépe a nejlevněji vyhraná válka je ta, kterou svedou obyvatelé oné země se svojí vládu ve své režii. R^

0/0
4.10.2012 11:14

Gemars Moše Dajan

Re: Chceš li porazit protivníka - znič mu ekonomiku.

Šak neboj, ropné společnosti si Írán už rozparcovaly.

+1/0
4.10.2012 15:19

wrah

Vlastníci jaderných zbraní

Je zajímavé, jak se všichni bojí, že Teherán získá jadernou zbraň a přitom současný klub vlstníků je už tak dost problematický. USA: agresivní stát, napadá cízí země pro udržení své krachující ekonomiky. Rusko a Čína, zlé státy, které ale kupodivu žádný bordel nedělají. Izrael, kapitola sama pro sebe, snad nepotřebuje komentář. Indie a Pákistán, kteří se straší vzájemně a nakonec Severní Korea, která má maximálně pár kusů a patrně nemá možnost jak je shodit na větší vzdálenost. Přeji Íránu, aby se jim konečně povedlo vyrobit funkční jadernou bombu, pak se do nich přestane západ navážet.

+5/0
4.10.2012 8:38

Franta Prudil

Re: Vlastníci jaderných zbraní

Jó i v případě, že ti ta jejich zfušovaná raketa přistane na zahrádce???

0/0
4.10.2012 8:41

Gemars Moše Dajan

Re: Vlastníci jaderných zbraní

A dovezou ju tam náklaďákem?;-D

0/0
4.10.2012 15:24

rebbe

Re: Vlastníci jaderných zbraní

Na jaderné hlavice je připravena raketa Shahab III s transkontinentálním doletem. Ale do tvé osady na Slovensku pod Lomnickým štítem jim té rakety bude škoda.V

0/0
15.10.2012 21:09

ernest

Re: Vlastníci jaderných zbraní

přejme jadernou bombu všem zemím na světě, pak bude konečně bezpečno.. ty jsi ale vůl

+12/0
4.10.2012 8:49

Franta Prudil

Re: Vlastníci jaderných zbraní

Kam si myslíš, že by ji namířili. Navádění mají mizerné. Dolet mají mizerný. Takže do Ameriky nedoletí a tam to mají Amíci šanci sestřelit po cestě. Rusko je jejich kámoš... Takže zbývá Evropa.. Já osobně bych to nařil na střední Evropu..

0/0
4.10.2012 9:03

Gemars Moše Dajan

Re: Vlastníci jaderných zbraní

Izrael je dostatečně blízko.

0/0
4.10.2012 15:25

Franta Prudil

no vida

No vida, že to embargo má své ovoce.. A velmi silné. Apoň nemají prachy na blbosti...

+5/−1
4.10.2012 8:38

on7.

Ze by blokada USA,

pro zachovani hegemonie dolaru, zacinala nest ovoce?

+1/0
4.10.2012 8:36

Ringo.ringo

ze by

konecne?

0/0
4.10.2012 8:26

Coldstone

Kdyby v nadpisu nebyl Írán

tak by to sedělo naši ekonomiku ;-D

0/0
4.10.2012 8:17

Opričnik5

Re: Kdyby v nadpisu nebyl Írán

Jojo, přesně si pamatuju, že ještě na jaře bylo Euro k mání za 5 Kč zatímco dneska je za 25 Kč. :-)

+4/0
4.10.2012 8:36

King_Feanor

Re: Kdyby v nadpisu nebyl Írán

13% růst mezd? Kde? V jaké firmě? :-P

0/0
4.10.2012 8:36

Opričnik5

V Íránu nemají centrální banku a nemají žádné dluhy

a proto se mají dobře, cokoliv jiného je odporná kapitalistická propaganda. A Ya basta fidli. :-)

+6/0
4.10.2012 8:12

Franta Prudil

Re: V Íránu nemají centrální banku a nemají žádné dluhy

tak se tam přestěhuj:-))

+1/0
4.10.2012 8:39

radek987

Re: V Íránu nemají centrální banku a nemají žádné dluhy

Tak Írán nemá centrální banku? Opravdu?

http://www.cbi.ir/default_en.aspx

0/0
4.10.2012 9:48

Propána Butána

Re: V Íránu nemají centrální banku a nemají žádné dluhy

Nepoznáš ironii?

+1/0
4.10.2012 11:18

Gemars Moše Dajan

Re: V Íránu nemají centrální banku a nemají žádné dluhy

V Íránu nemají centrální banku ovládanou Západem, ale trocha snahy a Západ bude ovládat i tu. srandisto.

0/0
4.10.2012 15:21

machjong

O Iráku

také tvrdili, že má chemické zbraně a nic se tam nenašlo. Izraelci nemají páteř, Jak si můžou dovolit kritizovat jiný stát, že chce získat jaderné zbraně, když je sám získal přes odpor mezinárodního společenství?

+1/0
4.10.2012 7:33

Sanjuro

Re: O Iráku

ano, národ s páteří by se nechal dávno vyhladit. tak jste to myslel?

+2/0
4.10.2012 7:40

machjong

Re: O Iráku

Kdo ho vyhlazuje? Nikdo. A že proti němu bojují Palestinci? Tomu se nikdo nemůže divit. Když okupují jejich území. Ale oni si mohou dovolit vše, protože za sebou mají USA a to díky tomu, že bohatí Židi v USA si kupují kongresmeny. Chceš mi tedy říci, že Izrael má právo vyhladit Irán, protože má obavy, že to chce udělat on?

0/0
4.10.2012 7:43

chudy lekar

Re: O Iráku

Irák je měl a dokonce j. pouzil na Írán. Nyní jsou v Sýrii, kam je Rusi převezli Amikum pod nosem

0/0
4.10.2012 7:49

machjong

Re: O Iráku

Měl je v roce 1990, ale neměl je v roce 2003, kdy to Bush ml. neustále tvrdil jako důvod napadení Iráku. Naopak USA pomáhala Izraeli získat jaderný arzenál i přes odpor OSN a MAAE. Takže z toho vyplývá, že USA rozhodují kdo jaderné zbraně může a kdo ne.

+1/0
4.10.2012 7:53

Sanjuro

Re: O Iráku

jasně, izrael nebyl opakovaně napaden svými sousedy kdy mu nezbylo než se spolehnout na vlastní armádu

+1/0
4.10.2012 7:51

machjong

Re: O Iráku

A proč byl asi napaden? V roce 1947 Organizace spojených národů schválila rozdělení Mandátu Palestina na dva státy – židovský a arabský. Přestože Liga arabských států tento plán odmítla, Izrael na jeho základě vyhlásil 14. května 1948 nezávislost a v následující vítězné Válce za nezávislost rozšířil své hranice nad rámec plánu OSN na rozdělení Palestiny. Od té doby trvá mezi Izraelem a sousedícími arabskými zeměmi konflikt, který vyústil v několik válek a desetiletí násilí, trvající dodnes. Já se těm arabům vůbec nedivím. Chamtivým Židům nestačilo co dostali od OSN, oni si ještě zabrali větší kus Palesitny.

+2/0
4.10.2012 7:54

Sanjuro

Re: O Iráku

no vždyť to píšu, vy prostě po izraeli chcete aby se nebránil - abyste byl spokojen tak se měl nechat izrael hned zkraje nechat zničit. Takhle černobíle jsem viděl svět na střední škole

+1/0
4.10.2012 8:03

machjong

Re: O Iráku

Ale on se nebránil, on byl agresorem. při válce o nezávislost obsadil Palestinská území. On nebojoval proti Palestincům, ale proti Britům. Představ si, že by OSN rozhodla že z Moravy se stane nový stát, kdy jeho hranice budou např. po Humpolec, ale tento nový stát obsadí i Prahu. Taky by se nám to moc nelíbilo. Že po Izraeli pořád jdou je jejich chyba. Kdyby ctili alespoň tu dohodu OSN, ale oni chtějí více.

0/0
4.10.2012 8:07

Sanjuro

Re: O Iráku

jak mohl být izrael agresorem když neexistoval? a den po vyhlášení nezávislosti zaútočil kdo? kdyby palestici chtěli, mají dávno svůj stát. Ale vy to moc dobře víte, pouze máte mindrák který se jmenuje izrael

0/0
4.10.2012 8:14

machjong

Re: O Iráku

Ale oni ho vlastně Palestinci nechtějí, dost dobrý.;-D;-D;-D

0/0
4.10.2012 8:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.