Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osm tisíc policejních aut nemá havarijní pojistku. Nevyplatila by se

Osm tísíc aut bez havarijního pojištění. Taková je situace u policejního vozového parku. Policisté se proto raději sami připojišťují, jinak platí případnou škodu ze svého. Podle prezidia by se pojistka sboru nevyplatila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

baron z hor

Že by další ze série pokusů o pseudoskandál?

0/0
1.10.2012 16:06

Králík z klobouku

Pojistka je nástroj ke statistickému rozložení rizika

Čím větší firma je, tím nesmyslnější je, aby si pojišťovala jednotlivosti.

+2/0
1.10.2012 13:37

celim

Že nemají havarijní pojištění schvaluji.

Byly by to jen vyhozené peníze. Opravdu stačí spočítat, kolik z těch 8000 aut havarovalo, kolik se zaplatilo(pokud se to ovšem nezaplatilo z povinného ručení) a kolik by stála pojistka na ta všechna auta. Já osobně jsem již dlouhou řadu let neměl pojištěné auto havarijně, protože se to prostě nevyplatí. Kdybych byl začátečník a koupil si nové auto, tak bych si ho pojistit nechal, ale jinak ne, protože pokud nebudu jezdit jako závodník, tak je dost malá pravděpodobnost, že si ho rozbiji a když, tak ne na šrot. Takže vzhledem k výši pojištění se mi to prostě nevyplatí.

+1/0
1.10.2012 13:32

Rafaelou

standartní situace....

Krom vozidel s operačním leasingem je to naprosto standartní situace.Každý řidič,který jezdí se služebním autem si platí pojistku na blbost.To není nic divného ani mimořádného.Spousta firem stejně jako spousta lidí by totiž nezvládla havarijní platit.

+1/0
1.10.2012 12:47

Muf007

Re: standartní situace....

souhlas. běžné nejen u PČR, ale prakticky komplet u státní správy. Nemáš pojistku proti blbosti, při škodě platíš do 4 násobku platu. Stát nemá pojištěná nejen auta, ale vesměs ani budovy či majetek.

0/0
1.10.2012 12:50

vyfič

Re: standartní situace....

To je sice pravda, ale v případě nehody u firmy zaplatí konečnou škodu firma, je to její rozhodnutí. V případě škody způsobené zaměstnavateli - státní správě, uhradí zaměstnanec max. 4 násobek příjmu (z čehož mu většinu uhradí pojišťovna z pojistky na blbost) a zbytek škody hradíme my všichni!!! A to je rozhodnutí, se kterým já nesouhlasím.

0/0
1.10.2012 13:07

Jan Motůrek

Re: standartní situace....

a souhlasíte s tím, abychom my všichni platili pojistku, i když se nevyplatí?

0/0
1.10.2012 13:25

b1s1t

Re: standartní situace....

Určiě souhlasí, protože se jedná o outsourcing.

Je špatně, aby stál platil veškeré náklady škody.

Je dobré, pokud se stát pojistí u soukromého subjektu a v rámci pojistného zaplatí veškeré náklady škody (statistický vzorek 8000 vozů je takový, že pojišťovna bude počítat riziko hodně blízko skutečnosti) a k tomu zaplatil ještě náklady soukromé pojišťovny, provizi obchodnímu zástupci a přiměřený zisk té firmy.

0/0
1.10.2012 13:52

Jan Motůrek

Re: standartní situace....

nemám data potřebná k tomu, abych vám to mohl rozporovat nebo potvrdit. Prostě mi nic jiného nezbyde, než věřit těm, co to u policie spočítali, že to spočítali správně.

0/0
1.10.2012 13:56

Kosatka Dasha

To je spatny ?

Pojistka pro havarie , co to je ? Polda to neplati a lidi musi ? Nemusi ?

0/0
1.10.2012 12:33

Antonin, topič

--

Pojistka pro havárie je když ti pojišťovna zaplatí část opravy auta, který si sám rozbiješ. Polda nemusí a lidi taky ne.

+2/0
1.10.2012 12:54

Kosatka Dasha

Re: --

jo , thanks

0/0
1.10.2012 14:27

switch

8000 aut nemá

to bych chtěl vědět kolik aut má ...  a kolik aut je na jednoho policistu ....

0/0
1.10.2012 12:32

Huckleberry

Sám sobě být pojišťovnou

je u řady velkých organizací nejvhodnější.

Pokud nehrozí, že se všech jejich osm tisíc srazí najednou, tak to v pohodě vykryjí.

+5/0
1.10.2012 12:29

Kefalín9

Re: Sám sobě být pojišťovnou

A z čeho budou chudý, poctivý pojišťovny žít? Na to jsi nepomyslel, že?:-)

0/0
1.10.2012 12:31

Kosatka Dasha

Re: Sám sobě být pojišťovnou

Pojistovna jako "poor" ? ;-) Chuda pojistovna ? Neexistuje ;-)

0/0
1.10.2012 12:35

Králík z klobouku

Re: Sám sobě být pojišťovnou

A vzhledem k tomu, že ta auta neparkují všechna na jednom místě, tak ani nehrozí, že když by vyhořely jedny megagaráže, policie přijde najednou třeba o polovinu vozidel.

0/0
1.10.2012 13:40

Kefalín9

No jistě že je výhodnější nechat si škodu zaplatit od

řadových policajtů, co na ulicích honí zločince! ;-€

0/0
1.10.2012 12:28

aljavX

Re: No jistě že je výhodnější nechat si škodu zaplatit od

pokud to auto naboří vlastní hloupostí .... .

0/0
1.10.2012 12:53

pavel-v

no a co

Z článku je jasné, že se pojistna nevyplatí a proto ji nemají ... to je v celku logické.

0/0
1.10.2012 12:17

Xladi

Je to drahé

To u nás v podniku slyším taky že kdyby se to auto pojistilo tak by se tím zaplatila cca 2 nová auta ročně, máme kolem 100 aut. Ale mohly by se nějaké drobné dávat do nějakého fondu ze kterého by se platily opravy. Paradoxem je že i když se nepojištěním ušetří na 2-3 auta za rok tak se od roku 2009 nekoupilo ani jedno a zrovna nový vozový park tu nemáme.

0/0
1.10.2012 12:14

987654321

Jasný vzkaz pro policajty

Takže je asi lepší lumpa nechat ujet, než se za ním honit, nabourat a platit škodu.

+2/0
1.10.2012 12:12

aljavX

o čem ten článek vlastně je ?

mě to přijde jako že vše je více méně OK.

+2/0
1.10.2012 12:03

Posel z Liptákova V.

Hajzlovina!

Tenhle stát už přestává plnit své základní úlohy! Žádný zaměstnavatel, kterého znám, se takto nechová! Rv

0/0
1.10.2012 11:58

aljavX

Re: Hajzlovina!

jo a pokud by to auto rozšvihal vlastní hloupostí polda a škudu by neplatil, tak by jsi řval taky. Ty budeš nadávat v každém případě

0/0
1.10.2012 12:01

Posel z Liptákova V.

Re: Hajzlovina!

Nikoliv, jsem samozřejmě pro, aby služební auto platil zaměstnavatel, je to logické.

0/0
1.10.2012 12:10

Jan Motůrek

Re: Hajzlovina!

co je zase logické? Máte pochopitelně v zákoníku práce za co a v jakém rozsahu odpovídáte.

0/0
1.10.2012 12:33

aljavX

Re: Hajzlovina!

co je na tom logické ? Je to na rozhodnutí "firmy" !

0/0
1.10.2012 12:54

Kefalín9

Re: Hajzlovina!

Na hloupost jsou snad jiné tresty, ne?:-/

0/0
1.10.2012 12:30

Dusan321

Re: Hajzlovina!

Naopak, u vetsich fleet je bezne ze nemaji havarijni pojistky. Musi mit povinne ruceni, protoze to je ze zakona, ale havarijku si neporizuji.

+3/0
1.10.2012 12:25

Jan Motůrek

Re: Hajzlovina!

8-o ? Co konkrétně máte na mysli?

0/0
1.10.2012 12:32

BukajAktobos

A co má být?

Havarijko obecně patří k nejzbytečnějším pojištěním. Byť často to tak neplatí, jak běžně vidím u lidí.

Barák na který 20-30 spláceli (splácí) hypo si za 5k ročně nepojistí. Ale pojistit si rezavou fabku či oktávku v ceně 30-80k už jim líto není... 8-o

0/0
1.10.2012 11:55

MatX

Pokud to mají ošetřené jinak

Pokud to mají ošetřené jinak, například pomocí nějakého fondu, tak to problém určitě není. Ovšem pokud je to jen "nějak se to udělá", tak už to úplně správné není. Není to tak dávno, co měli policajti na autech pouze dvě zimní pneumatiky a nedivil bych se kdyby v tomto případě to bylo podobně.

0/0
1.10.2012 11:53

generál Failure

To je zase řečí :-)

Velké firmy běžně nemívají pojištěná auta nebo mají jen pojistku na velké průšvihy. Když má někdo tisíc aut, tak prostě ví, že jich každý rok padesát plus mínus něco nabourá, udělá si na to rezervu a vyjde ho to levněji než pojistka.

+5/0
1.10.2012 11:50

kolyvanov2

Re: To je zase řečí :-)

Na strane druhe - zas abysme se nedivili a nebyla z toho skandalni uvodni zprava zprav na nove s tim, jak ten stat vlastne mrha penezi:)

0/0
1.10.2012 11:52

generál Failure

Re: To je zase řečí :-)

To si pište, že to bude otvírák na Nově a že moderátor bude dramatickým hlasem sdělovat národu tuto strašlivou pravdu :-) Pokud se ovšem do večera nestane nějaká jiná hrozná věc, třeba že někomu uteče koza a ožižlá sousedovi prádlo na šňůře.

+3/0
1.10.2012 11:55

hany1

Kdyby to pro pojišťovnu

nebyl byznys, tak by pojištování aut zrušila. To značí, že to platí i opačně.

+2/0
1.10.2012 11:38

los.petros

Re: Kdyby to pro pojišťovnu

Pojišťovna žije na jednoduchém principu. Vybrat na pojistném víc, než vyplatí na škodách. Takže pokud jim tahle rovnice bude vycházet, tak není co řešit.

0/0
1.10.2012 11:40

Huckleberry

Re: Kdyby to pro pojišťovnu

Naopak to nutně neplatí, tedy ne ve všech případech. Pojišťovna pokrývá riziko těm, pro které by bylo dané riziko neúnosné. Např. firma se 3 auty, s napjatými financemi a závislá na provozu těch aut, a pokud jsou auta zánovní, tak si je pojistí. Ale firma se 100 a více auty, průběžně obměňovanými, si může být pojišťovnou sama sobě.

+1/0
1.10.2012 12:32

vyfič

Hlavně že to nakonec zaplatíme zase všichni z daní, nebo ne?

Flotila 8000 aut na havarijní pojištění by vyšla na tak zanedbatelnou částku, že ji sem ani nemohu napsat, protože by všichni běžně platící byli v šoku. A rozhodně by se vyplatila i pokud by ročně bouralo jen 10% aut.

0/0
1.10.2012 11:38

kolyvanov2

Re: Hlavně že to nakonec zaplatíme zase všichni z daní, nebo ne?

mas recht, vyfic...

+2/0
1.10.2012 11:39

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Hlavně že to nakonec zaplatíme zase všichni z daní, nebo ne?

tak ji sem napiš, my ten šok nějak zvládnem ;-)

+1/0
1.10.2012 11:40

vyfič

Re: Hlavně že to nakonec zaplatíme zase všichni z daní, nebo ne?

stačí ti napsat, že při flotile v 15 autech se dostaneš na 80% slevu ze základní ceny?

0/0
1.10.2012 11:41

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Hlavně že to nakonec zaplatíme zase všichni z daní, nebo ne?

jo, stačí. A teď jen čekám, odkud přijde ten šok ;-)

+1/0
1.10.2012 11:43

kolyvanov2

Re: Hlavně že to nakonec zaplatíme zase všichni z daní, nebo ne?

1) Staci ti napsat, ze pri jakekoliv sleve je pojistovna porad v zisku, tzn. vyplati se ji to?

2) Takze 15 aut dostane slevu 80%, tak 7000 aut dostane slevu 99.9%, snadny pocty, co?

0/0
1.10.2012 11:44

Jan Motůrek

Re: Hlavně že to nakonec zaplatíme zase všichni z daní, nebo ne?

a nad 8000 aut už bude pojišťovna platit vám, že?

0/0
1.10.2012 13:27

stefi_ul

Re: Hlavně že to nakonec zaplatíme zase všichni z daní, nebo ne?

jenze pri 8000 autech se nikdy nedostanes na desetinu ceny pojistky... to ani omylem. A ta hranice placeni je zrovna nekde tady... plati za opravy v radech milionu, ale za pojistku by platili o rad vic... miluju lidi, co davaji argumenty typu, kdybych to sem napsal, posadite se na zadek... to urcite.

+2/0
1.10.2012 11:45

homogenizator

Re: Hlavně že to nakonec zaplatíme zase všichni z daní, nebo ne?

Velky kulovy!

Flotila 8000 policejnich aut zaplati na pojistce takovou raketu, ze je pojistka nerentabilni. Oni si to na ministerstvu umeji spocitat. A vychazeji z realnych cisel (podklady od pojistovny, procenta nehodovosti atd..) a ne z hospodskych kecu.

+2/0
1.10.2012 11:54

swantawit

Re: Hlavně že to nakonec zaplatíme zase všichni z daní, nebo ne?

Pŕesně tak,

pojištění se k poměru pravdepodobnosti pojistné události kromě pojistních podvodníků nevyplatí nikomu.

Existuje jenom pro to že v pŕípadě pojistné události by raketa k zaplacení byla tak vysoká že si člověk radši průběžně zaplatí to "nevýhodné" pojistné. Pokud má ale někdo stovky anebo tisíce aut vyplatí se mu pojistné nemít ale peníze si dávat stranou resp. na řešení "pojistných" událostí. velké firmy taky nepojišťují auta, některé nandárodní koncerny ani budovy.

0/0
1.10.2012 12:12

pablo_II

Re: Hlavně že to nakonec zaplatíme zase všichni z daní, nebo ne?

Hmmm, nikomu? Opravdu? někdo ty tsatistiky nehodvosti naplnit musí. při provozování velké flotily aut se to nevyplatí, ale při provozování jednoho jediného auta, na kterém jste závislý toto tvrzení kulhá na obě nohy.

0/0
1.10.2012 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.