Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Univerzity budou dostávat víc peněz podle kvality, říká Nečas

Při financování vysokých škol bude více než dosud rozhodovat jejich kvalita. Počítá s tím novela zákona o vysokých školách, o které bude podle premiéra Petra Nečase vláda jednat do konce roku. Uvedl to v pondělí na České zemědělské univerzitě v Praze při zahájení nového akademického roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

felia

Kvalita vysokých škol?

Tu nedokáže nikdo změřit. Máme ale školy, které produkují nepotřebné absolventy. Tak si počínají všechny katedry sociálních studií a většina kateder  filozofických fakult. Téměř každá pedagogická škola má velmi malou kvalitu. Nejlépe to znají pracovníci úřadů práce.

+2/0
2.10.2012 17:14

chudy lekar

No

a kdo posoudí kvalitu Nečasi? Tvi soudruzi s koupeným titulem? Posuzovaci kritéria budou podle ceny, za kterou lze koupit diplom, ne? Typická odesakovina!

0/0
2.10.2012 7:39

vencac

Dokud budou odborné Vysoké školy

plné teoretiků s gymnaziálním vzděláním. Co sice píší mnoho článků, ale o ničem, budou vysoké školy stále na úrovni SPŠ. Ba bych dokonce řekl že je mnoho Vyšších odborných škol které svojí odborností některé VŠ převyšují. Proč? protože mají povětšinou daleko bllíže k praxi a ke skutečnému oboru.

+1/0
1.10.2012 22:52

chudy lekar

Re: Dokud budou odborné Vysoké školy

Pises jen 1 ze vážných důvodů. Další je celkové nastavení: 1 student = 1 jistá částka. Čili kvantita vyhrává nad kvalitou. Začala s tím ta neuvěřitelné h...pa osoba Buzková :-(

0/0
2.10.2012 7:42

Sidonie_11

Re: Dokud budou odborné Vysoké školy

V podstatě souhlasím. Vystudovala jsem VOŠ a potom jsem šla na stejný obor na VŠ. A VŠ je skutečně mnohem teoretičtější, byť v případě mého oboru jsme měli dohromady asi 420 hodin povinné praxe za bakaláře a na navazujícím magisterském 80 (i když od letoška to děckám snížili na 60) hodin. Na VOŠce jsme i v mnohých teoretických předmětech hledali, jak se to, co jsme probírali, používá v praxi, v písemkách kolikrát přímo chtěli napsat třeba 3 příklady použití v praxi, často jsme mohli nějakou teorii vysvětlit na praktickém příkladě, naopak na VŠ se za příklady z praxe pomalu strhávaly body... :-P

Kdepak - pokud má být VŠ skutečně přípravou na budoucí povolání, tak není možné, aby se studenti šrotili jenom teorii bez příkladů jejího využití v praxi a bez toho, aby se s praxí i osobně a dlouhodoběji (tedy déle, než v rámci nějaké exkurze) setkali.

+1/0
2.10.2012 11:51

Miloň

kdo bude určovat kvalitu

No přeci nějakej Nečasuv kámoš který založí firmu a ta zjistí za pár miliard kdo je lepší. A nejlepší jistě budou práva v Plzni ,ty dokážou udělat ze zedníka právníka během prázdnin..Takový ods vuml.....a zase malá domů že(po volbách někde ty prachy budou muset  sehnat když za hlasy to nebude bůh ví co)

+1/0
1.10.2012 22:35

Prof. Čmajzl , občanský demokrad

Petánku obklad na hlavu

a mazej k Nagyši pod sukni

0/0
1.10.2012 20:10

žralbůček

Nikomu ani korunu

co je kvalitní,vydělá na sebe samo

0/0
1.10.2012 19:39

chudy lekar

Re: Nikomu ani korunu

Tebe vzdělání evidentně minulo!

0/0
2.10.2012 7:43

Bivoj - biji modré kance

Nečas zase hloupě lže a žvaní

a neci anico ani o čem mluví ... do kafilérky s ním

+2/0
1.10.2012 18:52

noorange

a jaké měřítko kvality se bude jako uplatňova???

To stupidní současné , jako je publikování neustálých hloupostí nebo, že by si vzali něco od Liessmanna a začali tlačit na opravdové vzdělání??? To ne, to není žádoucí! Důležité je mít tísíce uzounce specializovaných VŠ, kteří moc nepřemýšlejí o propojení vědních oborů. Ostatně jedná se o vybudování společnosti kvalifikovaných idiotů (pro cenzora - jedná se běžný filosofický orat) a nikoliv o žádoucí změnu.

+3/0
1.10.2012 17:08

brilantní řešitel snadných úloh

Do doby než to řekne

Kalousek, tak takové řeči nic neznamenají... A navíc - být Nečasem, tak už žádné větší akce nerozjíždím....

+1/0
1.10.2012 16:54

čulibrkbrk

Chudáci univerzity

kde budou všichni,nebo většina studentů na úrovni Nečase.

+1/0
1.10.2012 16:50

noorange

Re: Chudáci univerzity

a o tom to je.

0/0
1.10.2012 17:09

H. Zrůstová

Školné pro všechny? Tím myslí Nečas i doktorandy, kterým je

nyní naopak za studium placeno? To se má česká věda na co těšit.

Podle mě by v žádném případě neměli platit zápisné/školné všichni. http://www.helenazrustova.cz/news/jak-by-melo-vypadat-skolne-zapisne/

0/0
1.10.2012 16:03

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Školné pro všechny? Tím myslí Nečas i doktorandy, kterým je

Ano, jsem pro školné pro všechny. Pokud je doktorand současně studentem a zaměstnancem školy, ať platí školné a škola mu naopak i vyplácí mzdu + ať si k tomu vydělává někde jinde... Kde je problém?

0/0
1.10.2012 16:34

Generál Ugarte - inmortal

Re: Školné pro všechny? Tím myslí Nečas i doktorandy, kterým je

Jo, jasně, doktorand má totiž zpravidla spoustu času na to, aby si šel sednout někam do Lidlu za kasu.

0/0
1.10.2012 16:38

Spalovač šancí

Re: Školné pro všechny? Tím myslí Nečas i doktorandy, kterým je

Ano, má. :-)

+2/0
1.10.2012 16:40

H. Zrůstová

Re: Školné pro všechny? Tím myslí Nečas i doktorandy, kterým je

Víte o tom, že jsou i doktorandi, co nejsou zaměstnanci školy?

0/0
1.10.2012 17:33

davidh2002volnycz

HODNOCENÍ KVALITY....

Živě si představuji, jak bude hodnocena kvalita univerzity...

Máte ve vedení univerzity prohnilého loajálního politika z vládní strany? JSTE KVALITNÍ!

0/0
1.10.2012 15:27

Ten, který měl ze života radost

Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

Nedávno jsem četl, že u nás existuje zhruba 25 státních škol a 42 soukromých VŠ. Chápete to, 42? To jsou ty VŠ typu UJAK, VŠEM, Bankovní Institut atd. Kdo tohle proboha dovolil? Na těch soukromých jsou většinou obory typu právní specializace, marketing, "menedžment", veřejná správa, evropská studia, masmediální komunikace a studujou na nich povětšinou různé modelky, herci, státní úředníci (Nagyová pane Nečasi), nebo mladé děvenky pupkatých 50sátníků, které si je vydržují a vozí je v BMW a Mercedesech do školy (nedávno o tom mluvil vtipně Špaček). Někdy mi přijde, že se z VŠ školství stal u nás celkem dobrý bussines (pan Langer s CEVREM by mohl vyprávět, že pane Nečasi?). Soukromé školy si stejnak povolili jen sami státní úředníci, potom, co se odhlasovalo, že na daný úřední post musíte mít titul. Ted už všichni ty tituly mají, tak se zas může začít zkvalitňovat. Komedie dosahující obludných rozměrů dosahuje vrcholu...české školství jde do (sprosté slovo) jako vše v tomto státě...

+8/0
1.10.2012 15:02

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

Mám soukromou Anglo-americkou VŠ a jsem tomu rád, dostal jsem věru lepší vzdělání než na státní VŠE. Nevím, proč byste tyhle školy rušil, když nedostávají od státu ani kábli.

Já bych naopak dal všem českým studentům stejný příspěvek, ať studují kde chtějí (v ČR či zahraničí) + všude zavedl školné.

+1/0
1.10.2012 15:08

Spalovač šancí

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

Jaký obor máte na Anglo-americké vystudovaný?

0/0
1.10.2012 15:16

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

Marketing. A živím se jím.

+1/0
1.10.2012 15:20

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

Respektive School of Business, protože dál si člověk profiloval studium víceméně podle svého.

0/0
1.10.2012 15:21

Spalovač šancí

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

A máte porovnání s absolventy marketingu na VŠE? Samozřejmě v delší časové řadě, aby to srovnání relevantní. Jinak se mi zdá, že velmi zjednodušujete. Nelze porovnávat školy jako celky, nýbrž dle oborů. I na VŠE jsou kvalitní obory, které v ČR konkurenci nemají (např. Účetnictví, Zdanění), na druhou stranu jsou tam děsné paskvily.   

PS: Jinak s tím školným souhlas. A příspěvkem taky (pokud tedy vůbec by stát měl zasahovat do terciálního školství).

0/0
1.10.2012 15:34

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

Jasně, klasické účto a rozpočty se na soukromých neučí, to je jasný.

0/0
1.10.2012 16:35

apocalyptor

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

To je docela radikalni nazor. Soukrome skoly maji sve misto, ja bych treba svoje dite nedal do statni skolky a rozmyslel bych se i u gymnazia. To, ze soukrome vysoke skoly jsou vesmes nekvalitni zdaleka neznamena, ze kvalita aspon nekolika z nich prevysuji kvality verejnych skol. :-P:-P:-P

+1/0
1.10.2012 15:11

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

AAC, UNYP určitě

0/0
1.10.2012 15:11

bk89322

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

Soukrome skoly, ktere se snazi vytvaret zisk, jsou nekvalitni i v USA. Vsechny ty skvele americke university jsou sice z vetsiny soukrome (zbytek je statni - treba UCLA nebo Berkeley), ale zaroven "not-for profit".

Problem je, ze v CR je tech neziskovych soukromych VS jak safranu.

0/0
1.10.2012 18:00

gustawo

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

přesně tak, dneska je VŠ v kdejaké díře. A dříve ražená teorie, že čím více VŠ vzdělaných lidí, tím lepé. také neplatí.

0/0
1.10.2012 15:11

Monastus

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

Na tom co píšete, je mnoho pravdy. Znám mnoho absolventů soukromých VŠ, kteří nedokáží například: Vypočítat diskriminant, derivovat kvadratickou rovnici, atd. Naprosté základy, které jsou dokonce i součástí středních škol.

0/0
1.10.2012 15:23

mladej.milionar

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

a opravdu to ke svému oboru potřebují? ;-)

+4/0
1.10.2012 15:54

Monastus

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

"Univerzity budou dostávat víc peněz podle kvality, říká Nečas" - to je předmětem diskuze. Vaše otázka se netýká posouzení kvality.

Šli dva medvědi po poušti, jeden šel doleva a druhý byl hnědý ... ;-)

0/0
1.10.2012 16:51

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

To řada absolventů FF UK, Medicíny nebo práv taky nedokáže.

0/0
1.10.2012 16:36

Monastus

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

No právě.

0/0
1.10.2012 16:57

Generál Ugarte - inmortal

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

Tak, tak. Derivace - základ státu! :-P

0/0
1.10.2012 17:37

mladej.milionar

Re: Stačí zrušit soukromé školy!!!!!!

přičemž firmy o tom samozřejmě vědí a proto se dnes hledí hlavně na praxi a dovednosti, ne na typ vystudované VŠ. Jelikož žádná VŠ u nás sama o sobě ještě z nikoho odborníka neudělala - to se vám snaží namluvit pouze reklamy vysokých škol.

+1/0
1.10.2012 16:00

Antonin, topič

Jakej je podíl

(peníze investované do ekonomicky aktivních absolventů) / (příjem rozpočtu generovaný těmito absolventy - odhad příjmu rozpočtu generovaný těmito lidmi bez VŠ)

?

0/0
1.10.2012 15:02

upír Nosferatu

Ty už se, korupční premiére,

radši v ničem nevrtej. Máš to za pár. R^[>-]

+3/0
1.10.2012 14:59

apocalyptor

Re: Ty už se, korupční premiére,

Uz mas pistolku??? ;-D;-D;-D

0/0
1.10.2012 14:59

upír Nosferatu

Re: Ty už se, korupční premiére,

ODS mají za 3 týdny volební sjezd ;-D

0/0
1.10.2012 15:01

Antonin, topič

Kvalitu škol

samozřejmě měřit můžeme a ve světě pro to byla vyvinuta celá řada nástrojů, pravděpodobně nikoliv patentově chráněná.

Každopádně je více než zřejmé, že současný systém dotací na hlavu je silně kontraproduktivní.

+3/0
1.10.2012 14:49

Monastus

Re: Kvalitu škol

O jakých nástrojích je řeč ?

0/0
1.10.2012 14:53

apocalyptor

Re: Kvalitu škol

Tabulka v Excelu. ;-D;-D;-D

0/0
1.10.2012 14:57

Monastus

Re: Kvalitu škol

Aha, tak to jo ...

0/0
1.10.2012 15:13

Antonin, topič

Re: Kvalitu škol

Tak typickým pedagogickým výstupem VŠ je absolvent. Kvalitu absolventa zcela jistě hodnotit lze, jinak by personalisté každé léto a každý podzim nechodili domů šediví a s výrazem "Tak tohle opět předčilo mé nejčernější představy."

0/0
1.10.2012 14:59

Monastus

Re: Kvalitu škol

"Kvalitu absolventa zcela jistě hodnotit lze" - a jakým nástrojem? Na to jsem se ptal. Vaše výroky nejsou odpovědí na mojí otázku.

0/0
1.10.2012 15:15

Spalovač šancí

Re: Kvalitu škol

Každý systém veřejných dotací je silně kontraproduktivní. I při zásadní změně financování se financované subjekty umí rychle přizpůsobit tak, aby získaly co nejvíce peněz za co nejméně práce. :-)

+2/0
1.10.2012 14:54

Antonin, topič

Re: Kvalitu škol

To je obecně pravda, ale pochybuji, že máme šanci nyní říct "Od příštího akademického roku plné školné a ani kačka od státu."

0/0
1.10.2012 14:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.