Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Měříme všem stejně, odmítl bohdanečský strážník podmínku za brutalitu

Podmíněný trest pro velitele strážníků z Lázní Bohdaneč, udělený za přílišnou brutalitu, je zatím nepravomocný. A Pavel Řehoř doufá, že nakonec ani odsouzen nebude. Měřil prý všem stejně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

s(h)arka

a uvědomujete si,že díky jim....

jezdí každej na jejich "honebním" území předpisově????

0/0
8.10.2012 8:11

dci

Samopal

Je tím míněn SA-58? Útočná puška, která se za komančů nemohla jmenovat "útočná puška", protože jsme měli "výhradně obrannou" armádu? Každej laik tomu dodnes říká samopal... Hra o slovíčka... Ale přiznávám rovnou, že jsem zmíněné foto neviděl.

0/0
5.10.2012 21:35

akro

he?

Šokující zjištění z úst pana Řehoře: U nás neplatí zákony ale nějaké školení četnictva! No opravd se s ním začínám bát, kam tohle povede.

0/0
22.9.2012 23:47

battleship

Snad konečně spadne klec...

Tahle zpráva o - zatím nepravomocném - odsouzení Řehoře s Trojanem mi udělala velkou radost. A věřím že to odvolačka podrží, protože nikam jinam než před soud tyto dvě karikatury na policisty nepatří...

Tak už kluci nebudete běhat v ACU digital s 58 přes záda a hrát si na válečnou zónu, či rutinně kontrolovat doklady aniž by jste přitom nesundali ruku z Glocku 19... Mimochodem, z toho jsem byl vždycky hodně nervózní... Kupodivu v US mi to nikdy nevadilo... A taky to sprejování pepřákem na potkání Vám bude chybět...

Nu což... Povím Vám co vás čeká... Odvolačka to potvrdí... Do 10 dnů od první moci odevzdáte na 5 let Zbrojní průkazy a zbraně, tedy pokud vám nebyli již odebrány v rámci přípravného řízení. Pak vás vyhodí z práce a s pověstí jakou máte si jen tak nějakou novou nenajdete, alespoň ne LB a okolí, kde vás každý zná... Budou to krušné chvíle, ale ze srdce vám je přeji...

+6/0
20.9.2012 22:49

Beter

Toje tady zase svatých,

kteří dostali pendrekem za 51 km/h 0,5 m za značkou obce... :-P

+1/0
20.9.2012 16:00

shr3k

Příklad zásahu MPLB a ignorace legislativy

http://www.youtube.com/watch?v=TxGZI4VCPeY

Legislativa platná v okamžiku zásahu:

Zákon o silničním provozu - znění účinné od 1. července 2008 do 31. srpna 2008:

§ 79 (1) Zastavovat vozidla je oprávněn c) strážník obecní policie ve stejnokroji ...

...2. jestliže řidič vozidla nebo přepravovaná osoba je podezřelá ze spáchání přestupku týkajícího se bezpečnosti silničního provozu, (2) Vozidlo se zastavuje dáváním znamení k zastavení vozidla.... Z jedoucího vozidla dávají toto znamení kýváním paže nahoru a dolů nebo vysunutým zastavovacím terčem. A připadají někomu strážníci oblečeni podle tehdejšího znění vyhlášky 88/1996 Sb.?

0/0
20.9.2012 15:49

shr3k

Re: Příklad zásahu MPLB a ignorace legislativy

Nápověda:

- strážník nedodržuje ústrojovou kázeň (nemá čepici se šachovnicí), když vystupuje jako strážník městské policie a řeší s řidičkou přestupek

- strážnice nezastavuje vozidlo kýváním paže nahoru a dolů nebo vysunutým zastavovacím terčem (místo toho huláká do megafonu a štěká pes)

- strážnice nedodržuje ústrojovou kázeň (nemá čepici se šachovnicí), když vystupuje jako strážník městské policie a zadržuje řidičku

- oba dva zasahují a zastavují řidičku mimo k.ú. obce Rybitví (již v Semtíně, tedy na k.ú. Pardubic) - správný postup by byl jet za řidičkou tak, aby nebyl ohrožen provoz a koordinovat postup s MP Pardubice a Policií ČR.

0/0
20.9.2012 16:17

shr3k

Prý že má na ně pardubická policie spadeno

...ale prdlačky, mimo rodiny Posteltů a toho dalšího týpka nedobrovolně odvezenýho na záchytku jsem TO právě v Posteltově věci (zásah mimo území pravomocí a odvlečení Postelta zpět) podával já na státním zastupitelství v Pardubicích a pěkně jsem je prudil aby jednali. Jistě jsem nebyl sám.

0/0
20.9.2012 15:41

Beter

Re: Prý že má na ně pardubická policie spadeno

Jak to myslíte s tím zásahem mimo území pravomocí? V zákoně o obecní policii je, nějak jako, že může konat i mimo území obce. Můžete mi to nějak vysvětlit? Předem moc děkuji.

0/0
20.9.2012 16:04

shr3k

Re: Prý že má na ně pardubická policie spadeno

Ano může, ale přečtěte si ho podrobněji, taková městská/obecní policie musí mít s daným městem/obcí uzavřenou veřejnoprávní smlouvu. Seznam takových smluv je zpravidla dostupný na stránkách kraje. Alespoň v případě Pardubického.

Město Pardubice nemá s Městskou Policií Lázně Bohdaneč uzavřenu veřejnoprávní smlouvu podle § 3a zákona o obecní policii, jenž by umožnila vykonávat pravomoce strážníka Městské Policie Lázně Bohdaneč i na k.ú. statutárního města Pardubic.

0/0
20.9.2012 16:07

Beter

Re: Prý že má na ně pardubická policie spadeno

Díky. To je teda můžou vážně zrušit. Když jim xindl ujede za hranice rajónu, tak mu můžou akorát zamávat.. Příjde mi to jako další důkaz toho, že veškeré naše zákonodárství je umně vytvářené na ochranu kdejaké obtížné špíny, ať krade na benzínkách, nebo ve vládě miliony... :-(

0/0
20.9.2012 16:15

shr3k

Re: Prý že má na ně pardubická policie spadeno

Správný postup je koordinovat zásah mimo území působnosti s Policií ČR nebo tamější MP. Není problém zločince v přiměřeném odstupu následovat a navigovat kolegy.

0/0
20.9.2012 16:20

Fikos

Martin Ťopek

Nechá svoje dítě v loji. Velká gratulace panu redaktorovi;-)

+2/0
20.9.2012 14:10

Cocotus_____________Interruptus

Opravdu nechápu, proč ti tohle platí občané z daní

http://www.youtube.com/watch?v=vUJigIiWZgM - městapo Lázní Bohdaneč v akci.

+3/0
20.9.2012 13:34

P8000

A.C.A.B.

0/0
20.9.2012 13:34

Generál Ugarte - inmortal

Pevně věřím, že u odvolacího soudu to dostane nepodmíněně.

+8/0
20.9.2012 13:26

FairfaxBoy

Re: Pevně věřím, že u odvolacího soudu to dostane nepodmíněně.

R^

0/0
20.9.2012 13:33

RozmetaL

Re: Pevně věřím, že u odvolacího soudu to dostane nepodmíněně.

A proč by měl? Víte o to případu nějaké bližší informace?

Jako Bohdanečák bych ho chtěl spíš zastat.

+3/0
20.9.2012 13:58

Generál Ugarte - inmortal

Re: Pevně věřím, že u odvolacího soudu to dostane nepodmíněně.

Protože pokud páchá trestnou činnost osoba, která by ji měla stíhat, trest by se měl vždy pohybovat u horní hranice sazby.

+3/0
20.9.2012 14:22

moky11

Re: Pevně věřím, že u odvolacího soudu to dostane nepodmíněně.

Pak ale chcípne hlady ;-D nebo půjde k bezpečnostní agentuře...:-P

+1/0
20.9.2012 15:21

Albert Joey Dreistein

Okamžitě vyhodit, jen dělá ostudu

dutá hlava, ten se neuživí ani jako přidavač.Rv

+1/0
20.9.2012 13:20

insomniac

Je to tak měsíc

co jsem panáčky viděl měřit rychlost 5 metrů před značkou konec obce - směr HK.Ještě že vím, že tam stávají...

0/0
20.9.2012 12:43

Zabr-Ali Mubarak

Re: Je to tak měsíc

Ano, nejhorší šikana je šikana v mezích zákona. Tam není obrana.

+3/0
20.9.2012 12:50

Generál Ugarte - inmortal

Re: Je to tak měsíc

Jenomže oni s nejvyšší pravděpodobností nejednají v mezích zákona.

+1/0
20.9.2012 12:51

Ubaram

Re: Je to tak měsíc

To že ona "šikana" splňuje náležitosti dle textu zákona není dostačující. Ty zákony se dělají za účelem plnění určitých cílů, a snahou policie by mělo být právě naplňování těchto cílů, nikoli otrocké plnění přesného znění v zákoně. Právě ta snaha plnit otrocky znění i v okamžiku, kdy cíl sám o sobě nedává smysl má totiž za důsledek tu "neúctu" Čechů k zákonu. V tomto smyslu se ostatně vyjádřil i Nejvyšší soud.

Právě tyhle "posunuté začátky obcí" kde ve skutečnosti žádná obec není a měření rychlosti těsně za (když samotný cíl - ochrana chodců je nesmyslný protože tam chodci nemají kam chodit), měření na přejezdu který je už 20 let zabetonovaný ale nově je na něm radar zda řidiči dodržují 30ku 30m před přejezdem (přestože tam nemůže jet vlak), snaha policie při 20ti stupních kontrolovat zimní gumy protože "je zima" a následně snaha zákonodárců na to reagovat a přesně stanovovat kdy policista má a nemá kontrolovat vzorek má totiž za následky ty zprasky zákonů, které u nás vznikají.

+3/0
20.9.2012 15:52

zuřivý čtenář idnes.cz

Re: Je to tak měsíc

To že panáčci stojí 5 metrů před značkou přeci neznamená že bod měření je právě tam. Radar přeci měří na trochu větší vzdálenost... :-/

0/0
20.9.2012 17:50

insomniac

Re: Je to tak měsíc

To je jedno...Myslím, že v Bohdanči jsou daleko vhodnější místa k měření

Rv

0/0
21.9.2012 21:38

ondrej.varoscak

Ach jo

Tohle je jen případ dalšího idiota co si chtěl hrát na "spravedlivého" emerického hrdinu. Neměli by adepti na službu (ano službu) u MP projít nějakými rigidními psychotesty, aby se tam podobní týpci se zbytnělým egem nedostali? Chápu, že různí lidé mají různý názor na "spravedlnost" ale v naší společnosti od toho máme soudy, ať už si o nich myslíme cokoli...

+6/0
20.9.2012 12:35

Generál Ugarte - inmortal

Re: Ach jo

Kdyby měly být pro přijetí k MP podmínkou psychotesty, tak jsou jejich stavy rovné nule.

+2/0
20.9.2012 12:38

Fikos

Re: Ach jo

Lesní vrah Kalivoda je dělal. S prstem v nose ;-)

0/0
20.9.2012 14:12

Generál Ugarte - inmortal

Re: Ach jo

Však to byl taky vysoce inteligentní člověk, proto nakonec od policie zběhl k "bad guys". ;-)

0/0
20.9.2012 14:21

Bogas ze Starého Hradiště

V Bohdanči udělali alespoň pořádek.

http://www.youtube.com/watch?v=E3IK6GMd6zI Teď budou maximálně buzerovat při parkování a nasazovat botičky. A ne jen v Bohdanči. Americkej polda by hned střílel, to se ale u nás prostě nenosí. Podle soudu nemusíte zastavovat, když porušíte předpisy, dokonce si můžete jezdit i 200kilometrovou rychlostí. Všechno vám pak proplatí sami strážníci ze svého :-( chce se mi blejt...

+3/0
20.9.2012 12:34

nash

Re: V Bohdanči udělali alespoň pořádek.

Mel bys to psat hlavne o Rehorovi, kterej jel 200 v protismeru mimo obec, kde ma pusobnost, chytraku!!! To vse kvuli mobilu v ruce za jizdy. A to ten clovek ani netelefonoval. Ten inteligent Rehor jen buzeruje lidi a je docela nebezpecnej. Nechapu, ze podobny psychousi u nas muzou nosit sluzebni zbran.

0/0
20.9.2012 15:45

shr3k

Re: V Bohdanči udělali alespoň pořádek.

Abych to upřesnil, to strážník Trojan pronásledoval Postelta, který měl se starou Lagunou 1.8 70 kW (maximálka 180, zrychlení 0-100 asi za 14 s) docela náskok a nijak extrémně to nemusel hnát ani ohrožovat ostatní. Ostatně na videu je vidět, jak Trojan jede před Rosicemi a Postelt je někde daleko daleko vpředu, že ani není vidět. Ono kdoví jestli vůbec ze začátku věděl, že se za ním Trojan žene, protože pokud to Trojan vytáhl na 200 tacho na Hradubické od Svítkova, musel mít Postelt s dýchavičnou lagunou obrovský náskok a údajná "jízda v protisměru" od Synthesie po nadjezd mohla být taky jen Posteltův běžný styl jízdy "plná čára není zeď".

0/0
20.9.2012 16:04

shr3k

Re: V Bohdanči udělali alespoň pořádek.

Oprava Semtína, ne Svítkova :-)... mea culpa.

0/0
20.9.2012 16:21

jarod72pm

děkuji

Za smazání názoru.Může mi někdo poradit kde je diskuze kde se mohu svobodně bez šikany projevit názorem?

Mám pocit že městskou policii tady obhajují jim podobní. Proč se vlastně píšou takové inteligentní články když se k tomu člověk nemůže stejně inteligentně vyjádřit?

Vlastně tak nemůžeme reagovat co si opravdu myslíme protože ihned za to dostaneme trest,jen tu šaškujem a diskutujem na urovni  jedličkova ustavu. (tím je tam nechci nijak urazit vím že to tam mají těžké a náročné = můj respekt).V

+1/0
20.9.2012 12:26

Antidukat

Po 17.listopadu jsem si myslel, že počet represivních složek

klesne. Namísto toho se fízlování ze strany státu, obcí apod... jen zostřilo.

Je mi z toho všeho nanic....;-€

+1/0
20.9.2012 12:21

vezu maso pro doktora Jacksona

Re: Po 17.listopadu jsem si myslel, že počet represivních složek

Pocet statnich policistu je vetsi nez kdysi, za te strasne totality a to uz nevydavaji ridicaky ani viza. Mestsi hovinkari a vselijake bezpecnostni agentury jsou navrch.

0/0
20.9.2012 13:03

Čendiček

Městské policie - další neštěstí státu a občanů

Jako bývalý dlouholetý policiista, kriminalista , v důchodu vím o čem hovořím.  V jednom státě má být jedna policie. Jakýkoliv jiný model odkoukaný z filmů apod. je drahý, škodlivý a netaktický. Městské policie by měly být kompletně zrušeny a jenom  někteří její členové po řádném výběru převedeni do  řad  Policie ČR. Rovněž tak obecní rozpočty na tuto  neřiiditelnou složku přvedeny na účet řádné PČR.  Z několika  jednoduchých důvodů:  Městské policie jsou řízené v každé obci jinak, jinými osobami, za jiných fin. prostředků.  Za druhé zákon o MP je zcela špatný a  strážníky  pouze degradovala na výběrčí  dodatečných fin. prostředků do obecních pokladen ze silničního provozu. Za třetí, členové MP byli ještě donedávna lidé bez jakéhokoliv vzdělání, dokonce  nemuseli mít ani maturitu a  po půlročním kurzu  rozhodně nleze říci, že by mohli vykonávat jakoukoliv činnost  mající vztah ke státní správě a represi. Což je vidět přesně i na  postupu chování a  stavu věci  Bohdanečského strážníka.

+22/0
20.9.2012 12:03

Fikos

Re: Městské policie - další neštěstí státu a občanů

Vzdělání příslušníka PČR je v současnosti jaké? :o)  To že mají příslušníci PČR strach zakročit nepřičítám vyššímu právnímu vědomí :-/

+1/0
20.9.2012 14:13

Premysl Or.

Re: Městské policie - další neštěstí státu a občanů

Nesouhlasím, mám s PČR svoje zkušenosti. Pasivita a neschopnost efektivně nakládat s veřejnými prostředky je typická snad pro všechny útvary státní policie.

Docela jsem se proto pobavil na stránách MPLB, kde poměrně výstižně popisují nejen jistý zákrok, ale i samotný stav věci: "... se psychicky narušená žena zabarikádovala v bytě poté, co lékaře záchranné služby sekla do ramene sekerou. Po nastříkání většího množství slzného plynu do bytu, došlo k vyražení dveří, a poté strážníci v plynových maskách a ochranných přílbách postupovali kryti za štítem proti ženě, která do štítu i přileb bušila sekerou. Ochranné prostředky odolaly útokům a ženu se podařilo štítem natlačit na zeď a přidusit jí natolik, že jí byla vyražena sekera a následně přiložena pouta. Poté byla žena vynesena ven a zdravotnickou službou převezena do léčebny. Policisté Policie ČR přihlíželi nebezpečnému zákroku z bezpečné vzdálenosti v košilích a čepicích, neboť nemají potřebnou výbavu k dispozici..."

Jak typické...

0/0
20.9.2012 14:20

Premysl Or.

Re: Městské policie - další neštěstí státu a občanů

A ještě bych rád podotknul k poznámce o tom, aby rozpočty MP byly převedeny na účet "řádné" Policie ČR: Žádná MP nemá v přepočtu na hlavu ani omylem podobný rozpočet jako Policie ČR. Rovněž je úplný nesmysl, že by na sebe jakákoliv policie dokázala byť jenom vydělat výběrem pokut. Náklady jsou vždy 10 - 20 x vyšší, než příjem z pokut. Navíc strážník ani po dvaceti letech nemá nárok na jedinou korunu výsluhy, zatímco platný systém pro PČR dopustil vytvoření rentiérů po deseti (dnes 15) letech služby. A "najít" v 28 letech každý měsíc pod polštářem alespoň 5 tisíc, to je pane teprve zátěž pro veřejné finance.

0/0
20.9.2012 14:31

Prngr1

Teorie

Teorie je to dobrá, ale zavání to tam policejním státem

0/0
20.9.2012 11:58

NCC1701-D

Jaky mate nazor na zakrok

MP na hnuti occupy praha na Klarove? Kdyz tu byl minule clanek, tak velka cast lidi nadavala na MP, ze zakrocuje zbytecne a at necha hnuti occupy na pokoji. Jak to prosim spada pod logiku, ze by mela MP hlidat drobne zlociny a narusovani klidu atd?

0/0
20.9.2012 11:24

Prngr1

Re: Jaky mate nazor na zakrok

MP je tam měla vypakovat dávno - přesně to měla mít na starosti

+1/0
20.9.2012 11:59

antisystemový

všady stejné......................

Agenti městapa se v každém městě rekrutují z nepřijatých uchazeču Státní policie a nebo armády,většinou neprojdou psychotesty a je to pak vidět i na jejich práci když dostanou k MP!!V jejich " důležité" službě svému městu a občanum (rozuměj vybíraní pokut za parkování) si léčí své mindráky z osobního života. Už i můj děda říkal "dej b.l..i moc a uvidíš"Rv

+4/0
20.9.2012 11:19

Je_to_rebel

Re: všady stejné......................

Přesně tak ... co se nevešlo do koše.

0/0
20.9.2012 11:20

NCC1701-D

Re: všady stejné......................

Nekdo si zase sve mindraky leci na idnes. Hlavne, ze jsi si zanadaval. No a ted se jdi podivat po nake praci.

+1/0
20.9.2012 11:22

antisystemový

Re: všady stejné......................

Ale no tak Pane stražmistře,nebo jaké máte hodnosti u městapa?;-DTakhle zneužívat služební internet,to se nedělá!!A příště,prosím netykat-fertyk?

+1/0
20.9.2012 11:24

NCC1701-D

Re: všady stejné......................

Milej zlatej, ja ti budu tykat. Vykani je pro lidi, kteri maji muj respekt. A jestli te to zajima, tak podnikam v IT. Kdyby jsi chtel navrhout zabezpeceni site tak ti velmi rad dam kontakt. Ale obavam se, ze by jsme se cenove neshodli.

0/0
20.9.2012 11:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.