Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Romney odepsal velký kus země a měl by se omluvit, řekl Obama

Americký prezident Barack Obama obvinil svého republikánského soupeře Mitta Romneyho, že označením Obamových příznivců za oběti závislé na vládě "odepsal velký kus země". Romney na soukromé večeři se svými mecenáši prohlásil, že 47 procent Američanů neplatí daně a bude volit stůj co stůj Obamu. On si proto s nimi nemusí dělat hlavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Larry Matejka

Romney má pravdu... 50% lidí na nějakém druhu podpory

není zrovna obraz prosperující společnost. K tomu 55 miliónů Američanů na Food Stamps. Jenže k tomu je potřeba dodat, že na vině je monetární model i křivení trhu, tvořící neustále se zvětšující bubliny, jejihž prasknutí způsobuje sociální otřesy. Na vině je globalizace i offshoring produkce. Je těžké prosperovat v situaci, kdy jedna skupina lidí  - insiderů má přístup k lacinému kreditu a všichni ostatní ho získávají na lichvářský úrok. Je těžké obstát v systému, kdy velké banky a korporace mají někdy i 100% daňové úlevy, vyjímky z placeni pojištění a operují  nad zákonem, zatímco malý podnikatel je ubuzerován zákony a regulacemi a platí jak mourovatý. Je těžké konkurovat vězením, které zaměstnávají více jak 5 milionů lidí za "mzdu" nižší jak dva dolary na hodinu. To nejsou jen Americké problémy, ale problémy Západu obecně... Prvotní cestou je změna monetárního modelu, konec částečné reservy a fiat peněz, tištěných z čistého vzduchu a návrat ke kapitalismu a  nepokřivenému trhu.

0/0
19.9.2012 20:19

chruyeager

Obama má výhodu v tom,

že se tváří cool, v pohodě, za mlada kouřil trávu, ovládnul internet, volí ho přes 90% afroameričanů, přes 80% hispánců, velká většina Asiatů, velká většina studentů, téměř všichni odkázaní na sociální systém, obyvatelé velkoměst východního i západního pobřeží. Takže přesto že zvýšil zadlužení z 9 na 16 bilionů dolarů za pouhé 4 roky (co je přes 100% hdp), že má nezaměstnanost mimo sezonu atakující pro USA astronomických 10%, tak asi bohužel vyhraje.

+3/0
19.9.2012 12:26

spalovac

Obama je měkkej levičák a Romney mormonský fanatik

Výběr prezidentských kandidátů je asi stejné kvality jako u nás :-)

+1/0
19.9.2012 11:51

národní konzervativec

Americké prezidentské volby

Těžko říci kdo vyhraje. Jedna má příbuzná žije v USA v Georgii, už má tamní občanství a podniká. Když přijela na návštěvu do Čech, tak jsme se právě bavili o tamní politice a celkově o ekonomických a sociálních otázkách USA. Prý v době, když tam přišla, byla všeho hojnost - mnoho podniků všelijakých druhů, živností atd. velmi nízká nezaměstnanost, kdo chtěl, našel práci, takže to bylo dobré. Potom přišla krize, mnoho podniků a živností zkrachovalo, což mělo velký dopad na zaměstnanost (nezaměstnanost už tam u nich je 12 procent). A prý tamní lidé jsou na Obamu pěkně naštvaní, že do něho vkládali naděje, ale on je zklamal. Sama ho dost kritizovala, že sliboval že ochrání ekonomiku, podpoří pracující lidi (podnikatele - zaměstnavatele, dělníky atd. prostě zaměstnance) a to neudělal, místo toho se peníze nalévají do úplně jiných věcí než na podporu ekonomiky - podnikání, zaměstnanosti, prostě všech pracujících.

Otázkou ovšem zůstává, jestli Romney není taky podobná slibotechna.

+1/0
19.9.2012 11:23

captain cook

90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

40% pro barvu jeho kuze, 30% protoze jsou zasadne anti-Ami a 20% protoze jsou zasadne konzervativci.

 Ze zbylych 10 %, 5% jsou pro a dalsich 5% tape protoze jen cte titulky a stejne nevi o co jde.

;-D

V mimoamerickem svetovem pruzkumu zemi, kteri patri mezi spojence USA, davaji obcane 30 civilizovanych statu, vcetne prominentnich clenu EU, v prumeru dvoutretinovou vetsinu Obamovi.Od EU pres Japonsko, Australii, NZ az do Kanady.

+7/0
19.9.2012 11:02

Antoninus

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

Jistě většina jsou jistě "rasisti", ovšem i podle vašich čísel (značně nesmyslných) ještě vůbec nestačíme na černochy v USA, ti volí jen podle barvy kůže.;-)

To že v některých "západních" zemích dávají přednost Obamovy naštěstí nic neznamená.

+4/0
19.9.2012 11:15

captain cook

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

cernochu je v USA podle oficialnich statistik 12.6%, tedy vcetne nemluvnat a nezletilych kteri jeste nedosahli volebniho veku

+3/0
19.9.2012 11:22

Antoninus

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

No a? Tuto informaci již znám? Nějak mi unikla pointa vaší reakce (volební chování je něco úplně jiného než poměr v populaci).:-/

0/0
19.9.2012 11:25

Tomann

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

Propadl jste z matematiky?;-D

I kdyby dve tretiny cernochu byly ve volebnim veku a vsichni volili Obamu, stejne to dela jen 8,4% z tech 47% americkych volicu kteri ho podporuji.

-

Predstava, ze vsichni cernosi jsou na davkach je take smesna.

+3/0
19.9.2012 11:35

Antoninus

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

Vy jste asi propadl z matiky i z češtiny kde vás nenaučily chápat psaný text.

Takže nejdříve k chápání textu.

Kde jsem psal že je černochů v USA 47%? Nikde, psal jsem o volebních chování černochů v USA nikde jsem nepsal o jejich počtu. Prospělo by diskusi pokud by jste užíval méně svou fantazii a pozorněji četl na co reagujete.

No a k matematice, tak jste ukázal ne počítat neumíte vy. Těch 12% je počítáno i "nemluvňaty atd." ovšem poměr ostatních etnik je počítán stejným způsobem, což znamená že poměr černých voličů bude odpovídat těm 12% jelikož nemluvňata a nezletilí nemohou volit ani u ostatních etnik.

Samotný poměr odevzdaných hlasů potom závisí na volební účasti, takže černoši mohou mít poměr ve volbách třeba 2% (pokud nejdou k volbám) a stejně tak třeba 20% (pokud jejich volební účast převýší výrazně účast ostatních etnik).

+3/0
19.9.2012 11:43

Tomann

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

Romney mluvi o 47% Obamovych priznivcu na davkach. Vy se v tom kontextu ohanite cernochy.

0/0
19.9.2012 12:14

Antoninus

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

Fantazie koukám pracuje na plné obrátky.;-DR^

Co takhle se mrknout na vlákno ke kterému jste reagoval?;-)

+1/0
19.9.2012 12:23

chruyeager

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

A jakože běloši, hispánci a asiati nemají děti? Nebo na co poukazuješ tím, že zdůrazňuješ volební věk? Když je 12% černochů v populaci, tak přece plus/minus tvoří i 12% voličů!!

+3/0
19.9.2012 12:11

národní konzervativec

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

Tak za prvé - Japonsko, Austrálie, Nový Zéland a Kanada jsou vyspělé ekonomiky, kde mají jakýsi sociálně konzervativně odpovědný systém podporující pracující ať podnikatele, tak zaměstnance. To není jako EU, kde je socialistický systém, který podporuje notorické flákače, kteří se štítí práce a chtějí jen vyžírat systém a tím pádem pracující třídu.

A za druhé tyto liberální plky příznivců Demokratů, jak tu předvádíte, jsou jen a jen k smíchu, nic víc.

+1/0
19.9.2012 11:27

captain cook

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

od pankejtu do pankejtu;-D

Tak na jednu stranu jako obcan jedne z vyspelych ekonomik mam duvod to videt jinak a na druhe strane me zatracujes jako priznivce Demokratu, ktery nema co plkat.;-D

Milej zlatej, to je zapadni demokracie a v te, chvala Bohu, ziji uz nekolik desitek let, zatimco tve plky smrdi totalitou.

Jen tak mimochodem, u nas v tom generacnu zakorenenem kapitaaaalismu dokonce i 2/3 australskych konzervativcu povazuji Obamu za lepsiho kandidata a jen 1/4 z nich dava prednost Romneymu.

+2/0
19.9.2012 11:47

národní konzervativec

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

ach jo, tenhle tvůj výtvor snad nemá cenu ani nijak hodnotit...

0/0
19.9.2012 11:52

captain cook

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

ano, mel jsem pravdu - totalitni styl a on si to hraje na "narodniho konzervativce". Spis narodniho socialistu.;-D

+2/0
19.9.2012 12:01

národní konzervativec

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

Národní konzervativci i národní socialisté mají v české, spíše československé prvorepublikové politice své místo. Národní konzervativci byli ve straně NÁRODNÍ DEMOKRACIE. Národní socialisté měli ČESKOSLOVENSKOU STRANU NÁRODNĚ SOCIALISTICKOU. Obě tyto strany byly demokratické, národní, vlastenecké, antikomunistické, antinacistické, protifašistické, uznávali slovanskou vzájemnost, ČSNS byla ještě antimilitaristická a ND antisionistická. Vysoký představitel národních socialistů byl Václav Klofáč, národních demokratů Karel Kramář. Oba dvě tyto osobnosti požadovali samostatnost a odtrhnutí se od R-U a celkově se zasloužili o Československou republiku.

PS. Doporučuju ti, studuj, ať neplkáš hlouposti a nejseš tu za tupce.

0/0
19.9.2012 12:14

Antonin, topič

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

NJN, konzervativec v Austrálii ;-D

0/0
19.9.2012 12:39

chruyeager

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

8-10% nezamětnanost (vyšší než v ČR), zvýšení zadlužení z 9 na 16 bilionů dolarů za pouhé 4 roky, přesto stagnující ekonomika. To jsou Obamova čísla, která by měla hrát prim a ne nějaké směšné hraní na rasistickou kartu nebo populistický socialismus.

0/0
19.9.2012 12:15

národní konzervativec

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

Oni tihle Demokrati rádi hrají na tu rasistickou kartu, že běloši hlavně na jihu jsou rasisté atd.

0/0
19.9.2012 12:22

Rubik1

Re: 90% Cechu v diskuzi je proti Obamovi

Musim reagovat na vase nesmyslne pocty. I kdyby to bylo tak, ze je proti Obamovi 40% pro barvu jeho kuze, 30% protoze jsou zasadne anti-Ami a 20% protoze jsou zasadne konzervativci, tak z toho chybne vyvozujete, ze zbyva 10% jinych. Porad muze zbyvat 60% proste proto, ze ti konzervativci i anti-Ami jsou proti Obamovi take kvuli jeho barve kuze.

0/0
19.9.2012 16:32

captain cook

noviny daly Romneymu prizvisko Mitt-wit

To je slovni hricka, podoba se slovem nit-wit, tedy neco s hodne malym mozeckem. (nit =hnida).

 Clanek vedle pochybach o Romneyho zdravem mysleni  pouhych 8 tydnu pred volbami take poukazal na fakt, ze "mozi z tech 47% obcanu podporujicich Obamu jsou lide, kteri dane plati nebo jsou z nich dnes penziste, kteri prispivali do statni kasy cely svuj zivot".

+3/0
19.9.2012 10:53

virena

ale v zásadě

Ale v zásadě má Romney pravdu.

+2/0
19.9.2012 10:24

milan79

Re: ale v zásadě

Takže penzista ve chvíli když jde do důchodu a přestane platit daně tak nemusí prezidenta zajímat? ;-) Těch totiž mezi těmi 47% bude asi dost... ;-)

+4/0
19.9.2012 11:09

chruyeager

Re: ale v zásadě

To číslo přestřelil, ale jedná se taky například o ty těžící z ultra-progresivního zdanění.

0/0
19.9.2012 12:19

jurgen

Re: ale v zásadě

a kde jsi slysel, ze by po odchodu do duchodu nekdo prestal platit dane?????????????????????? (tedy krome tech, co jsou zavisli jen a jen na tech socialnich davkach.......)

0/0
20.9.2012 18:28

Antoninus

Pravda

Vždyť v zásadě Romney říkal pravdu. Jistě že Obama ho kritizuje, protože ten by si nikdy nedovolil upřímě říkat pravdu a pokud někdy náhodou ano, tak by se zajisté za vyřčení pravdy rychle omluvil.

+1/0
19.9.2012 10:21

greenalien

Re: Pravda

Psát že 47% národa nemá žádnou osobní zodpovědnost a zájem o svoje životní podmínky, protože neplatí federální daň z příjmu, je poněkud odvážné.

+3/0
19.9.2012 11:04

Antoninus

Re: Pravda

Ovšem procento přibližně odpovídá na poměr pracujících obyvatel v USA vůči zbytku. To že lidé o které se stará stát mají tendenci volit politiky, kteří prosazují "velký" starostlivý stát, to je také pravda.

Že je to odvážné? No pokud je dnes odvaha říkat jen základní fakta, tak potom se opravdu velice obávám o budoucnost západní společnosti.

0/0
19.9.2012 11:10

greenalien

Re: Pravda

Já tomu na co Mitt Romney narážel rozumím, lidé co neplatí daně z příjmu a pobírají nějakou formu státní podpory určitě budou rádi, pokud si tuto podporu budou moci ponechat. Jenže neměří se tu hloubka této podpory, někdo kdo dostane od vlády nějaké pastelkovné si jej rád ponechá, ovšem určitě mnohem raději by byl kdyby Mitt Romney se svým ekonomickým plánem zaručil rozvoj ekonomiky natolik, že by pastelkovné předčil a toho člověka vyzdvihl. Anebo zajistil, že vláda bude mít na pastelkovné i do budoucna, aby si nemusel půjčovat. Na tom je koneckonců program republikánů založen. Nejde o 100% bariéru, podobně jako ostatně Obama má i své příznivce mezi velmi bohatými.

V první řadě však považuji za dost neuvážené tvrdit, že někdo nemá osobní zodpovědnost nebo že se nedokáže postarat o svůj život jenom proto, že zrovna nemá dost peněz na to, aby platil daň z příjmu, zvlášť v dnešní době. Chybí osobní zodpovědnost člověku, jenž nikoliv vlastní vinou přišel o zaměstnavatele?

+1/0
19.9.2012 11:36

Antoninus

Re: Pravda

Jde však o to že je to v zásadě pravda a pro Romneho je to problém, jelikož v tom "pastelkovném" nemůže se svou ideou, demokraty nikdy porazit. Samozřejmě že nejde o 100% bariéru, ovšem jde o to že v zásadě to popisuje chování této voličské části a Romney musí v současné době řešit kde vzít voliče. 

Navíc je potřeba si uvědomit že Romney toto netvrdil veřejně, ale "postěžoval" si za zavřenými dveřmi, je naopak logické že tyto záležitosti řeší. Bohužel však má s typem chování této části voličů obecně pravdu.

0/0
19.9.2012 11:56

greenalien

Re: Pravda

OK, ale to že někdo podporu pobírá přeci neznamená že nemá osobní zodpovědnost, anebo že by značná část z takových lidí nepreferovala být bohatší za vlastního přičinění.

Spousta z těch lidí je na podpoře nedobrovolně, kvůli recesi. Říkat že nemají žádnou zodpovědnost a ochotu postarat se o sebe, protože třeba jejich zaměstnavatel to v roce 2009 v krizi zavřel a odvezl továrnu do Číny...to je prostě pochybená úvaha.

+1/0
19.9.2012 12:03

Antoninus

Re: Pravda

Bohužel je smutné že to platí "většinou", to že jsou vyjímky je sice hezké, ale Romnemu je to platné jako "mrtvému zimník". 

Mrkněte do Řecka, tam bylo hodně lidí závislých na státu a vidíte kam to "dobudovaly". 

Je prostý fakt, který platí i jinde na světě, že lidé nezaměstnaní, důchodci, invalidé a další lidé závislí na státu, dávají přednost levici (že stát se postará), zatímco u lidí zaměstnaných a ekonomicky aktivních má zase velké zastoupení pravice ("zmenšení" státu).

Vyjímky jistě jsou, najdete v USA republikánské důchodce a stejně tak demokraty z řad podnikatelů, ovšem to ni nemění na obecném trendu se kterým nyní Romney zápasí.

0/0
19.9.2012 12:11

rozhořčený představitel (je Bůh)

no a to si obamo i ten druhý nebyl v Čechách

Tady toto ráj všech zedníků na pohled:-( a když jejich parchanti vystudují už jsou v odsčssd a pěkně krást na velkých zakázkách tunelů Blanka a podobně ted zase nejvyšší kontrolní úřad potřebuje další megastavbu aby měl kde pozorovat jak rostou ředkvičky za 10.50kč to by jinak nebylo košer mít 50% populace jako státní úředníky;-Dvy pochcípáte nakonec hlady vy lenošiR^Romneyho na vás a odtaříhnout 50% populace úředníků od výplat at jsou na ulicích holota příživnická;-€Rv

0/0
19.9.2012 10:05

Modrá je dobrá

A odepsal je tím, že o nich prohlásil

že 47% je skalních Obamových přívrženců z toho titulu, že jsou závislí na státu a věří, že stát má povinnost se o ně postarat?

A co kdyby řekl, že 53% voličů není Obamových skalních přívrženců, že nejsou závislí na státu a nemyslí si, že stát má povinnost se o ně postarat? Neurazil by je tím taky?:-P

+3/0
19.9.2012 9:56

snob12

...

Myslím že ten republikán skončil.

+1/0
19.9.2012 9:48

el_moscardon

Republikáni jsou v US out

Zaprvé i Ameriku zasáhla vlna politické korektnosti a eufemismů, kdy se nazývání věcmi pravými jmény nenosí. Navíc jak včera ve zprávách na ČT správně a bez obalu (!!! ano je to tak) informovala - díký imigrantům a změně demografického profilu už neexistuje, aby si lidi udělali opravdobou analýzu předchozího vývoje a podle toho volili. Naopak geometrickou řadou stoupá počet lidí, co plní přesně popsanou funkci orwellovských ovcí a čtou jen sliby s nataženýma rukama. A v neposlední řadě to, co předvedl Bush v roli posledního republikánského prezidenta jim taky obralo pár procent. Demokratům stačí chovat se slušně a po troškách budovat stát sociálního blahobytu evropského střihu. Docela chápu, proč si republikání vybrali Romneyho, který je z republikánského spektra asi nejbližší demokratům, ale nestačí to. Navíc, když mu občas unikne něco politicky nekorektního....

0/0
19.9.2012 9:43

radim36

Re: Republikáni jsou v US out

Tak to potom bůh ochraňuj Ameriku!

0/0
19.9.2012 9:55

phi

Re: Republikáni jsou v US out

bohuzel mate pravdu

0/0
19.9.2012 10:19

Antoninus

Re: Republikáni jsou v US out

No mrkněte na výsledky voleb do kongresu v roce 2010 a zjistíte že republikáni nejsou zase až tak odepsaní.

0/0
19.9.2012 10:27

ohorele nohy

Za pravdu po hubě

výborně Obamo Rv

+1/0
19.9.2012 9:41

habit-.!..

... kde jsou ty časy...

... kdy by ho média za podobné výroky vyzdvihovala - dnes jsou novináři převážně do ruda, a flákač je posvátná kráva - zvlášť pokud má ten správný odstín...:-/

+3/0
19.9.2012 9:30

ohorele nohy

Re: ... kde jsou ty časy...

přesně. Svět se v prdel obrací a i v USA jsou teď na koni líné etnohuby

0/0
19.9.2012 9:42

helfi

Jako prezident musím pracovat pro všechny.

Slyšeli jste někdy podobnou formulaci od toho našeho?

+1/0
19.9.2012 9:26

jardahorak

Re: Jako prezident musím pracovat pro všechny.

Takovych populistickych kecu jsem slysel...

0/0
19.9.2012 9:27

habit-.!..

Re: Jako prezident musím pracovat pro všechny.

... na prázdné proklamace je Obama machr...

+4/0
19.9.2012 9:31

jzjm

Re: Jako prezident musím pracovat pro všechny.

Slyšeli. "Budu prezidentem všech občanů," říkal Václav Klaus.

Proč se ptáte? Zapomnětlivost?

+2/0
19.9.2012 10:58

capellen

Kdo fakticky odepsal "kus země"

není Romney, ten zatím neprezidentoval, vědí, Barrack Obama?;-€

+2/0
19.9.2012 9:19

beldor8

No..

Je pravda , ze velky kus USA uz je "odepsany" Rv . Co bude s tim zbytkem jeste neni jiste...

0/0
19.9.2012 9:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.