Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli nedostavěné R7 umírají lidé. Nejsou peníze, oponuje ministerstvo

Ministerstvo dopravy odmítlo žádost lounské radnice, aby zařadilo mezi své priority dokončení silnice R7. Louny upozorňují na to, že nynější střídání rychlých čtyřproudých úseků s původní silnicí zvyšuje riziko nehod. Jen na sedmi kilometrech, které slouží jako obchvat města, se jich za deset let stalo 250 a 24 z nich mělo smrtelné následky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

spiegel

Souhlasím, že si nehodu způsobí většinou řidiči sami.

Zejména mladí, co jim ještě neoschl inkoust na řidičáku bohužel nejvíce přidávají křížky u silnic. Mělo by se zavést  omezení jako ve Francii, kde mají nováčci omezenou rychlost a jezdí s Áčkem. Ale k silnicím. Stát vybere na silniční dani, mýtném, dani z benzinu a nafty, dálničních známkách miliardy ročně. Zajímalo by mě, kolik z toho jde na výstavbu a údržbu komunikací. AŤ TO KALOUSEK VYČÍSLÍ!!! Myslím, že tyto prostředky jdou na naplnění státní kasy stejně jako daně z cigaret a alkoholu. Přitom se zapomíná, že nejde jen o řidiče, ale že se přes města a vesnice valí nadměrné množství aut a kamiónů a žít v tom je o hubu. Začal s tím expert Bárta a vláda v tom vesele pokračuje. Kolik kamiónů už skončilo v baráku, kolik chodců bylo zabito? Nestačí ani tyto argumenty?

+1/0
18.9.2012 10:43

schwejk

no

pokud řidiči nebudou dodržovat dopravní předpisy, budou umírat jako na okresce, tak na rychlostní silnici.....RvRvRv

+1/0
18.9.2012 8:02

Gilth

Lzivy nadpis clanku...

...lide umiraji jenom kvuli ridicum = problem je v lidech, ne v nedostavene rychlostni komunikaci....

+3/0
17.9.2012 14:43

macarát

To je úplně jedno

idioti jezdící na hraně závislí na adrenalinu za volantem stejně budou jezdit na hraně, dokud sebe a případně i několik nevinných nezabijí.

+3/0
17.9.2012 13:08

Teylu

No

tohle je opravdu problém, který by se měl řešit...R7 má větší zatížení než  D8 (i když se to moc nepřiznává) a je na rozšíření přpravená... v podstatě je to celkem malý projekt... ale ve středních čechách by bylo potřeba vykoupit pozemky za Slaným směrem na Panenský Týnec a na to se zatím kašle...zbytek je v podstatě zajištěný..

Mrtvých je tam neuvěřitelné množství, provoz hustý a řidiči riskují nebo dělají chyby... kličkování v kolonách přes dvojitou plnou je běžný jev, sjezd z čtyřproudovky u Sulce na Louny je šílený a i když to tam znám, v noci je to labirint....při poslední nehodě jsem to tam trochu pozoroval a za půl hodiny tam dva řidiči projeli v protisměru!! Rv

+1/0
17.9.2012 12:31

macarát

Re: No

Riskující řidiči vezou svůj problém v hlavě a je úplně jedno, na které silnici se nakonec zabijí. A ovlivnit, kolik lidí vezmou do hrobu, lze také jen těžko.

+2/0
17.9.2012 13:09

nekdoosmdesatyšesty

Re: No

Ovlivnit, kolik lidí vezmou do hrobu, lze výstavbou dělených čtyřpruhů. Ať se vám to líbí nebo ne, máte smůlu, tak to prostě je

0/0
20.9.2012 20:48

josse33

Asi takhle...

1. už nadpsi je nesmysl - lidé na silnicích umírají hlavně kvůli nezodpovědnosti- at´ už své nebo ostatních účastníků silnič.provozu. Jezdím hodně ( i tuto trasu) a když pozoruji co někteří vyvádí a jak hazardují nemám slov. Kdo jezdí mohl by vyprávět (autobusáci,řidiči nákladu atd) , ale problém řidičů co usednutím za volant odloží zdravý rozum a základní pravidla odpovědnosti je problém dnešní ČR celkově.

2. R7 coby jako rychlostní komunikace s úseky dálnič.typu odnikud nikam je opravdu blbost a unikát

3.R7 Praha -Slaný by měla být překvalifikována na II.třídu- opět unikát -kde jinde na světě mají rozmlácenou okresku s 2 pruhama v obou směrech

Za vším jsou prachy - ale kde jsou všechny ty peníze ,co už všichni z nás zaplatili v DPH , dani z PHM , silniční dani , mýta a dálničních kuponů když správci komunikací nejsou s to na těchto pořádně udržovat ani značení když už je ani neopravují ,natož staví nové a FURT JENOM SLYŠÍME ŽE NEJSOU PENÍZE ?

+2/0
17.9.2012 12:05

Dandyxz

Re: Asi takhle...

Taky jezdím tuto trasu často. A souhlasím.R^

0/0
17.9.2012 12:14

Sallmi

Sulec

Obchvat obce Sulec není značen jako dálnice a tudíž je tam povolena maximální rychlost 90km/h. Dost často tam policajti vybírají.

0/0
17.9.2012 11:56

2Mac7

Tak ona ta příčina je jinde

Nemůže za to nedostavěná silnice ale lidská blbost za volantem, nicméně na dostavbu nejsou peníze, protože xxx km se postavilo jako předražené zakázky, kdy ze stavby muselo prostě být i na  tučné "všimné", a komu šlo? Koho jste volili, toho mát (bohužel je díky vám mám i já), těch se ptejte na cenu lidského života.

+4/0
17.9.2012 10:56

dalnice

poloviční profil

Ono je to v článku jen špatně podané. Nehody jsou tam hlavně kvůli tomu, že tam kde ještě nejsou čtyři pruhy, je silnice postavena skoro všude už alespoň v polovičním profilu dálnice. Takže se tam hezky jede, klidně těch 130, pro které to je stavěno. Jenže v obousměrném provozu, jako když je na dálnici omezení. Na dálnici je to oddělené a omezená rychlost na 80. Tady ne. A v noci si někteří řidiči také myslí, že jedou po dálnici a můžou klidně předjíždět. Nenapadne je, že za keříky vlevo není protisměrná polovina, ale zatím jen rezerva pro rozšíření. Hlavně okolo Loun, kde mate široký zářez, dlouhé nadjezdy apod. Podobné nehody byly na nedostavěném obchvatu Plzně, než tam dali bariery. Na silnici 7 se samozřejmě bariéry v tak dlouhém úseku dávat nemohou, ale postačila by i značka upozorňující blbce na obousměrný provoz.

+2/0
17.9.2012 10:44

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: poloviční profil

No tak to asi nééé, že by lidi nevěděli, že tam je obousměrka. Drtivá většina řidičů tam jezdí pravidelně, do Práglu za prací. Ráno tam, večer zpátky. I proto se tam jezdí svižně, doma chce být každý brzo. I ta silnice to umožňuje, problém je s kamiony, které když se nastřádají dva, tři za sebe, tak dost lidí chytne nerva a zariskuje, protože jet 70tkou až za Slaný se jim nechce. 

Takže řešení bych viděl alespoň takové, že se tam dá a) značka 120kmh b) se bude důsledně kontrolovat, jaké mají řidiči rozestupy a zda nebrání bezpečnému předjíždění (zejména kamiony).

0/0
17.9.2012 11:45

kubator1

Re: poloviční profil

Tak jsem se projel po Slovensku. Tam je spousta rychlostních silnic postavena v "polovičním profilu", jsou značeny jako silnice pro motorový vozidla a je tam povoleno 130km/hod. A světe div se, jezdí se tam v poho, klidně a bez problémů. No a protože při rychlosti 130km/hod předjedeš kamion, který to "valí" 70 co by dup, tak je jízda mnohem plynulejší a kolony, ty se nedělají...

To jen u nás to radši zpomalí a dají zákaz předjíždění. Potom když je "100m" povoleno předjíždět, tak se každý snaží a to je ten problém...

+1/0
17.9.2012 12:16

mauricius

Re: poloviční profil

Blbost. R7 je v tech rizikovych mistech samé převýšení a zatáčka, na takovéto úseky se to nedá aplikovat.

+1/0
17.9.2012 13:12

dalnice

Re: poloviční profil

To je pravda. Proto se mi líbí návrh ministerstva na změnu kategorií silnic. I když by právě R7 padla do kategorie silnic pro motorová vozidla, kde bude rychlost jen 110, naopak spousta běžných silnic, které jsou jen dvoupruhové, ale mají např. mimoúrovňová křížení a další moderní prvky - budou moci být také silnicí pro motorová vozidla s touto rychlostí. Takže dvoupruhová část sedmičky by se naopak zrychlila. Podmínkou je samozřejmě možnost objížďky pro ostatní vozidla (pomalá, jízdní kola apod.)

0/0
17.9.2012 18:32

nekdoosmdesatyšesty

Re: poloviční profil

S dvoupruhovými SPMV se v materiálu nepočítá. Dojde pouze k zpomalení provozu na R7.

0/0
20.9.2012 20:52

Hynek Vilém Jarmila reloaded

ona i ta dálnice R7 Praha-Slaný by chtěla postavit znovu

http://vorisek.blog.idnes.cz/c/195056/Oraniste-s-dalnicni-znamkou.html

0/0
17.9.2012 10:39

lamickax

Re: ona i ta dálnice R7 Praha-Slaný by chtěla postavit znovu

Smutny, ze tohle bylo psano pred rokem a porad to plati, tam se sahlo akorat na asi prvni 3 kilometry, jinak je to absolutne bez udrzby.

0/0
17.9.2012 11:41

netrefilbranku

Kvůli nedostavěné nemocnici je epidemie

a kvůli nedostavěné škole má můj syn špatný prospěch. Ještěže kvůli nedostavěnému kravínu není nedostatek mléka a másla.

+7/0
17.9.2012 10:27

nepetr

Kvůli nedostavěné R7 umírají lidé

Nebude to spíše diky jejih blbosti:-/Rv. Už mě tak nějak nebaví že za nehody můžou silnice. Chápu že se vina hází na ty co se nemůžou bránit, ale tohle už je moc...

+2/0
17.9.2012 10:26

akteb

R7

Jezdím po této silnici denně. Buď jako pasažér autobusu a nebo řidič osobáku. Silnice je podle mě v pohodě. Střídání rychlých a pomalých pasáží by přece měl zvládnout každý, kdo dostal řidičák, jinak nemá na silnici co dělat. Problém je v tom, že tam jsou úseky, kde se nabalí pár kamionů a jedete několik kilometrů v hadu bez možnosti předjet pomalu jedoucí vozidlo. Na nejpřehlednějším úseku silnice za Panenským Týncem směrem na Prahu vymyslely chytré hlavy dvojitou plnou čáru a to jen proto, že tam došlo k masakru kamionu a dodávky tuším se sedmi lidmi. Kdyby to odnesl "jen" osobák s řidičem, tak by z toho nebyla taková kampaň.

Jediné co by bylo rozumné udělat je alespoň obchvat Lotouše, Tam to je za trest. Nejen ta vesnice, kde je u silnice snad 6 domů, ale ten  mírný kopeček za vesnicí směrem na Slaný. Tam už bylo bouraček.

+10/0
17.9.2012 10:23

A přece se maže...

Re: R7

Ta dvojitá čára v místě, kde došlo k oné nehodě, je proto, že opačným směrem jsou dva jízdní pruhy v jednom směru, že...

0/0
17.9.2012 10:28

akteb

Re: R7

Ne já myslel tu část, kde je jen jeden pruh v každém směru, přes to údolí.

0/0
17.9.2012 10:33

lamickax

Re: R7

No to stridani rychlych useku s pomalymi by az tak nevadilo, to zminovane snizeni rychlosti na 110 tomu asi taky nepomuze, to bude platit akorat na tom tankodromu do Slanyho, ty nove useky 130 zvladnou a podle me tam i zustane tahle rychlost, byt upravena mistni upravou.

Co je problem je pomerne husty provoz a minimalni pocet mist, kde se da predjizdet, potom to vypada tak jak to vypada. Kdyz se takhle vyda clovek z Chomutova na Prahu v ranni spicce tak to vypada zhruba takto.

Z Chomutova k zatecke prumyslove zone pomerne husty provoz, predjizdeni zakazano, diky jizde pracovnich stroju nekdy rychlost kolem 30.

U prumyslove zony minimalni provoz na dalnici.

Konec dalnice a o malinko vyssi provoz, nicmene neprehledne horizonty, ne uplne bezpecny predjizdeni, uzka silnice. Pak dale az do Loun neustale v zatacce, takze videt nikam moc neni. Pak je obchvat Loun, tam siroka silnice, ale husty provoz. Posledni moznosti na prejdeti jsou kopec u Chlumcan, pak obchvat Sulce a pak je konec.

+1/0
17.9.2012 11:14

ptr.pce

umírají lidé

A nemůžou za umíraní spíše neukáznění řidiči než nedostavěná R7?

+3/0
17.9.2012 10:00

konspirator

Re: umírají lidé

Určitě ano... dal bych tam všude třicítku a nalepil kolem nějakou Besip Kampaň na bilboardy (něco možná i do televize). Pak by maximálně řidiče z těch kol trefil šlak.

+2/0
17.9.2012 10:15

Anihilován 100 x.

tak já vím jak naše moudré MD rozhodne

ať je všude 90 ;-D

+1/0
17.9.2012 9:50

A přece se maže...

Re: tak já vím jak naše moudré MD rozhodne

Spíš po vzoru prohibice zakážou provoz aut.

0/0
17.9.2012 10:27

nepetr

Re: tak já vím jak naše moudré MD rozhodne

To by byla nádhera. To by se jezdilo. Jenže by bezín stál tak 80,- litr jelikož by rapidně spadly spotřeby aut, teda kdyby to řidiči dodržovali.

0/0
17.9.2012 10:28

nekdoosmdesatyšesty

Re: tak já vím jak naše moudré MD rozhodne

Pak je zvláštní, že na dálnici má řidič nejnižší spotřebu...

0/0
20.9.2012 20:53

nepetr

Re: tak já vím jak naše moudré MD rozhodne

Určitě jí má nižší než ve městě, těžko ale nižší než při jízdě po okrskách do 90 km/h. Na okrskách jsem dosáhl nejnižší spotřeby 5,6l na 100km na dálnici jsem se nedostal pod 6,5 při doržování 130km/h a to s 1,6 benzínem Multivan 2,5 TDI na 9,6 mimo o o litr nižší, Touareg 3,0 TDI opět vyšší na dálnici 10,1 mimo 9,4, Porsche 911 obsah 3,6 dálnice za 9,9 mimo 9 rovných. Časová trátu mimo dálnice je samozřejmě velká a za nižší spotřebu se jen těžko mění:-)

0/0
21.9.2012 21:53

HuLarus

Re: tak já vím jak naše moudré MD rozhodne

Nechápu proč, ale smrťáků je na obchvatu Loun dost. Jestli je to výrazně nehodový úsek, dal bych tam úsekový radar a byl by klid. Klidně snížit rychlost na 80. V Chuchli nebo Lahovičkách nebo jak se to tam jmenuje je teď 50 a radar a takovej klídeček se na silnici v Praze jen tak nevidí. Žádný lepení, předjíždění, podjiždění... Radši ať je limit třeba těch 80 a klidnej provoz, než 110 a jeden magor za druhým.

PS: mám dojem, že na obchvatu Sulce je teď limit 90, nebo jsem slepej?

+1/0
17.9.2012 11:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.