Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otrávení Slováci i muž z Boskovicka měli slivovici z jednoho zdroje

V boskovické nemocnici bojuje o život po otravě metylalkoholem osmatřicetiletý muž. Ve slovenském Prešově skončili v péči lékařů se stejnou diagnózou další čtyři lidé, jejich kamaráda hospitalizovali v Písku. Podle kriminalistů pocházela jedovatá slivovice, kterou se šest lidí otrávilo, ze stejného zdroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hany1

Když se nad tím zamyslíte,

tak jak velký musí mít prodejce sad, aby mohl prodávat přes internet (ve velkém) slivovici z vlastních švestek? Domácí slivovice se povětšinou prodává jen známým.

0/0
18.9.2012 10:42

jrozec

Někdo

Někdo namíchal z metylalkoholu něco, čemu říkal slivovice a tady se tvrdí o pálené slivovici...

+1/0
17.9.2012 16:02

Šerlok Homeless

Re: Někdo

Čili to slovo "slivovice" v titulku i v článku by mělo být v uvozovkách: Otrávení Slováci i muž z boskovicka měli "slivovici" z jednoho zdroje.

Na slivovici si nedám sáhnout.

0/0
18.9.2012 8:45

wiki5.5

Petriku jste v poradku?

0/0
17.9.2012 15:39

Lvy

To je totální nesmysl

Pokud by to byla slivovice a navíc domácí, tak se z ní asi těžko můžou otrávit, takže nadpis opět špatně. Správně když tak něco na způsob napodobeninou a nebo padělkem. ;-€

+2/0
17.9.2012 13:30

pivak2

Re: To je totální nesmysl

Tak jestli to chapu, inzeroval domaci slivovici a dodal patok.

+2/0
17.9.2012 15:00

Lvy

Re: To je totální nesmysl

Ano, přesně tak, dodal prostě jen ochucený roztok metanolu možná s lihem a možná taky ne a s nějakou troškou příchutě. Dneska lidi vypijí všechno. Rv

+1/0
17.9.2012 15:04

KarelV

Re: To je totální nesmysl

A o to právě jde, že?! ... Inzerovat kvalitu, ale prodat šmejd.  ;-€

+1/0
17.9.2012 15:04

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

My musíme v pálenici vždy podepsat různá prohlášení

a na jednom je také napsáno, že vypálený alkohol nesmí být předmětem obchodu. :-/ To je tak těžké pro policii přesčas projet internet a zkontrolovat tyto prodejce, kde jejich vzali "slivovici"?

+1/0
17.9.2012 13:20

Stíhací bombardér Karel 6

Re: My musíme v pálenici vždy podepsat různá prohlášení

ale jak napíšeš do diskuze příspěvek na jistou menšinu, hned si tě píšou do seznamu

+2/0
17.9.2012 13:25

žepré

Tak ho chytili,

ale z čeho tu "slivovicu" vyráběl, o tom ticho po pěšině. To majó všecky tyhle malý ryby takový bobky z mafie, že na výslechu meló furt dokola nevím a zapomněl jsem?

+3/0
17.9.2012 13:20

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Tak ho chytili,

To z něj asi dostanou, jen bude chvilku trvat, než se to dostane do novin

0/0
17.9.2012 13:26

žepré

Re: Tak ho chytili,

Já jsem to napsal taky s ohledem na 23 už zatčenéch prodejců resp. obchodníků. A podle novin vyšetřování stojí na místě ("najít původ může trvat tyýdny i měsíce"). To nikdo z nich neví, od koho to kupovali?

+2/0
17.9.2012 13:33

pedr64

Re: Tak ho chytili,

no, kupovali to od překupníka, ten se jim asi těžko prokazoval občankou

0/0
18.9.2012 9:12

Petr4905

Matete čtenáře

neměli slivovici. To že je naněčem napsáno slivovice neznamená, že je to slivovice! (Napíši-li na železo zlato, také to zlato není.

+9/0
17.9.2012 12:36

sCZECH1

Re: Matete čtenáře

R^

0/0
17.9.2012 12:42

Karci68

Re: Matete čtenáře

R^

0/0
17.9.2012 13:06

jerrys22

Zakázané ovoce?

Je zajímavé, že já nemusím žádný alkohol jak je rok dlouhej. Víno ani pivo nepiju vůbec. Když, tak tvrdé. Slivovici, dobrou, domácí, z prověřených zdrojů. Hrušku, mňam;-D  Ale když to rok mít nebudu, nic se nestane. A přesně od pátku, jak to zakázali, panejo, já měla celý víkend takouvou chuť na panáka ;-D

0/0
17.9.2012 12:30

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Zakázané ovoce?

Z hrušky není slivovice. To je hruškovice. ;-)

0/0
17.9.2012 13:21

jerrys22

Re: Zakázané ovoce?

Fakt????8-o  Ještě, že jste mě informoval. Celej život mám za to, že slivovice je z hrušky. :-P

0/0
17.9.2012 13:26

žepré

Re: Zakázané ovoce?

;-D

0/0
17.9.2012 13:33

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Zakázané ovoce?

8-o;-D slivovice je snad ze slívy = švestky.

0/0
17.9.2012 14:23

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Zakázané ovoce?

Vždyť píše slivovici a hrušku, nepíše slivovici z hrušek ;-D

+1/0
17.9.2012 13:27

žepré

Re: Zakázané ovoce?

Neznáš baby? Ty běžně nazývajó meruňkovicu meruňkou nebo hruškovicu hruškou. :-)

+1/0
17.9.2012 13:29

S@t@n

Je s podivem, že se někdo otrávil slivovicí právě teď

Ten palič to jistě dělal roky a nikdo se mu neotrávil (tedy alespoň to nebylo v mediích). Že by jako napotvoru najednou měl ve slivovici metyl a zrovna náhodou, kyž je metylová aféra je dosti divné. Jistě do toho nezačal teď líh do ostřikovačů. Spíš bych věřil tomu, že je to celé mediální příprava na prohibici, kterou už neodvolají.

+1/0
17.9.2012 12:15

enola_gay

Re: Je s podivem, že se někdo otrávil slivovicí právě teď

A na to, že je to palič a že to dělá roky jsi přišel jak? Že to stojí v jeho inzerátu? Ty jsi taky ideální zákazník...

+1/0
17.9.2012 12:28

Kartony

Re: Je s podivem, že se někdo otrávil slivovicí právě teď

Příčina je v tom, že dříve, když bylo po pití slivovice nekomu blbě tak nevolal záchranku. Teď ho dovezou do nemocnice a zjistí mu v krvi metanol, což nikdy nedělali. Ale ten metanol je neškodný, protože kvůli etanolu se nemůže rozkládat a postupně se vyloučí z těla močí. Lékaři mu ale nasadí kapačky etanolu a otráví ho etanolem. Obsah metanolu v etanolu je limitován podle EU množstvím 12g/litr etanolu; whisky má výjimku 50g/l, ale ani obsah 100g/l není jedovatý. S tou slivovicí je to planý poplach. Ti slováci to velmi brzo odpískali, protože jsou zvyklí oít daleko horší destiláty (na př. lavorovice, samohonka a pod.) a nikdo z toho ještě neoslepl.

Ti Slováci by ani netušíli že se otrávili metyalkoholem a vyspali by se z toho, ale naše policie je postrašila. Kupodivu, slivovice s vyššim obsahem metanolu je jemnější.

+2/0
17.9.2012 12:35

huh

Re: Je s podivem, že se někdo otrávil slivovicí právě teď

Na to doplatil osmatřicetiletý muž z Boskovicka, který od soboty bojuje po otravě o život v nemocnici.Zdroj: http://brno.idnes.cz/otraveni-slovaci-i-muz-z-boskovicka-meli-slivovici-z-jednoho-zdroje-11s-/brno-zpravy.aspx?c=A120917_093510_brno-zpravy_bor

0/0
17.9.2012 12:42

garii v21.0 (limited edition)

Re: Je s podivem, že se někdo otrávil slivovicí právě teď

Moc se v tom neorientuješ, že?

+2/0
17.9.2012 13:04

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Je s podivem, že se někdo otrávil slivovicí právě teď

tak jestli není problém v tom, že místo 12g ho v té slivovici bylo třeba půl kila? 8-o

0/0
17.9.2012 13:24

žepré

Re: Je s podivem, že se někdo otrávil slivovicí právě teď

To by nemohla být slivovice, nevyrobíš z ovoce směs alkoholů 500 g metanolu na litr. To musíš vyrobit koktejl z průmyslovéch chemikálií.

0/0
17.9.2012 14:04

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Je s podivem, že se někdo otrávil slivovicí právě teď

ale to já vím, já to vysvětluju tomu nahoře ;-)

0/0
17.9.2012 14:19

Šerlok Homeless

Re: Je s podivem, že se někdo otrávil slivovicí právě teď

Příčina je v tom, že to nebyla slivovice, alébrž "slivovice".!!

0/0
18.9.2012 8:50

JuraS.

Pokud je pravda, že ...

..pálil ve spotřebitelské pálenici tak je to problém obrovsky..a stále tvrdím, že metanopl vznikl při nesprávném pálení. Buď teplotu hlídal nějakej brigádník co o tom neměl aní ánung a nebo byal palírník ožralej z ochutnávání až pod obraz a neuhlídal teplotu...

0/0
17.9.2012 12:11

garii v21.0 (limited edition)

Re: Pokud je pravda, že ...

Není to pravda. Jen to tam napsal, aby to vypadalo, že je všechno ok a že ta cena odpovídá. Jen to doma míchal klasicky z vyčištěného ethanolu. Jenže tentokrát koupil směs s methanolem místo ethanolu.

+3/0
17.9.2012 13:05

Šerlok Homeless

Re: Pokud je pravda, že ...

Pokud je pravda ... naivko! ;-D

0/0
18.9.2012 8:51

Lord Helma

Týjó

Litr slivovice za 240. No jo, to je pro Pražáky :-P a pro "všechnopiju" z města. Normální člověk nakupuje poctivou slivovičku, nebo meruňku přímo ve sklípku a za trochu jiné ceny. Jen zoufalec to může koupit na netu.

0/0
17.9.2012 11:54

bloud-velbloud

Re: Týjó

za 240 je to fakt podezřelá cena! Já prodávám slivku za 280 a do prahy za 320 a hrušku za 250 a do prahy pak za 300:) Zájem je neustále:)

0/0
17.9.2012 11:59

nejchytrejsi

Re: Týjó

Jo, podle vseho vypijite voba demizon denne. V praglu zatim nula mtvejch, ale vsichni tu kupujou vasi koralku za 300.

0/0
17.9.2012 12:52

garii v21.0 (limited edition)

Re: Týjó

Slivka se neprodává, ta se daruje... :-)

+1/0
17.9.2012 13:06

žepré

Re: Týjó

Podle toho, kde bydlíš. Jak jseš za Brnem, kupuješ v okruhu sósedů nebo známéch. 250,- za litr není nic abnormálního.

0/0
17.9.2012 13:24

bumbrlicek

Proč je prohibice.

Rozhodně si nemyslím, že prohibice je tady proto, aby se daly láhve do skladů a pak se zase vyndaly, protože v nich nic není. Smyslem akce je chytit ty s tím vadným alkoholem při dalším pokusu o prodej na malé omezené ploše tak, aby se odhalili. Pak se po definitivním odhalení přesného zdroje prohibice zruší.

+1/0
17.9.2012 11:41

Glaukom

Re: Proč je prohibice.

a tu o červené Karkulce znáte taky ?

0/0
17.9.2012 11:54

rokátor

Prohibice

Jen nechápu jednu věc. Když se nesmí prodávat chlast, tak jsou ho nyní plné regály a sklady. Za nějaký čas se prohibice zruší a ty dnešní napěchované sklady se začnou pomalu vyprodávat. Ale kdo ví, co v nich je? Jediná spolehlivá metoda by byla, každou flašku otevřít a otestovat, ale to nikdo neudělá, takže celá prohibice je k ničemu... Je to jen oddálení dalších problémů...

+12/0
17.9.2012 11:09

leonard 2

Re: Prohibice

Máte pravdu. V tomto duchu jsem napsal příspěvek i já.

0/0
17.9.2012 11:11

master19

Re: Prohibice

Rozklíčujou se vadné šarže, ty se zničí a zbytek se bude moct bez obav prodávat dál...

0/0
17.9.2012 11:42

rokátor

Re: Prohibice

Ale jo, věřit tomu můžeš :-) Podle těch padělaných etiket a kolků se toho pozná hodně...

0/0
17.9.2012 11:47

garii v21.0 (limited edition)

Re: Prohibice

No, spíš podle dodáků. :-)

0/0
17.9.2012 13:09

S@t@n

Re: Prohibice

No máte pravdu. Všechno totiž směřuje k tomu, že tu prohibici už nezruší.

0/0
17.9.2012 12:22

feroid

Re: Prohibice

totalni blbost... jak vubec nekoho muze neco takoveho napadnout? z prodeje alkoholu ma stat vyvar jako prase... proc by to proboha zakazovaly natrvalo? navic by me zajimalo jak by jim tohle proslo... jelikoz neproslo... uz tak staci co tam provadej... by sly par dni po vyhlaseni z voken jak vlastoky s rumem uvazanym k noze...

0/0
17.9.2012 12:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.