Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po srážce s autem vykolejila v Praze tramvaj, zablokovala magistrálu

V centru Prahy vykolejila tramvaj. U stanice I. P. Pavlova vyjela z kolejí poté, co do ní narazilo odbočující auto. Souprava zablokovala většinu pruhů magistrály ve směru do centra i nejrušnější tramvajovou trať v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gift

Problém je ve světlech

Dnes ráno (18.9) se tam stala přesně tatáž bouračka (tramvaj sestřelila auto odbočující doleva), takže problém bude asi v signalizaci. Někdo z ELTODa nedomyslel, že  pokud jede 60 až 90 tun na železe 50 km/h, nestačí mu na zabrždění 25 metrů jako osobáku, který váží 2 tuny a jede na asfaltu. Brzdná dráha tak těžkého kolosu je asi 50 metrů a to ještě pokud jsou koleje suché.

Se světly je v Praze vůbec problém, zelená svítí proti oranžové, v některých větších křižovatkách aby měl člověk Ferrari. Než se dostane na druhou stranu, stojícím řidičům naskakuje volno.

+1/0
18.9.2012 9:51

mousehr

Už hodněkrát

jsem viděl blbce, kteří na horní křižovatce na zelenou šipku pro směr přímo to vohnou doleva, a ohrozí tramvaj, která má volný směr. Mám dojem, že tohle je to samý.

0/0
18.9.2012 0:07

mahony3307

Re: Už hodněkrát

ano taky bych si tipnul že to bylo ono.Tohle tam je na dennim pořádku a vetšina těch co tu křižovatku nezná,tak má tendeci na tu šipku rovně jet vlevo.

0/0
18.9.2012 9:17

thonzis

Stop pro tramvaj

Několik řidičů, kteří uvázli v následné zácpě potvrdilo, že automobilům už docela dlouho svítila zelená, než se na jednoho ze zatáčejících vřítila ta šalina (...)  A prý ta šalina jela, jak prase. Když vám tak na semaforu dlouho svítí zelená a i ostatní se rozjedou, napadne vás vždy se podívat vlevo, jestli se tam neřítí na "stůj" nějaký magor po kolejích?

Ruku na srdce, úplně vždy vás to určitě nenapadne. Zato těch, co mají z kusé zprávy v médiích hned jasno, je tu mraky Rv

0/0
17.9.2012 11:56

sigenius

dobře to dopadlo

Tramvaják na to také mohl dupnout a ke srážce nemuselo dojít. Pak by ale kvanta cestujících měla rozbitá ústa. Když jede tramvaj nebo vlak, je lepší na koleje nevjíždět.

0/0
17.9.2012 9:43

denny2606

Re: dobře to dopadlo

no,trmvaják na to dupnout měl v každém případě, dle svědků měl auťák zelenou. když budu mít zelenou šipku na odbočení vlevo,nemoho čekat, zda není tramvaják kretén a (ne)zastaví. To bych měl brzo auto jedoucí za mnou v kufru!

0/0
17.9.2012 13:37

danny47

Kolik jel???

Kolik ten frajer jel, když dokázal nárazem  vyhodit tramvaj z kolejí ... (To vystartoval jal formule jedna?)

+1/0
17.9.2012 7:40

roul

Re: Kolik jel???

spis kolik jela ta tramvaj... vykolejila jednoduse proto ze sebou oba svihli na protejsi ostruvek... Renaut podle vseho vyjel spravne na zelenou ale tram ho donutila zmenit smer na rovne. :-)

0/0
17.9.2012 8:24

danny47

Re: Kolik jel???

Tolik kolik  měla povoleno.... má tam rovný koleje¨

Jestlis to nepochopil, tak ten frajer tou lagunou má cca 5 metrů před místem srážky semafory, ze kterejch se rozjížděl.

+1/0
17.9.2012 8:59

denny2606

Re: Kolik jel???

ale on se nemusel rozjíždět, mohl mít štěstí a chytit zelenou, tak to ještě přikrmil, aby to v pohodě stihl. Nestihl,měl smůlu,tramvaják se řídil pravidlem silnějšího!

0/0
17.9.2012 13:41

u.boat

Re: Kolik jel???

Ani moc nemusel. Prohlídni si fotky. To auto se zaklínilo mezi tramvaj a boudu zastávky, takže zafungovalo jako páka která tu tramvaj vyhodila z kolejí...

0/0
17.9.2012 9:37

Antonin, topič

Re: Kolik jel???

To zase není takovej problém, vyhodit šalinu, ty okolky jsou malý.

0/0
17.9.2012 10:05

azazzelo

Zpravidla tramvaj narazí do auta!

Podle fotek je to i tento případ. Pak nerozumím komentáři o autu, co narazí do tramvaje. iDNES snad má mezi redaktory bývalého tramvajáka? V černých ovcích či redaktorech byla tato křižovatka s tématem jak zde tramvajáci jezdí běžně na červenou. To bylo v době smrtelné nehody s hasičským autem v roce 2006.

Jinak zdravím křižovatku na Olšanském náměstí. Tady tramvajáci zprasí 5 aut týdně.

Pamatujete se jak po masakru na Karlově náměstí v roce 2005 jezdili tramvajáci opatrně? Vydrželo jim to ohleduplné ježdění asi týden. Jinak jezdí s tramvajemi vesměs řidiči, co nepatří na silnice a co je někde v DPP školí aroganci a bezohlednosti. Patrně je civilizují jen mrtví pod jejich koly, ale vždy jen krátkodobě.

+1/0
17.9.2012 6:57

danny47

Re: Zpravidla tramvaj narazí do auta!

Tramvaj nejezdí na červenou a zelenou (a mezi nimi oranžovou) a jako auta, ale má jen "čočky" a ty sjou buď volno nebo stůj. NIC mezi tím.

A co jaksi udělat s tím, když tomu "ševci" co tam za tou tyčí sedí, padne stůj a on je pár metrů od čoček. Myslíš, že tramvaj se dá zastavit na fleku??

+4/0
17.9.2012 8:12

Leinad

Re: Zpravidla tramvaj narazí do auta!

To má být popsáno v předpisech, vesměs má být dlouhá vyklízecí doba (tramvaj už má stůj, ale ostatní ještě nemaj zelenou). Jenže pražský magistrát někdy raději než aby seřídil důležité semafory, tak dává semafor do každé vilové oblasti.

+2/0
17.9.2012 8:42

danny47

Re: Zpravidla tramvaj narazí do auta!

Naprostej souhlas...

0/0
17.9.2012 8:43

Zack38

Re: Zpravidla tramvaj narazí do auta!

Musím taky přidat jednu nebezpečnou kžižovatku. Je to Odborů x Myslíkova, kde auta jezdí po hlavní, která se stáčí doleva a křižují jí rovné tramvjové koleje. Tramvaj přijíždějící zleva měla tudíž dát přednost, samozřejmě tam měla i obrovský trojúhelník. Nedala, minuli jsme se doslaova o centimetry...A to jsem jel ve 'vláčku' za dalšími auty. Nepochopitelné....

0/0
17.9.2012 8:46

hanakocz

Re: Zpravidla tramvaj narazí do auta!

Zrovna na Olšanské jezdím docela často a musím říct, že tramvaj jezdí zcela vždy správně dle signalizace. Zrovna tato křižovatka je dobrá na sledování telefonujících řidičů a podobně nedávajících pozor , jakmile jim padne zelená doleva, tak bezohledně jedou aniž by se podívali do zrcátka! Ta tramvaj je vidět na VELMI velkou vzdálenost, zvoní a stejně ti řidiči vjedou na koleje. Já to nepochopím - na koleje na vlakovém přejezdu TAKY KAŽDEJ NAJEDE nebo co? Nikod si to nedovolí....a přitom je to kolejové vozidlo pokaždé k nezastavení a nemá kam uhnout?

Jakákoliv srážka na kolejích je buď vina signalizace, její porušení , nebo chyba toho, kdo nemá na kolejích co dělat. A to tramvaj je opravdu zřídka, nemyslíte?

+3/0
17.9.2012 8:54

Antonin, topič

Re: Zpravidla tramvaj narazí do auta!

To je fakt, pražští ševci jsou teda proti brněnskejm vo dost vostřejší.

0/0
17.9.2012 10:06

Grossak

Re: Zpravidla tramvaj narazí do auta!

Troubíte nesmysly. Zjevně máte o tématu jen malé tušení.

+1/0
17.9.2012 11:34

eramthin

tramvaj jela na červenou

, ale je pravda, že je těžký posoudit zda "úmyslně" nebo ne. Na jednu stranu chápu, že když tam blikne tramvaji červená, těžko to zahamtne na místě, tak to musí projet. Na druhou stranu často vidám jak to prostě chce tramvaják za každou cenu stihnout ikdyž už je evidentní, že nemá šanci, ale holt to má větší. Nejčastěji se s tímto setkávám, když vjíždí tramvaj z francouzké má mírak, kolikrát mě tam už málem sestřelila a to mi zelená svítila už hodně dlouho. Ale mám se rád, takže radši chvíli počkám, zanadávám si co je to za dobytek a živej frčím dál.

+3/0
17.9.2012 4:49

Malýřezanýlimonáda

Re: tramvaj jela na červenou

Ano. Ovšem přesně to samé, jako někteří řidiči MHD je i většina řidičů automobilů...

+1/0
17.9.2012 7:06

Kidkid

Re: tramvaj jela na červenou

Jak to, že píšete, že tramvaj jela na červenou, když tramvaje mají na křižovatce vlastní světelnou signalizaci ve tvaru čtverce pouze s bílými světly, která určuje kdy může tramvaj jet. Je zcela možné, že pro auta je sice červená, ale tramvaj má podle své signalizace volno.

0/0
17.9.2012 7:08

makuba

Re: tramvaj jela na červenou

Tady spíš řidič auta "ulil start" - viz můj příspěvek kousek níže

0/0
17.9.2012 10:02

crash

Ehm..

"Souprava zablokovala většinu pruhů magistrály ve směru do centra" - já teda na fotkách vidím, že to zablokovala celé...

+1/0
17.9.2012 2:18

rosalia

Re: Ehm..

pisálek neví, co je centrum! ono se dnes za centrum považuje i P5 Anděl apod...., tak pak je tady centrum vlastně na obě strany.....

0/0
17.9.2012 7:23

Leinad

Re: Ehm..

Takže kdo chtěl od Nuseláku na hlavák, tak stál ve stojící koloně, než to hasiči odklidí?

0/0
17.9.2012 8:43

danny47

Re: Ehm..

Dosti možné... !!

0/0
17.9.2012 9:00

Milopolon

Koupím ti papuče Renault

http://www.youtube.com/watch?v=6cGg44NjfJQ

0/0
17.9.2012 0:37

zostrelenyanjel

...

ty lidi měli kliku z konečníku, nebyl to hezkej pohled a měli by děkovat matičce přírodě za druhou šanci ;-) jen pro pobavení, dotyčná tramvaj (jela sama do vozovny prázdná a vevnitř zhasnutá) nás málem sejmula v zatáčce do moskevský ;-D nevím jestli to byl stejnej tramvaják, ale mohl mít během hodiny double, kdyby to taxikář nevzdal ;-)

0/0
17.9.2012 0:30

danny47

Re: ...

a) určitě nebyl

b) jestli tramvaják odbočoval doprava, tak to byla jedině chyba toho dročkáře, co vás vez.

0/0
17.9.2012 8:13

makuba

Re: ...

Nebyl. S tramvají odjíždí záloha a řidič dořešuje s policií.

0/0
17.9.2012 10:04

Dusan321

Myslim, ze to byla zavada na svetelne signalizaci

Jel jsem tam naposledy ve ctvrtek a k memu velkemu prekvapeni jsem dostal zelenou soucasne s tramvaji. Nemam nezlomnou duveru v semafory, takze jsem tam te tramvaji samozrejme nevlitnul, ale faktem je ze v minulosti byla vzdy zelena pro auta az kdyz mela tramvaj stopku, ale minimalne ve ctvrtek vecer to tak nebylo. Vypada to jako ze doslo ke stejnemu problemu, ale ridic Renaultu se nenamahal rozhlednout.

+2/0
16.9.2012 23:45

Dark5

Re: Myslim, ze to byla zavada na svetelne signalizaci

Na tyhle krizovatce neumi odbocit hromada lidi. Jsou tam 3 pruhy pro odboceni, ale castokrat to nejakej imbecil nerespektuje, protoze ridicak koupil za obalku. :-/

+1/0
17.9.2012 0:15

azazzelo

Re: Myslim, ze to byla zavada na svetelne signalizaci

Světelná signalizace v Praze občas zlobí a bývá i hrozně seřízena. Chtěl bych vidět jak se dělá servis a jak se vyhodnocují chyby. Osobně jsem jezdil pravidelně křižovatku Průmyslová s Černokosteleckou. Občas to tady připomínalo barevnou hudbu. Po pár smrťácích, za které si nešel sednout nikdo z provozovatelů signalizace, ale kdy šla vina samozřejmě za řidiči, to tady předělali a navěsili zde plno kamer. Od té doby jsem zde signalizaci blbnout neviděl. Patrně došlo i na výměnu elektroniky semaforů. Ale, že se na ty chyby nepřijde za provozu světel, to nechápu.

+1/0
17.9.2012 7:08

u.boat

Re: Myslim, ze to byla zavada na svetelne signalizaci

Technicky není možné aby padla zelená v obou směrech...

0/0
17.9.2012 9:41

macarát

Re: Myslim, ze to byla zavada na svetelne signalizaci

I nulový vyklízecí čas je ale velký problém.

0/0
17.9.2012 13:27

makuba

Re: Myslim, ze to byla zavada na svetelne signalizaci

Jak to tam znám, nejprve se zastaví auta v Legerové, pak se autům rozsvítí šipka rovně současně s tramvajemi. Tepre poté, co tramvaje stojí, se rozsvítí autům volno (i k odbočení). Párkrát jsem již viděl, že auto minimálně popojelo poté, co se rozsvítila šipka. Je to tak trochu psychologická otázka. Člověk vidí, že auta kolmo zastaví a čeká, že bude mít teď volno on. Pak se cosi zeleného rozsvítí a klidně reflexy zapůsobí.

Tady bych to na jízdu na "stůj" tramvaje neviděl. Auto s pěti lidmi se rozjíždí spíše pomaleji než prázdné, navíc to vypadá, že to bylo auto z pravého pruhu, tedy které to k tramvaji má nejdál. Spíš by nabrala první z leva, které to má ke kolejím kousek.

0/0
17.9.2012 10:00

Trubka112

To je nějaké divné

že je ten renaultík tak silný, aby vyhodil zatíženou tramvaj z kolejí.

0/0
16.9.2012 23:07

computer

Re: To je nějaké divné

To není velký renaultík je už Renault a velká trubka je už roura.

0/0
16.9.2012 23:54

Tezeas

Tramvaják

Pokud odbočoval z Ječný do Legerovy, tak to nemohla být jeho chyba. Protože, pokud se nepletu, před tím, než dostane zelenou tramvaj, tak jedou ještě auta Legerova-Legerova. Takže by na červenou musel jet tramvaják... Ale pak zase nechápu, jak to že to odnesl jenom on a ne všechny 4 pruhy... Kdo ví, jak to bylo :-)

0/0
16.9.2012 22:30

johanvonschwanderleek

Re: Tramvaják

nedá mi to nereagovat,

jezdím jako řidič a vím, že nám padne stůj a auta se okamžite rozjedou, není tam žádný čas mezitím a bohužel tramvaj na místě nezastavíme. Nebudu se pouštět do žádných soudů, ale pokud měl jízdu i kdyby třicet kilometrů tak není schopen když mu padnou čočky na stůj těsně před křižovatkou, zastavit, tramvaji to nějáký čas trvá a když řidič vidí vedle sebe projíždět tramvaj, proč se rozjížděl?

+1/0
16.9.2012 22:44

Keni

Re: Tramvaják

ano, toto je jen problem bl..ecku, kteri po zelene vyleti bez nedavani prednosti komukoliv. To, ze se nestaci vyklidit krizovatka je docela normalni vec. A zde jako bonus, pokud se nepletu je ro smer volno zelena. Takze vozidlo odbocujici vlevo musi dat prednost soubezne jedouci tramvaji. Pokud to tak bylo, tak za volantem Renaultu sedel tuplovanej znak Renaultu.

0/0
17.9.2012 0:02

cyrin

Re: Tramvaják

No ten IPák je jedna z mála křižovatek, kde se autům fakt nevyplatí ject na oranžovou. Sotva blikne z oranžové na červenou, tak už maj zelenou z boku. A jestli tam je někdo dobře rozjetej, a trefí to mezi oranžovou a zelenou, tak tu máme vítěze..oba

+2/0
17.9.2012 0:18

Keni

Re: Tramvaják

Jezdim tam casto a je pravda, ze vyklizeni krizovatel je tam vzdy az po padnuti signalu volno. Ale to prece neznamena, ze sejmu tramvaj jedouci soubezne nebo o par metru nize chodce dochazejici na cervenou. Jsem toho nazoru, ze signal volno umoznuje bezpecne vjeti do krizovatky a jeji bezpecne projeti, ale ne s plnym plynem sejmout vse okolo. A tech renualtich kosoctvercu potkavam v Praze opravdu mnoho. Neni to problem jen teto krizovatky, najde se jich mraky. I kdyz vetsina ridicu ma rozum a umozni autum dokoncit odbocovaci manevry. Mrknete treba Vypich, Bohdalec apod.

+2/0
17.9.2012 0:23

roul

Re: Tramvaják

jak bonus je u prechodu pro chodce, na protejsi strane, umistnena svetelena signalizace - volny prujezd krizovatkou. pokud toto sviti, jak dobre vime, vozidlum odbocujicim do leva, pak na vsech moznych koliznich svetlech/navestidlech sviti cervena/stuj. jinak receno, tramvaj mela stat. co do cyklu svetel tak ten vypada takto: Legerka - volno, legerka - stuj, chodci na obou stranach volno + volno pro primy smer+volno pro tram, chodci stuj, tramvaj stuj, zelena pro odbocujici vlevo + sipka rovne se nahradi zelenou + soucasne se zelenou se rozsviti volny prujezd, dobocujici vlevo + jedouci rovne cervena, legerka - zelena...

0/0
17.9.2012 8:10

roul

Re: Tramvaják

a prave proto ze tramvaj/autobus na miste nezastavime, drzime se zasad defenzivni jizdy. oba dobre vime, jak to tramvaje kali nahoru, vidi od odbocky do "Tůní" volno, tak valej aby to volno stihli jeste na prejezdu Legerkou. takze prvni svetla ok, zato ty druhe mu v pulce parku svihla stuj. toto ten ridic ale vedet, nejel defenzivne a rozhodl, se pac by mu popadali lidi to projet. oba taky dobre vime, ze tam staci vterina a situace je uplne jina, tato vterina stacila na to, aby Renaut zrejme v uplne levem pruhu vyjel... smetla ho 22tka a tlacila pred sebou az slavnostne narazili do protejsiho ostruvku a 22tka vykolejila - BUM!

oba dobre vime, ze je peklo se rozhodnout mezi mensim zlem... tim ze mi lidi popadaji a nebo tim, ze to holt projedu. neverim, ze tam nemel cocky, neverim, ze nepredpokladal ze mu tam spadnou, myslim, ze za prvnimi svetly uz mel mit nohu z akcelerace dolu... samozrejme mi ho je lito, a doufam, uprimne, ze nebude mit velky maler. vozime lidi :-)

0/0
17.9.2012 8:22

motorová myš je zpět

Podle fotky to musela řídit blondýna.

0/0
16.9.2012 22:05

furtkecal

no prostě chtěl tam vjet před šalinou

:-P nestihl to :-P ! ;-D

+2/0
16.9.2012 21:22

happyna.

.....

Asi to bral zkratkou na Mírák Rv

+1/0
16.9.2012 21:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.