Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pohřbili oběti poválečného násilí na Budínce. Po 67 letech od smrti

Na jihlavském ústředním hřbitově byly v sobotu po poledni uloženy ostatky obětí poválečného násilí z louky Budínka u Dobronína. Uložení předcházela smuteční mše v kostele sv. Jakuba. Identifikovat se dohromady podařilo dvanáct lidí, na pomníku ve tvaru kříže je však uvedeno ještě dalších pět jmen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

44anubis44

Moc hezké, měli by jsme se němcům omluvit

http://cs.wikipedia.org/wiki/Velkomezi%C5%99%C3%AD%C4%8Dsk%C3%BD_masakr

0/0
18.9.2012 8:21

karelka7

Něch žije súdruh Stalin

a SSSR! To je pro sudeťáky a místním náckům.  ;-D

0/0
17.9.2012 14:59

zahorak1

Husiti, jeden z Vás sa tu "oprel" do Heydricha!!

Ale Vaši predkovia ho nazývali "Otec českých dělníků"!! Zvýšené dávky tukov, poriadok v zásobovaní,... A väčšina popráv sa uskutočnila až po jeho smrti, dovtedy len ozaj aktívní odbojári!!

0/0
17.9.2012 8:10

Bývalý volič ČSSD

Re: Husiti, jeden z Vás sa tu

Kdežto Tiso ve Slovenském štátu platil Němcům 500 říšských marek za každého odvlečeného a zlikvidovaného slovenského žida. Jo, za prezidenta Tisa bola plná misa, že?

0/0
17.9.2012 10:17

zahorak1

Husiti, možno i Tvojmu predkovi....

...pašovala moja stará mama masť mäso, slaninu, maslo,..! Napriek tomu, že 500 DM mariek za 1 Žida. Aby mu Hitler v novom domove prilepšil!!!

0/0
17.9.2012 18:10

zahorak1

Husiti, jeden z Vás sa tu "oprel" do Heydricha!!

Hrôza, Vaši predkovia ho nazývali "Otec českých dělníků" a Vy takto!! Veď najväčší počet vrážd u Vás bol až po atentáte, dovtedy Vám popravili len menší počet Vašich predkov, poväčšine aktívnych odbojárov! No po atentáte aj tých čo sa len usmiali pri slove atentát! !!!!!!

0/0
17.9.2012 8:07

Bývalý volič ČSSD

není nad pietu.

Parašutisté, kteří v boji zemřeli v Praze v kryptě kostela, se dočkali useknutí svých hlav, které si nacisté vystavovali v lihu. Na konci války zmizely, můžeme se jen domýšlet, jaká německá kultura byla na nich předvedena.

+1/0
17.9.2012 0:37

Sladek

To, ze nekteri Sudetaci hajlovali v 39 bylo spatne a tudiz

byli vsichni nackove, ale komunisticke skandovani Cizku uz bylo v poradku?  Obe strany zodpovedne za vrazdy mely stat pred soudem a popraveny, Jak Sudetak, tak Cizek, ale nemeli byt v zadnem pripade odsunuti.  Na tuto tragickou chybu doplaci CR dodnes a snad nikdy se nedokaze postavit zpet tam , kde kdysi byla.

+1/0
16.9.2012 21:22

azazzelo

Re: To, ze nekteri Sudetaci hajlovali v 39 bylo spatne a tudiz

Lepší než popravy je odsun. Souhlasím s odsunem. Češi se s českými Němci rozešli civilizovaným způsobem.

Česko se samozřejmě vrátí mezi nejvyspělejší země Evropy. Má pro to předpoklady. Jde spíš o to, zda se vrátí jako česká země nebo jako německá kolonie. Ti co usilují o německou kolonizaci samozřejmě rádi poukazují na nezbytnost Němců v Česku. Jednoduše účelově lžou.

0/0
16.9.2012 21:52

ježo

Re: To, ze nekteri Sudetaci hajlovali v 39 bylo spatne a tudiz

Kdyby to bylo tak jednoduché.Odsun byl asi logickým ne však úplně ,,košer" krokem.O civilizavanosti by se dalo dlouho diskutovat.

O tomhle snad nemá smysl v dnešní Evropě ani diskutovat.

0/0
16.9.2012 22:11

azazzelo

Re: To, ze nekteri Sudetaci hajlovali v 39 bylo spatne a tudiz

"V dnešní Evropě"? Jako že dnešní Evropa nezná národnostní čistky nebo že v době sjednocené Evropy je diskuze o národních státech zbytečná?

0/0
16.9.2012 23:39

Sladek

Re: To, ze nekteri Sudetaci hajlovali v 39 bylo spatne a tudiz

Popravy viniku by byly lepsi nez hromadna vina a odsun.  Viz Norimberg.  Ti Sudetaci tam patrili, zkultivovali okoli jak vime z dukazu velmi slusne, ekonomika, architektura, kultura nam tam ted chybi.   A to Nemce nemusim, vic si rozumim s Rakusakem.

Pokud se "CESKO" ma nekam vratit, tak zasadne ne jako slovanskocigansky narod ocisteny od Nemcu a Zidu, ale neco podchycene Nemci za klopec.

+2/0
16.9.2012 22:31

azazzelo

Re: To, ze nekteri Sudetaci hajlovali v 39 bylo spatne a tudiz

Uvažujete o popravách na obou stranách. Nevím v jakém měřítku si ty popravy představujete. Ale mnoho českých Němců uniklo rozsudku mimořádného lidového soudu díky odsunu. Odsun měl fakticky větší prioritu než popravy. Takže se Čs. fakticky "lépe" vypořádalo s českými udavači než s viníky z řad českých Němců.

Jinak vcelku sleduji příběhy "zaniklé obce". Ono nešlo jen o pozitivní rozvoj, ale i o škody, třeba ekologické. Viz polomy, kůrovcové kalamity. Řešíme je dodnes. A na počátku byla snaha Němců sázet monokultury a vytvořit zde "alpskou krajinu".

"Slovanskocikánský národ" je standardní písnička Landsmanšaftu z Bavorska. Prostě náckové až za hrob. Přesně s takovým póvlem nesmí být Česko již nikdy spojováno a takoví gauneři nesmí ani zamořit EU. Česko má své přední místo v Evropě jisté i bez takových samozvanců.

0/0
16.9.2012 23:33

Sladek

Re: To, ze nekteri Sudetaci hajlovali v 39 bylo spatne a tudiz

"Cesko" nebude nikdy mit predni misto v Evrope.  O to se postaralo uz v 1918 pri odtrhnuti z Rakouska. 

Souhlasim s vyhlazenim nacismu, ale na druhe strane si hovite  v socialismu, ktery citi sympatie pro komunismus.  Takze stale je to prast jako uhod. 

Kdyz si clovek prizna svoji historii a chyby, tak se mu lepe chape realita a vi kudy si naslapnout do budoucna.  Holt "CESKO" se svym skomolenym jmenem a hromadicimi se chybami  stale zakopava a bude jeste delsi dobu.

+1/0
17.9.2012 5:47

azazzelo

Re: To, ze nekteri Sudetaci hajlovali v 39 bylo spatne a tudiz

Takže jste tu písničku čecho-nácků z Bavorska přehrál celou. Aspoň vím s kým vedu řeč. Zbavit se českých Němců chybou nebylo. To nemůžete vy a vám podobní soukmenovci přenést přes srdce. A to je asi tak celé. Ostatní je jen čirá nenávist.

Pokud je vašim životním posláním poškozování "českého Česka" a nějakých těch 70-90 let taktika spálené české země, tak vaši náturu naprosto nechápu. Mám přece radost z toho, že to co jsem vybudoval přežívá dál a slouží druhým. Tak podle mě jedná každý normální člověk. Nikdo zde nebudeme věčně. Jenom čeští Němci mají neskutečnou radost z nezdarů, zmaru a likvidace a když se jim toho dostane, tak pro změnu spustí písničku o nepřijatelném zmaru a likvidaci. Oproti lidem se zdravím rozumem, umí "Sudeťáci" jen hanobit, nadávat a osočovat za všech okolností. Pokud tohle je jádrem nacismu, tak se nám ho rozhodně v Bavorsku vyhladit nepodařilo. ;-)

+1/0
17.9.2012 7:38

azazzelo

Re: To, ze nekteri Sudetaci hajlovali v 39 bylo spatne a tudiz

zdravým rozumem...

0/0
17.9.2012 7:41

Sladek

Re: To, ze nekteri Sudetaci hajlovali v 39 bylo spatne a tudiz

Absolutne vubec nevite s kym vedete rec!  Nejsem zadny citici se Sudetaky nebo Bavory, ikdyz s Bavory sdilim lasu k pivu;-)R^....  Nesnasim jak nacisty, tak komunisty, coz shrnuje celou socialistickou chatru.  Budu ale vzdy kriticky jak na slovo "CESKO", tak na vsechny prehmaty od 1918 do dnes.  A je jich nescetne.  Nekdo nesnasi kritiku dobre a mysli si, ze ho nekdo urazi, ale tak to neni.  Je to myslene konstruktivne, staci se zamyslet.

0/0
18.9.2012 4:11

55108311

tak jsem se tu dozvěděl,

že etnické čištění může být dokonce i záslužná a spravedlivá věc. 8-o

.

(Ano, šlo o učebnicové etnické čištění. Pojmy jako "odsun" a "vyhnání" jsou velmi pokrytecké.)

+1/0
16.9.2012 20:40

Draggo

To jsou ti nevinni sudetaci,

ktere pozabijel jiny sudetak, protoze ho vyse zmineni poslali do koncentraku, ze?:-P

0/0
16.9.2012 20:19

modro_zlodějská_straka

A kdo uspořádá panychidu za povražděné

Čechy sudetskými němci v květnu 1945 v Polné?Nejmladšímu bylo 15.let. Žurnalista Motl dokonce našel jednoho z aktérů v SRN, jako spokojeného důchodce!

+1/0
16.9.2012 20:05

ELAPHURUS

Souvislosti se sousední obcí KAMENNÁ

Ve třicátých letech převažovalo německé obyvatelstvo se 70 %  a v roce 1943 dokonce udělil SS-Obergruppenführer Gottlob Berger obci titul "vzorové vesnice SS" - jako vůbec jediné obci nacistické říše, mj. proto, že z 246 obyvatel Bergersdorfu vstoupilo do jednotek SS 46 osob

0/0
16.9.2012 19:27

azazzelo

Re: Souvislosti se sousední obcí KAMENNÁ

Václav Vlk st. z Lidovek nazývaný "potírač Němců", kterého citujete, není objektivní komentátor. Bergersdorf se stal vzornou obcí SS spíš díky shodě jmen s Bergerem, který titul prosadil. Což je ostatně dobrá informace. Když si vezmeme na tomto příkladu kolik asi českých Němců obecně vstupovalo do SS a páchalo ty nejhorší válečné zločiny.

0/0
16.9.2012 22:26

bar.bu.do

Pohřbili oběti, které sami vyhrabali ...

0/0
16.9.2012 19:06

azazzelo

Německý akt udržování vzájemné nenávisti

Nevím nic o výsledku analýzy DNA. To vědí asi jen příbuzní, čeká média o výsledku testu neinformovala. Vyšetřování případu probíhá dál. Při vyřvávání o statisících umučených českých Němců, závistivými, zlodějskými a bestiálními Čechy, jak pěkně komentuje z Bavorska Landsmanšaft, je třeba pečlivě zacházet s pravdou. Je zde 13 obětí, 12 obětí má podle DNA potomky v Německu. Přesto vznikne v Česku pomník dle původní "lopatářské legendy" a "knižního příběhu za užití umělecké licence" se 17 jmény obětí.

V zájmu objektivní pravdy je třeba nyní postupovat jak? Jít odsekat 5 přebytečných jmen z pomníku? Nápis zakrýt či doplnit vysvětlivkou? Či snad raději celý pomník zlikvidovat? Jak zabránit protičeskému přepisování historie?

Kde bude uvedena informace, že zde Němci vraždili Němce? Kde bude uvedena informace, že si místní náckové s německými komunisty vyřizovali vzájemně účty? :-/

+1/0
16.9.2012 18:46

petrajana

Nejlepší by bylo, kdyby nám Německo konečně

zaplatilo reparace. To by byla skutečná tečka !

0/0
16.9.2012 11:35

wildchild

Re: Nejlepší by bylo, kdyby nám Německo konečně

Zde je ovšem článek o pohřbu německých obyvatel ubitých po válce dobytkama z revolučních gard... :-P

+1/0
16.9.2012 13:02

Slaine55

Re: Nejlepší by bylo, kdyby nám Německo konečně

Pane, prakticky nikdo ze současných "lodosoudců" nemůže říct, jak to bylo. Faktem je, že se valná většina Němců hned houfovala u těch hitlerových slintů a najednou jsme byli českej póvl. Je jasné jedno. Válka je strašná a dějí se během ní strašné věci. Budeme li zde hovořit o vraždě, koho odsoudíte za ty miliony mrtvých jinde? Sakra, nechme tohle spát!

+1/0
16.9.2012 16:07

jeste.nespokojenejsi.obcan

Re: Nejlepší by bylo, kdyby nám Německo konečně

Reparace za co?

0/0
16.9.2012 13:23

bar.bu.do

Re: Nejlepší by bylo, kdyby nám Německo konečně

... za 360 000 mrtvých třeba ...

0/0
16.9.2012 19:08

Legionár

Nemeckí "civilisti" zbesilo...

...útočili pred Mníchovom na stanovištia čsl. pohraničnej stráže a počas odsunu etnických Čechov z pohraničia sa správali nie celkom prívetivo. Dalo sa očakávať, že odplata sa dostaví. A nie iba za to.

+1/0
16.9.2012 11:17

kouc

Re: Nemeckí

Slováci jako Hitlerovi spojenci zase rozbili společný stát a organizovali transporty do koncentračních táborů. Dodnes na to mnozí z láskou vzpomínají

0/0
16.9.2012 11:21

Legionár

Re: Nemeckí

Nič také Slováci neorganizovali, klamete.

0/0
16.9.2012 11:26

Shumway

Re: Nemeckí

ale pomahali, stejně jako češi, ukrajinci, poláci.... doplnte si sami, koho chcete, pomáhali v tom němcům všichni. sabotovali jednotlivci

+1/0
16.9.2012 11:33

Legionár

Re: Nemeckí

Slováci o existencii táborov nemali informácie, keď ponúkli na prácu do Nemecka židovských robotníkov.

0/0
16.9.2012 11:40

Shumway

Re: Nemeckí

tak s temahle kecama se mužete oblbovat max mezi sebou

0/0
16.9.2012 12:03

behul

Re: Nemeckí

Ale nelže, dokonce za to Hitlerovi platili.

0/0
16.9.2012 17:22

Slaine55

Re: Nemeckí

To je jako k tématu?

0/0
16.9.2012 16:15

Hra11

Kdo ospravedlní zabité čechy?

Ještě před válkou při záboru Sudet, kdy sudeťáci řádili jako pominutí a vyhnali téměř 400 t. čechů do vnitrozemí. Také starousedlíků. Kdo se postavil, byl zabit. Znal jsem některé, tenkrát mladé lidi, co byli takto postiženi. Soudil tenkrát někdo němce?

+1/0
16.9.2012 10:08

Shumway

Re: Kdo ospravedlní zabité čechy?

budeš se divit, ale Němci byli souzeni a odsouzeni v bezpočtu procesů. a je to dobře. naopak kdo vraždil bez soudu, je roven esesákům a jejich komandům a proto by měl být souzen zrovna tak

+3/0
16.9.2012 10:32

Hra11

Re: Kdo ospravedlní zabité čechy?

Můžete mi doložit náký zdroj, kdy a kterým soudem byl odsouzen sudeťák v r. 1938 a dále. Měl jsem známého, kterému právě takový sudeťák zastřelil při odsunu otce. Před jeho očima. Žádný soud se nekonal. Jenom pohřeb.

0/0
16.9.2012 10:42

Babul

Re: Kdo ospravedlní zabité čechy?

Nic ti nedoloží. Oko za oko, čas nerozhoduje.

0/0
16.9.2012 11:19

Shumway

Re: Kdo ospravedlní zabité čechy?

Němci byli souzeni snad po válce vy dokladi jedni. Sami jste doklady zaslepené nenávisti a záštiRv

+3/0
16.9.2012 11:31

Slaine55

Re: Kdo ospravedlní zabité čechy?

Co to tady camráte za hesla? Naši dědové je vypoklonkovali a ačkoli to kolikrát nebylo echt spravedlivé, stalo se. Chtěli být součástí říše, byli. A bylo jim dopřáno se k říši připojit. Tečka!

+1/0
16.9.2012 16:14

Shumway

Re: Kdo ospravedlní zabité čechy?

a co jsem řekl proti ? ty tečko :)

+1/0
16.9.2012 21:25

babacek

Pohřeb

Konečně se jim dostalo klidu.

+1/0
16.9.2012 8:48

Babul

Re: Pohřeb

Jo, doteď je furt stěhovali z místa na místo....

0/0
16.9.2012 11:18

babacek

Re: Pohřeb

Ironiku.

0/0
16.9.2012 11:23

karelka7

Němci uměli vždycky

dobře brečet, když dostali přes ústa ve rvačce, kterou sami velikášsky začali. Nebo se snad mýlím místní nacíčkové? ;-D

+5/0
16.9.2012 2:11

jeste.nespokojenejsi.obcan

Re: Němci uměli vždycky

Němci, naopak, povstali jako Fénix z popela, pokaždé, když byli na kolenou. A to s hlavou vzpřímenou. Obdivuhodná vlastnost. A zločin zůstane zločinem, ať se stal na straně vítězů, či poražených.

0/0
16.9.2012 13:22

wiki5.5

tak tohle se vysetruje

a zlociny komunistu kdyz uz jdou k soudu tak president omilostni... tfuj tajbl

+2/0
16.9.2012 0:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.