Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kultura má většinu úředníků zbytečně, tvrdí Peake. Chystá razantní škrty

Vicepremiérka Karolína Peake v pátek představila plán úspor ve státní správě. Opatření se dotknou všech ministerstev. Jen na ministerstvu kultury je podle ní šedesát procent zaměstnanců zbytečných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

azazzelo

Čím je silnější státní správa, tím je silnější občan

Při představě zbytečných úředníků ke zrušení jen poznamenávám, že každý úředník musí z principu věci zachovávat rovnost před zákonem. Aneb úředník zabezpečuje rovná práva Pepka Vyskoče ze Zapadákova vůči předsedovi vlády sedícímu toho času v Praze (doufejme, že brzy na Pankráci). Chytrý občan ve svém zájmu fandí funkční státní správě. Hlupák pak vykládá o příživnících, které živí ze svých daní.

Od roku 89 je zde nekonečná snaha politiků, jak státní správu podrazit a poškodit. Zájem je jasný. Rozhoduje se v zájmu bohatých, kteří zemi ovládají. Ti potřebují slabé, hloupé a zakřiknuté úředníky, kteří jejich rozletu nekladou žádné překážky. Samozvaní mocipáni přece potřebují pojem "občan" přetvořit na pojem "otrok komerce" nebo jen "otrok".

A pak přijde Karolína Peake, vyhlásí stranu LIDEM a přidá se jako každý druhý k temné straně moci, aby práva lidem likvidovala. ;-)

0/0
16.9.2012 19:11

M.Freeman

Takže to odnese zase kultura!

Inu co se dá čekat od naší "elity". Historicky má vždy nejslabšího ministra, tak je snadnou bětí. Kultura je dnes tak poddimenzovaná, že je na hranici udržitelnosti. Teď nemyslím na rádoby "muzikály" o čemkoliv a "hodnotné" seriály v televizích. Proč nezredukujeme všechna ministerstva o 30%. Byl jste se někdo někdy projít po takovém ministerstvu? Já nedávno na MPSV. Ať mi někdo tvrdí, že ta spousta lidí sedících v kancelářích a korzujících po chodbách tam opravdu je nezbytná! Proč nezprivatizujeme České dráhy, které jsou stejně jen díra na peníze? Proč nezrušíme senát, to odkladiště a trafiku politiků. Volíme prezidenta přímo a bude mít tedy větší pravomoce. Co s těmi 81 darmožrouty? Zrušit. Politici rádi šetří, nebo o tom alespoň rádi mluví, ale nikdy ne u sebe. Proč si nesníží v době krize a zmaru své platy o 30%. Jako gesto solidarity se svými voliči, kterým neustále zvyšují daně a rozkrádají stát. Ale to bych chtěl od našich "pseudopolitiků" asi moc. Zdravý rozum, úctu a cit.

0/0
16.9.2012 11:21

RenataZ

Opsáno od Macha

a první úřad na zrušení je ten Váš paní Píková!!!

0/0
16.9.2012 7:39

pavel.n

zlatý komunisti

komunisti takto neškrtali - bylo na kulturu , bylo na sport , bylo na důchodce , bylo prostě na všechno  ...... jen ty veksláci , příživníci a nemakačenka se holt měli špatně ..............dnes nám ale právě tahle banda lumpů vládne ...

pane bože - za co ??

+2/0
15.9.2012 16:12

šufánek

Re: zlatý komunisti

;-D

0/0
15.9.2012 18:24

. . .

hlavně že má svoje korýtko teplé

Peake jedna...

+3/0
15.9.2012 12:39

ten, který vytočí i děs

Jestliže je někdo zbytečně zaměstnaný a přeplácený

tak to píková nějak zapomněla na sebe!!

+3/0
15.9.2012 12:36

Tenzulice

Proč jenom ministerstva.

Parlament by měl být redukován na 5 předsedů politických stran. Ostatní poslanci a senátoři stejně volí podle většinového názoru své strany a pokud ne, tak jsou to zrádci a přeběhlíci, uplacení konkurencí.

+4/0
15.9.2012 10:56

denny2606

Re: Proč jenom ministerstva.

poslanci a senátoři většinou hlasují a největší stranická disciplína při hlasování je u ČSSD a hlavně KSČ(M). Naopak u ODS, příkladem budiž poslední hlasování v PS.

0/0
15.9.2012 13:09

oracle29

Nejenom kultura - každé ministarstvo by mělo jít dolu o30 %

PLOŠNĚ - proč mám ze svých daní platit jejich zvyšující se počty -a taky  víme jak to tam chodí - dostali počítače, tak ať to zefektivní a ne ža dám byrokratům počítač a ponechám jich stejně aby se tam kopali do zadu !!!!

0/0
15.9.2012 10:45

Kverulantt

Re: Nejenom kultura - každé ministarstvo by mělo jít dolu o30 %

S tím se dá souhlasit, ale obligátní otázka: co by tito propuštění lidé dělali? Jak by se živili, vždyť v podstatě nic neumí a pro soukromou sféru jsou nepoužitelní.

Mám na mysli soukromou sféru která tvoří hodnoty, které se dají zpeněžit na zahraničních trzích, nikoli různé soukromé offsourcingové firmy, napojené přes kamarády politiky na státní cecek.

+1/0
15.9.2012 10:54

oracle29

Re: Nejenom kultura - každé ministarstvo by mělo jít dolu o30 %

V kapitalismu v soukromé firmě když tam jsou lidi co neprodukují tak je firma propustí a neřeší co budou dělat. Na druhou stranu ministerstva jsou v Praze a tady je práce dost (proč ji mají dostávat náplavy např...) !!

+1/0
15.9.2012 11:05

Kverulantt

Re: Nejenom kultura - každé ministarstvo by mělo jít dolu o30 %

Asi jste mě nepochopil. Samozřejmě že lidi, kteří s soukromé firmě neprodukují, jdou od válu. Já to myslel jinak, a to ke vztahu k tomu, co nám tu bulíkuje paní Peake. 

Když tyto lidi propustí, zvedne se nezaměstnanost, a je toto skutečně cíl paní Peake? Pochybuji, obzvláště, když jde o všelijaké ty kamarádšofty politiků, atd.

;-)

0/0
15.9.2012 11:16

oracle29

Re: Nejenom kultura - každé ministarstvo by mělo jít dolu o30 %

A já právě říkám, že se nezaměstnanost nezvedne, protože v Praze je dost volných míst i v tuto chvíli. Naše firma hledá trvale skoro 100 lidí, i když máte pravdu většina z těch vyhozených úředníků by tu práci asi nedostala. Navís ale je lepší zaměstnat u pokladny v supermarketu češku a ukrainku poslat zpět (další možné řešení).

0/0
15.9.2012 12:25

roby

Re: Nejenom kultura - každé ministarstvo by mělo jít dolu o30 %

raději mít nezaměstnané než platit neschopné a zbytečné

0/0
15.9.2012 13:04

999666999

Kultura je hlavně zbytečné ministerstvo celé,

klidně by se mohlo dát pod školství a našlo by se jich víc. Jenže jaké pašaliky, by se pak nabízely koal vyžírkum, co Kateřino ;-DRvRvRv

+3/0
15.9.2012 10:26

polednice

Proces.

1) zjištění jako že většina úředníků je zbytečná, 2) sliby že to tak nenechám pokud budu mít  pravomoce

3)volby, 4) mám pravomoce, 5) jako zjišťuji že snížit úředníky nejde, 6) jsem u koryta a ať mi každý vleze na záda.

Protiakce: Nevolit tuto osobu..., přenejhorším na tom budeme stejně..

+3/0
15.9.2012 9:00

Fidina

Táhni od válu, kočičko.

Jasně, kočičko, pryč se všemi ministerstvy a vládou především.!!!!!!!!

+2/0
15.9.2012 8:38

Kverulantt

Začínám tenhle systém

nenávidět víc než ten předchozí, socialistickej.

Vládní bafuňáři, a potažmo i celá státní spřáva, lžou a kradou víc, než svého času komunisti.

Přitom jsou arogantní a nabubřelý, prostý člověk je pro ně pouze póvl a otrok, kterého odírají a parazazitují na něm.

Jsou to paraziti a s každým parazitem by se měl hostitel co nejdříve vypořádat, než ho ten parazit umoří.

To, co provedla v poslední roce Peake, ten její veletoč, kdy zradila svou stranu, své voliče a i své přátele, kteří ji pomohli dostat se do politiky, to prostě nemá obdoby. No a tato "dáma" má ještě tu drzost, že začne hovořit o těchto věcech. Jako by ona něco mohla změnit, zrovna ona!

+6/0
15.9.2012 8:01

comePack

Re: Začínám tenhle systém

!R^

KOMUNISTI nikdy nekradli do svejchkapes, oni "tak nějak kradli pro všechny"!:-/  píková je prostě píka, .tato, jak říkáš, dáma, to je prostě kousek korupční vládní nezodpovědnosti ....!;-€Rv

0/0
15.9.2012 8:21

polednice

Re: Začínám tenhle systém

ale kradli. Jenom nemlaskali....

+1/0
15.9.2012 9:02

Kverulantt

Re: Začínám tenhle systém

No, je fakt, že v takovém rozsahu nekradli. Stačí porovnat obydlí bývalých exponentů komunistického režimu s obydlími současných "uspěšných". Přitom je mi vskutku záhadou, kde se behem tří až pěti let vyrojilo tolik zbohatlíků, když ke konci roku 1989 měl každý kulový.

Na čem asi tak tito paraziti zbohatli?

+5/0
15.9.2012 9:11

p0rek

Re: Začínám tenhle systém

pane kverulant,docela obyčejná závist je peklo,že?

0/0
15.9.2012 9:52

lotosovy_kvet

Re: Začínám tenhle systém

schvalování zlodějin o vás něco vypovídá...

+3/0
15.9.2012 10:22

p0rek

Re: Začínám tenhle systém

pane lotosový květ. Padám před Vaším postřehem do prachu před Vámi. Hovořím o závisti,ne o zlodějnách.

0/0
15.9.2012 10:31

Kverulantt

Re: Začínám tenhle systém

Ač ateista, zoufale volám:

Bože, ty to vidíš ...

;-D;-D

0/0
15.9.2012 10:43

Forrest Gump

Re: Začínám tenhle systém

Debile. Zavist a zlodejna je rozdil, pako... To nema se zavisti nic spolecnyho, chmataku!!

+2/0
15.9.2012 11:46

Novotnak

Po shlédnutí diskuse vím, kde se berou voliči levice

nejsou to jen nefakčenka co jsou doma, ale také ti co jsou ve státní správě. :-( Zeštíhlené úřady nám jen prospějí.

+3/0
15.9.2012 7:36

brilantní řešitel snadných úloh

Re: Po shlédnutí diskuse vím, kde se berou voliči levice

Pokud jste volič naší pravice, tak byste se měl stydět....Navíc Vám uniklo, že státní správa - dle Vás voliči levice - je dosazována pravičáky... Takže v tom máte docela hokej...

+3/0
15.9.2012 7:42

p0rek

Re: Po shlédnutí diskuse vím, kde se berou voliči levice

pane řešiteli,máte pravdu. Problém je ale jinde.Klasickým úředníkům se moc dělat nechce,ale  plat chtějí vysoký a nyní se cítí ohroženi. Proto se projevují jako revolucionáři.

0/0
15.9.2012 8:07

brilantní řešitel snadných úloh

Re: Po shlédnutí diskuse vím, kde se berou voliči levice

Já jsem toho názoru, že chyba je v systému. Co se týče úředníků, chovají se logicky - snaží se zajistit svou nepostradatelnost zvyšováním byrokracie. Ovšem základ problému - a nejen našeho - je v nedostatku práce. Statistiky nezaměstnanosti jsou zkreslené ( chybí zhruba 200 tis. neevidovaných a 0,5 mil. předčasných důchodců), tenhle stav je prostě neufinancovatelný... A teď si zkuste vyházet ouřady, zrušit řadu institucí, začít hospodařit s veškerou logikou... Budete tu mít 2 mil. nezaměstnaných i s rodinami, a máte zaděláno na revoluci...Ovšem problém už je tak daleko, že státní dluh je nesplatitelný a každý den , který oddaluje radikální řešení, nás zatahuje do dalších závislostí, ztrácíme svobodu a nic to neřeší... Dluhy pouze kupují čas pro elity....Je nesmysl hledat pravou a levou politiku, zrovna tak jsou nesmyslné plky paní Pýk...

Jsem skeptik a bohužel v době, kdy nutně potřebujeme silnou vládu, tak máme vládu nejhorší možnou...

+5/0
15.9.2012 8:21

Kverulantt

Re: Po shlédnutí diskuse vím, kde se berou voliči levice

Dobrý postřeh, projevuji naprostý souhlas s Vaším názorem. Snad bych jenom dodal, možná s tím nebudete souhlasit, že dluh jako takový, je nástrojem současného kapitalismu. Jde o to, že tyto dluhy dostávají státy do ekonomické závislosti ve prospěch nadnárodních bank a korporací. V podstatě jde o to, že tyto státy se stávají ekonomickými otroky těchto institucí. Zde nejde o splacení dluhu jako takového, zde jde o splácení úroků z těchto dluhů! Z toho žije nadnárodní kapitál!

Nakonec obligátní otázka: kdo myslíte, že z Kalouska udělal v této oblasti (splácení úroků) vzorňáka a ekonomického guru?

+1/0
15.9.2012 8:41

Kverulantt

Re: Po shlédnutí diskuse vím, kde se berou voliči levice

.. flákl jsem tam pár chyb, tak sorry ...

0/0
15.9.2012 8:44

Gróf

Re: Po shlédnutí diskuse vím, kde se berou voliči levice

Takže kvůli tomu, že stát nemá prachy, je třeba rozpustit státní správu? Zpátky do prvobytně pospolité společnosti?

0/0
15.9.2012 8:56

p0rek

Re: Po shlédnutí diskuse vím, kde se berou voliči levice

pane grof,nikdo nemluví o rozpuštění,je řeč o rozumné redukci. S tím by jste mohl souhlasit i Vy.

+1/0
15.9.2012 9:29

Novotnak

Re: Po shlédnutí diskuse vím, kde se berou voliči levice

"nedostatek práce" je dán tím, že za nás 90% práce dělají stroje. Úředničina je pak obdovou stavění hladové zdi, jen nechápu, proč je tak zlatě placená a často ještě s možností přivydělat si na úplatcích.

+1/0
15.9.2012 15:49

lotosovy_kvet

Re: Po shlédnutí diskuse vím, kde se berou voliči levice

pone pOrku, vam nekdo udelal revoluci v hlave, a tady jsou nasledky..

0/0
15.9.2012 10:12

Novotnak

Re: Po shlédnutí diskuse vím, kde se berou voliči levice

dosazována je možná na nejvyšších místech. ale když stávkují státní zaměstnanci, tak vždy, za něco levicového.

0/0
15.9.2012 15:46

hbx

Praha

Praha je rájem státních úředníků a běloručků.;-€

+6/0
15.9.2012 7:29

..Zmuda..

Že tahle Peake má ještě tu drzost,...

..takto vystupovat na veřejnosti.

Není profláklejšího člena vlády, a vůbec zvoleného politka, než je ona!!

+1/0
15.9.2012 7:23

p0rek

Re: Že tahle Peake má ještě tu drzost,...

pane Zmuda skvělé. Přidejte na razanci. Zatím je to na hranici slušného chování. Ale tím tomu chybí ta revoluční údernost. Za hranicí to umíte daleko lépe.

0/0
15.9.2012 8:03

Kverulantt

Re: Že tahle Peake má ještě tu drzost,...

Pane, a vy se cítíte povolán k tomu, abyste zde hodnotil slušný příspěvek?

To vám připadá slušné?

K věci jste nenapsal ani hlásku, pouze mentorujete a já se ptám: z jakého titulu tak činíte?

Z tiulu své bezbřehé drzosti napadat druhé, kteří mají odlišný názor na danou věc než vy? Takto se chovají bolševici!

+4/0
15.9.2012 8:11

p0rek

Re: Že tahle Peake má ještě tu drzost,...

pane kverulant,píšu to proto,že třeba o dva řádky níž,říká pan zmuda někomu parchant. Jeho projev je tak pro mne nestravitelný. Pokud se Vám to líbí,potom sory. Není to můj šálek čaje.

0/0
15.9.2012 8:54

Kverulantt

Re: Že tahle Peake má ještě tu drzost,...

A psal to snad vám? Asi ví proč to napsal, má s daným diskutérem zřejmě nějaké zkušenosti v této oblasti.

Ale nechápu, proč se do toho montujete vy a ještě k tomu u jiného příspěvku. Když se vám nelíbí jak se vyjádřil zmuda vůči divíškovi, proč ho na to neupozorníte přímo v daném vlákně?

Když už tedy chcete dělat advokáta druhým.

0/0
15.9.2012 9:06

p0rek

Re: Že tahle Peake má ještě tu drzost,...

pane kverulant,pokud nechápete,že mi jde obecně o eliminování hulvátství,tak se už tím nezabývejte. Asi jsem na tyto

"mluvčí lidu" alergický.

0/0
15.9.2012 9:19

Kverulantt

Re: Že tahle Peake má ještě tu drzost,...

Jste k smíchu a zároveň i k politování. Toť vše.

0/0
15.9.2012 9:30

p0rek

Re: Že tahle Peake má ještě tu drzost,...

děkuji,myslím si totéž o Vás.

0/0
15.9.2012 9:39

Kverulantt

Re: Že tahle Peake má ještě tu drzost,...

Jo?

Tak to by tu nikdo nediskutoval ...

;-D;-D

0/0
15.9.2012 9:46

Kverulantt

Re: Že tahle Peake má ještě tu drzost,...

Sakra, tohle pod zeleninu nepatři, to je reakce na polednici ....

0/0
15.9.2012 9:48

lotosovy_kvet

Re: Že tahle Peake má ještě tu drzost,...

pOrku, ty jsi hulvátuů král, zloděj křičí "chyťte zloděje :-)

0/0
15.9.2012 10:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.