Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Metanol zabil už v květnu. Patologové zpětně prověřují stovku úmrtí

První oběť metanolových otrav v Moravskoslezském kraji zemřela doma už 13. května. Zjistili to patologové a proto prověřují nevyjasněná úmrtí čtyři měsíce zpátky. Zpětně budou zkoumat zhruba 150 pitev.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

debris

No, pokud již tehdy

No, pokud již tehdy prováděli analýzy pomocí plynové chromatografie a nevšimli si přítomnosti methanolu, svědčí to o velkém lajdáctví.

+1/0
13.9.2012 18:11

My.WinCleaner

Re: No, pokud již tehdy

A on si někdo skutečně něčeho nevšimnul? Tohle se tam píše nebo ti stačil jen nadpis?

0/0
13.9.2012 19:12

Patrik Šebesta

Re: No, pokud již tehdy

mno vzhledem k tomu, že to nebylo uvedeno jako možná příčina úmrtí a nebylo to předáno policii k vyšetření, tak SI TOHO OPRAVDU SKUTEČNĚ NIKDO NEVŠIMNUL...

0/0
13.9.2012 19:15

A.C.Dupin

Re: No, pokud již tehdy

Víte, ono nelze zanedbat ani možnost, že si někdo všimnul, kontaktoval PČR a tam mu bylo sděleno, že měsíční kvóta na soudní pitvy je téměř vyčerpaná, takže ať to nechají plavat, protože o jednoho člověka ze dna společnosti méně nebo více....

0/0
13.9.2012 19:34

My.WinCleaner

Re: No, pokud již tehdy

No jsou tedy dvě možnosti. Buď si někdo nevšimnul, že zde něco nehraje, nebo prostě nebylo nic, co by mohlo být předmětem nevšimnutí si v souvislosti s metanolem. Když něco neexistuje, nelze si toho všimnout ani nevšimnout. Zatím se nepřišlo na nic, co by potvrzovalo první možnost.

0/0
13.9.2012 19:36

šelma6005

Re: No, pokud již tehdy

Souhlasím. Neumím si představit že bych dělal analýzu plynovým chromatografem a nevšimnul si zvýšený podíl třeba metanolu. Tomuto selhání bych rozuměl, kdyby se dělali testy na každou látku zvlášť a nikoho by tedy nenapadlo testovat přítomnost metanolu.

Takhle tomu skutečně nerozumím.

0/0
13.9.2012 19:48

rrhr

Otázka pro ministerstvo zemědělství

Kolik lidí zabila dohledaná kyselina mravenčí v polském kysaném zelí? Kolik lidí zabila údajná posypová sůl v polských uzeninách? Pane ministře udělejte si napřed pořádek doma, než se vrhnete na sousedy.

+1/0
13.9.2012 18:04

b.o.j

Modrá smrt

Zlodějská politika "modré totalitní smrti" zabíjí. Nevěříte? Přemýšlejte.Rv[>-]EU

+1/0
13.9.2012 17:29

j333x

Re: Modrá smrt

nebo za to muzou oranzovi hejtmani???

+2/0
13.9.2012 18:39

A.C.Dupin

Re: Modrá smrt

On má ale v zásadě pravdu, protože genitální úspory ve státní správě pod modrou taktovkou celkem solidně paralyzují činnost preventivních orgánů od SZPI a SVS počínaje a hygienickou a soudnělékařskou službou konče.

Osobně jsem si myslel, že celé to praskne malinko později tím, že vybouchne nějaká zoonóza nebo že si soudruzi journálisté až zpětně ve statistikách všimnou, že poklesl počet vražd bezmocných lidí a otrav....

0/0
13.9.2012 19:07

richu_ch1

Re: Modrá smrt

A není vám to jedno, která smrt zabíjí? Stejně budete mít holou zadnici - jedno, kdo vládne.

0/0
13.9.2012 18:44

Ufo.nick

Asi tak...

;-D Už se těším na volby - další hřebíček do modrého hnízda ;-D

+3/0
13.9.2012 16:47

smet

nj to je smůla

tak je holt vyhrabem a vyzkoumáme na co doopravdy umřeli, když teda policie jinak nedá .... to jsou opravdu klékaři taková banda neschopů  že jim tohle projde pod rukama bez povšimnutí? Copak jim heparinovej vrah nestačil ... ?

+1/0
13.9.2012 16:29

Y.N

Re: nj to je smůla

To by ty lékaře a policisty musel taky někdo na hoře poslouchat;-O Slavnej světovej účetní Fantoci neměl zájem...

0/0
13.9.2012 16:31

A.C.Dupin

Re: nj to je smůla

Víte, ono je to malinko složitější. Poznat otravu není vždy úplně snadné, rutinně se toxikologie nedělá. Pokud se toxikologie dělá, je to vesměs v režimu tzv. soudní pitvy, kterou na rozdíl od tzv. pitvy zdravotní platí Ministerstvo vnitra cestou PČR - a protože šetří, tak je zájem, aby byl počet soudních pitev co nejmenší. Traduje se dokonce, že na pokyn policistů byly z důvodu neschopnosti policie zaplatit výsledky již některé vraždy "zazděny". Je to sice informace z druhé ruky, ale vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby byla pravdivá.

0/0
13.9.2012 19:13

Y.N

Česká kotlina něco podobného nezažila od II. světové

8-o Kdepak polistopadoví soudruzi udělali chybuRv

+2/0
13.9.2012 16:23

richu_ch1

Re: Česká kotlina něco podobného nezažila od II. světové

Nejsme jako oni?

0/0
13.9.2012 16:27

Y.N

Re: Česká kotlina něco podobného nezažila od II. světové

Já nevímRv o dvou mrtvých se diskutovalo už v dubnu v Lichnově na NJ, mělo se to vozit z Těšína.....8-o

0/0
13.9.2012 16:29

ah1888

Ceska kotlina je jen

anomálie uprostřed Evropy. Škoda, Kotlina se holt minula civilizací, normálně by se tu mluvilo německy a pořádek by tu byl jako v Lužici. Lidé by se také měli podstatně lépe. Ale zato můžem mávat Jiráskem a vyprávět si jací to byli Husité chrabří bojovníci, že to těm cizáků a zvlášť církvi nandali :-))) Źe tu je nepořádek uz vetší jako na Ukrajině a lidé hromadně umírají způsobem prakticky neznámým na západ od Šumavy dojde málokomu.

0/0
13.9.2012 15:13

Sanjuro

Re: Ceska kotlina je jen

a proto k nám odborník na otravu metanolem přijel z norska, kde má teoreticky stát kontrolu nad veškerým alkoholem :-)

+3/0
13.9.2012 15:32

Y.N

Re: Ceska kotlina je jen

R^

0/0
13.9.2012 16:24

tobino

xxxxxxx

Heger by měl vyhlásit konkurz na patology

0/0
13.9.2012 15:05

jurgen

Re: xxxxxxx

? - jako, ze by je dal do konkurzu...;-)

0/0
13.9.2012 15:11

krabicoidni_krabice

Já už jsem z té metanolové aféry celej votrávenej.

+2/0
13.9.2012 14:56

antimultivitamin

Re: Já už jsem z té metanolové aféry celej votrávenej.

Taky už teď nechlastám od nevidim do nevidim.

+1/0
13.9.2012 14:59

jurgen

Re: Já už jsem z té metanolové aféry celej votrávenej.

tak jeste jednu na cestu - UZ SE STMIVA .....

+1/0
13.9.2012 15:12

antimultivitamin

Tak to se s objasňováním asi moc hoši nepářou

Když běžně nepřijdou na otravu metylalkoholem. :-/ Schopní lidé prostě ve službách státu nemají moc důvod pracovat, takže zůstávají jen nadšenci, co to mají za pár do důchodu a zoufalci, kteří by v tržním prostředí prostě nepřežili. :-(

+2/0
13.9.2012 14:54

bar.bu.do

Re: Tak to se s objasňováním asi moc hoši nepářou

... co pijete, že Vám tak hrabe?

+1/0
13.9.2012 16:24

Burčák

Bez registračných pokladníc!!!!!!

Nezaviedli ste v Čechách registračné pokladnice, tak tu máte nekontrolovaný predaj. Na Slovensku každý predajca s tovarom, musí mať zaregistrovanú elektronickú pokladnicu, čo dosť odrádza kadejakých pokútnych predajcov. Samozrejme, že sa nájdu podvodníci, ale musia mať viac rozumu, aby obišli zákon a takýto sa nebudú zabávať s metanolom. Za ďalšie na slovensku krčmár nesmie kúpiť alkohol od neregistrovaného predajcu a to tiež znižuje možnosť podvodov s alkoholom. Niektorí falšovali registráciu a dosť rýchlo sa na to prišlo a bolo po paráde. Nuž v Čechách to máte ľahšie bez registrácií a pokladníc, len či to stojí za takéto šlendriánske podvody a dosť pokútny predaj v podnikoch, kde nepotrebujú registračné pokladnice len paragónik a aj na ten sa kašle. Naposledy, keď som bol v Brne v reštaurácii, tak ma účtoval čašník s ceruzkou a ani nevedel čo som mal vlastne objednané, dal mi rukou načmáraný blok ani som nevedel za čo platím a či tam neprirátal aj kuchárov obvod pásu. Dosť smiešne.

+1/0
13.9.2012 14:54

krabicoidni_krabice

Re: Bez registračných pokladníc!!!!!!

Já když byl naposledy v Žilině, tak číšník ani nevěděl, že tam sedím, to je ještě směšnější.

0/0
13.9.2012 14:55

Lanta 20O4

Re: Bez registračných pokladníc!!!!!!

To je pravda. A je potřeba si uvědomit kdo byl razantně PROTI registračním pokladnám. Byla to hlavně vládní ODS a asi moc doře věděli proč ty pokladny nechtějí. Tady máme výsledek a můžeme se jen domnívat kolik peněz přistálo ODS na stranickém účtě z pančovaného alkoholu......:-(Rv

+2/0
13.9.2012 15:01

Y.N

Re: Bez registračných pokladníc!!!!!!

Nuž v Čechách to máme ľahšieR^ a tak  jen spočítáme mrtvé...to našeho Kalouska nezabije

0/0
13.9.2012 16:26

Patrik Šebesta

Re: Bez registračných pokladníc!!!!!!

a proto píšeš z IP Telefonica O2 Czech na český server, když je to všechno tak krásné jinde ;-D;-D;-D;-D

0/0
13.9.2012 19:19

BOUNTY HUNTER

Toto by se za komunistů nestalo...

A do mě :-)

+10/0
13.9.2012 14:39

jdobry

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

stalo, ale do novin by se to nedostalo.

+6/0
13.9.2012 14:43

Lumpíí i po banánu 9

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

jj, bylo by to jen ve stavu šeptandy

+1/0
13.9.2012 14:46

antimultivitamin

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

nikoli :-)

0/0
13.9.2012 15:02

antimultivitamin

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

Stalo se něco podobného a v novinách to bylo. :-) Takže zase vedle. :-P

+3/0
13.9.2012 14:59

jdobry

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

Tyden na titulni strance kazdeho denniku? Neco malo si z te doby pamatuji. Mozna by se objevilo jeden den v regionalnim deniku.

Vestina novin by otiskla jen odstavec v cerne kronice s poznamkou "kriminaliste jsou na stope"

+2/0
13.9.2012 15:08

krabicoidni_krabice

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

Proč do Vás? Náhodou máte pravdu, protože hned by vyšel v Rudém právu úvodník, že se nic takového nestalo, a pokud ano, tak za to může sledování imperialistického porna, jako se to stalo skladníkovi z Litomyšle, do kterého CIA zabudovala nějaké zvláštní paprsky... a hned by do redakce docházely do redakce rozhořčené dopisy od pracovních kolektivů státních podniků, že pornem si republiku rozvracet nedáme, páč na to stačíme svými silami...

+3/0
13.9.2012 14:46

antimultivitamin

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

A shodou okolností se něco takového za komunistů stalo a veřejnost byla o tom případu dobře informovaná a rozhodně nikdo nedával vinu CIA a imperialistům. Chce to méně spekulovat a více se o historii zajímat. ;-)

+3/0
13.9.2012 15:02

Y.N

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

Přesně tak, byly kontroly a ihned se lidi varovali..ne jako dnes...hlavně ať se namastí kapsyRv

0/0
13.9.2012 16:28

bar.bu.do

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

.. došlo k prodeji jedovatých nápojů v obchodech?

0/0
13.9.2012 16:29

Y.N

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

Ne

0/0
13.9.2012 16:31

villík

Hmmm. Jste moc mladej a byl o tom i preventivní film..

http://www.youtube.com/watch?v=XyzOCaMOYAg

+4/0
13.9.2012 14:47

antimultivitamin

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

Za komunistů se něco podobného stalo. :-) Otrávila se tahle celá jedna svatba... Nicméně to nevedlo k panice ve vládních kruzích. Soudruhům se musí jedno přiznat, byli připravený na všechny možné situace.

+3/0
13.9.2012 14:58

Y.N

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

Ta svatba se konala v polovině republiky?Uvědomte si, že se tady tráví lidé v nejméně třech krajích a neví navzájem o sobě. Což se o svatbě říci nedá....

0/0
13.9.2012 17:18

other_side

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

za komoušů se děly horší zvěrstva, takže asi tak

+1/0
13.9.2012 15:32

Rudá Lůza vpřed, zpátky ni krok

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

za bolševika by se to skutečně nestalo, neboť komunisté alkohol (stejně jako jiné dobré věci zakazovali)! takže tento argument je irelevantníRv

0/0
13.9.2012 16:19

vierus j.

Re: Toto by se za komunistů nestalo...

Ubohé pohádky!Komunisté všechno špatné dobře maskovali a omlouvali:Nikdo nevěděl,co se dělo ve vězeňských celách!Obyčejní nevinní komunisté byli nejhorší pacholci a kati!Alkohol byl dostupný a bylo ho hojnost!když nějaký alkoholik umrznul,otrávil se,nebo se udusil zvratkama,nikdo nic nevěděl,jen nejbližší okolí!Každy den byli nějaké zprávy v černé kronice,ale nikdo to nekomentoval!Byl to maličký sloupeček a zaznamenával sotva zlomeček úmrtí!;-)

0/0
13.9.2012 22:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.