Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Syrští křesťané sáhli po zbraních, jejich milice bojují proti povstalcům

V syrské občanské válce se objevil nový činitel. Do bojů se zapojili také místní křesťané, kteří se doposud v konfliktu mezi režimem Bašára Asada a povstalci snažili zůstat nestranní. Britští novináři zjistili, že ve městě Aleppo vytvořili křesťané ozbrojené milice a postavili se na stranu režimu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stryke

S tímhle nemá USA co dělat

Za to, co se děje v Sýrii, můžou Francouzi... pomohli k moci skupině lidí (alavitům), která by se nikdy k moci nedostala... Na druhé straně chápu, že pro Francouze, kteří potřebovali instalovat nějakou profrancouzskou vládu, bylo nejjednodušší podporovat alavity, protože to jsou umírnění muslimové, nenutí své ženy nosit šátky, podporují hnutí žen, práci žen apod.... také ovšem udělali ze Sýrie jednu z posledních parodií na komunismus, jak jsme je znali z 20. století z Evropy. Sýrie před válkou byla takový komunistický totalitní skanzen... já tam byl a co se tam teď děje je dokonalý střet zájmů okolních mocností: Rusku a Číně je sympatické místní zřízení, Íránu víra (Alavité jsou odnož Šíitů), Saudské Arábii (tj. USA) mistní sunnitská většina, Kurdům z Turecka a Iráku vidina vlastního státu, Izraeli se víc líbí Asad než sunnité, podporující vznik samostatné Palestiny a křesťanům jde v tom všem jednoduše o život. Jo a kolem r. 2000 přestala Sýrie těžit dost ropy na vývoz.

+1/0
20.9.2012 17:38

rastislav47

dráma v priamom prenose

...je neskutočnou drzosťou s akou sa USA pletie do rozhodovania o osude krajiny riadenej legálne zvolenou vládou. Zlo ktoré napáchala zahraničná politika USA v celosvetovom meradle je sprevádzané krvou,utrpením a bezvýchodiskovou budúcnosťou miliónov nevinných ľudí. Začalo to Vietnamom a pokračuje to Granadou, Irakom,Srbskom, Afganistanom,Lýbiou,teraz svoju pozornosť zamerali na rozvrat systému v Sýrii.Všetky tieto zásahy posväcujú heslami ako boj za demokraciu a pod. Ešte väčšou katastrofou je fakt, že nás bežných občanov svetové média krmia jednostrannými informáciami a dokonca sme svedkami rôznych fotomontáži a podvrhov. Bohužiaľ niet na svete sily ktorý by tento štátny terorizmus zastavil,alebo sa mýlim ?!

0/0
18.9.2012 12:29

petrmoudry

Zajímavý článek o násilné destabilizaci Sýrie

http://www.zvedavec.org/komentare/2012/08/5081-americke-zoufalstvi-se-vynoruje-v-syrii-na-povrch.htm

0/0
16.9.2012 23:19

milosrdná lež

neni to pravda

asadovic alaviti ruskejma kvérama a bombama likviduji  všechno, včetně původních ranně křesťanských staveb. a 99 % povstalců jsou syřani, většinou přeběhlí vojáci(i s těma ruskejma kvérama), odmítající vraždit syřany. a že jsou mezi nimi muslimové, no to je překvapení. zbytek jsou kecy. okurková sezona už skončila.

0/0
13.9.2012 23:18

81honza

Re: neni to pravda

štěstí že jsi tady, jinak bychom snad mohli podlehnout té propagandě. sice idnes konečně píše to, co odborníci tvrdí od počátku konfliktu, ale ty víš ze všech nejlíp, že to tak není. ale zase na druhou stranu nebýt lidí jako ty, tak už se dneska člověk snad ani nezasměje.

+3/0
14.9.2012 0:04

milosrdná lež

Re: neni to pravda

odborníci na občanskou válku v sýrii? nebo na co? a byli tam? nebo ze kterého zdroje mají informace? ti odborníci? jaké mají vzdělání a která instituce je platí? jaké jsou záruky nestrannosti jejich odborných tvrzení?

0/0
14.9.2012 0:21

Greybeard.

Re: neni to pravda

A vy odborník na občanskou válku v Syrii a vy jste tam byl? Ze kterého zdroje máte informace, že všechno víte a všechno znáte? Odborníku? Jaké máte vzdělání a kdo vás platí? Kde jsou nějaké záruky, že si ty blafy nevycucáte z prstu?

+3/0
14.9.2012 4:18

milosrdná lež

Re: neni to pravda

byl. sýrie. ne. nikdo. žádné.

0/0
14.9.2012 8:07

milosrdná lež

Re: neni to pravda

byl. sýrie. ne. nikdo. žádné.

0/0
14.9.2012 8:09

9mm argumentů

Re: neni to pravda

možná byl, ale určitě ne jako řadový občan, takže dovolená nebo pracovní cesta, to jste teda odborník na slovo vzatý  ;-)

0/0
14.9.2012 16:35

milosrdná lež

Re: neni to pravda

ano, váš argument je opravdu pádný. jsem totiž adrenalínový fanatik a jezdím na služebí cesty zásadně do zemí v občanské válce a beru si na to dovolenou. škoda, že jste si nepořídil nějaký větší lauf.

0/0
14.9.2012 17:40

milosrdná lež

Re: neni to pravda

ano, váš argument je opravdu přesný a pádný. jsem totiž adrenalínový fanatik a jezdím na služební cesty do zemí v občanské válce a beru si na to dovolenou. škoda, že jste si nepořídil nějaký větší lauf, vzal bych vás jako jednatele.

0/0
14.9.2012 17:44

81honza

Re: neni to pravda

lidé, kteří se zabývají blízkým východem, odborníci na vojenství a politologii. ale chápu, s internetovým diskutérem jako jsi ty se nemůže nikdo rovnat, protože idnes a spol. od počátku konfliktu píšou, že se jedná o boj proti diktatuře, takže je to pravda. asi jako v libyi apod.

+1/0
14.9.2012 9:21

milosrdná lež

Re: neni to pravda

já vás nepřesvědčuji. a nepoužívám laciné argumenty a ani vám netykám, jelikož je možné, že jste starší a vzdělanější. co se týká idnes, ta většinou píše o zahraničních žoldácích, bojujících ve jménu alláha všude proti všem. hlavně musí mít fousy, na hlavě ručník, na nohách pantofle. a tak to v sýrii nevypadá.

0/0
14.9.2012 12:48

Novotnak

Pár fanatiků si tu špatně vyložilo, co řákal ten kněz

Tak ještě jednou, říklal, že špatná byla současná vláda a že špatní jsou vojáci současné vlády (bránící svoje dosavadní postavení), že špatní jsou rebelové a jejich frakce (bojující za svoje svobody), jen "jeho" křesťané (bojující za svoje svobody) jsou ti hodní.

Je dobře, že se do toho zatím cizí státy nemontují, ať si svoji demokracii vybojují tito lidé sami, i kdyby to mělo znamenat přechodnou vládu teokracie, pokrok nezastavíš.

0/0
13.9.2012 22:32

petrmoudry

Re: Pár fanatiků si tu špatně vyložilo, co řákal ten kněz

tak jestli rti ebelové řezající hlavy vládních vojáků za mumlání slov allahu akhbar je ten pokrok, tak o tom se dá úspěšně pochybovat.... nemyslím si to a proti takovému "pokroku" je třeba bojovat a nedivím se občanům Aleppa, že se přidali svými milicemi na stranu vládních vojáků a brání s nimi svoje obydlí a celé město.....

+6/0
13.9.2012 22:42

Novotnak

Re: Pár fanatiků si tu špatně vyložilo, co řákal ten kněz

kdo říká pokrok? žádný pokrok, prostě válka, která přinese změnu od jedné diktatury k druhé, ale ta nevydrží tak dlouho jako ta první. Svět je do té míry globalizován, že si ani tu druhou nenechají lidé dlouho líbit a postupem času si demokracii vybudují. Bohužel to bude stát dost životů.

+1/0
13.9.2012 22:46

petrmoudry

Re: Pár fanatiků si tu špatně vyložilo, co řákal ten kněz

ty říkáš, že pokrok nezastavíš, tady jde o jednoduchý selský rozum, aby lidstvo dostalo rozum, že za tuto cenu to dál nejde..... pokrok nejde nastolit válkami ale mírovým soužitím všech komunit a ne se pod různými záminkami, ať se třeba nazávají pravda a láska nebo demokracie a svoboda se tu vzájemně vybíjet, cožpak to nechápeš....

+1/0
13.9.2012 22:51

Novotnak

Re: Pár fanatiků si tu špatně vyložilo, co řákal ten kněz

svoboda je často vykoupena krví, málo kde je diktatura tak měkká, že se nechá ukecat, tak jako u nás. Bohužel tyto bojovníky téměř vždy vedou noví fanatici, ale jak jsem psal, pokrok nezastavíš a demokracie ve světě za poslední stovky let s menšími prohrami postupně vyhrává.

+1/0
13.9.2012 23:02

petrmoudry

Re: Pár fanatiků si tu špatně vyložilo, co řákal ten kněz

podívej, já nevěřím lidem, kteří si ten pokrok nazvou slovy demokracie a svoboda, protože to jsou ve skutečnosti jen a jen obchodní zájmy a boj o moc, nevěřím těm pravdoláskařům a teroristům, co jenom zvyčují napětí ve společnosti, protože jsou za tím jiné zájmy..... USA ztrácí pozice.... to je zjevné každému, kdo to chce vidět....

0/0
13.9.2012 23:07

Novotnak

Re: Pár fanatiků si tu špatně vyložilo, co řákal ten kněz

demokracie a sovoboda jsou obchodní zájmy? No tak určitě se obchodu a technologickému pokroku vede lépe v demokracii, to je pravda, ale stále jsou to různé věci. Ale co má USA spoleného s touto válkou, to fakt nechápu, měl jsem za to, že tam své vojáky nemá.

+1/0
13.9.2012 23:19

petrmoudry

Re: Pár fanatiků si tu špatně vyložilo, co řákal ten kněz

Tak Čína zatím USA úspěšně dohání třeba v kosmickém výzkumu a kdyby to Gorbačov neodpískal, tak Američani měli ze Sovětů celkem pořád vítr.... no a výroky Hillary Clintonové směrem k Sýrii jsou všeobecně známé, to májí USA společné s touto válkou, že ji tímto podněcuje....

0/0
13.9.2012 23:23

Novotnak

Re: Pár fanatiků si tu špatně vyložilo, co řákal ten kněz

vidím docela rozdíl v tom, vyjadřovat se k válce a válčit. V číně máte pravdu, tam se kapitalistickému hospodaření daří i v totalitním režimu. Čína sice USA poslední dobou válcuje, ale na druhou stranu dobrých 30 % čínského průmyslu vlastní či spoluvlastní americké společnosti, u dluhu to zase bude obráceně... :-) Svět je docela globalizovanej.

0/0
13.9.2012 23:30

milosrdná lež

Re: Pár fanatiků si tu špatně vyložilo, co řákal ten kněz

životů a času. Jako v Bejrůtu.

0/0
13.9.2012 23:06

zlomená lopata

Jenom degenerovaná

Evropa zavírá oči před vznikem islámského státu. Připomíná to zánik Persie a vznik Iránu!

+3/0
13.9.2012 22:13

Novotnak

Re: Jenom degenerovaná

Vznik islámského státu... co tam asi teď mají? Jen jinou formu diktátu...

0/0
13.9.2012 22:34

vezu maso pro doktora Jacksona

Re: Jenom degenerovaná

Persii zrusil sveho casu pan šach.

0/0
13.9.2012 23:10

longdrinkforever3

Kdy už si konečně duté lebky politiků v EU a USA uvědomí, že

boje v severní Africe a na Blízkém východě nejsou boje za svobodu a demokracii, ale pokusem o nastolení islámské teokracie. Místo toho soustavně aktivně podporují "povstalce", kteří mimo jiné masakrují také všechny jinověrce, v tomto případě hlavně křesťany - Kopty, Maronity, Armény apod. Západ je buď slepý, nebo jsou tam u vesla zvrácení lidé, nebo naprostí hlupáci. Tohle je očividná podpora cizího, nepřátelského kulturního okruhu proti svému vlastnímu. Nechápu to tím spíš, že například v USA mají ohromný vliv Židé, kteří by si tímto počínáním ale pod sebou řezali větev. Jestli si myslí, že podporou sunnitských rebelů něco získají, šeredně se pletou. Usáma nenáviděl Židy úplně stejně jako íránští lídři, Al Kaida je proti Izraeli stejně jako Hizballáh. Je to stejné, jako v bývalé Jugoslávii. Podpora muslimů proti pravoslavným Srbům, ať již to byli bosenští muslimové nebo Albánci. Snaha po rozbití nepřátelských soustátí. Jednou se jim tato špinavá hra ale krutě nevyplatí. Kdo seje vítr.

+7/0
13.9.2012 22:11

petrmoudry

Re: Kdy už si konečně duté lebky politiků v EU a USA uvědomí, že

to je ten havlismus, pod rouškou, že pravda a láska musí zvítězit, se jinde a v jiném podání nastolují muslimské teokracie.... ať je to třeba Libye nebo Kosovo, nebo třeba Egypt... a Madeleine Albright jim k tomu tleská.... 

+2/0
13.9.2012 22:31

Sharpe

Re: Kdy už si konečně duté lebky politiků v EU a USA uvědomí, že

Ale muslimske palestince proti Izraeli podporujete?

0/0
14.9.2012 5:58

longdrinkforever3

Re: Kdy už si konečně duté lebky politiků v EU a USA uvědomí, že

Jak jste na takovou pitomost proboha přišel? Zásadně nepodporuji žádné muslimy proti nikomu. Na rozdíl od USA. a EU.

0/0
14.9.2012 10:41

emilo66

Vytvořili domobranu - křesťanské milice a bojují proti

povstalcům. Kdy NATO zaútočí a pomůže povstalcům???

O jak typické Amerika a Evropa pomáha všem vrámci multikulty, ale na vlastní národy a křesťany kašle. Fantastické oblbování. V Libyji povstalci popraví amerického velvyslance a USA říkají, že se udusil kouřem. Jistě není kouř bez ohně... a z muslimských signálů po nebi pluje dým...cáry vlajky hvězdnaté po poušti vítr vál a na americké ambasádě pěkný ohníček plál.;-D;-D;-D

+6/0
13.9.2012 20:33

Sharpe

Re: Vytvořili domobranu - křesťanské milice a bojují proti

A kolik je v Evrope krestanu ?  Jen si uvedomte v takovem Cesku, kde je krestanu asi 10 procent jaky odpor vyvolal jakykoliv pokus o vraceni majetku vlastnim krestanu a nacozpak kdyby se meli vyhazovat penize na podporu cizich krestanu.

0/0
14.9.2012 6:04

Larry Matejka

Re: Vytvořili domobranu - křesťanské milice a bojují proti

Církevní restituce jsou složitý problém... Existuje zde strach z prolomení Benešových dekretů a další témata, která měla být předmětem široké společenské diskuse... Jenže na to se všichni vykašlali a jednotlivé vlády ani církve nezvládly srozumitelně vysvětlit základní data a celé se to nesmyslně zpolitizovalo... Do toho "fundovaná" mediální polívčička a je z toho třetí světová... Ke všemu to probíhá v době krize a drastických škrtů, které už tak působí ve společnosti značnou "přecitlivělost"...

0/0
14.9.2012 6:49

emilo66

Re: Vytvořili domobranu - křesťanské milice a bojují proti

I když máte pravdu, že ČR je ateistická. Ti ateisti nejsou muslimové a proti cirkvi jako takové nebojují. Co se týka restitucí cirkví to je jiná věc. Pamatujeme zákonné restituce z 90 let, kuponovku a víme jak to dopadlo. Někdo dostal a někoho okradli podruhé. Jako Vorošilky došli k "Národnímu divadlu" a obratem ho prodali.

0/0
14.9.2012 22:25

pivak2

Ani jedna strana nam neni pratelska

Takze at si to hezky vyridi mezi sebou sami.

0/0
13.9.2012 20:03

Sharpe

Re: Ani jedna strana nam neni pratelska

No jsou to saudove proti iranu a lide v syrii na to doplati.  Zda se, ze strana, kterou podporuje Saudska Arabie to nakonec vyhraje, jsou hned vedle a zda se ze nelituji penez na podporu, kdezto Iran je daleko a jeho moznosti podporovat svoji stranu jsou omezenejsi.

0/0
13.9.2012 20:14

petrmoudry

Re: Ani jedna strana nam neni pratelska

Ale to není tak jisté, Západ v těchto zemích nemá takovou podporu, to vidíme každý den, a Asada podporuje veřejné mínení v Sýrii, je vidět, že lidé tam nedopustí druhou Libyi.... copak to Američané nevidí, že tam prohrávají...

+3/0
13.9.2012 20:19

Sharpe

Re: Ani jedna strana nam neni pratelska

Vy ste divny clovek, ze mi odpovidate na neco, co jsem nerekl

0/0
14.9.2012 5:56

volnomyslenkar

zrušit OSN

Dávno tam měly být mírové sbory OSN...tato organizace je zcela nefunkční..

0/0
13.9.2012 19:50

modro_zlodějská_straka

Re: zrušit OSN

co by tam dělali, to by bylo kontraproduktivní.Když to tam potřebují rozeštvat, a následně vypudit Rusáky z voj. základny!

0/0
13.9.2012 19:54

Sharpe

Re: zrušit OSN

A proc se ti chudaci rusove nebrani ?

0/0
13.9.2012 20:15

Kala-fun-na

omluví se někdo za propagandu v posledních měsících?

?

+2/0
13.9.2012 19:37

modro_zlodějská_straka

Hm., já ještě s komentářem počkám,

až se k tomu vyjádří Malý ostříhaný Green, zalomený Opričníkem v Majklově pupíku! A nebo alespoň Andór Šándor!:-P

0/0
13.9.2012 19:37

shaggy5

No vida, konečně to dojde všem,

co tu ještě obhajovali "povstalce". Teď snad pochopí, kdo je nepřítelem syrských křesťanů (nápověda: Asad to není).

+7/0
13.9.2012 17:08

Jethro - tulák

Re: No vida, konečně to dojde všem,

Ono to není tak jednoduché. Tady to není tak, že dobří proti zlím, obě strany se dopouštějí zločinů. A na začátku všeho, byl bohužel Asad, který reagoval neadekvátně na první demonstrace.

0/0
13.9.2012 18:53

Jethro - tulák

Re: No vida, konečně to dojde všem,

*zlým sakra

0/0
13.9.2012 19:08

Antonin, topič

Re: No vida, konečně to dojde všem,

Jistě jste chtěl napsat "provokace."

+2/0
13.9.2012 19:43

Jerry68

Jsem přesvědčen, že je ten článek nějaký omyl

ZelenýVetřelec a Míšův pupek nám zajisté zanedlouho objasní, jak se věci doopravdy mají ;-)

+4/0
13.9.2012 17:08

petrmoudry

Re: Jsem přesvědčen, že je ten článek nějaký omyl

přesně tak, co ty na to greenaliene, pupku, opričníku, tarasi bulbo a papaláši na golfu..... je vidět, že veřejné mínění v těchto městech je proti teroristům.....

+3/0
13.9.2012 18:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.