Diskuze

Kriminalisté kvůli vraždám odebírají DNA všem obyvatelům vesnice

V Koněšíně na Třebíčsku, vsi s pěti stovkami obyvatel, se stala v červnu dvojnásobná vražda. Pachatel, který ubodal partnerský pár seniorů, stále uniká. Kriminalisté proto přistoupili k metodě plošného screeningu DNA, kterou využívají jen výjimečně. Zkoumají geny všem obyvatelům.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MT

Aesculap

12. 9. 2012 17:13
Blbosti v článku

"Zkoumají geny všem obyvatelům."

Ne, nezkoumají se geny. Obvykle jen tzv. STR markery a jen pár - ty jsou umístěny ve vysoce variabilních oblastech, proto se mezi lidmi tak liší. DNA se pokud vím pak neskladuje, jen se to převede na pár čísel. A vzorky se srovnávají tak, že se srovnávají právě ona čísla. Z těch čísel už vás nikdo nenaklonuje, nezjistí, jaké máte choroby nebo barvu vlasů...

"DNA má každý jedinec naprosto jedinečnou. Neshodují se ani geny jednovaječných dvojčat."

Jo? A to bych se zase divil... Nás tedy vždycky učili, že monozygotní dvojčata mají identickou dědičnou informaci - jsou to v podstatě klony...

0 0
možnosti
ZH

Fai Rodis

12. 9. 2012 18:11
Re: Blbosti v článku

Ale somaticke bunky si pak muzou nezavisle mutnout, ne?

0 0
možnosti
M

mak1_re

12. 9. 2012 16:23
Plošné testy DNA ?

tak takový zásah do lidských práv by si nedovolili ani komouši ....

0 0
možnosti

maniacc

12. 9. 2012 16:24
Re: Plošné testy DNA ?

Asi proto, ze na to nebyli vybaveni...

1 0
možnosti
PK

Psychorův klon

12. 9. 2012 15:26
Většina z vás tu mele naprosté hlouposti.

Ten test není kdovíjak drahý. Není to klasický test, ale test, který zjišťuje resp. vylučuje shodu s porovnávaným vzorkem. Takže daleko levnější. Nějaké kecy o firmě, která si mastí kapsu jsou taky out, dělá to kriminalistický ústav. Váš DNa vzorek se nikde neukládá a ani nesmí resp. se ani nedělá jeho rozbor. To pro ty , kteří trpí stíhou, že jsou všude sledováni. Jinak je to opravdu jedna z krajních možností a i kdyby se na pachatele nepřišlo, tak se minimálně vyloučí, že je pachatelem někdo z obce a atmosféra se tam trochu pročistí. Vy, co tady melete o lenosti nebo neschopnosti policie, tak můžete poradit na lince 158. Určitě každou dobrou radu přivítají. Život totiž není kriminálka Las Vegas.

2 0
možnosti
PK

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.0

12. 9. 2012 15:29
Re: Většina z vás tu mele naprosté hlouposti.

To nic nemění na tom, že vzorek DNA nedám dobrovolně nikomu.

2 0
možnosti
M

MychalB.

12. 9. 2012 15:07
Plošný sběr DNA?

Od desetiletého děcka až po devadesátiletého starce? Leda nakakat :-P

2 0
možnosti
PK

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.0

12. 9. 2012 15:01
Tak to ani náhodou,

mě stačí jak mě štve že mě pomalu na každym kroku sleduje aspoň jedna kamera, a ještě abych systému kterým z hloubi duše pohrdám dával DNA? Fakt ani omylem.

4 0
možnosti
MV

mischood

12. 9. 2012 15:03
Re: Tak to ani náhodou,

Jo, jo, jo.... Souhlas.

0 0
možnosti
JK

babacek

12. 9. 2012 14:39
DNA

Pokud to ukáže na vrahy tak je to správné.R^

4 0
možnosti
MB

mbem

12. 9. 2012 14:46
Re: DNA

Kdyby pomohlo zavření celé vesnice do vazby, také by to bylo správné?

1 0
možnosti
MV

mischood

12. 9. 2012 14:25
Nemam co skrývat = dám vzorek = blbost!!!!

Nedal bych fízlům vzorek, i kdyby zavražděná osoba byla můj soused. Částečné vysvětlení je řečeno níže. Oni musí dokázat moji vinu, ne já svoji nevinu. A druhá část vysvětlení spočívá v tom, že každý slušný a zejména neviný člověk má svaté právo nebýt v jakési databázi potenciálních zločinců. Pro vyvraceče této teze: Každej dobře ví jak se tady kradou peníze zejména v oblasti státní správy. Nesnažte se mi prosím vnutit, že výsledky těchto testů nejsou obchodovatelné a 100% zabazpečené.

3 0
možnosti
PK

Psychorův klon

12. 9. 2012 15:27
Re: Nemam co skrývat = dám vzorek = blbost!!!!

Nedáš, počítej se sledováním, odposlechy......

0 0
možnosti
PN

Jujing

12. 9. 2012 14:03
takovy dotaz

Mel bych dotaz. Co kdyz odmitnu vzorek dat i kdyz jsem nevinnej? Sice se mbe to netyka ani nvm kde ta obec lezi ale ciste hypoteticky... myslenka ze je moje DNA navzdycky ulozena nelde v pocitaci u policie se mi vazne nelibi... odpoved typu si nevinnej tak ti to nemuze vadit neakceptuju....

3 0
možnosti
LS

hellforce666

12. 9. 2012 14:06
Re: takovy dotaz

Už to píšu níže,moc koukáte na filmy zabývající se touto tématikou.Taky se mě to netýká ale kdyby jo,klidně jim to dna poskytnu,nemám co skrývat.A že se někde moje dna motat u policie?To mě netrápí nejsem posedlej myšlenkou,že s tím bude někdo manipulovat,už v tom hledáte nesmysly.

2 0
možnosti
KM

tsv1

12. 9. 2012 14:01
...

to můžou?8-o...vězňům se snad ani nesmí...

0 0
možnosti
JH

myskamiki001

12. 9. 2012 14:00
a jak je to osetreno

jsou pak vzorky zlikvidovany nebo maji nevinni lide zaznam u policie? Co kdyby, ze? :-/;-€

0 0
možnosti
S

skrbling

12. 9. 2012 14:01
Re: a jak je to osetreno

Ano. zůstane to v databázi.

0 0
možnosti