Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Exekutor vzal matce i sociální dávky, stěžuje si syn zesnulé důchodkyně

O část peněz ze sociálních dávek, které matce zřejmě neprávem zabavil exekutor, bojuje syn zesnulé důchodkyně Boženy Chocholoušové z Karlových Varů. Ta čelila téměř milionové exekuci, na zablokovaný účet jí ale chodily i dávky, ke kterým se tím pádem nedostala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomasino

vydařená dcérečka...

opravdu vydařená dcérečka... dostat vlastní maminku do hrobu. seřezat by zasloužila... ;-€

+1/0
13.9.2012 15:12

glumik5.0

Jaký si je vychováš, takový je máš...

...dcerunky

+1/0
12.9.2012 23:47

Tobinka2.0

Re: Jaký si je vychováš, takový je máš...

i syna vychovávala...

0/0
12.9.2012 23:58

yan007

Co je to za lidi?

Byl to jeji majetek tak co si kdo děla nároky?

0/0
12.9.2012 20:44

2Mac7

hodná dcera

nikdy bych na mámu neposlala exekutora, i kdyby mojí sestře dala všechno a mně nic

+4/0
12.9.2012 20:28

Pravdu lze smazat, ne umlčet !!!

Re: hodná dcera

A to já klidně jo.

0/0
13.9.2012 0:08

Alechin

Re: hodná dcera

fakt? asi smutne detstvi, co?

0/0
15.9.2012 22:39

šelma6005

Je to hodně zapeklitý případ

Komu dát za pravdu?

Ale to je stejně jen ukázka v jak nelidském režimu jsme se ocitli. Vlastně neexistuje ochrana ani elementárních lidských práv (právo na přiměřené hmotné zabezpečení, což by mělo být stejně tak samozřejmé jako právo na život). Kdysi jsme chtěli socializmus s lidskou tváří. Dnes máme kapitalizmus spíše s nelidskou nežli lidskou tváří.

0/0
12.9.2012 19:56

zijutady

Re: Je to hodně zapeklitý případ

Spíš neexistuje obecní právní vědomí. Akce- reakce.

0/0
13.9.2012 12:12

DDPLC

Na druhé straně mě připadá opravdu nespravedlivé, když

jedné dceři matka dá byt, zatímco na druhou dceru + syna se vykašle. To se pak ani nedivím tomu, že se ta druhá dcera cítila ukřivděná. Jak se cítil syn, o tom v článku není nic.

Myslím, že ve slušné rodině, kde fungují mezilidské vztahy, by se všichni - rodiče s dětma měli domluvit a udělat dohodu se kterou budou souhlasit všichni - tak aby se nikdo necítil ukřivděný. Samozřejmě jiná situace je, když se některý potomek nevyvede a dá se třeba na drogy, rodiče týrá, je v base víc než doma, dělá dluhy, apod. v takovém případě je  vydědění pochopitelně na místě.

+1/0
12.9.2012 19:42

šelma6005

Re: Na druhé straně mě připadá opravdu nespravedlivé, když

V podstatě s vámi souhlasím v plném rozsahu.

Ale tenhle případ dokazuje v akém nelidském režimu jsme se ocitli. Právo na přiměřené hmotné zabezpečení má podle mně stejnou prioritu jako právo na život.

Ta paní to myslím fakt zpackala. To však nemá být důvodem pro smrt vyhladověním - o to tu jde. Pokud člověka vystavíte totálnímu nedostatku všeho, jako by ste ho odsoudili k smrti!

0/0
12.9.2012 20:00

lisbonka

Re: Na druhé straně mě připadá opravdu nespravedlivé, když

Pokud se pani proti exekuci neohradila - tj. pisemne exekutorku neupozornila, ze na ucet ji chodi davky v nouzi, tak bohuzel exekutor zkoumat nemusi.

Nicmene z meho pohledu je problem primarne v rodine - nepoukazuje to na nelidsky rezim kvuli pravu na primerene hmotne zabezpeceni, ale spise na nelidskost vlastnich potomku. I kdyby moji rodice meli ohromny majetek a rozhodli se ho venovat memu sourozenci, mohu se citit ukrivdena, ale nikdy by me nenapadlo na rodice tlacit, ze to maji "vzit zpatky", pripadne prihlizet tomu, ze ze snahy mi vyhovet ma rodic potiz, protoze puvodne obdarovany sourozenec se brani. Proste prachy a majetek za tohle nestoji.

0/0
12.9.2012 20:19

šelma6005

Re: Na druhé straně mě připadá opravdu nespravedlivé, když

V podstatě máte pravdu. Ale jde o to, že systém by měl chránit i ty slabomyslnější...

U nás v rodině taky vše vždy klapalo jak má. Třeba švagr sdědil barák po rodičích, který by ovšem nikdo z nás neužíval. Tak proč bych mu měl dělat problémy když o ten barák nestojím?

Jenže dnes jsou lidské sudy hodně rozdílné.

Jak říkám, právo na přiměřené hmotné zabezpečení má mít stejnou prioritu jako právo na život, jinak toho člověka odsoudíme k smrti! A o tento princip mi jde. A tento princip dnešní společnost není ochotna připusit!

0/0
12.9.2012 20:47

chepos

Nejlepší je nic nedarovat, nesepsat žádnou poslední vůli!

Můj kamarád, vdovec to,po rozepři s potomky vyřešil parádně. Nasekal  dluhy!

0/0
12.9.2012 19:17

DDPLC

Re: Nejlepší je nic nedarovat, nesepsat žádnou poslední vůli!

Potomci ty dluhy platit nebudou muset, ale ani nic nezdědí, protože pokud nejsou úplně padlí na hlavu, tak se takového dědictví, ve kterém rodič nasekal víc dluhů než je hodnota jeho majetku, prostě zřeknou a nepřijmou jej.

0/0
12.9.2012 19:33

seveřanka jižní

Re: Nejlepší je nic nedarovat, nesepsat žádnou poslední vůli!

Tomu otci slo mozna v zakladu o to, aby potomci nedostali nic, bohuzel jit na to tim zpusobem, ze poskodim nekoho jineho (veritele), je nestastny zpusob. Ale mozne je i to, ze skutecne pocital s dluhy do dedictvi a netusil, ze lze dedictvi odmitnout. Jenze je bouzel pravdepodobnye, ze si z jeho domu stejne neco vyvedene deticky neco odnesly. Znam jeden takovy pripad, kdy jeden z opravnenych dedicu chodil na ukor ostatnich do spolecne zdedeneho domu pytlacit, jakoze i vytrhane radiatory, kotel a podobne, nechutny. Rv A k pripadu v clanku, je neuveritelny, jak dokazou vlastni potomci manipulovat a zlikvidovat vlastni mamu.

0/0
12.9.2012 22:03

DDPLC

Není ten článek nějaký zmatený?

Nechápu jak matka mohla prodat byt, který předtím darovala dceři. To si kupující podle katastru neověřil kdo je majitelem, nebo dcera snad darovací smlouvu nedodala na katastr, takže neproběhl zápis, nebo co je to za zmatek?8-o

+3/0
12.9.2012 19:09

cufir-mufir

no to lze říct jen jediné

Co si maminka vychovala, to má....

.

Jinak souhlasím s Mendosem níže.

.

Matka z otcovy strany také prodala svůj ohromný byt v centru Brna a všechny peníze dala jen dceři na stavbu baráčku... až peníze došly, dcera mamku šoupla do domova a babka pak volala, jestli si jí k sobě nevezmeme, že jí teta vyhodila... nooo, tak nevzali.... ne snad kvůli penězům, ale vždy tam byly špatně vztahy Tchýně/manželka, že by to nedělalo dobrotu...

0/0
12.9.2012 18:40

Joshua+

Opět tradičně jednostranný článek

Nejhorší osobou je zde evidentně dcera, která neváhá dát mámu k soudu kvůli neposkytnutí DARU! Kdyby máma prodala něco, co dceři patřilo, nebo si na to vydělala, tak bych žalobu pochopil, ale kvůli DARU? To by mě vážně nikdy nenapadlo, i kdybych byl sebevíc naštvaný.  "Novinár" ovšem vrazí do titulku exekutora, protože ví, že to mu přinese nejvíce kliků.  Já na straně exekutorky žádný hyenismus nevidím. Jejím úkolem (a POVINNOSTÍ)  je zajistit, aby dlužník nemohl rozfofrovat majetek (a nesmí přitom hledět na to, o jaký dluh či případ se jedná nebo z jakého zdroje je financován). Pokud paní na daný účet přicházely dávky, měla ona či někdo z jejího okolí na tento fakt upozornit exekutora a ten by onu minimální částku vyňal z exekuce.  Exekutor, pokud vím (kdyžtak mě někdo opravte) není oprávněn k tomu zjišťovat, odkud přicházejí (či přicházeli) dlužníkovi finance na úcet (pochybuji, že by mu to banka sdělila).

+4/0
12.9.2012 17:56

Wandys1

Re: Opět tradičně jednostranný článek

Přesně tak.R^

0/0
12.9.2012 17:57

Artemy

Re: Opět tradičně jednostranný článek

To je omyl, musí zjišťovat zdroj. Stejně tak jako existuje institut přislíbení daru. Ale že je chyba v lidech, tady dokonce v rodině, to se shodneme...

+1/0
12.9.2012 18:11

mendox

Re: Opět tradičně jednostranný článek

Nakopat prdelku by potřebovaly především obě dcery, ale rozeberme si to podle textu, jak jsem to pochopil já:

1/ Jak mohl soud rozhodnout o náhradě škody v tak vysoké výši, když matka ještě žila? To se ten byt prodal za pět miliónů?

2/ Dluh byl cca. 1mil. Kč - exekutor prodal druhý byt matky a on se dluh snížil pouze o 50tisíc?

3/ Nevím, kdo má pravdu, ale exekutor by se měl vždy zajímat, zda nebere osobě životní minimum a zda má z čeho žít, když ne ze zákona, tak z lidského hlediska.

Závěr: Všechno špatně - lidské vztahy dokonce v rodině v pr....Soudní rozhodnutí špatné....Jednání exekutora nepřípustné = ČR

+1/0
12.9.2012 18:20

Toranoko

Re: Opět tradičně jednostranný článek

no, ve spouste pripadu lidi exekutora upozornovali, ze napr. jejich plnolety syn davno na adrese nema bydliste a exekutora to nezajimalo, proste to zabavil, protoze mel v lejstru adresu. Vazne si myslite, ze kdyz jen tak upozornite, ze na to dbaji ?

+1/0
12.9.2012 19:28

mlčanlivý boban

v první řadě nakopat prdelinky dceřinkam

A dat jim suché z nosu...

+3/0
12.9.2012 17:55

chudejklukzvesnice

Děti jsou radost

Rv

0/0
12.9.2012 17:48

Wandys1

První, co se musí naučit rodič,

je slůvko NE!!   Mnoho rodičů, zejména tzv. kvočny to prostě nedokážou.

0/0
12.9.2012 17:46

uluf

...

Njn, klasika - mysli si, ze jsou nedotknutelni a je jim uplne jedno, ze porusujou zakladni prava. Exetutorstvi je dnes byznys pro byznys a ty zensky neverim ani slovo...

0/0
12.9.2012 17:44

Wandys1

Nevíš, kdo je tvůj přítel,

dokud se sním nedělíš o dědictví.

0/0
12.9.2012 17:40

kralokus

Naprosto typicky

casy kdy se potomci starali o sve stare rodice jsou davno pryc, dneska rodice delaj celej zivot fakanum jen oslicka potres se. Rv  Holt nova doba, fakan je stredobodem vesmiru a dementni vychova a vliv okoli jinam vest nemuze. Rv  jeden ze zasadnich duvodu proc fakana nemit, kvuli tem 5 rokum, kdy je roztomilej to fakt nestoji za to.

0/0
12.9.2012 17:39

Rubik1

Re: Naprosto typicky

Jen přiznáváš, že bys ho neuměl vychovat. Cikáni si s tím hlavu nelámou, takže si dovedete asi představit, jak bude česká populace vypadat za 90 let.

0/0
12.9.2012 17:41

chudejklukzvesnice

Re: Naprosto typicky

a ty časy byly kdy?

+1/0
12.9.2012 17:49

vena.m

Tomu nerozumim ...

... socialka prispevky posila jedine na ucet, ale exekutorka nevi, ze na uctu jsou prostredky, ktere nemaji podlehat exekuci ... myslim, ze u nas je s exekuci a hlavne exekutory neco v neporadku ... jedou na kvantitu a o pripady se vbubec nezajimaji .. nejdriv preventivne strili a az pak se, mozna, pokud je palba opetovana, divaji, koho zastrelili ...

0/0
12.9.2012 17:39

Wandys1

Re: Tomu nerozumim ...

Pokud to v termínu oznámíte bance, tyto dávky Vám nezablokují.

0/0
12.9.2012 17:42

malast

Re: Tomu nerozumim ...

přece vám exekutor nenapíše, zítra vám odstavíme účet tak si převeďte dávky ;-D jak by to asi dopadlo! Dávky jsou nezabavitelné, ale je třeba, aby povinný na skutečnost, že nějaké dárky pobírá exekutora upozornil, potom vám k nim umožní přístup...

0/0
12.9.2012 17:54

svatej

Re: Tomu nerozumim ...

No když už jste v exekuci tak asi nemá smysl s nima bojovat... a snažit se zatajit bankovní účet...

Přesně tohle udělal kámoš protože měl exekuci od dopravního podniku. Chodil do práce ale zůstalo mu životní minimum.

Tak si nechal si peníze posílat na druhej účet. Když mu na to přišli, zkrouhli mu celej příjem, byl sice zaměstnanej ale rázem byl bez peněz ;-D

0/0
12.9.2012 17:50

skokánek

Jak mohla

prodat byt,který darovala?8-o

0/0
12.9.2012 17:29

Rubik1

Re: Jak mohla

Taky mě to napadlo. Asi ho jen slíbila. Chybí tu podrobnější informace.

+1/0
12.9.2012 17:30

skokánek

Re: Jak mohla

to taky nedává smysl,kdyby ho přislíbila,nemohla by ta první napadnout vrácení daru,celé je to jakési pomotané

0/0
12.9.2012 17:32

Vedoucí kolotoče

Re: Jak mohla

To taky nechapu. Stari lide by meli mit omezenou svepravnost k pravnim ukonum, protoze tohle je klasika, ze stari lide se dostavaji do pruseru vlastni neznalosti / nedbalosti / duverivosti / naivitou... ale ty dve dcerecky, tedy ty bych zliskal jak Bartak asistentky... ;-€

0/0
12.9.2012 17:32

skokánek

Re: Jak mohla

darovala byt a pak ho prodala,to přece nejde

0/0
12.9.2012 17:34

Rubik1

Re: Jak mohla

Jestli tedy ta druhá dcera nepřinutila k podvodu: prodat již darovaný byt.

0/0
12.9.2012 17:35

skokánek

Re: Jak mohla

a jaký hňup by si koupil byt,který by prodával někdo komu ten byt nepatří,to by se zase dala napadnout ta kupní smlouva

0/0
12.9.2012 17:37

malast

Re: Jak mohla

jednou z možností je, že například podepsaly darovací smlouvu, ale eště před tím, než podaly návrh na vklad do KN, tak ho prodala, to není ni neobvyklého!

+1/0
12.9.2012 17:40

skokánek

Re: Jak mohla

mě se to naopak zdá velmi neobvyklé,něco darovat a prodat to ,nicméně dcérenky by zasloužily na tlamu obě

+1/0
12.9.2012 17:42

malast

Re: Jak mohla

spíš jsem měl napsat, že to bohužel není neobvyklé, ale většinou to končí výhledem skrz mřížované okno...

0/0
12.9.2012 17:56

ikamino

Re: Jak mohla

Prave,ze nemohla a proto doslo k exekuci. V clanku pisou,ze porusila darovaci smlouvu.Jinak k tomu uctu,nechapu,ze si tu soc. davku nechala posilat na zablokovany ucet ,proc nezasla na socialku a mohla tam nahlasit jiny ucet kam chce posilat davky.

0/0
12.9.2012 17:41

Rubik1

Re: Jak mohla

Byla invalidní a nemohla se o sebe sama postarat. Asi nechápete, co to znamená.

+1/0
12.9.2012 17:43

skokánek

Re: Jak mohla

Když starší dcera zjistila, že nebude mít co dědit, cítila se okradená. Matka tak na její nátlak byt prodala.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/exekutor-vzal-matce-i-socialni-davky-stezuje-si-syn-zesnule-duchodkyne-1nn-/domaci.aspx?c=A120912_1827816_vary-zpravy_slv

zcela evidentně ho prodala

0/0
12.9.2012 17:43

Wandys1

Re: Jak mohla

Podepsala darovací smlouvu a než došlo k převodu na katastru byt prodala.

    Obě dcerky jí určitě pěkně zatápěly.

0/0
12.9.2012 17:44

Toranoko

Re: Jak mohla

no, ale neni pak proste ta druha smlouva neplatna ?

0/0
12.9.2012 19:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.