Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič na R10 uhořel v autě, které se zaklínilo mezi stromy

Zatím neznámý řidič uhořel v sobotu pozdě večer poté, co jeho auto vyjelo ze silnice a zaklínilo se mezi stromy. K neštěstí došlo na 18. kilometru silnice R10 ve směru na Prahu mezi Brandýsem nad Labem a Benátkami nad Jizerou. Policie příčinu nehody vyšetřuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mazánfurt

Jo jo, kdyby nebyl připoutaný,

tak vyletěl předním sklem a žil by. Není nad bezpečnostní pásy

0/0
10.9.2012 9:55

panna z medvěda

jestli on neinternetoval za jízdy!

já tedy třeba přispívám do diskuse zatím jenom na semaforu

0/0
9.9.2012 15:51

JiriNovak

SHZ

Proč se do aut nemontuje stabilní hasicí zařízení?

0/0
9.9.2012 13:13

Rebby

Re: SHZ

- Vyžaduje revize

- Hmotnost navíc

- Riziko samospuštění

- Zvýšení nákladů, tedy ceny vozu

- Smrt v důsledku požáru je velice netypická (jednotky případů v porovnání s cca 80.000 nehodami ročně).

0/0
9.9.2012 13:22

ivoš

Re: SHZ

Ještě bych dodal: pokud už auto chytne, obvykle je stejně řidič mrtev nebo se zraněními neslučitelnými s životem. Výjimky ovšem existují, ale...

0/0
9.9.2012 13:39

[eT]

Re: SHZ - no však

revize - zase bude mít desítky odborníků práci

hmotnost - vyšší spotřeba, víc odevzdaného dph

náklady - opět vyšší dph

smrt - i kdyby jeden život...

(kdyby náhodou, to celé byla ironie)

0/0
9.9.2012 13:52

Leinad

Re: SHZ

Aspoň by mělo být legální nechat si to přimontovat na vlastní náklady. Existuje homologované SHZ?

0/0
9.9.2012 14:14

Blamik

Re: SHZ

Zas tak jednoduché to asi není. Příčinou požátu bývá nejčastěji poškozená palivová soustava. Samozhášecí systém například na pěnu by sice uhasil požár v motorové oblasti ale nezastavil by únik paliva který může být obvykle druhou příčinou požáru. Stejně tak proražená palivová nádrž.

Problémem by mohlo být čidlo spouštění hasicího systému. Kouřové by být jednoznačně nemohlo. Teplotní? Tady by mohlo dojít k chybnému vyhodnocení v důsledku horkých dní v kombinaci s dalšími faktory. Připojit ho k nárazovým čidlům soustavy Airbag? Netuším jestli by tím pak při drobné nehodě nedošlo k totálnímu znehodnocení vozidla.

0/0
9.9.2012 17:12

Leinad

Re: SHZ

To by byl problém toho, kdo by si to instaloval. Ohrozí to ostatní(nebude to brzdit,...) => pokud ne, tak nevidím důvod k zákazu.

0/0
9.9.2012 18:23

JiriNovak

Re: SHZ

Hmotnost by nebyla vyšší,než u přenosného hasicího přístroje

Revize 1x ročně,cena jako za kontrolu has.přístroje cca 100,- Kč

Riziko samospuštění?To je co?

0/0
9.9.2012 14:00

zorro_rojo

Re: SHZ

Proc se do aut nemontuje ridic?

Ah.. to by jich vlastne mnoho nejezdilo...

0/0
9.9.2012 19:39

Emiliano Zapata I

Re: SHZ

Obávám se, že na uhašení auta obvykle nestačí.

0/0
9.9.2012 19:47

úsporný balíček

Co je to za auto?

?

0/0
9.9.2012 12:28

mida01

Re: Co je to za auto?

na fotu je starý pažout (405), ale je to označené jako ilustrační...

0/0
9.9.2012 12:41

panna z medvěda

já vždycky

když hrozí, že bych na dálnici v noci mikrousnul, začnu jet jako blázen a mikrospánek je ten tam

+2/0
9.9.2012 12:26

arnie_rimmer

Re: já vždycky

Tak to je chytré ...:-/

+1/0
9.9.2012 12:47

lucinkapes

Re: já vždycky

Ale opravdu to pomaha. Staci na to trochu slapnout, pripadne nekoho predjet a hned se dostavi trochu adrenalinu a ozivi se vnimani.

+1/0
9.9.2012 13:07

panna z medvěda

Re: já vždycky

proc někoho předjet? nejlépe kamion a trochu ho vybrzdit, to pak zaručeně neusne ani on

+1/0
9.9.2012 13:16

bini

Re: já vždycky

tak pokud to zašlápneš předemnou, tak do rána nezamhouříš oči, ale nesmíš to s tím vybrzděním přehnat, protože už bys je neotevřel;-D

0/0
9.9.2012 15:01

panna z medvěda

Re: já vždycky

no vždyť! dobrého po málu

0/0
9.9.2012 15:47

Madietta

Re: já vždycky

Mám to podobně. Já teda nikdy nejezdím "jako blázen", ale když pociťuju únavu, zrychlím oproti své běžné provozní rychlosti (normálně jsem v tom pomalejším spektru řidičů, takže se i tak vejdu do povoleného limitu). Vybočení z normálního jízdního stereotypu mě okamžitě probere.

0/0
9.9.2012 14:50

zorro_rojo

Re: já vždycky

S tim se da celkem souhlasit. A kdyz uz to jinak nejde, nekde sjedu, zastavim a pokusim se dat so slofika.

To me probere uplne :-)

0/0
9.9.2012 19:42

prestovlaknejede

Re: já vždycky

když přichází mikrospánek, tak jediné, co pomůže je přestávka v řízení. To co říkáte Vy, to je sebevražda - smysly neošálíte, ať se budete snažit sebevíc, tak Vaše postřehy a reakce budou s větším zpožděním. Nemusíte hnedka usnout, ale Vaše vědomí bude ve stavu, které bude odpovídat alkoholickému opojení. Jak riskatní od Vás!

+1/0
9.9.2012 20:15

other_side

Re: já vždycky

To znám, když jsem ještě lítal po dálnicích, tak ideál byl 150-160kmh, chladný vzduch do xichtu a bylo to jistota.

0/0
9.9.2012 20:27

kornell

Ano pořád doporučuji

bezpečnostní pásy. Sníží se riziko úrazů

0/0
9.9.2012 12:21

katano

upřímnou soustrast pozůstalým

zde bych raději ani neotevíral debatu

0/0
9.9.2012 12:16

BOP B 3AKOHE

Re: upřímnou soustrast pozůstalým <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Co je to s tebou?

     PS : dobrou :-P

+1/0
9.9.2012 12:30

zrzavej tlusťoch Erik Winkelmann

Re: upřímnou soustrast pozůstalým <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

on to píše jinak: PS Slavia navždy = až do smrti

0/0
9.9.2012 13:44

bini

Ty stromy by měly od silnic pryč

už se jednalo o tom, že tři metry od vozovky by nemělo nic být, ale stále se metr a půl sázejí nové stromky. Ono, dokud jsou malé, tak je to celkem pěkné a ublíží to snad jen cyklistovi, ale jim zpravidla nepraskaj pneumatiky a je  spousta situací, krom blbosti, kdy se můžete dostat s autem mimo a pak, pokud je tam strom, tak je to náš konec. Potom taky náklaďáky a autobusy kvůli jejich větvím nemohou jet moc po krajích a daj se blbě předjíždět. Ty aleje měli platnost a význam jen v době, kdey se jezdilo s koňma, teď je to strašně nebezpečná a zbytečná věc.

0/0
9.9.2012 12:01

EMS

Re: Ty stromy by měly od silnic pryč

Nimi - klídek. Tohle bylo na r10, ten člověk jel zřejmě rychle a chyba nebude ve stromech....

+3/0
9.9.2012 12:05

ivoš

Re: Ty stromy by měly od silnic pryč

Nejnebezpečnější jsou stromy, co náhle vyskočí z příkopu před auto.

+2/0
9.9.2012 13:40

chriswebb

Re: Ty stromy by měly od silnic pryč

Na R10 jsou stromy daleko, ty chytrolíne. Fakt nemůžou za to že buď usnul, nebo jel ako magor.

0/0
9.9.2012 13:44

habr

Re: Ty stromy by měly od silnic pryč

Větve jsou problémem zanedbané údržby - proč tedy kácet. Norma stanoví 4 m podjezdné výšké pod dráty místních elektrických rozvodů.

Stromy u cesty - pokud budeme bourat domy  u cesty - tak ano. Jinak je to zcela rovnocenná silniční překážka jako jsou různé dopravní značky, zábradlí mostů apod. Ty ale neodřežeme, protože je bereme jako nutnost.

Stromy podél silnic jsou často jediným vysokým souvislým prvkem v krajině, který snižuje větrnou erozi, omezují vysušování krajiny v místě, tím vysušování zemědělských plodin. A také což je velmi podstatné omezují rozprašování imisí ze silničního provozu do polí, respektivě škodlivých látek ze silničního provozu do potravinového řetezce.

Takže o zbytečné a nebezpečné věci bych pochyboval - nebezpeční jsou ti, co si stromy okolo cest nepřipustí, že by měly zpomalit. Mimochodem - lze je zabaezpečit svodidly. V čem je problém, když kdejaký vyšší násep je jimi ohraničen, stejně tak mýtné brány apod. Je to znalostech a ne demagogii hlásané řidiči.

+3/0
9.9.2012 13:45

bini

Re: Ty stromy by měly od silnic pryč

Takže - barák až tak nevadí, pokud netrefíš přímo roh, tak se po stěně sklouzneš, s tvrzením nutnosti kvůli erozi a emisím bych se zajel podívat do Rakouska, kde vládnou Zelení a bez alejí na silnicích I. třídy se obešli a dnes už z většiny výfuků vychází pouze pára.

  Pokud si myslíš, že vždycky pojedeš bez sebemenší chybičky, nikdy Ti nebouchne přední kolo, nekousne ložisko,že Ti zpoza stromu nevyskočí srna, nebo prase a ani pak se nelekneš a netrefíš přitom strom, tak věz, že když proti Tobě pojede náklaďák a stane se mu něco podobnýho, tak raději zvolí náraz do Tebe, než do stromu.

0/0
9.9.2012 15:16

Drdol

Re: Ty stromy by měly od silnic pryč

Na úsecích kde nic nezaclání rády raší billdboardy ;-) Ale jak chceš  ;-)

0/0
9.9.2012 23:20

nepetr

A co za nehodu může?

Ano SILNICERv Chyba řidiče, mikrospánek a technická závada je předem vyloučena vražedná silnice svině jedna:-/

+3/0
9.9.2012 11:55

chriswebb

Re: A co za nehodu může?

Svině stromy, že už nejsou v kamnech....  ;-D

0/0
9.9.2012 13:45

Nojby.cz

podle logiky zdejších

diskutujících z témat o českém vojákovi, s tím měl řidič počítat, že se na silnici může něco takového přihodit a tak nechápu, proč se o tom informuje ;-D

0/0
9.9.2012 11:27

Výron inteligence

A kde byl kačírek? Ochranná bariéra z pneumatik?

;-ORv

+1/0
9.9.2012 10:08

arnie_rimmer

Re: A kde byl kačírek? Ochranná bariéra z pneumatik?

tak v noci asi pan Kačírek spal,počítám...

0/0
9.9.2012 12:48

medved.007

fuj

To musela být ošklivá smrt.

+2/0
9.9.2012 10:07

habr

Re: fuj

Nemusela - zpravidla se člověk otráví jedy ve spalinách které vznikají těsně před hořením. Většina z nich má charakter vojenských bojových plynů a člověka poměrně rychle udusí. Ale to se pozná až při pytvě, jesli budou sežehnuté plíce zevnitř.

Nicméně faktem je, že každý zbytečná smrt je očklivá, zejména když je z hlouposti jako zda asi pro nezvládnutí auta.

I když nikdo neví, jestli příčinou vyjetí nebyl třeba úhybný, nezvládntutý manévr pře nějakým agresivním řidiče, zvěří, UFO apod.

0/0
9.9.2012 10:21

987654321

Re: fuj

Tak ono se většinou píše uhořel. Ale, často jsou tam další zranění po nárazu, takže je někdy osádka mrtvá už před požárem nebo je v bezvědomí.  V každém případě je to tragédie.

0/0
9.9.2012 10:38

RozervalPaarkund

Re: fuj

Když ani neni poznat, jestli to byl řidič nebo řidička, tak myslim, že takhle z fleku těžko můžou určit příčinu smrti.

0/0
9.9.2012 10:45

Aesculap

Re: fuj

Od toho je právě ta soudní pitva. Ono na to, aby nebylo poznat, jestli jde o muže či ženu stačí celkem málo - třeba že shoří vlasy a je silně popálený obličej. Ale to ještě nemusí být prohořelý hrudní koš natolik, aby se právě nedaly rozpoznat ještě některé další příčiny smrti. Hodně také můžou napovědět kosti a lebka - jestli na nich budou fraktury. Ty jen tak neshoří.

0/0
9.9.2012 11:09

petr____22

Re: fuj

UFO ne, spis URO (alias neznamy ridic v neviditelnem aute)

0/0
9.9.2012 10:55

Dereck

Re: fuj

Vy jste ale myslivna.

0/0
9.9.2012 10:59

Homer _9

Re: fuj

to víš že jo, ty jedna pYtvo... ;-D;-D;-D

0/0
9.9.2012 11:24

tuan4

Re: fuj

............pytva se časuje podle vzoru bytva?

0/0
9.9.2012 11:48

habr

Re: fuj

Máš pravdu - a stydím se.

0/0
9.9.2012 13:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.