Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlík srazil silničářskou tatru, její řidič je vážně zraněn

Na Třebíčsku se ve čtvrtek stala vážná nehoda vlaku s nákladním autem. Zranění utrpěl řidič auta, kterého do nemocnice převezl vrtulník. Příčiny nehody se vyšetřují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

schwejk

no

zlatý ručně stahovaný šraňky.....;-D;-D;-D

0/0
7.9.2012 11:35

nahoda

@

Pokud nebudou policajti měřit u přejezdú nic se nezmění když před přejezdem jedu 30až 35 km tak ostatní zuří

ale lepší je měřit v obci !!

0/0
7.9.2012 9:55

Fair-Play

Re: @

Pokud tak pomalu jezdíš i přes přejezdy vybavené světelnou signalizací, tak se nediv!!

0/0
7.9.2012 10:02

nahoda

Re: @

Tam ne!!

0/0
7.9.2012 10:05

Fair-Play

Re: @

imho. nevím, zda by to v tomto případě pomohlo, protože zřejmě nejel rychleji jak 30 km/h

0/0
7.9.2012 10:07

Fair-Play

Re: @

resp. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,

+1/0
7.9.2012 10:06

Inž.ZABABA

Re: @

hele, jsem ing. z VŠDS přes zabzař. a ty 30tky nebo 50tky na přejezdu jednak dodržuju, ale hlavně se vždycky snažím podívat na obě strany. I když je aktivní signalizace volnosti - to kmitající lunobílé světlo. Sice dává najevo, že přilehlé úseky přejezdu jsou volné se stejně vysokou váhou bezpečnosti, jako jsou návěsti pro vlak, ale už se stalo a selhalo lecos, včetně KO v Moravanech. Vzhledem ke stavu přejezdů to pak ocení i můj podvozek. ;-)

0/0
7.9.2012 12:36

Fair-Play

Re: @

Moc krásně napsáno ;-D ale pointa byla taková, že jsem ho jen upozornil na to, že přes přejezd se nejezdí jen a pouze 30 km/h. Vzhledem k tomu, že mnoho lidí vidělo zákon o PNPK naposledy před léty v autoškole ještě jako vyhlášku, považoval jsem to za rozumné to připomenout.

0/0
7.9.2012 12:41

Inž.ZABABA

Re: @

určitě - souhlas. Já bych zas apeloval na pisálky, aby víc propagovali, že to, že na přejezdu nic nesvítí, neznamená pro řidiče, že vlak nejede.

Hypoteticky - pokud řidič v takovém případě bude sražen vlakem, snižuje to nějak jeho vinu? Pokud provozovatel dráhy prokáže (pokud by vůbec musel), že třeba neměl už možnost včas zpravit vlak o poruše PZZ, stejně jde 100% viny za řidičem - viz. silniční zákon.!!

0/0
7.9.2012 12:51

Fair-Play

Re: @

Já bych nešel tak do extrému i když se tomu nedá upřít jakási logika....ale, pokud bliká bílé světlo, tak řidič není povinen se přesvědčit zda nejede vlak!!

0/0
7.9.2012 13:00

Pruit Igoe IX.

K té signalizaci...

Světelná signalizace aktivně říká řidiči, že jede vlak. Pokud signalizace nic neříká, NEZNAMENÁ to, že vlak nejede... Pochopte to, konečně, signalizace nemůže nehodu zavinit, na vině je vždy řidič ;-)

0/0
6.9.2012 20:42

Hejbej nosem

Re: K té signalizaci...

Zas bych moc netvrdil, že na vině je vždy řidič ...

+1/0
6.9.2012 20:52

Inž.ZABABA

Re: K té signalizaci...

a to já bych zas tvrdil - nelze se 100% jistotou zajistit, že se žárovka v červeném světle (klidně obě) výstražníku nepřepálí, že nevypadne napájení a současně se nevybije AKU, který má každý přejezd jako zálohu. Takže silniční zákon jasně po řidiči chce, aby se vždy podíval, zda vlak nejede, s vyjímkou lunobílého světla, kde by to mělo být zbytečné.

0/0
7.9.2012 12:41

Hejbej nosem

Re: K té signalizaci...

To já rozhodně ne, protože vyhl. 177/1995 Sb. jasně říká, že PZZ musí s dostatečným předstihem varovat řidiče, že se něco blíží. Pokud nevaruje a osoba řídící drážní vozidlo není zpravena nebo nerespektuje rozkaz, tak může být na straně dráhy minimálně spoluvina.

+1/0
7.9.2012 14:58

Leinad

Re: K té signalizaci...

Pokud svítí bílá, tak vlak nejede (za nehodu může signalizace).

Pokud nesvítí nic, za nehodu může velmi pravděpodobně řidič (ale taky se může stát, že vlak jede mnohem rychleji než má povoleno a netroubí. Jenže to sem zatím neviděl. )

0/0
6.9.2012 20:59

Pruit Igoe IX.

Re: K té signalizaci...

ano, máte pravdu, řekl jsem to zjednodušeně, samozřejmě, že řidič není vždy vinen ;-)

0/0
6.9.2012 21:11

FredFu

Re: K té signalizaci...

a proč tam není závora?

0/0
7.9.2012 1:06

koceqi

Re: K té signalizaci...

Jel jste někdy přes železniční přejezd v Houslicích?;-D

0/0
7.9.2012 7:43

Pruit Igoe IX.

Tatra na hadry a u brejlovce stačí vyklepat a láknout plechy

R^R^

+1/0
6.9.2012 20:36

Achille Volfoni

kvalitní stroj

R^

+1/0
6.9.2012 20:24

Henry_Kissinger

tatra nezna bratra

divný že ten vlak nevykolejila, holt už není co bývala :-)

+1/0
6.9.2012 20:13

Mira ze Zlína

Re: tatra nezna bratra

Podle všeho brzdil, tedy skoro to ubrzdil, kdyby to tak nebylo tam věřím že tu lokomotivu svou vahou do boku vykolejí., takhle mu "jen" drbla do rohu kabiny....

0/0
6.9.2012 20:25

Pruit Igoe IX.

Re: tatra nezna bratra

Brejlovce by ani naložená Tatra jen tak nevykolejila a z boku už vůbec ne. To by musela stát v kolejích a lokomotiva by do ní musela čelně narazit, aby se jí zvednul podvozek, potom by možná vykolejila ;-)

+1/0
6.9.2012 20:38

Mira ze Zlína

Re: tatra nezna bratra

Já bych to schválně vyzkoušel :-) Vlaky jsou poměrně vratké, v poměru šíře a výšky lokomotivy jsou koleje úzké a vlak do boku drží jak široký lem kola? Lokomotivy si občas vylámou zuby i na osobácích, nevěřte že zvalchují všechno, fyzika je neúprosná.

0/0
6.9.2012 21:04

ježo

Re: tatra nezna bratra

Právě že fyzika hraje ve prospěch vlaku.Kolik váží ten sergej?100tun?Tatra i naložená dvacet.Navíc do něj narazí dost nízko,tak na úrovní těžiště té lokomotivy.Navíc se energie přenese i do dopředného pohybu vlaku.Možná kdyby tatra jela osmdesát ale i tak pochybuji.

+1/0
6.9.2012 21:12

Pruit Igoe IX.

Re: tatra nezna bratra

asi tak. To by ta Tatra musela být pěkně rozjetá z kopce a narazit do horní části lokomotivy, aby se převrátila, ale jinak si vykolejení zboku nedokážu moc představit. Ano, pokud lokomotiva sešrotuje osobák pod sebe, může vykolejit, tomu bych věřil.. ;-)R^

0/0
6.9.2012 21:19

Mira ze Zlína

Re: tatra nezna bratra

nejde ani tak o převrácení jako vykolejení a vlak vykolejí snadno. Ale žijte si ve své naivitě dál... A všem vyprávějte, že 4cm kovová zarážka zastaví rozjetých 25tun a ani nepoposkočí.... protože ty 4cm obruče na 4 kolech lokomotivy jsou to jediné, co ji bočně drží na kolejích.

0/0
7.9.2012 0:19

Inž.ZABABA

Re: tatra nezna bratra

já na to nemám čas, ale najděte si na youtube instruktážní film US Army ze 40tých let, Derailment se tuším jmenuje, jak vlak nemusí vykolejit, když mu málo ustřelí kolejnici pod mašinou ;-)R^

0/0
7.9.2012 12:46

hellforce666

Podle

mě to jejich signalizační zařízení začne fungovat vždy až po nehodě.Tím nechci tvrdit,že je to nefunkční ale občas mi z těch záběrů a zpráv vyplývá,že tam není něco v pořádku.

+1/0
6.9.2012 19:44

jamesdixon

Re: Podle

Dobrá, když tedy nefunguje, tak vjedu na přejezd bez rozmyslu?

0/0
6.9.2012 20:14

Mira ze Zlína

Re: Podle

A jak se rozeznává nefungující přejezd? Rozhodně nevidím že by u všech přejezdů auta zastavovala ikdyž podle Vás by měla zastavovat vždy.

0/0
6.9.2012 20:23

ElGeorge nesmazatelně zapsaný

Re: Podle

Mno, má pravdu v tom, že i vyhláška uvádí o rozhlédnutí se při vjíždění na přejezd a někteří autoškoláci za nerozhlédnutí vyhazují od zkoušek. Neříkám nic o zastavování, i když některé hůř přehledné nechráněné přejezdy jsou se stopkou.

0/0
6.9.2012 20:35

Mira ze Zlína

Nebo je to jinak?

V televizi svědci mluvili o tom, že signalizace nefungovala, že se rozblikala až 10-15 minut po nehodě, tak že by to bylo jinak? Je až s podivem, že NIKDY to není vina signalizace a já mám například doma fotky přejezdu s nákladním vlakem a semafor zhasnutý.... zřejmě oční klam....

0/0
6.9.2012 19:36

Ten_z_Bíliny

Re: Nebo je to jinak?

I kdyby byla zhasnutá signalizace. Je povinností řidiče se rozhlédnout, než vjede na místo, kde platěj fyzikální zákony velmi tvrdě...

+4/0
6.9.2012 19:39

hellforce666

Re: Nebo je to jinak?

Nooooo to je sice pravda ale když je vlak rozjetej a je někde za zatáčkou a ty ho nevidíš a vjedeš na koleje co ti pomůže se rozhlížet.To bys podle tvý logiky musel na těch kolejích stát furt,neníliž pravda

0/0
6.9.2012 19:46

jamesdixon

Re: Nebo je to jinak?

A co teda, když signalizace vůbec nebyla?

0/0
6.9.2012 20:15

Hejbej nosem

Re: Nebo je to jinak?

Rozhlédnout se sice musí, ale musí mít dodrženy rozhledové poměry.

0/0
6.9.2012 20:04

Mira ze Zlína

Re: Nebo je to jinak?

Kdyby vjel na přejezd bez rozmyslu, tak ta nehoda vypadá jinak a nebál bych se říct, že by mohly být i oběti na životech, ten vlak narazil očividně už do stojícího vozu, pokud by jel tak věřte že boční náraz 25tunama ani těžká lokomotiva na kolejích neustojí.

0/0
6.9.2012 20:33

Leinad

Re: Nebo je to jinak?

Takové fotky stojí za publikování i ukázání policii a drážní inspekci. ;-)

Příště raději video (ať je poznat rychlost vlaku a troubení před přejezdem. Když sou vypnutý světla, musí vlak jet tak, aby byl vidět. )

0/0
6.9.2012 21:19

Sajrusak

Re: Nebo je to jinak?

Proč místo 3,14ovin posranci neuzákoní povinné dash-cam? Stojí to pár korun a při podobných nehodách je hned jasno kdo je viník. HOWG

0/0
6.9.2012 23:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.