Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šest poslanců ODS smetlo balíček, jímž chtěla vláda zvýšit daně

Poslanci ODS dotáhli protivládní rebelii do konce. Šest poslanců za občanské demokraty se postavilo proti vlastní vládě a hlasovali proti zvyšování daní. "Je to antiódeesácký balíček, a kdybych pro něj hlasoval, projevil bych se jako zbabělec a jako neloajální ke značce ODS," řekl poslanec Petr Tluchoř.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

otakinc

Vládní "balíček"

Pan poslanec Tluchoř není mým oblíbencem,ale musím mu tentokrát dát za pravdu,že zvyšování daní v době poklesu ekonomického růstu je ekonomický zločin.Mně připadá, že pan ministr Kalousek,jakož povoláním chemik, zkouší chemické reakce v ekonomice (prostě občas to vybuchne).Pokud si myslí, že zvýšením DPH v době hospodářského poklesu dosáhne většího výběru daní,je na naprostém omylu - je zajímavé kouknout se do statistik, kolik zvýšení DPH dosud přineslo do státního rozpočtu,takže to není chemie.Daňovou zátěž lze zvýšit pouze v období konjunktury,kdy jsou firmy a lidé bohatší, proto to ani moc neucítí a nebudou reptat.V období krize při zvýšení nepřímých daní začnou lidé myslet na zadní kolečka a budou si rozmýšle značnou část svých nákupů již z důvodů své ekonomické existence, v tu chvíli budou méně utrácet a stát bude mít nižší příjmy z DPH - ať si pan ministr laskavě uvědomí, že DPH je nepřímá daň, kterou odvádějí prostřednictví plátců koneční odběratelé a neplete si pojmy.

+1/0
7.9.2012 23:41

roby

to je ale navzájem neslučitelné!

Tluchoř: "

Vládní balíček se podle něj musí změnit, aby odpovídal zdravému rozumu a také programu ODS.

0/0
6.9.2012 12:38

nasiracdotlamy

6 zlodějů z IZIPu

hraje vabank o všechno: http://www.novinky.cz/domaci/277966-rebelii-poslancu-ods-pry-odstartovalo-vysetrovani-izip.html

0/0
6.9.2012 11:11

roby

Re: 6 zlodějů z IZIPu

no ale co je to proti Rathovi!

0/0
6.9.2012 12:38

kverulant01@seznam.cz

Re: 6 zlodějů z IZIPu

Já bych k Vaší poznámce:"na,ale co je to proti Rathovi"namítla,že podle mého názoru je daleko větší svinstvo ohledně rozkradených peněz u pana ministra obrany Vondry!Jeho zásluhou se rozkradlo ze státního rozpočtu celkem 368 milionů korun,ktreré byly dokonce na jeho osobní pokyn proplaceny firma Promopro,jak uvedla právě trestně stíhaná jeho náměstkyně.Nejhorší na tom vše je,že však státní zástupkyně zdůvodnila nestíhání  pana ministra Vondry tím,že prý žádný dokument o tom,že ručí za čerpání peněz ze státního rozpočtu nepodepsal.Takže z toho vyplývá, že ministři této vlády v podstatě za čerpání peněz z přidělených limitů ministerstvem financií ze státního rozpočtu vůbec neručí,oni nemají žádnou osobní zodpovědnost!Kdo zaplatí škodu ve výši 368 milionů korun,které byly za ozvučení tehdejšího Centra vyplaceny ze státního rozpočtu?Proč není stíhán ministr Vondra,on byl pověřen zajištěním celé akce a on za nic neručil? On sice nic nepodepsal,ale dal podnět k rychlému vyplacení peněz!

0/0
12.9.2012 11:22

Niky22

princip

no myslím, že spousta lidí nadává už jaksi z principu. Kdyby totiž kolem nebyly samý průsery a korupce a rozkrádačky ve velkém na kterých se podílejí politické a jiné zastupitelské osobnosti, kdyby poslanci nebrali tak vysoké platy a ještě spoustu náhrad a náhrad pro náhrady, kdyby dělali za průměrnou mzdu na kterou si v naší zemi nešáhne 60% pracujících lidí, kdybychom neživili senát ( odložiště bývalých politiků a poslanců ) bylo by myšlení lidí jaksi přístupnější. A možná by ani nebylo potřeba zvedat daně, možná by i platební morálka byla jinde, možná by se uspořilo na jiných místech než v peněženkách pracujících. Já sama patřím do tzv. střední třídy a abych pravdu řekla, taky už mi jde z toho hlava kolem, když vidím jak přemýšlí politici, vždy jen směrem od sebe.

0/0
6.9.2012 10:00

999666999

Re: princip

Kus pravdy asi budeš mít. Ale tato vláda se zavázala že nezvýší daně a sníží dluh. ;-D Daně zvedá jako o život, ne jen HDP, které už zvedli o 10% ale i spotřební a poplatky obecně, dluhy sekají dvakrát vyšší než oranžády a jako jediným v okolí nám padá HDPRv To už není nadávání z principu.;-)

+3/0
6.9.2012 10:14

999666999

Re: princip

v prvním případě DPH omluva za překlep

0/0
6.9.2012 10:30

kverulant01@seznam.cz

Re: princip

Dnes jsem četla v novnikách,že pan ministr financi ídokonce uvádí,že museme šetřit!Já jsem se tedy mylně domnívala,že už od loňského roku vláda šetří-ale teprve nyní,když mu prý bylo sděleno,že je ohrožen náš rating-protože na splácení dluhů prý máme slevu,která nám může být odňata,tak on sám hovoří o šetření? A já se tedy ptám,jak šetří a on a jeho některá ministerstva, když za 1.pololetí roku 2012 bylo již na mimořádných odměnách vyplaceno pro různé podřízené na ministerstvech 70 milionů korun? Proč vláda nešetří u sebe a poslanci,proč si neodhlasují skutečné šetření,spočívající v tom, že si odbourají své nezasloužené výsady a benefity? Vždyť snad jsou slušně za svou nezodpovědnou činnost ve sněmovně dostatečně placeni!Kolik poslanců je členy v dalších výhodných funkcích-jako kupř. členy různých dozorčích rad podniků se státní účastí atd!? K čemu máme senát-slouží jen pro odložené politiky,aby tito chudáčci náhodou neutrpěli újmu,když  se náhodou nedostali do jiných výnosných míst

0/0
12.9.2012 11:32

999666999

Teď čtu vedle že Lidem kvůli tomu nepodpoří

flanďáckou zlodějnu. 8-o Sakra jak to souvisí. Buď je to narovnání správné a pak to nemá s daněmi co dělat. A nebo je to zlodějna, jakože ano a pak se to má zamítnout bez ohledu na zvýšení či nezvýšení o 1%. ;-)

+3/0
6.9.2012 9:43

Y.N

Volby 2010

http://www.youtube.com/watch?v=i63EVQo0y-U

0/0
6.9.2012 9:10

Y.N

Re: Volby 2010

http://veres.blog.idnes.cz/c/251616/Kraticka-videa-ODS-a-TOP09-Nebudeme-zvysovat-dane.html

0/0
6.9.2012 9:11

fiumicino-cz

Prasata komunistický

Tfuj

0/0
6.9.2012 9:06

T.M.

Pakáž vládní

fuj Rv

0/0
6.9.2012 8:58

semjinej

fiumicino-cz

0/0
6.9.2012 8:23

semjinej

fiumicino-cz

ty si dobře poznamenanej

0/0
6.9.2012 8:23

fiumicino-cz

Re: fiumicino-cz

To seš!

0/0
6.9.2012 8:40

Y.N

Re: fiumicino-cz, člověče co vy o OSVČ víte????

Vážený, hned po revoluci jsme začali podnikat....manžel a jeho otec jako OSVČ, já jim pomáhala s účetnictvím a měla svou práci. I při platu 12 000 Kč jsem zaplatila více daní, než oni oba dohromady;-D

Když tchán zemřel, manžel se na podnikání vypr.d ( on totiž jezdil raději na služebky a tchán doma renovoval motory;-D i v 70 letech) a první dva roky nadával jaké velké daně platí!!

0/0
6.9.2012 9:23

fiumicino-cz

Re: fiumicino-cz, člověče co vy o OSVČ víte????

Njn paušály.

0/0
6.9.2012 9:41

Divac12

Diskutérská logika

Vážně nevím... všichni tu plačete, jak nemáte ani na chleba, z toho bych usuzoval, že asi natěšeně nečekáte, až spadne daň třeba na auta, abyste si ho mohli koupit ne za 21%, ale za 17,5% daň. Z toho my plyne, že tu asi všichni náš stát tak milují, že než aby platili 15% DPH na chlebu, na který si sotva vydřou, tak raději budou platit 17,5% a ještě budou šťastní, jak to hezky ti politici zařídili, že se daně nezvedly :D

Chápu, vyrovnání daní není zvýšení, ale jak říkám, pokud je to tu samá existence na pokraji osobního bankrotu opravdu nerozumím, proč se tak radujete. Chápu, že třeba "obyčejný člověk" ani počítat umět nemusí, ale 15 je pořád méně než 17,5 :D

Diskutérská logika :D

0/0
6.9.2012 8:20

denny2606

Re: Diskutérská logika

souhlasím. Je zvláštní, že tuto variantu,která je daná již schváleným zákonem s platností od ledna 2013 nikdo neřeší. Jak by odpovídali naši ochránci "obyčejných lidí"  na takový dotaz  např. v naší vaší veřejnoprávní TV?:-P

+1/0
6.9.2012 8:53

999666999

Re: Diskutérská logika

Ty logiko, nezavázala se tato vláda že nezvýší daně a sníží dluh ;-D Daně zvyšuje jak o život ne jen DPH ale i spotřební a poplatky obecně a dluhy seká dvakrát vyšší než oranžády. Jako jediným v okolí nám padá HDP. Co na tom krom fanatizmu chceš obhajovat. Těch 17.5 by začlo platit stejně jen později. A až chemik se svazákem zjistí že to nestačí šoupnou tam "pravicovejch" 21%. RvRvRv

+2/0
6.9.2012 9:49

Nejchudší z chudých

Je to ale kujón ten Péťa nečasů !!

Tak hlasování chce spojit o hlasování o důvěře vládě !! Těžké rozhodování pro korýtkáře !!

0/0
6.9.2012 8:05

Y.N

Re: Proč je kujón ten Péťa nečasů ??

Vy si myslíte, že se znovu všichni dostanou do sněmovny?Po tom co tu předvádějí?Teče jim do bot a čím dříve ho odhodí a vymyslí zase nějakou ouřednickou vládu, tak budou mít dost času vymyslet něco před dalšími volbami.

0/0
6.9.2012 9:10

kverulant01@seznam.cz

Re: Je to ale kujón ten Péťa nečasů !!

Tak to jsem zvědavá,jak ta banda zrádných poslanců-která měla ve sněmovně 101 hlasů,bude nyní hlasovat. Vsadila bych se, že samozřejmě důvěru vládě neodhlasují,protože by v případě vyslovení nedůvěry vládě, musely být pravděpodobně mimořádné a předčasné volby! A to si většina poslanců určitě nepřeje,přijít o ta svoje nezasloužená koryta, kde se sypou jen peníze a výhody bez jakékolikv osobní zodpovědnosti! To v případě nezvolení už nikdy mít totiž nebudou!Pan Nečas si je velice dobře vědom právě této skutečnosti a proto on sám dokonce navrhuje hlasování o důvěře této vládě! Bude to normální šaškárna,jakou jsme již měli možnost několikrát zažít s tou poťouchlou partají Věcmi veřejnými!!!

0/0
12.9.2012 11:43

avaťap

Celý život volím pravici

a teď mohu jen smutně konstatovat, že tato vláda by seměla sbalit, táhnout, neohlížet se a hlavně už se nikdy nevracet. Platí to především pro p. Kalouska. protřelého šíbra a jednoho z největších haj..zlů ve vrcholové politice. Ve všech stranách už došlo k obměně tváří, jenom tenhle prevít drží líp než patex.

+6/0
6.9.2012 7:54

avaťap

Re: Celý život volím pravici

Jinak bych rád Kalouska popsal mnohem expresivněji, ale nemám dostatek dukátů.

+2/0
6.9.2012 7:55

fiumicino-cz

Re: Celý život volím pravici

Přesně tak. Vidím to naprosto stejně. Už jsem to i níže napsal.

0/0
6.9.2012 8:17

Jana11

Re: Celý život volím pravici

Však i v případě Kalouska došlo k obměně - stran. Když ho odněkud vykopnou, jde jinam.

0/0
6.9.2012 8:39

Kaniokova

Kalousku, Kalousku,

jen zvedej daně, bude se ještě víc nakupovat za čárou..... já už tak činím pár let.... a je nás čím dál víc, jak čtu po diskuzích...

0/0
6.9.2012 7:50

mendox

Poslouchal jsem Kalouse

v ČT, kde tvrdil. že výběr daní se nezlepší fiskálními pokladnami. A že to nefunguje nikde na světě. Přitom v jakékoliv evropské zemi směrem na západ vám za každou blbost cpou lístek z pokladny. Dnes pomalu v každé ulici narazíte na vietnamské obchodníky. Podle statistik je jen 5% těchto prodejců plátci DPH. Plátcem DPH se stává ten, kdo za rok má větší obrat než 1.mil Kč. Měsíčně je to 83 333,- Kč. Protože mají otevřeno každý den, je to 2 777,- Kč za den. A teď mi řekněte, že za den neutrží větší prodejny, ale i stánkařské zeleniny tuto tržbu. Samozřejmě utrží, ale DPH neplatí. Zpětně by se daly jejich tržby zkontrolovat provozními náklady a prodejní marží.

Pane ministře financí, tady si z Vás dělá prču při výběru daní mnoho vietnamských, ale i dalších poplatníků. Proto také vaši stranu volí, a proto se také bojíte pokladny zavést. Zeptáte-li se menších podnikatelů, každý vám řekne, že pokladny by byly posledním hřebíčkem do jejich rakve. Rada: Snižte daně a pořádně je vybírejte!

+3/0
6.9.2012 7:45

Jana11

Re: Poslouchal jsem Kalouse

To není jen o vietnamských obchodnících, ale o většině řemeslníků a služeb obecně. Na druhou stranu - já už peníze jednou zdanila, s radostí je nebudu danit znovu a raději dám řemeslníkovi na ruku.

+2/0
6.9.2012 8:41

Y.N

Re: Poslouchal jsem Kalouse

Přesně tak a když nám zaměstnavatel proplácí slevu na cestovné v autobusu, ve výplatě mi ji zdaní znovu.

0/0
6.9.2012 9:14

naroš

Re: Poslouchal jsem Kalouse

Není to 1mil za rok ,ale za posledních po sobě jdoucích 12 měsíců. Třeba u zelinářů, kteří mají stánek pouze 4 - 5 měsíců je to oi něčem jiném. Ale jinak plně souhlasím. Dle statistického úřadu je pravdou , že čím jsou daně vyšší , tím se méně vybírá. Zajímavé[>-]

0/0
6.9.2012 8:50

kverulant01@seznam.cz

Re: Poslouchal jsem Kalouse

Miniastr financií by měl být dobrým "národohospodářem!"Pan Kalousek jím v žádném případě být nemůže,protože on na tuto funkci zkrátka nemá řádné vzdělání a dobrý národohospodář,který je především vysoce charakterní a člověk na vysoké morální výši,což pan Kalousek ani být nemůže,protože pro něho jde především o touhu po penězích a moci!

Jak skutečně poctivě jako ministr financií hospodaří se státním rozpočtem je skutečnost,že dokáže odpouštět zřejmě svým dobrým přátelům nezaplacené daně, kde jsou odpouštěny a odepisovány stovky milionů korun!A co víc, kliďánko si dovolí v době,kdy on sám mluví o šetření penězi,odměňuje ze státního rozpočtu své podřízené již v 1.pololetí 2012 

mimořádnými odměnami, čehož využili i někteří další ministři,takže v 1.pololetí 2012 bylo vyplaceno na ministerstvech na mimořádných odměnách 70 milionů korun Tomu se říká šetření?To je vidět jaký je skutečný"národohospodář!"S vybíráním daní žádné úspěchy nemá,jedinná pravda:snižte daně  a důsledně je vybírejte

0/0
12.9.2012 12:00

Fonon

bude se dnes konat

návrat šesti statečných?

0/0
6.9.2012 7:18

tobino

v 7:00 nic

ve zprávách ve 12:00 by měl Nečas ohlasit konec vlády

+2/0
6.9.2012 7:18

mlčanlivý boban

jak slyším z huby politika slovo balíček

Tak mám hned opruzeniny a kopřivku.

+2/0
6.9.2012 7:00

polednice

Re: jak slyším z huby politika slovo balíček

já taky, a navíc mám to samé, když mi nějaký balíček nabízí banka.....

0/0
6.9.2012 7:08

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: jak slyším z huby politika slovo balíček

Přece nečekáš, že řeknou "potřebujeje naplnit naše krabice od bot"

+1/0
6.9.2012 7:16

semjinej

ano vypálili svazákovi a mirkovi(jedničce) rybník

0/0
6.9.2012 6:34

li mu bai

hele Nečas

tak ti to to neklaplo. A nedělal jsi náhodou bubáky, že to bude konec vlády? Jen bu bu bu co? Jak se říká, ryby si svůj rybník sami nevypustí, tak příště nestraš když na to nemáš koule, ty kašpare.

0/0
6.9.2012 6:30

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Vemte si svůj balíček a táhněte do háje.

Peníze budou chybět s balíčkem i bez něj. Pomůže jen sladké slůvko: nekrást. V

+5/0
6.9.2012 6:15

Y.N

Re: Vemte si svůj balíček a táhněte do háje.

R^

0/0
6.9.2012 9:15

StG08

Po dvaceti letech

svobodného podnikání každý musí vědět, že křivka zvyšování daně, je v protikladu přímé úměry jejich výběru.

0/0
6.9.2012 5:23

ČeStNý PřEdSeDa

Re: Po dvaceti letech

Když on Péťa scházel ve škole, když se to v makroekonomii probíralo. ;-D

0/0
6.9.2012 6:47

fiumicino-cz

Re: Po dvaceti letech

Péťa makro ani neviděl, studoval totiž fyziku či chemii. Jako nic proti, ale proč by měl rozhodovat o výši DPH? Ty paka pořádně ani nevěděj, co ty zkratky znamenaj.

0/0
6.9.2012 7:07

Divac12

Re: Po dvaceti letech

Očividně nebyl sám :)

0/0
6.9.2012 8:23

petrajana

Hlavně že pomohli obrat důchodce !

+4/0
6.9.2012 5:08

Kidkid

To je pořád řečí, že není kde vzít

Tak předně přehodnoťte štědrý sociální systém a plaťte pouze důchody těm co si na ně dávali celé léta. Nepodporujte nemakačenky a netáhla co do sociálního systému nepřispěli ani korunou. Zrušte přídavky na děti a nahraďte je odpočtem z daní z příjmu na dítě. Přestaňte budovat silnice a železnice za miliardy a přehodnoťte zda ty silnice skutečně jsou potřeba. Převeďte kamionovou dopravu na železnici a ušetří se silnice.

A uvidíte, že se najde ne 25 miliard ale možná i daleko víc a bude nejen na vyrovnaný státní rozpočet, ale i na trvalé splácení dluhů.

+4/0
6.9.2012 1:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.