Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nově si budeme moct připlatit za přesnější operaci či šetrnější narkózu

Komise ministra zdravotnictví v úterý schválila tři nové zákroky, za které si pacienti od příštího roku budou zřejmě moci připlatit. Šetrnější probuzení z narkózy, použití navigačního přístroje při náhradě kloubu a operaci šedého zákalu pomocí speciálního laseru. Ještě je musí schválit ministr Leoš Heger.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A.C.Dupin

Kašpaři

Mnohem víc by se vyplatilo, kdyby se z veřejného zdravotního pojištění alespoň částečně vyřadily úhrady za léčbu zaviněných stavů (adrenalinové sporty, zaviněné dopravní nehody, zaviněné pracovní úrazy, komplikace obezity prokazatelně související) a kdyby se do zdravotnictví převáděly spotřební daně z tabáku a alkoholu (to tak zhruba pokryje náklady na vyhulené a vychlastané stavy). Místo toho se s velkou slávou řeší možnost připlácet si za iluzorní věci navíc a zvyšují se "regulační" poplatky.

+1/0
5.9.2012 18:33

saho1

Kde tečou ve zdravotnictví peníze

Brat dostal hemeroidy. Byl na vyšertření a doktor mu nabídl: buď půjde do nemocnice na tři dny( pojišťovna zaplatí 10 000,-.kč), nebo si to u něj nechá odoperovar ambulantně, doba trvání cca 20 minut a půjde hned domů kdy ho to bude stát 1800,-kč. Nechal si to udělat ambulantně. Úspora pro pojišťovnu 8.200,-kč. Asi tak... Rv

+2/0
5.9.2012 13:58

bony42

Ha ha ha

Autor by si měl něo přečíst o medicíně. Sugamadex a neostigmin jsou léky rušící svalovou relaxaci. Nemají vliv na probouzení z narkozy. Navíc Sugamadex působí jen proti jednomu z mnoha druhů tzv. svalových relaxancií. Navíc ne každá operace vyžaduje relaxaci a tudiž když nerelaxuji nemusím podávat ani jeden z léků. Zhruba u poloviny relaxovaných není potřeba opět nic podávat protože léky se rozloží ještě před buzením. Takže jen další faječka u bodu dejme něco do nadstandardu. Za chvíli přijdou s tím, že jako nadstandard si můžeme zaplatit sádru po operaci slepého střeva. Že se to bude lépe hojit. Ach bože, čeho jsme se to dožili...

0/0
5.9.2012 13:30

DDPLC

Narkoza šetrnější a méně šetrná?

Ta méně šetrná pacošovi zahubí všechny neurony v mozku, zatímco ta šetrnější mu tam nechá nějaké přežívat?:-P:-P

+2/0
5.9.2012 11:19

vladyka božíhnev..

Re: Narkoza šetrnější a méně šetrná?

Narkózy se stejně vozí z Polska. V Polsku dokáží pančovat vše. Čím dražší narkóza, tím větší podvod.

0/0
5.9.2012 13:16

xerox

Zájem státu?

Ale to by snad měl být hlavně zájem státu a pojišťoven!!, aby pacient byl co nejkvalitněji odoperován (např. s "navigací"), probuzen a rychle  uzdraven aby co nejméně čerpal ze zdravotního pojištění, né?

+6/0
5.9.2012 11:12

_m-

Re: Zájem státu?

A rychle zase začal platit daně!!!

+3/0
5.9.2012 11:16

D.A..I..

Re: Zájem státu?

Kdepak.. To by pak zkrachovali - pojišťovna i koncerny s lékaři.. Systém je nastavený tak, že JE POTŘEBA BÝT NEMOCNÝ NEUSTÁLE, aby se muselo neustále za něco platit.. TO je ten průser!

+3/0
5.9.2012 11:41

pavel-m

Re: Zájem státu?

A nevadí vám že ty dva "zájmy" (co nejkvalitnější zákrok, co nejlevnější zákrok) jsou jaksi v rozporu?

0/0
5.9.2012 11:46

DDPLC

Re: Zájem státu?

A musí nutně vždycky být v rozporu? Proč?

0/0
5.9.2012 11:48

pavel-m

Re: Zájem státu?

Vždy nemusí, ale většinou ano.

0/0
5.9.2012 11:49

vladyka božíhnev..

Re: Zájem státu?

Když se něco provádí rutinně, tak to obvykle ušetří peníze. A každý operatér Vám potvrdí, že dělat "popravky" (reoperaci) je mnohem náročnější  a dražší. Ani zedních nechce opravovat zkaženou zeď. Když se operace odoperuje napoprvé, ušetří se peněženka jak pojišťoven, tak pacientů. Zde je jasný tlak na snížení péče a přenesení finanční zátěže na toho, kdo už nedá plný pracovní výkon. Do důchodu v 71 létech, ale práceschopní jsme tak do 50 let. A chlapi umírají právě těsně po té padesátce. Ale s tou dnešní stravou ....

0/0
5.9.2012 13:01

pavel-m

Re: Zájem státu?

Vy ale píšete o něčem dost jiném.. Samozřejmě pokud stav pacienta bude vyžadovat náročnější zákrok hned na začátku tak se imho nebude šetřit.

A ohledně důchodu apod.: to je úplně mimo mísu, nicméně jak byste si představoval řešení důchodů? Při dnešním vývoji populační křivky a posunu průměrného věku dožití? Zdanit všechny 50 procenty ať je na důchodce a tím přiškrtit ekonomiku úspěšněji než to dělá Kalousek?

0/0
5.9.2012 13:07

vladyka božíhnev..

Re: Zájem státu?

Z důchodců strach nemám. Všiml jste si, že narážím na etnikum? Za totáče jich bylo 10 000 v celé ČSSR a bylo na zdravotní péči. Dnes jich je 400 000 v ČR a 800 000 v SR. Tímto tempem nás v ČR přemnoží už za 4 roky. A hromada právě těch z 400 000 jsou invalidní incestní důchodci. Oni nepracují (s výjímkou těch 10 000 totalitních). A právě cigáni neplatí ani nájemné. Na nájemném cigáni dluží 80 miliard korun. Důchodci nic nedluží - ti svůj důchod neprochlastají, jinak by byli bezdomovci. Cigán bezdomovec nikdy nebude. A v Moravskoslezském kraji cigáni mají jen ty nadstandardní léky - a doplatky jim platí sociálka.

0/0
5.9.2012 13:12

_m-

Re: Zájem státu?

Ne. Příklad -  Drobnost, prakticky mimo toto téma - Syn byl na operaci s nosní přepážkou. Po zákroku silně krvácel dovnitř, což ošetřující personál nezajímalo (otravnej pacoš)  až do jeho kolapsu - následek - Transfuze krve, 3 dny na ARO, měsíční hopitalizace. Myslíte, že kdyby lékař zasáhl hned, když syn hlásil poprvé problémy , že by byly náklady větší?

A není tohle vlastně totéž?

+2/0
5.9.2012 11:51

pavel-m

Re: Zájem státu?

Já myslel obecně. Obecně když je více možností léčby pak ta kvalitnější a šetrnější bývá dražší - za předpokladu že v obou případech vede léčba k cíli.

+1/0
5.9.2012 11:59

mazda323

Re: Zájem státu?

Myslíte to dobře, ale někdy jedno ani druhé k cíli nevede, protože pacient je nemocný víc než předpokládali.

0/0
5.9.2012 12:35

pavel-m

Re: Zájem státu?

Každé pravidlo má své výjimky a nikdo není dokonalý.

Ale vadí mi argumentace stylem "tady je k dispozici tato super léčba a vy mi ji nechcete dopřát, určitě by mi pomohla více než co mi děláte nyní". Zvlášť z pohledu laika jde spíše o vydírání než argumentaci.

(prosím žádné reakce typu kdyby se nekradlo tak je na vše, to je jednak irelevantní a druhak nepravdivé, léčit se dá za libovolně velké peníze)

+1/0
5.9.2012 12:41

vladyka božíhnev..

Re: Zájem státu?

Jdete na to zaujatě. Nikdo nepíše, vy mi ji nechcete dopřát. Každý si totiž připlatí. I ten důchodce raději nebude jíst. Zde se píše, že navigace se používá rutinně. Bez navigace se snad ani umělá kýčel nedá odoperovat. To už je jako za totáče, kdy se u nás živili dráteníci ze Slovenska. Když se operace v Havířově podělala, tak kýčel zadrátovali. A v Orlové to pak pěti operacemi zase opravovali. Dědovi tak  při operaci kýčle zkrátili Slováci v Havířově nohu o 5 cm. V Orlové ji pak po pěti operacích prodloužili zase o 3 cm. Samozřejmě s novou endoprotézou.

0/0
5.9.2012 13:07

merovingian_hrma

šetrnější narkóza ___???

8-o neexistuje aby minister rozdeloval narkozu na setrnejsiu a nesetrnejsiu?! co to ako ma znamenat ?? ved kazda nazrkoza musi byt co najsetrnejsia, aku je paciant schopny podla svojho stavu zvladnut!!

to ze sa ma priplacat za Bridion=Sugamadex je samozrejme v poriadku, je to nadstandartny liek,bez ktore fungovala anestezia doteraz.. ale predsa sa nemoze vyjadrit minister do novim, ze sa bude priplacat za nadstandartne prebudzadnie z narkozy..!

kazdy paciet, ktory bol relaxovany pocas anestezie sa musi prebudzat s plnou svalovou silou, ci uz so sugamadexom alebo bez neho.. ved inak sa pacient udusi !!

+4/0
5.9.2012 10:56

Reg

Re: šetrnější narkóza ___???

A copak to ministr někdy řekl takhle, jak to píšete?

+5/0
5.9.2012 11:01

Vosk Populi

Re: šetrnější narkóza ___???

Těžko to tak mohl říci, když to byl českej ministr... ;-D

+1/0
5.9.2012 11:04

saho1

Re: šetrnější narkóza ___???

má pravdu, nevím co je tu k smíchu.;-O

0/0
5.9.2012 11:12

budu_bojovat_nez_me_smazou

Re: šetrnější narkóza ___???

trochu mimo ne?? Snaha anesteziologa je se probudit s každé narkózy, ale to šetrnější znamená bez nežádoucích účinků jako je třeba nevolnost nebo amnezie a somnolence po výkonu.

+1/0
5.9.2012 11:17

pavel-m

Re: šetrnější narkóza ___???

Přečtěte si článek ještě jednou a pochopíte že píšete nesmysly..

0/0
5.9.2012 11:45

budu_bojovat_nez_me_smazou

Zlatej socik

a jak to vypadá, po volbách se vrátí

+2/0
5.9.2012 10:50

EddieCz

Re: Zlatej socik

bez Rusaka a s NATO za krkem ? ;-D;-D

0/0
5.9.2012 10:55

levy

Re: Zlatej socik

Ano, zlatej!!!! VTo co si ti dnesni politici dovoluji uz snad neni ani mozne.Rv

+2/0
5.9.2012 11:01

Reg

Heger

Musím říct, že Heger je jedním z mála (možná jediný) ministr, se kterým jsem úplně spokojen. Jeho reforma zdravotnictví mi dává naprostý smysl, především právě tento systém nadstandardů. Jediné, co je eticky sporné, je "koupit si" špičkového lékaře pro banální zákrok, zatímco někde jinde by v danou chvíli mohl být potřebnější. Jinak ovšem koupit si cokoliv jiného (lék, přístroj, technologii... prostě cokoliv, čeho jsou dodavatelské firmy schopny vyrobit neomezené množství), je úplně v pořádku.

+6/0
5.9.2012 10:47

saho1

Re: Heger

myslím, že v pořádku to není..Rv

+3/0
5.9.2012 10:49

Reg

Re: Heger

Proč není? Resp. co není v pořádku? Že to ty firmy vyrábějí? Nebo že to stát od nich nenakoupí pro všechny? Za co?

+1/0
5.9.2012 10:50

D.A..I..

Re: Heger

jak za co?? Pojišťovna má peněz na tohle až nad hlavu! To by ale nesměli v té pojišťovně cpát do vlastních kapes miliardy ročně! Pak by bylo na všechno! Nezlobte se na mě, ale co v tom parlamentu dělají, to považuji za sabotáž národa.. To není o komunistech nebo kapitalistech.. To je vyloženě dotovaná sabotáž České republiky..

+3/0
5.9.2012 11:01

Reg

Re: Heger

Nemáte pravdu. Výrobci léků, zdravotnického materiálu, přístrojů, atd. jsou už dnes schopni vyprodukovat tolik různých věcí, že by to nikdy nezaplatilo žádné státní zdravotní pojištění. To je důsledek vědeckého pokroku. Co tedy potom? Radši to nevyrábět?

+4/0
5.9.2012 11:10

D.A..I..

Re: Heger

Tak pokud by v kapsách nemizely desítky miliard ročně, tak věřím tomu, že se zaplatí všechno a ještě zbyde. Jen příklad - ročně z našeho rozpočtu "záhadně zmizí" 200-300 miliard. Stačilo by, aby se toto nedělo pět let a stát bude okamžitě bez dluhu.. U zdravotních pojišťoven je to ročně také v miliardách a ne malých. Takže pokud opravdu nebude korupce, pak není potřeba zdražovat a zpoplatňovat. Lidi sypou peněz z pojištění celkem hodně.

0/0
5.9.2012 11:31

pavel-m

Re: Heger

Zkuste vymítit korupci..

Jinak ale argumentovat "tady toto plýtvání neomezujte, omezte radši korupci" je dosti zavádějící. Ono se musí jak omezit korupce tak také plýtvání. Oboje je podobné mrhání s veřejnými zdroji.

0/0
5.9.2012 11:48

D.A..I..

Re: Heger

Není to vůbec v pořádku. Kde jste to viděl, aby koncerny rozhodovaly o tom, zda člověk chcípne, nebo zda si něco naškudlí na zákrok? CO to je toto??! To už se z lidských bytostí staly výhradní stroje na ždímání peněz?? Ale je zajímavé, že jak něco kdejaký špitál potřebuje, tak už se to hezky cáluje najednou ze z daní všech.. Ale jak už špitál funguje, tak je najednou pánem a už by všechno zpoplatňoval? Nesouhlasím. Místo toho, aby si pojišťovny stavěly mramorové "mrakodrapy", tak by měly spíš přehodnotit platby a začít systém financovat mnohem lépe, to znamená - cílem by měl být ZDRAVÝ člověk a ne permanentně nemocný, aby ho bylo možno pořád vysávat. A mimochodem - ono nestačí, že nás už ždímají na energie, které se vesele zdražuji, to už nás musejí ždímat i ve zdravotnictví, když si platíme pojištění? No jo.. pravda.. máme tady ty "stotisícové platy", že.. tak to jo.. já vlastně zapomněl... Hlavně že máme pro restituce církvi a jiné tunely. To se to pak ovečky očesávají..

+5/0
5.9.2012 10:58

Reg

Re: Heger

Ti producenti nesmí mít monopol a nesmí mezi sebou mít kartely - na tom se shodneme a to je úkol pro antimonopolní úřady a další orgány.

Jinak ovšem tyto firmy mohou vyrobit cokoliv, jakkoliv inovativního a jakkoliv drahého a nabídnout to státu a lidem. Co se má stát, pokud toho nabídnou víc, než jsou lidé schopni zaplatit? Má se to zakázat vyrábět? Ne, prostě si to koupí jen ten, kdo na to bude mít. Když to přeženu - co když se za 150 let zjistí, že nejúčinnější léčba rakoviny je pobytem na Marsu? Budeme každého posílat na Mars? Nebo jen toho, kdo si to zaplatí?

+3/0
5.9.2012 11:14

D.A..I..

Re: Heger

Není fér měřit lidské zdraví penězi, protože ty peníze budou, ale člověk je pomíjivý. Vím, že to zní divně, ale zkuste vysvětlit někomu, kdo je těžce nemocný, že umře jen proto, že nemá peníze na léky, nebo zákrok. Z toho všeho se už tak vytrácí lidskost, že na to brzy dojedeme.. na tu lačnou "monetární" chamtivost.. Každý člověk chce přece žít.. ne? Jak by bylo vám? Uvědomil jste si to?

0/0
5.9.2012 11:34

pavel-m

Re: Heger

Reagujete ještě v rámci tohoto článku? Tam se píše pouze o tom že něco zbytného nebude platit stát ale sám pacient. Právě proto aby veřejné prostředky více stačily na léčbu těch nejdražších nemocí (protože paralen si koupí každý sám, ale lék na rakovinu asi ne).

+2/0
5.9.2012 11:51

_m-

Re: Heger

Kdo posoudí, jestli je to zbytné?

0/0
5.9.2012 11:52

pavel-m

Re: Heger

V těchto konkrétních případech? Komise ministra zdravotnictví složená ze zástupců pojišťoven, odborné veřejnosti i pacientských organizací, viz. článek.

0/0
5.9.2012 12:00

D.A..I..

Re: Heger

Ano, je to k článku, protože tímto to teprve začíná.. Je lepší oškubávat lidi, než zarazit zlodějiny, že? A je úplně jedno, kdo tam momentálně sedí - zda pravice či levice.. Prase jako prase.. U koryta je to jedno.

0/0
5.9.2012 11:59

wiki5.5

Re: Heger

zivot neni fer, smirte se s tim

0/0
5.9.2012 18:32

pan.chmelicek

Sugamadex

omg, ze prebudenie z narkozy ???!!!  Sugamadex je specificke antidotum relaxancia rocuronium a vecuronium.. ziadny zazracny prebudzac.. Sugammadex je modifikovaný g-cyklodextrin, který je schopen vázat

svalová relaxancia aminosteroidního typu a tím antagonizovat jejich

účinek. Jedná se o zcela jinou koncepci antagonizace svalových

relaxancií než s běžně používanými inhibitory acetylcholinesterázy

(AChE).

0/0
5.9.2012 10:44

leonard 2

Pana ministra Hegra

Bude léčit pouze"doktor" Zelenka .

+1/0
5.9.2012 10:44

_m-

Re: Pana ministra Hegra

jsem pro!

+1/0
5.9.2012 10:44

Zdeny007

Re: Pana ministra Hegra

no nevim. Nebyl by vhodnějším specialistou pro celou vládu, poslance i senátory Dr. Me...le?

+1/0
5.9.2012 10:48

saho1

Re: Pana ministra Hegra

já bych mu doporučil Cvacha.;-)

0/0
5.9.2012 10:50

studuji VŠ cenzorskou

jak to tak vypadá

budu se muset začít zajímat, kde je nejbližší kostel a seznámit se s farářem - to bude v budoucnu jediná útěcha a  poslední pomazání je zdarma ? :-P

+1/0
5.9.2012 10:44

dp11

Re: jak to tak vypadá

Hahaha, odkdy církev poskytuje něco zdarma ? Tam se solí už dávno a nikomu to nepřijde divný.

+3/0
5.9.2012 11:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.