Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda si to dělá těžší. K důvěře shání o hlas víc, než nakazuje ústava

Vláda chce předložit parlamentu stejné znění novely zákona o DPH, které zamítl Senát i Sněmovna, a zároveň hlasovat o důvěře kabinetu Petra Nečase. Tento postup se prakticky neužívá a je v něm jedna zajímavost. Vláda k přežití může potřebovat o hlas víc, než jí formálně nakazuje ústava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jihonzic

Je tu ještě něco státního, co není přímo napojené na kmotry?

Byl bych moc rád, kdyby jo, ale myslím si, že už skoro nic takového není.!!

0/0
6.9.2012 14:40

Bejbís

Re: Je tu ještě něco státního, co není přímo napojené na kmotry?

Možná nějaký ústav pro choromyslné. Tam se jim nechce, i když by tam patřli.

0/0
6.9.2012 15:18

Praotec Tunel999

Svazak vydira 100 dukaty ve snemovne zpusobem,

ktery podle clanku nema v CR obdoby. Sam ve vlastni neschopnosti a slabosti demisi nepoda, protoze je rad za kazdej den u moci a tak zkousi vydirat poslance, kteri jsou nejvice v ohrozeni, jestli dojde na predcasne volby. Komunisti by se od tohoto zbabeleho slabocha meli ucit..;-D

0/0
6.9.2012 12:55

Alergik_new

Re: Svazak vydira 100 dukaty ve snemovne zpusobem,

Nemá obdoby? Asi máte krátkou paměť. ;-D

0/0
6.9.2012 13:07

jihonzic

Protiústavní hlasování, protiústavní volby, neprávní stát.

To je současný stav naší politické scény. Poslancům je bráněno vykonávat svůj mandát, ve volbách není zaručena rovnost hlasů a protiústavní zákony jsou schvalovány a uváděny v platnost. Nežijeme v právním státě, pokud není Ústava základ. !!

0/0
6.9.2012 12:29

Alergik_new

Vážený ústavní právníku

zkuste zde krátce rozebrat, čím podpoříte své domněnky. Předpokládám, že žalobu k Ústavnímu soudu jste už podal ;-D

0/0
6.9.2012 12:35

jihonzic

Re: Vážený ústavní právníku

Nepodal, Ústavní soud už odmítl žaloby na podobné téma předchůdců, je politický a nedůvěryhodný. Nevěřím mu, stejně jako většině soudů tady. Podal bych to spíše skutečným apolitickým odborníkům než politickému a kmotrovskému Ústavnímu soudu, i sama bývalá ústavní soudkyně potvrdila veřejně v televizi, že současný ústavní soud je hodně politický.

Já se řídím Ústavou, je jasně psána a docela přesně. Už jsem na diskuzích vícekrát psal pasáže, jež jsou porušovány a shodl se i s některými odborníky a dokonce i právníky, kteří ještě nejsou politicky a mediálně naprosto zmasírováni a ovládáni, bohužel většina lidí už masáži kmotromédií, kmotrosoudců, kmotropolicie a kmotropolitiků naprosto podlehla a já to chápu. Lidé jsou neustále klamáni a obelháváni, politici a další ústavní činitelé jasně lžou opakovaně a prokazatelně a lidi ty lháře nadále ve volbách volí. Je taková doba a těžko s tím něco naděláme.

0/0
6.9.2012 12:45

Alergik_new

Re: Vážený ústavní právníku

To, že chápete Ústavu jinak než jiní, to se stává. Od posouzení, kdo má pravdu, je pak soud. Pokud nevěříte ani soudu pak jste jediný svatý, který má právo Ústavu vykládat....

0/0
6.9.2012 13:06

jihonzic

Re: Vážený ústavní právníku

Naštěstí nejsem jediný s těmito názory a stojím si za nimi, nikdo mne nepřesvědčil a ani já nikoho nepřesvědčuji. Mám svůj výklad, který je podobný či dokonce shodný s některými odborníky studia práva či dokonce letitými právníky. Práva obecně mají jeden velký problém, naprostá nejednoznačnost a různost výkladu a tak se vlastně nedá o nic opřít, protože se některé zákony a věty dají vyložit, jak se komu zrovna hodí. Já Ústavnímu soudu věřil, dokud jsem se nedozvěděl více o jejich hlasování a napojení na kmotry a politické strany a jejich naprosto zcestným výkladům. Neříkám, že někdy nerozhodne tak, jak to vidím i já, ale v mnohých výkladech se s ním neshodnu a stále okatěji se jeví jako jasně politický, snad ještě více než jiné soudy.!!

0/0
6.9.2012 14:23

Bejbís

Re: Protiústavní hlasování, protiústavní volby, neprávní stát.

Jediné s čím souhlasím ve Vašem příspěvku je, že poslancům je bráněno vykonávat svůj mandát, protože se musí podřídit stranické disciplíně a přitom mají povinnost hlasovat podle SVÉHO nejlepšího vědomí a svědomí a zastupovat zájmy voličů.

A stranickou disciplínu odmítnou jen, když se chtějí zviditelnit nebo nebo doufají, že získají nějaké výhody a pak zase volí tak jak přikazuje strana.

0/0
6.9.2012 13:54

jihonzic

Re: Protiústavní hlasování, protiústavní volby, neprávní stát.

No tak např. politické odstranění hlasu je známo u Sládka, kterého zavřeli, aby těsně o jeden hlas prošel prezident republiky, Ratha zase, aby byla ČSSD oslabena o jeden hlas a poškodily volby v krajích. Já se ČSSD zlodějů nezastávám, ale tady se Ústava porušuje jen vládnoucími stranami, když se jim to hodí. Parkanová ve vazbě nesedí a škodu spáchala nakonec možná větší než Rath, odsouzení poslanci přitom hlasovat mohou. Je to bordel a ať je můj výklad Ústavy správný či ne, musíte uznat, že zákony v této zemi jsou špatné a ještě jejich dodržování a výklad o to horší. Jak jinak je možné, že Ratha mohou zavřít do vazby, připravit tak voliče o svého zákonného zástupce z protiústavních voleb a pak mu platit výplatu, jako kdyby pracoval. Vazba by samotná nebyla v rozporu s Ústavou, bránění výkonu mandátu však ano. Tady je jasná kolize Ústavy a trestního práva. Další příklad, volby mají být rovné, to však nejsou, hlas v Karlovarském kraji měl poloviční hodnotu pražského a 5 procent je taky

0/0
6.9.2012 14:32

jihonzic

Re: Protiústavní hlasování, protiústavní volby, neprávní stát.

protiústavní, strana se 4,999 procenty hlasy nedostane jediného poslance, strana s 5,001 % po přerozdělení může mít i několik poslanců. Podle mne dolní kvóta je protiústavní a nemožnost volit strany, které nejsou v daném volebním obvodě taktéž. Poslanci se volí jako zastupitelé celé ČR a tedy by měla být možnost je volit v celé ČR jako v jednom volebním obvodu. Je to prostě špatný a nespravedlivý systém. Ano, stoprocentní rovnost hlasů nejde technicky zajistit, ale dá se maximalizovat demokratičnost a ta je neustále díky velkým stranám a jejich snaha o nadvládu neustále potírána a před volbami se účelově mění volební okrsky a vše tak, aby jim to pomohlo. VV před volbami tvrdily, že se pokusí prosadit změnu Ústavy, skutek však utekl. Takto není šance vyměnit ty zloděje z kmotrostran za nové strany, neb lidé malé strany nevolí právě kvůli nesmyslné a protiústavní 5 procentní kvótě. V zásadě by mělo na zástupce stačit 0,5 procenta.

0/0
6.9.2012 14:35

Bejbís

Re: Protiústavní hlasování, protiústavní volby, neprávní stát.

Üplně s Vámi souhlasím. Ve všem !!!

Jen to bránění jsem myslel trochu jinak. Poslancům brání hlasovat podle voličů sama strana, za kterou kandidovali a kterou voliči volili. Proto je nutné volit jednotlivce, jako do senátu a do senátu volit strany. Prostě prohodit volební systémy.

0/0
6.9.2012 15:17

jihonzic

Re: Protiústavní hlasování, protiústavní volby, neprávní stát.

Ano, i tohle jsem chtěl, udělat volby do PS jako komunálky, prostě by se dali přímo volit lidé z různých stran, nebylo by to omezené a člověk by si mohl vybrat 200 jmen. Kmotrům by se pak nevyplatilo draze platit velké kampaně a napojení by se trochu zmenšilo nebo znesnadnilo, dnes to mají ty kmotři strašně jednoduché, zaplatí tři čtyři strany a jsou za vodou. Současný systém je zcela nevyhovující, kmotři si dosadí na horní pozice svoje kmotřence typu Langr a spol., takže se to pak nezlepší.!!

+1/0
6.9.2012 15:37

Geltruda Ofenraucht

Tato vláda se chová přesně tak, jako když useknete kohoutovi

na špalku hlavu. Zběsile lítá po zahradě i bez hlavy, nicméně po chvíli, když dostatečnbě vykrvácí, padne.  Je to jen otázka času, kdy tento bezpáteřní slepenec odporného slizu vyteče do kanálu. ;-O

+1/0
6.9.2012 12:14

Alergik_new

Re: Tato vláda se chová přesně tak, jako když useknete kohoutovi

Ano už jen necelé dva roky ;-D

0/0
6.9.2012 12:18

SecondWisdom

Re: Tato vláda se chová přesně tak, jako když useknete kohoutovi

Čemu v této analogii odpovídá "useknutí hlavy"?

0/0
6.9.2012 12:21

mamca666

Re: Tato vláda se chová přesně tak, jako když useknete kohoutovi

znám jednu pohádku, kde se useknutá hlava kohoutovi vrátila zpět a on si zase vesele kokrhal. Aby to nebyl případ naší politiky.

0/0
6.9.2012 12:48

Vařím vodu na každou swine

Já nevím jak vy, ale já se výborně bavím

Jo jen tak mimochodem, milí diskutující, co s tím hodláte dělat, přece to tak nenecháte...;-)[>-]

0/0
6.9.2012 12:03

Alergik_new

Re: Já nevím jak vy, ale já se výborně bavím

Když nevidíš žádnou možnost tak to je smutné.8-o

0/0
6.9.2012 12:10

Vařím vodu na každou swine

Re: Já nevím jak vy, ale já se výborně bavím

Vy ano? Sem s ní, ale něco reálného prosím.

0/0
6.9.2012 12:16

Alergik_new

Re: Já nevím jak vy, ale já se výborně bavím

Začít něco dělat. Něco reálného. Zkuste začít s místní politikou. Je to dost reálný?;-D

0/0
6.9.2012 12:18

Vařím vodu na každou swine

Re: Já nevím jak vy, ale já se výborně bavím

Jo, to jsem kdysi naivně zkusil. Skončilo to tím, že mi vyhrožovali likvidací rodiny. Stačilo mi.

0/0
6.9.2012 12:21

Alergik_new

Re: Já nevím jak vy, ale já se výborně bavím

Jednou jste narazil a vzdal to. Pravda každý nemůže být bojovník....

0/0
6.9.2012 12:28

Vařím vodu na každou swine

Re: Já nevím jak vy, ale já se výborně bavím

Nechám to na vás mladších, uvidíme, co dokážete.;-)

0/0
6.9.2012 12:40

honzapm

Docela mazec

poslední dobou ty diskuze. Nepamatuju se, že bych někdy zažil tak silnou protivládní náladu a pospolitost.

+2/0
6.9.2012 11:35

Karotka369

Re: Docela mazec

Lide pomalicku ale jiste zjistuji, ze tam nahore ted sedi chamrad...a je jedno jestli si rika pravice, ci levice....

Az na nekolik trollu, kteri jen provokuji, protoze se nudi si myslim ,ze na diskusich jsou vicemene rozumni lide, kteri to tak vidi stejne jako ja.

+2/0
6.9.2012 11:46

Sanjuro

Re: Docela mazec

celá pospolitost stojí a padá s výkřiky "koho ne". Jakmile dojde na "koho ano" bude zase vše při starém

0/0
6.9.2012 12:03

Nina09

prozření

Tak už vím, proč je Rath za každou cenu držen ve vazbě(nepopírám jeho vinu), dali do kupy pouze 100 poslanců a nyní stačí přesně těch 100 vyžírků pro většinu.

+1/0
6.9.2012 11:32

honzapm

Re: prozření

R^;-D

0/0
6.9.2012 11:33

Vařím vodu na každou swine

Skvěle se bavím naivkama,

kteří si myslí, že tím, že budou chodit k volbám něco změní. Kmotři už si dobře ohlídají, aby k tomu nedošlo...;-D

+1/0
6.9.2012 11:03

momoko

Re: Skvěle se bavím naivkama,

posledníma volbama se toho změnilo hodně;-D

+2/0
6.9.2012 11:05

Karotka369

Re: Skvěle se bavím naivkama,

Tak kdyz se tak naramne bavite, co takhle spise napsat jak to zmenit,hm? ;-)

+1/0
6.9.2012 11:06

Alergik_new

Re: Skvěle se bavím naivkama,

To přeci nejde. Proto kmotři doporučují nic nedělat a nechat to tak. Hlavně se nezačít zajímat. To by pro ně mohl být průšvih.;-)

+4/0
6.9.2012 11:08

Vařím vodu na každou swine

Re: Skvěle se bavím naivkama,

No ta bojujte, nikdo vám nebrání.

0/0
6.9.2012 11:10

Alergik_new

Re: Skvěle se bavím naivkama,

Taky to dělám ne jako vy brečet po hospodách. Tam nás kmotři chtějí dostat.8-o

0/0
6.9.2012 12:08

mamca666

Re: Skvěle se bavím naivkama,

A jakým způsobem bojujete? Můžete nám poradit? Mně nenapadá nic čím bych tomuto státu mohla já sama pomoct.

0/0
6.9.2012 12:50

Alergik_new

Re: Skvěle se bavím naivkama,

To je celkem smutné, že to nevíte. Zkuste trošku aktivity. Co třeba se začít zajímat o to co se děje na vaší místní radnici?;-)

0/0
6.9.2012 13:03

Vařím vodu na každou swine

Re: Skvěle se bavím naivkama,

Nemám zdání.

0/0
6.9.2012 11:09

Karotka369

Re: Skvěle se bavím naivkama,

Tak ja vam to povim....Mame jen dve moznosti.

1. Prima demokracie....zrusit politicke strany, zavest jen prime zastupce a dulezite veci resit v referendu...kdyz uz se to tu ma podelat, tak at si to podelaji sami obcane. Proste naucit tento narod se opravdu starat o svuj stat a mit zodpovednost.

2. Uznat Lichtenstejnsko a Lucembursko....konecne....a mame tu dva rody, ktere maji narod na cesky trun, zalozit konstitucni monarchii.A doufat v osviceneho vladce.:-)

Takhle to vidim ja.

+1/0
6.9.2012 11:12

honzapm

Re: Skvěle se bavím naivkama,

Ten bod 1., to myslíte Prima demokracie nebo Přímá demokracie? ;-D

0/0
6.9.2012 11:13

Karotka369

Re: Skvěle se bavím naivkama,

No jo no...mam nedavno prekopany wokna a jsem linej si tam dat ceskou klavesnici;-D;-D;-D Samozrejme ze to druhe;-D

0/0
6.9.2012 11:16

honzapm

Re: Skvěle se bavím naivkama,

To je v pořádku. Ona demokracie je prima, pokud je přímá, je to ještě lepší ;-D

0/0
6.9.2012 11:21

Vařím vodu na každou swine

Re: Skvěle se bavím naivkama,

Pěkné ale nereálné.

0/0
6.9.2012 11:16

Karotka369

Re: Skvěle se bavím naivkama,

Musel by se udelat razny krok...ale k tomu potrebujete obcany teto zeme.. a ne v hospodach a u internetu...jinak to bude pekne a nerealne...

0/0
6.9.2012 11:17

Vařím vodu na každou swine

Re: Skvěle se bavím naivkama,

Jak k tomu chcete ovčany přimět?

0/0
6.9.2012 11:19

Karotka369

Re: Skvěle se bavím naivkama,

Jak? Ovcany k tomu nijak neprinutite...Musi se cekat....A k tomu to chce vlady jako je tahle a vubec vsechny predchozi....Aby se tomuhle narodu zacalo opravdu vest hrozne...

Zatim se mame v tomhle state dobre, i pres vsechno remcani...Protoze remca se tu vicemene furt....

Bohuzel jinak to nevidim....Musime se v tech .... zacit poradne brodit.

0/0
6.9.2012 11:43

Karotka369

Re: Skvěle se bavím naivkama,

Proto muj optimisticky vyhled je, ze se tu zacne dit neco az tak za 3 generace....a to jen mozna...

Docela dost by to uspisilo pad EU...

0/0
6.9.2012 11:44

honzapm

Re: Skvěle se bavím naivkama,

"Musel by se udělat" - špatně!!! Správně zní "Měli bychom udělat," případně "musíme udělat". Zní to přece jen více "zapojeně" ;-)

0/0
6.9.2012 11:29

Karotka369

Re: Skvěle se bavím naivkama,

Pardon...spatne volena slova....:-)

0/0
6.9.2012 11:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.