Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič škodovky předjížděl v zatáčce, vytlačil renault na svodidla

Dopravní policisté pátrají po řidiči škodovky, který v zatáčce málem narazil do protijedoucího nákladního auta. Hazardér totiž nestihl při riskantním manévru předjet renault, a tak ho vytlačil na svodidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dracekv2

jo

No, se divím že jezdil tak dlouho. Už několikrát sem musel kvůli špatnému předjíždějí brzdit, aby to podobnej borec jako ten ve fávu stihnul. Mám pud sebezáchovy a nepotřebuju se nějakým uchvátancem zabít.

+1/0
5.9.2012 6:43

zena_zdena

Re: jo

R^

bohužel ne každý takhle přemýšlí, když se sejdou dva magoři, jeden prostě MUSÍ předjet a ten druhý se rozhodne, že ho VYCHOVÁ ...:-/

+2/0
5.9.2012 6:46

macarát

Re: jo

Co ty víš? Třeba to prostě neodhadl. Mohl to být nějaký řidič začátečník, který je rád, že jede, a prostě ještě nestíhá myslet za ostatní.

Nebo si prostě všiml, že je předjížděn, v době, kdy už bylo na reakci pozdě.

To není magorství, nebýt řidič, který stále ví o všem před sebou, za sebou, i vedle sebe, to je normální. Když se blížím k zatáčce, tak také nečumím stále do zrcátek, aby nevěděl, zda nějaký magor před zatáčkou nezačne předjíždět, musím totiž čučet do zatáčky, zda tam třeba nebude porouchané auto nebo chodec atp.

Magor je výhradně ten, kdo si hraje na nadčlověka a čeká, že za volanty ostatních aut jsou také nadlidé, kteří případně jeho průšvih stihnou nějak zachránit.

+2/0
5.9.2012 10:43

proiproti

jiz jsem zde pro nakej nick

Pane nebudu se s vami na kazde diskuzi ( vy stejne chodite jen k clankum kde jsou bouracky ) dohadovat a stale se hadat.Poslal jste mi dva obrazky dle vas prehledna silnice.Ano.Ja po takove jel s manzelkou.Bylo to v listopadu smer jih.Presne po takove jak jste poslal rovna,plna cara prehledna.Jelo auto naproti a jelo za mnou dalsi.Starsi chlap co musel predjizdet,protoze silnice byla jiz namrzla, pribrzdil jsem, aby tedy mohl honem ject i kdyz kazdy tam jel pomaleji.Ale protoze nezvladl predjizdeni smyk na ledu narazil do protijedouciho auta a i do me jediny strom tam stal celni naraz auto se obratilo jeste na bok, mam touarega takze docela vyska - jinak rovina jak rikate plna cara jen doporuceni a ja dvojita operace patere temer ochrnuty,ale stacilo 5mm a bylo to, manzelka nekolik vaznych zraneni.Ten clovek ne aby nam sel pomoci, ale staral se zda jeho auto je v poradku.Lidi z protismeru v poradku.Proto mam alergii na slova a obhajobu dobytku, jak je kazdy chytry nez to zazije.

+5/0
4.9.2012 22:08

nakej_nick

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

(Ano, na idnesu převážně k článkům o _dopravě_; na jiné diskuse mám vhodnější místa.)

Díky za vysvětlení, teď už chápu vaše postoje, i když s nimi nadále nesouhlasím. Vy totiž vidíte příčiny nehod úplně jinde než já. Není to formální porušení předpisů, ale je to jednání, které reálně ohrožuje. V případě vaší nehody není vůbec důležitý druh čáry ani přehlednost úseku. Rozhodující je, že viník nepřizpůsobil rychlost povrchu, svým schopnostem a všem dalším okolnostem.

Zkusím taky vysvětlit svůj postoj. Já mám zase alergii na zásahy do své svobody ze strany autorit, které nepovažuju za kompetentní nebo vnímám jejich pohnutky jako účelové. A v oblasti dopravy je to nejhorší. Od doby, kdy jsem začínal (M 1974, B 1978, C1980), vidím jen neustávající snahu nařizovat, regulovat, "zklidňovat" = omezovat, trestat. Nemusím být génius, abych viděl, že zákon o provozu je slepenec regulérních pravidel a chyb až nesmyslů. Jezdím podle svého svědomí co nejslušněji a vstřícně a oceňuju to u ostatních.

0/0
5.9.2012 11:27

proiproti

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

Ano i já děkuji za vysvětlení. Chápu i vás souhlasím, že má nehoda byla z důvodu co píšete nepřizpůsobivosti stavu silnice a tke rychlost.V miste se melo ject 50 km všichni jeli kolem 30 jak to bylo namrzle,ale pan v octavii samozřejmě musel ject 80Km.Pokud jezdíte slušně v pořádku.Možná se i na něčem shodnem:-)

0/0
5.9.2012 11:46

BlackMax

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

To je prima, že preferujete osobní svobodu nad zákony, ale někdy hrají zákonná opatření i jistou preventivní roli. Představte si, že bych si poblíž Vás, jen ve vedlejším domě, udělal takový malý muničák. Zákon sice říká, že je to nedovolené ozbrojování, ale podle Vaší filosofie to až tak moc nevadí - tedy pokud s výbušninami umím pracovat. A ouha, jednou se to nepovedlo a výbuch srovnal kámen na kameni v okruhu 500 m. Mně už ani nenašli, Vy jste byl shodou okolností na cestě domů a skončil jste totálně ochrnutý na vozíku. Na mně si ovšem už nic nevezmete, už jsem v prášku. Je lepší dodržovat zákon ( ve vašem případě nejezdit přes dvojitou čáru, i když je silnice volná), nebo raději risknout, že se nestane něco s pravděpodobností 0,0001?

+2/0
5.9.2012 16:38

nakej_nick

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

každé přirovnání kulhá... moje přirovnání taky: ve vašem muničáku trvá přísný zákaz používání ohně, i když víte, že jste všechno před týdnem odvezl (s pravděpodobností 10^-4 tam zůstala zapomenutá petarda)... to je analogie na

a) přejetí plné, když na známé trase v polích (není tam křižovatka apod.) vidím volno v protisměru s rezervou na nedodržení rychlosti případným protijedoucím

b) přejetí dvojité při výjezdu doleva z parkoviště firmy na 4proudou ulici, kde je nejbližší křižovatka 200 m na obě strany, v době, kdy tam nikdo jiný nejede - změřeno na mapy.cz, toto je příklad z reálu, kdy porušuju, protože se mi nechce legálně objíždět 900 m okolo bloku přes 4 křižovatky za stejným cílem

c) mám jet 30 a jsem nucen přeskákat retardér u školy v neděli 19.8. v 01:50

d) mám zastavit na stopce, když vidím perfektně 300 m okolo (též skutečná situace, dali ji tam po bouračce, která se ovšem stala v době, kdy kvůli kukuřici bylo vidět kulové) ... klidně vám vypíšu celou abecedu

0/0
5.9.2012 17:44

nakej_nick

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

překlep - místo 900 má být 800

dodatek - předjíždět na dvojité bych si nedovolil (teoreticky možná traktor, asi tak se 4 násobnou rezervou ovšem)

0/0
5.9.2012 17:51

BlackMax

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

OK, Dáme všude cedulky zákaz rozdělávání ohně (ty se podle Vás stejně nemusí dodržovat) a já jdu shánět nitroglycerín - ten se nemusí zapalovat, stačí s ním třísknout. Zkusíme to.Rv

A teď vážně. Přece to, co píšete, nemůžete myslet vážně. Pokud ano, evidentně bychom se tady navzájem docela rychle pozabíjeli. Nemohl byste si nějak viditelně označit auto, vyhnul bych se zdaleka - vždyť Vy jste veřejné nebezpečí.

!!

+1/0
5.9.2012 18:40

nakej_nick

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

co konkrétně se vám nelíbí?

0/0
5.9.2012 20:21

BlackMax

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

Nelíbí se mi, že ve Vašem přístupu je podle mne malá, nedostatečná rezerva pro případ "kdyby náhodou". V technických vědách se tomu říká koeficient bezpečnosti a používá se na výrobky, ale dá se to rozšířit i na jiné lidské činnosti. Vy píšete: a) přejetí plné, když na známé trase v polích (není tam křižovatka apod.) vidím volno v protisměru s rezervou na nedodržení rychlosti případným protijedoucím. Po fyzikální stránce máte pravdu. Jenže když potkáte motorkáře, který to tam hasí 180 (místo neznám, nevím, jestli by to šlo, ale jako příklad to snad stačí), porušujete pravidla oba. Když ho sestřelíte, on má smůlu, Vy nejspíš taky (viz analogie s paní Darinkou) a svým způsobem máme smůlu všichni (přispějeme Vám ze zdravotního a sociálního pojištění).

0/0
6.9.2012 9:46

BlackMax

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

...a zbytek, co editor nevzal: Proto říkám, že pokud se budeme všichni chovat a uvažovat jako Vy, pravděpodobně se tady pozabíjíme rychleji. Žij a nech žít! Podotýkám, že některé procesy jsou tzv. nevratné a přeji Vám, abyste Vaše diskuse nějakým takovým procesem v autě nebyla ukončena.

0/0
6.9.2012 9:47

nakej_nick

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

vaše tvrzení se rozchází s praxí ... poslední a jedinou zaviněnou nehodu jsem měl v dubnu 1990, rozbitá svítilna na zaparkovaném wartburgu. když jsem nedobrzdil a rychlostí stařenky s chodítkem do něj drcnul (to si pamatuju, protože majitel volal policajty, že prý to za tvrdou marku je velká škoda) ... nebyla to jen moje vina, ale neměl jsem to jak prokázat

2x mi zleva z vedlejší buchli do levého zadního

2x jsem skončil v zimě v pangejtu (se žigulem na Vysočině je zima opravdu dobrý trénink)

--- s čistým svědomím prohlašuju, že za posledních 20 let (cca 700 000 km) jsem nikoho neohrozil a výjimečně omezil v rozporu se zákonem

--- mám čerstvě mnohem lepší kameru do auta, co jsem si pořídil na obranu před piráty :-), když budete mít zájem, můžete občas vyhodnotit, jak nebezpečné jsou moje děsně riskantní jízdy

0/0
6.9.2012 10:44

nakej_nick

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

nějak jsem tušil, že narazíme na tohle ... "je podle mne malá, nedostatečná rezerva"; takže: počítám zhruba s následujícími hodnotami rychlostí: předjížděný 60-80, já 90-110 (tímto myslím rozdíl našich rychlostí min 30, při menším nemá cenu do toho jít) a protijedoucí 130

a teď se vás zeptám na tohle: máte bez přemýšlení a počítání představu, a) kolik metrů dráhy na to předjetí potřebujete? b) kolik volného místa je zapotřebí, když se připočítá i rychlost protijedoucího? c) umíte tu vzdálenost odhadnout s maximální chybou řekněme do 20 %?

nemusíte mi to věřit, ale já nosím v hlavě takovou tabulku, na všechny tři otázky tu odpověď +- _vím_

* pro zjednodušení neuvažuju, že by protijedoucí brzdil, nebo mi předjížděný bránil, při uvedených rychlostech mám další rezervu ve zrychlení až na 140, další rezerva je, že přibližně do 2 sec po zahájení předjížděcího manévru mám čas ho stornovat, když se protijezdec vynoří

* a sorry, ale argumentovat motorkářem ve 180 můžu stejně na přerušované

0/0
6.9.2012 10:37

BlackMax

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

Nemohu zopakovat nic jiného než to, že Vám držím palce, aby Vaše výpočty byly vždy správné. Přesto bych se s Vám na silnici raději nepotkal. Dvacetiletá praxe je fajn, ale podotýkám, že šéfinženýr v Černobylu byl taky zkušený praktik - bohužel z nejaderného oboru. Všichni víme, jak to dopadlo.

0/0
6.9.2012 14:45

nakej_nick

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

takže to asi uzavřeme... už jen pro zajímavost je to cca: pro 60/90/130 - a) 120 b) 300 ; a možná překvapivě ne o moc víc pro 80/110/130 a) 150 b) 330

v obou případech logicky stejný čas 5 sec, předjetí 40 metrů relativně (10 m za + 10 m délka dvou aut + 20 m mezera před)

No, já zas doufám, že vás nedojedu :-) A když, že budete další z mnoha, kteří mi děkují.

0/0
6.9.2012 15:45

proiproti

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

Mohu se zeptat co děláte v reálném životě za povolání??Jste řidič:-) z povolání..snad ne;-)

0/0
5.9.2012 19:26

nakej_nick

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

ne

ne

0/0
5.9.2012 20:20

proiproti

Re: jiz jsem zde pro nakej nick

pardon jsem jsem se zeptat pana nekaj nick co dela za povolani...

0/0
5.9.2012 19:27

mlčanlivý boban

s formanem předbíhat a blbnout

Tomu se říká mít ego větší než kapitál.... :-)

+7/0
4.9.2012 16:59

villík

Hmmm......

"Pokud neznámý řidič jede s vozidlem pravděpodobně značky Škoda Forman a v  levotočivé zatáčce  začne na nepřehledném

místě předjíždět moje vozidlo značky Renault Kangoo .... vidím ho v zrcátkách,

malinko uhnu a uberu plyn, případně přibrzdím,  s myšlenkou "Vo-e kam se

se--š?"  (Při současném hromadném výskytu idiotů na silnicích tento manévr používám nějak až příliš často)

Tenhle ho neviděl, ingoroval, nepřibrzdil...a ....byl ve svodidlech.;-)

+5/0
4.9.2012 16:49

lady.zam5

Re: Hmmm......

takže si za to může sám, co?? Baví mě ti chytráci, kteří za monitorem vidí všechno jasně, sami by se do takové situace nedostali a pokud možno osočí nevinného

+8/0
4.9.2012 17:05

villík

Vy neumíte asi číst. Kde osočuju nevinného?

Napsal jsem jen, co mohl pro svoji záchranu udělat a neudělal. Takovej projevenej pud sebezáchovy, O vině tam nic nemám. Ten titul idiot patří přece tomu ve formanu !

+3/0
4.9.2012 18:44

Shakhar

Re: Vy neumíte asi číst. Kde osočuju nevinného?

Mam pocit, ze ten titul, alespon v teto diskuzi, patri nekjomu jinemu :-)

+1/0
4.9.2012 18:58

nakej_nick

Re: Hmmm......

Souhlas.

Tady má spousta lidí plnou klávesnici obecných keců o ohleduplnosti, řidič by měl předvídat skoro i to, že mu na střechu spadne cihla... ale když přijde na věc, obhajují tupou "předpisovou" jízdu, i kdyby to mělo jediný lidský život zmařit.

A bohužel stejné chování je k vidění i na silnici.

+1/0
4.9.2012 21:03

Hufo

zase nějakej zbohatlík

co se předváděl. běžný občan to být nemohl, ten dle diskuzí neprasí

0/0
4.9.2012 16:32

al.mucha

Re: zase nějakej zbohatlík

Asi to byl nějakej zazobanej forman a vytlačil ho povozem. Redakce to jistě zase celé popletla.

0/0
4.9.2012 16:38

Rubik1

Re: zase nějakej zbohatlík

Určite nemyslíte řidiče Škody Forman, takže mluvíte o řidiči Renaultu. Ano, mohl třeba přidat plyn a úmyslně způsobit nehodu, ale přeci jen o něm tvrdit, že je to zbohatlík, je nepodložená spekulace. Proč by jel v cizím autě, když si mohl vzít své BMW?

0/0
4.9.2012 16:40

proiproti

čekám kdy tady zas budou

ti co se takových zastávají temeř v každé diskuzi. Že předjíždět můžou a jiní zdržují provoz apod. a co je a co není přestupek a kde plná a kde přerušovaná čára a já vám říkám jezdíme tady jak prasata víc jak polovina by měla přijít o řidičák na min.10 let a další patří do basy,když někoho zabijou nebo zmrzačí.Nechceš dodržovat předpisy vypadni do basy !!

+9/0
4.9.2012 16:28

nakej_nick

Re: čekám kdy tady zas budou

co se týče plné čáry, nějak jsem marně čekal na odpověď

proč nemůžu předjet traktor nebo cyklistu na tomto místě http://img1.uploadscreenshot.com/images/main/7/20422484525.png

0/0
4.9.2012 17:37

Schluker

Re: čekám kdy tady zas budou

Cyklistu s prstem v nose, rkel bych :) Ale traktor uz asi ne...

0/0
4.9.2012 18:15

nakej_nick

Re: čekám kdy tady zas budou

ona ta fotka sice zkresluje, ale na horizont je to 500 m

jiný příklad: silnice 1. třídy, mírně s kopečka, není tam žádný objekt, křižovatka, výjezd z pole, prostě nic

plná čára je 700 m až ke stromům oboustranně http://img1.uploadscreenshot.com/images/main/7/20622351087.png

0/0
4.9.2012 18:28

Mysel

Re: čekám kdy tady zas budou

Mate pravdu, oba priklady jsou hezkou ukazkou absence rozumu u nekterych lidi, kteri dopravni znaceni tvori.

0/0
4.9.2012 21:24

V. H.

Re: čekám kdy tady zas budou

Znáte historii těch míst? Občas se někde prostě stává příliš mnoho nehod, přestože k tomu není žádný racionální důvod.

0/0
4.9.2012 23:51

Antonin, topič

Re: čekám kdy tady zas budou

Protože tam je plná čára a ty ji máš respektovat a ne přemejšlet, proč tam je.

Pokud se ti to nelíbí, napiš na příslušný dopravní odbor.

+2/0
5.9.2012 10:17

nakej_nick

Re: čekám kdy tady zas budou

nepřemýšlím, proč tam je, ignoruju ji - chovám se skoro stejně, jako kdyby tam nebyla žádná, tzn. přemýšlím o tom, jestli splňuju všechny podmínky pro bezpečné předjíždění

0/0
5.9.2012 11:37

sun.al.ex

Re: čekám kdy tady zas budou

jasně, čára není zeď...;-D

+1/0
4.9.2012 18:43

ElGeorge nesmazatelně zapsaný

Re: čekám kdy tady zas budou

Traktor se považuje za překážku v provozu. Někde je i na zákazu předjíždění dodatková "traktory předjíždět povoleno".

Jen dnešní traktory už jezdí bez větších problémů přes pade, takže někdy je lepší počkat na přehledný úsek.

+1/0
4.9.2012 19:36

nakej_nick

Re: čekám kdy tady zas budou

To je sice hezké, ale nemá žádnou oporu v zákoně. Traktor, cyklista, tank, všechno jedno jest.

Spor se týká mého tvrzení, že nikoliv (pro mne) anonymní úředník, ale já sám jako řidič jsem nejkompetentnější osoba na konkrétním místě, která má zodpovědnost za vyhodnocení s ohledem na všechny okolnosti, zda je bezpečné přejet čáru, tedy bez ohrožení, případně omezení = "čára má být pouze doporučení" - a reakce "Chytrej jak radio, nebezpecnej na okamzite odebrani RP ktere si stejne koupil."

Proto jsem dal dotaz, na který ovšem od proaprotiho nedostávám odpověď.

+1/0
4.9.2012 20:56

V. H.

Re: čekám kdy tady zas budou

A tady zrovna máme pěkný příklad toho, kdy nejkompetentnější osoba ve Formanu vyhodnotila situaci evidentně špatně, ale ke zodpovědnosti se nechce hlásit.

+3/0
4.9.2012 23:53

nakej_nick

Re: čekám kdy tady zas budou

a zároveň pěkný příklad toho, že trouba kašle nejen na značení, ale i na bezpečnost - což je mnohem závažnější

důsledek regulací pak je: zodpovědný řidič je často zcela zbytečně omezován, na nezodpovědné to stejně nezabírá, totéž platí o nařízených rychlostech, retardérech, stopkách, ...

0/0
5.9.2012 10:56

macarát

Re: čekám kdy tady zas budou

Plná čára například pomůže slabší povaze, která by se jinak nějakým troubením a hecováním nechala dotlačit k předjíždění.

0/0
5.9.2012 11:15

nakej_nick

Re: čekám kdy tady zas budou

nic jiného neříkám, slabší povaha ať si nechá poradit

0/0
5.9.2012 11:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.