Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto vjelo mezi závory na koridoru u Pardubic, přímo před pendolino

Srážka pendolina s osobním autem na přejezdu u Chvaletic přerušila dopoledne provoz na železničním koridoru na Pardubicku. Řidič vyjel do kolejiště dřív, než u přejezdu zhasla výstražná světla. Zavřely ho závory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nečasjennačas

Podstatné je, že řidič vjel na kolejiště na červenou.

Tak že chyba je na straně řidiče 100%.

0/0
13.10.2012 9:14

pohanský pes

--

To je ale hlupák, to si myslel, že jsou závory z betonu?

0/0
6.9.2012 8:21

Hekynen druhý

Re: --

Evidentně ano...

0/0
6.9.2012 19:41

kajak v zakoně

podle mého názoru si řidič drobátko vymýšlí...

jak je v naší zemi zvykem...:-/

0/0
5.9.2012 23:27

cliff

video

čekal jsem že video bude obsahovat záznam z kamery v kabině strojvůdce, když už to může za jízdy sledovat každý pasažér.

+2/0
5.9.2012 9:03

dalnice

pozor drezína

Řidiči by si také měli uvědomit (a málokdo to tuší), že malá drezína nemusí vždy sepnout zabezpečovací zařízení a proto nejezdí často samostatně, ale v závěsu nebo těsně za jiným vlakem. Proto když světla ještě svítí, vlak sice projel a závory jdou nahoru (pokud tam nějaké jsou), může vám klidně před autem ještě profrčet i drezína, která využívá zpoždění než se vypne přejezd. Prostě čekat až to dobliká se vyplácí :-)

0/0
4.9.2012 19:44

Hejbej nosem

Re: pozor drezína

Drezína využívá zpoždění, než se vypne přejezd;-D;-D Pán je velkej vtipálek ;-D

+4/0
4.9.2012 19:48

dalnice

Re: pozor drezína

vtipný to moc není. Spíš smutný, že s tím řidiči nepočítají. Možná jsem to jen blbě vysvětlil, ale je to tak. Samozřejmě drezína nepofrčí za rychlíkem a většinu přejezdů už sepne.

0/0
5.9.2012 15:32

dafr

Re: pozor drezína

Přesně tak! A potom ještě může projet několik utržených vagonů ;-D

+2/0
4.9.2012 20:56

Comissario

Re: pozor drezína

A nakonec za všemi běží cestující, kteří na předchozí zastávce nestačili nastoupit.

+5/0
5.9.2012 9:13

dalnice

Re: pozor drezína

ty si ovšem závory vždy sepnou ;-)

0/0
5.9.2012 15:33

Duke_._Nukem

Re: pozor drezína

tak to je prispevek roku...;-DR^

+4/0
5.9.2012 10:37

dalnice

Re: pozor drezína

No aspoň si to doufám každý zapamatuje, když to vypadá tak vtipně  ;-)

0/0
5.9.2012 15:37

0xf0

Re: pozor drezína

No je fakt, že krávoviny si lidé zapamatují dobře.

0/0
5.9.2012 18:55

kzzyn

Re: pozor drezína

R^;-D

0/0
5.9.2012 11:18

BARON FON SAXOFON V.

Re: pozor drezína

už vidím drezínu, tak to fičí 200 v tandemu za pendolínem;-D;-D;-D;-D

0/0
5.9.2012 11:27

Fuse

Re: pozor drezína

No jasně, ve vzduchovým pytli!;-D

0/0
5.9.2012 11:36

dalnice

Re: pozor drezína

pokud Pendolíno pojede jen jako manipulační jízda - i to je možné :-)

0/0
5.9.2012 15:35

0xf0

Re: pozor drezína

Člověče, Tobě někdo zmanipuloval mozek :-D

0/0
23.9.2012 8:13

sei4

Re: pozor drezína

To jste zplodil pěkný vyblitek.

0/0
6.9.2012 6:49

petrumr

cestující

proč nějakej cestující, to auto nevzal palicí, když řidič nemyslí palicí.;-O!!

0/0
4.9.2012 19:24

petrumr

řidiči

dnes jsem napočítal asi dvacítku aut, co projela železniční přejezd na červenou a jednu hlídku Pčr co kontrolovala lékárníčku.!!

+1/0
4.9.2012 19:19

Šerlok Homeless

Re: řidiči

Já jsem před časem viděl v TV pořad o projíždění aut přes železniční přejezd. Byl tam televizní štáb s kamerami, zabírajícími přejezd a policajti. Kontrolovali, zda auta zastaví, jakmile začnou blikat výstražná světla, ale toho, že vjíždějí na přejezd dřív, než blikat přestanou - jakmile se zvednou závory - si nevšiml nikdo. Ani reportéři, ani policajti.

+1/0
5.9.2012 10:42

E55PROSTITUTE

NA ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDECH DOCHÁZET VŮBEC KE KOLIZÍM

Např. v Německu je již řada přejezdů zabezpečená radary, které zaregistrují přítomnost uváznutého vozidla mezi závorami s následným zastavením přijíždějícího vlaku u návěstidla, které jej kryje.

+1/0
4.9.2012 18:14

pavlik12

Re: NA ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDECH DOCHÁZET VŮBEC KE KOLIZÍM

Až budeme mít alespoň na koridorových tratích všude závory, můžeme řešit radary.

Zatím nejsou ani ty závory.

0/0
4.9.2012 18:59

Hejbej nosem

Re: NA ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDECH DOCHÁZET VŮBEC KE KOLIZÍM

A neřeší už dráhy sledování prostoru přejezdu?

0/0
4.9.2012 19:04

McTuzemák

Re: NA ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDECH DOCHÁZET VŮBEC KE KOLIZÍM

Tušíš, jak dlouho brzdí Pendolino ze 160km/h? Radar nenahradí chybějící mozek řidiče.

+4/0
4.9.2012 19:28

Leinad

Re: NA ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDECH DOCHÁZET VŮBEC KE KOLIZÍM

Není náhodou spuštění závor jedna z podmínek pro to, aby vlak měl volno? Myslel sem že přejezd nefunguje -> vlak má červenou(i kdyby začal nouzově brzdit v polích před přejezdem). ;-D

0/0
4.9.2012 22:03

martas38

Re: NA ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDECH DOCHÁZET VŮBEC KE KOLIZÍM

To skutečně není. Ani na trati vybavené autoblokem, ani na regionální trati.

0/0
4.9.2012 22:29

Šerlok Homeless

Re: NA ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDECH DOCHÁZET VŮBEC KE KOLIZÍM

Tak radši nemysli.

0/0
5.9.2012 10:43

0xf0

Re: NA ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDECH DOCHÁZET VŮBEC KE KOLIZÍM

Pořád je lepší nedovolit jízdu na nevyklizený přejezd, než případné následky střetu vlaku s např. autobusem.

0/0
5.9.2012 18:59

sei4

Re: NA ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDECH DOCHÁZET VŮBEC KE KOLIZÍM

Na opravených koridorových tratích jsou závory vždy.

0/0
6.9.2012 6:52

oldiess

Tak to je dobrej lapač aut

Jen místo ponořit a vytáhnout jako podběrák pozvedne a spustí, a má ho! To nemohl Žaluda ještě dát někomu dvacku aby udělal program, že se doplňková závora na 6 vteřin nebude zvedat?

0/0
4.9.2012 17:30

bkv

Re: Tak to je dobrej lapač aut

Jakej lapač 8-o. Stačí dodržet zákon a počkat na zhasnutí světel.

+3/0
4.9.2012 17:36

oldiess

Re: Tak to je dobrej lapač aut

pokud tedy opravdu blikala, což taky není jistý

0/0
4.9.2012 17:48

Hejbej nosem

Re: Tak to je dobrej lapač aut

To je jedna ze základních funkcí, že světla blikají, dokud závora nedojde nahoru.

0/0
4.9.2012 18:46

pavlik12

Re: Tak to je dobrej lapač aut

Což nebude problém zjistit, protože přejezdy mají velmi detailní záznamy co kdy a kde svítilo.

0/0
4.9.2012 19:00

Leinad

Re: Tak to je dobrej lapač aut

Žaluda ne, když už, tak SŽDC. (Jančura taky ne, s Žaludou prostě platěj mýto, jinak nemají vliv na přejezdy.)

A nevím, jestli by dvacka stačila na program, kterej by předvídal, že už jede druhejvlak. ;-D

0/0
4.9.2012 18:58

generál Failure

Re: Tak to je dobrej lapač aut

Ono se neví, kde je jakej vlak?

0/0
5.9.2012 15:16

Poborskiii

Re: Tak to je dobrej lapač aut

V pravidlech je krom světel také to, že na přejezd se nesmí vjíždět, pokud jsou závory v pohybu, takže bez ohledu na světla tam při zvedajících se závorách nemá nikdo vjíždět, což dle mých počtů z přejezdu, který mám pod oknem, nedodržuje cca 70-80 procent řidičů. Nohu maj na plynu a jak se nadzvedne závora, tak na to hned šlápnou.

0/0
4.9.2012 20:51

oldiess

Re: Tak to je dobrej lapač aut

no prostě reflex, tady ovšem nebezpečnej - a přitom na semaforu chrápou a trvá jim to než se proberou když blikne zelená

0/0
4.9.2012 21:03

já George XVII

udělal chybu, ale ...

... proč ty závory neprojel? Vždyť se tím udělá méně škody, než když to tam nechá stát. Co kdyby ten vlak vykolejil? Pořizovačka Pendolina byla asi 650mio, zůstatková po 10letech je dle mého laického odhadu cirka 200mio - na to by mu povinné ručení asi nestačilo. Nehledě na odškodnění zranění lidí v tom vlaku.

+3/0
4.9.2012 17:28

oldiess

Re: udělal chybu, ale ...

asi byl rád že vyskočil dobrou stranou

0/0
4.9.2012 17:30

tyre

to je vůl,

proč to neprorazil?;-D

+3/0
4.9.2012 17:27

McTuzemák

Re: to je vůl,

dvojnásobnej úúl

0/0
4.9.2012 19:29

Pán z Koaly

Debil

V Poděbradech je to také vidět každý den. Světla blikají a řidč tam vjede. Pokud jdou závory nahoru a znovu padají, tak má 2-6 vteřin na opuštěštění prostoru. To je sakra málo pro pitomce, co spěchá a navíc si nechce poškodit svoje auto o zavřenou závoru.

+1/0
4.9.2012 17:26

Už jdu brečet na jinej hrob

Re: Debil

Nejen v Poděbradech, pro východňáky známý přejezd v HK, (jo, ten, jak je hned u něj "Hradec Králové zastávka"), směr Týniště, tak tam se taky naprosto běžně jezdí na červenou a nejen auta, jezdila jsem autobusem a stalo se mi několikrát, že takto jel i řidič s busem plným lidí ;-O;-O (jasně, že se pár lidí ozvalo a reakce? Prej když se nám to nelíbí, tak můžem vystoupit!;-€ ). Takže pro tohle naprosto neomluvitelné chování nebudu mít nikdy pochopení a dotyčné hlupáky, kteří sami sobě způsobí nějakou újmu, litovat ani nebudu.

0/0
5.9.2012 12:07

Kytickaa

Horní Počernice

Jenže v H.P. se tohle stává běžně, zdejší nádražáci nechávají závory i 5 minut dopředu dole....v pátek se stalo, že po těch 5 minutách konečně projela lokomotiva s 1 nákladním vagonem, závory z jedné strany se začaly zvedat a z druhé strany ne. Z té co se zvedly se rozjel náklaďák a vzápětí za ním začaly závora padat dolů a za půl minuty přejel osobák.... Mají tam trošku bordel.

0/0
4.9.2012 17:11

BMG

Re: Horní Počernice

Zase někdo kdo nezná zákon o provozu na pozemních komunikacích. I kdyby závory byly nevím jak dlouho nahoře, tak to nic neznamená, dokud nezhasnou světla. Takže bordel v tom mají řidiči.

0/0
4.9.2012 17:26

bkv

Re: Horní Počernice

Bordel tam nemají, ty závory fungují jak mají.

Kdyby ten řidič náklaďáku dodržel zákon a na přejezd vjel až po zhasnutí světel nic by se nestalo. V zákoně je přímo napsáno, že rozhodující jsou světla, zvedání závor neznamená povolení k jízdě. Také se ty závory v době zvedání můžou zase začít zavírat pokud k přejezdu přijede další vlak.

+1/0
4.9.2012 17:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.