Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nevěděl jsem, kdo to byl. Ind hájí butik pojmenovaný po Hitlerovi

V indickém státě Gudžarát otevřeli obchod s pánskou módou, který nese název "Hitler". Obrovský nápis nad vchodem má navíc nad měkkým "i" místo tečky pravotočivou svastiku. Tedy symbol, který je v západní kultuře považován za znak nacismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

longdrinkforever3

Hitler z pochopitelných důvodů leží v žaludku zejména Židům.

Ti ho pořád nějak nemohou strávit. Na druhou stranu jiným zase Lenin, Mao, Pol Pot a další. Ti zase tolik nevadí Židům. Například komunisté obecně, byť povraždili také pěkných pár desítek miliónů lidí, řekl bych, Židům nevadí vůbec. Asi proto, že se u zrodu této ideologie významným tvůrčím způsobem uplatnili. Pak se ovšem nesmí tomu Ádovi zas až tak divit.

0/0
2.9.2012 22:17

vKrieg

Je potřeba si uvědomit, že v Asii je Hitler a nacismus ...

vnímám jinak, než v Evropě. Stejně tak, jako např. Evropani neznají moc z historie války v Asii. V Asii není Hitler považován jako masového vraha, ale spíš vojevůdce a diktátor. V J. Koreji a Japonsku jsou bežné Nazi-bary s tématickou nacismu a Hitlera. http://www.zimbio.com/Seoul+South+Korea/articles/JM9ahdBFhlw/Hitler+Themed+Bars+Restaurants+Asia

0/0
2.9.2012 17:10

Petr Tl.

Furt se řeší nacisti, ale co komunisti

Komunisti mají na svědomí výrazně víc vrtvol než nacisti přesto nikdo to zrůdnou ideologii nezakazuje. Fakt k zblití.

0/0
2.9.2012 7:27

9.99

No a co?! Tak to pojmenoval po Hitlerovi a má tam svastiku

Mně to nevadí, pokud to někomu vadí, např. Židům (kterých zemřelo za války prý snad půl milionu, tedy malé množství oproti milionů Rusů, Něcmců aj.), tak je to jejich problém, nemusí tam chodit nakupovat.

Protože u nás rudé hvězdy a komunističtí ideologové a vůdcové (často Židé: Marx, Lenin a jeho banda ve vedení v Rusku), kteří způsobili mnohem horší zvěrstva, tu jsou zcela normálně.

Princ Harry taky nosí na maškarní hákový kříž, a až na pár divných novinářů to nikomu nevadí.

Víc mě vadí Pussy Riot a Femmen, ty opravdu dělají binec, ničí a zneuctívají památku mrtvých zavražěných komunisty. A někteří potrefení noviáři ovládání jim ještě fandí. RvRvRv

0/0
1.9.2012 16:23

Durika

Re: No a co?! Tak to pojmenoval po Hitlerovi a má tam svastiku

pry snad pul milionu... V dobrom ti radim - ked zas budes pisat nejaky komentar, popros niekoho v blizkom okoli, nech sa na to pozrie a trosku ti poradi.

0/0
2.9.2012 20:59

Meredyth

Rovný metr

A to že se vyrábí a nosí po celém světě oblečení s diktátorem Mao Ce-tungem nebo CheGuevarou,tak to je v pořádku?;-€

+4/0
1.9.2012 13:36

Petr Tl.

Re: Rovný metr

U komunistických diktátorů to zjevně nevadí, co na tom že za nimi je hromada mrtvol vlastních lidí, pořád to jsou přeci bratři našich komunistů.  ;-€

0/0
2.9.2012 7:29

vKrieg

Re: Rovný metr

Oni vyhráli válku, tak to nevadí.

0/0
2.9.2012 17:10

mlčanlivý boban

tak to halt přejmenuje na himmler

To je taky takové hezké, zvukomalebne.... :-) :-) :-) :-)

+2/0
1.9.2012 8:32

davnopryc

Re: tak to halt přejmenuje na himmler

nebo  HADRARNA.

0/0
2.9.2012 22:10

Kicker

Ano, Adolf Hitler byl zlý člověk

Ale Hitler je jen jméno, a svastika má daleko hlubší význam, než jen přilákat nácky. Jde o to, jaký tomu klademe význam, proč těmto dvěma věcem nechceme dát nové významy? To z nich musíme dělat historické symboly? Pak je pro neonacisty daleko snazší se s tím identifikovat. Jako chápu, že pokud to chtěl zneužít pouze jako marketingový tah, je to hnus. Pokud to ovšem myslí vážně, a takhle blbou výmluvu by si snad obchodník nevymyslel, tak co? Jsou to prostě jen slova a obrázky.

+2/0
1.9.2012 8:13

:Moravian:

Re: Ano, Adolf Hitler byl zlý člověk

V podobnem duchu by pak napr kazdy pekar mohl inzerovat vybaveni pece sve pekarny jako "Topi a pece lepe nez  ty v Bergen-Belsen", a pridat par obrazku tak jak je nasli spojenci v r 1945, vcetne par polospalenych koster. Byly by to proste jen slova a obrazky! :-P:-P

0/0
1.9.2012 14:54

KdysiBedlam

jj

Nikitin Contractor......tak to bude predseda asi nejakeho dobreho oddilu!;-DRv

0/0
1.9.2012 5:04

biggles

no vopravdu

důležitá zpráva z Indie - ;-D

0/0
1.9.2012 2:54

čavéz

jistě

za to nemohl doporučuji léčbu-3krát 9MM třikrát denně a bude zdrav ý jako rys!

0/0
1.9.2012 1:55

crash

Jistě, náhoda

Ještě měl mít v době natáčení patku, správně střižený knírek a ukazovat, jak je vysoký jeho táta.

0/0
1.9.2012 0:29

Ufo.nick

*

Svastika hákového kříže je pradávný indický symbol, pravda s nápisem HITLER to vypadá podezdřele. (pro zajímavost -http://cs.wikipedia.org/wiki/Svastika#Hinduismus)

0/0
31.8.2012 21:36

TREPAC

Re: *

To příjmení za to nemůže, ale pokud by se toto příjmení nějak spojovalo s vůdcem fašistického systému v Německu, pak by toto slovo bylo strašné, velmi strašné.....

0/0
1.9.2012 8:10

TakToVidimJa

sranda

Pravotociva svastika jako symbol zla... Tak jsme se zasmali kristalova lupo.

+10/0
31.8.2012 21:15

To su ja

Re: sranda

Svastika muze byt levo- y pravotocita. Staci na to wikipedia.;-€

0/0
1.9.2012 1:12

l.g

Re: sranda

Nicméně jak pravotočivou, tak levotočivou svastiku používá buddhismus, stejně tak jako obě varianty používali i nacisté. :-)

0/0
1.9.2012 10:54

CFC

Triko.....

....superman z obchodu hitler....k popukani.

+1/0
31.8.2012 20:10

jeste.nespokojenejsi.obcan

Máme u nás hospodu U Fidela

na stěnách Fidel, Che, rudé hvězdy.....a mně to nevadí, stejně jako by mi nevadilo U Hitlera.....

+2/0
31.8.2012 19:44

karloss z tunelu

Re: Máme u nás hospodu U Fidela

knajpa u hitlera, to by šlo:-)

0/0
31.8.2012 19:49

truepapas123

Kdysi, před lety...

...si jeden hoch otevřel v Izraeli bar... ..ta hospoda nesla jméno "GeStaPo"... ...inu neznalost historie a kontextu neomlouvá...

0/0
31.8.2012 19:24

karloss z tunelu

Re: Kdysi, před lety...

to měla na svých autech jedna stavební společnost. pak se přejmenovala na stapo

0/0
31.8.2012 19:46

jeste.nespokojenejsi.obcan

Re: Kdysi, před lety...

Ano, taková NKVD (OGPU) by byla vhodnější. Tam měl svých soukmenovců dost.

+2/0
31.8.2012 19:47

furtkecal

já bych tomu pánovi i věřil,

vždyť i v evropě jsou lidi kteří to nevědí kdo byl hitler, natož až v indii :-P;-)

0/0
31.8.2012 17:36

arisman

Re: já bych tomu pánovi i věřil,

Jj, a ta svastika sa tam objavila sama. To mi pripomina, hmm, radsej tych spoluobcanov ani nebudem spominat.

0/0
31.8.2012 18:43

pvl1

Re: já bych tomu pánovi i věřil,

Svastika pochází z Indie. Dokonce na předrevolučním rublu byla.

+2/0
1.9.2012 9:14

jeste.nespokojenejsi.obcan

Re: já bych tomu pánovi i věřil,

V Turecku o tom také moc neví. A já to chápu. Kdo z našich zná něco víc např. o Atatürkovi. Stějně na tom může být Ind.

0/0
31.8.2012 19:46

sandisc

Re: já bych tomu pánovi i věřil,

No asi je rozdiel medzi regionalnymi dejinami (Kemal Ataturk, Turecko) a druhou SVETOVOU vojnou.

A ak sa v Indii alebo Turecku o WWII. neucia, tak maju ubohy vzdelavaci system.

Okrem toho je doba internetu, tisicok dokumentarnych filmov na satelitnych TV, takze nevediwet kto bol Hitler moze iba totalny debil.

0/0
1.9.2012 8:33

vKrieg

Re: já bych tomu pánovi i věřil,

Tak schválně, kdy začala druhé světová válka? 1. záři 1939 v Polsku? Ne, 7. července 1937 v Číně.

0/0
2.9.2012 17:12

pablo_II

Re: já bych tomu pánovi i věřil,

jak se to vezme, těch úhlů pohledu je více, pravda může být obojí, záleží na výkladu...

0/0
2.9.2012 21:38

nemsi

zidi v Indii ?

No, to jsem zvedavej, jest-li tam take maji Romy !

0/0
31.8.2012 16:43

m-kulturista

Re: zidi v Indii ?

nemaj, ty už vyhnali ...

+4/0
31.8.2012 16:47

kostej_

Re: zidi v Indii ?

A muslimové odešli sami... jak to jen dělají?

0/0
31.8.2012 17:01

Lumpíí i po banánu 9

Re: zidi v Indii ?

asi je málo krmili

0/0
1.9.2012 9:09

qwehgf

je to jen otázka času.

kdyby si to pojmenoval napoleon, caesar nebo caligula, tak to nikdo nebude řešit. jednou přijde doba, kdy ani jméno hitler nebude vzbuzovat akové emoce jako dnes.

+6/0
31.8.2012 16:16

davnopryc

Re: je to jen otázka času.

A  indicke reklamy v cr budou;

Nebud chlapce modni nula - kup si boty z Caligula!

Pruhovane usa pizama, najdou se u Cezara!

Pro pracovni burky tvaru zvonu, zavitej do Napoleonu!

+5/0
31.8.2012 19:02

Le Miserable

Re: je to jen otázka času.

:-)

0/0
31.8.2012 23:30

muž s brašnou neprošel.

Já mu věřím

Viděl jsem jednou show s Jay Lenem,který se ptal nějakých mladých Američanů,kdo to byl Hitler a chlapec se domníval,že to byl hokejista NHL.:-)

0/0
31.8.2012 16:08

nemsi

Re: Já mu věřím

jo, to byl Heatly......cte se to Hítly...!!

+3/0
31.8.2012 16:44

janzlatousty4

kdyby si udělali štít Che Guevara

bylo by to v pořádku?

+10/0
31.8.2012 15:56

m-kulturista

Re: kdyby si udělali štít Che Guevara

řekl bych, že minimálně ti židobolševici by byli spokojeni ;-)

+3/0
31.8.2012 16:45

Mysel

Re: kdyby si udělali štít Che Guevara

Bylo by to "v poradku". Uplne stejne v poradku je tenhle stit.

Jestli je to vhodne nebo dokonce rozumne, to je uplne jina otazka. Ale za svastiky, hvezdy, Hitlery a Staliny by stat se skutecnou svobodou slova rozhodne nemel nikoho sikanovat.

+1/0
31.8.2012 17:12

AP2

az bude dikator pepik, karel, jarda .....

budeme asi muset vymyslet nova jmena ;-D

+1/0
31.8.2012 15:54

kostej_

Re: az bude dikator pepik, karel, jarda .....

pepík už byl...

+1/0
31.8.2012 17:20

arisman

Re: az bude dikator pepik, karel, jarda .....

On ale ten butik nepomenoval Adolf. Hm, ani nemohol, v tom mene nie je "i", nemala by kam pribudnut svastika.

0/0
31.8.2012 18:46

m-kulturista

židovská komunita by měla spíše řešit, proč

vždy do čela Izraele staví ty největší masové vrahy a padouchy ...

+9/0
31.8.2012 15:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.