Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Restituce přinesou do rozpočtu miliardy navíc, míní ekonom Schwarz

Česká republika na církevních restitucích vydělá. Alespoň je o tom přesvědčen ekonom Jiří Schwarz, člen Národní ekonomické rady vlády. Pokud majetkové vyrovnání projde, za 50 let bude státní rozpočet bohatší o 28 miliard korun. Opozice ale tvrdí opak. Podle ní restituce mohou naopak přinést zhroucení veřejných financí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

longdrinkforever

Jistě by se našla řada ekonomů opačného mínění, zvláště

kdyby byli na opačném řešení zainteresováni jako tento tlučhuba na tomto.

+1/0
31.8.2012 23:12

jirka bobo

Děkuji pane Schwarz

Děkuji za odvahu jit za pravdou i když se to nenosí. Když pominu, že celá tato debata je zbytečná, protože co bylo ukradeno má být vráceno, zaznívají zde i jasné argumenty ekonomické. Pokud se máme snažit budovat právní stát je nejvyšší čas tuto křivdu a ostudu napravit. Všechny výkřiky bolševických pohrobků, ať už jsou z komunistické strany jedna KSČM nebo dvě ČSSD jsou jen laciné parazitování na lidské hlouposti a závistivosti.

0/0
31.8.2012 16:12

GU.HU

Re: Děkuji pane Schwarz

přemýšlel jsi někdy nad tím, jak církev ten majetek nabyla? Že to byly desátky, nucené příspěvky od nejchudších, prodej odpustků, kořist z křižáckých válek, drancování jihoamerických indiánských civilizací atd.?

0/0
31.8.2012 16:17

Rodnok

Re: Děkuji pane Schwarz

na tom "drancování jihoamerických indiánských civilizací" církev vydělala nejvíc a zejména ta naše ;-D

0/0
31.8.2012 23:15

Zilog

Re: Děkuji pane Schwarz

Ja s tim souhlasim. Co bylo ukradeno, ma byt vraceno, ale cirkev vyrestituovane majetky evidentne vracet nechce.

0/0
1.9.2012 12:16

69crazy

Ten Schwarz je ale komik!

Ta jeho prognóza, že zlomovým rokem pro "výhodnost" církevních restitucí bude rok 2043, je úsměvná. V tomto roce bude ten kašpar už dávno prdět do hlíny a flanďáci budou přesídleni na Mars. Bože, chraň země koruny české před takovými experty!:-P

+2/0
31.8.2012 11:07

GU.HU

Re: Ten Schwarz je ale komik!

co bys čekal od dlouholetého šéfa katedry marxismu-leninismu na VŠE

0/0
31.8.2012 16:14

nahoda

@

Ještě v pokladně nejsou a už je prošustrovali!!!!!!

0/0
31.8.2012 10:13

Tonda Brno

Už to vidím

jak 2 mld ročně ruinují náš státní rozpočet.

+1/0
31.8.2012 9:19

Tonda Brno

Vidím, že je tu spousta ekonomů,

kteří na základce měli problém i s trojčlenkou.

+3/0
31.8.2012 9:14

včelka mája

Vsadím se,

že ekonom Schwarz studoval matematiku s Kalouskem, v Sezimově Ústí na chemické průmyslovce.

0/0
31.8.2012 8:45

Milannnn

Odpověď

I kdyby měl teoreticky pravdu, tak z důvodu "finanční krize" tak si stát půjčuje dráž a dráž, na půjčkách by se za pár let mohlo zaplatit víc než kolik by to ušetřilo. Dle mého názoru je vždy první nutné obhájit tento krok, její výše částky a ne natruc to prosazovat za každou cenu. I v rodině když nabízím variantu úspor, tak pořád tu variantu vylepšuji dokud nebudu mít souhlas od všech - nesnažím se to prosadit za každou cenu. Každý člověk může udělat chybu i když ji v ten moment nevidí.

0/0
31.8.2012 7:28

djrhedy

Za 50 let ????

.... ;-D ... ;-D vlastně ne, to už moc k smíchu není. Proboha, dyť oni neví, ani co bude za 5 let. Tihle lidé si snad z nás dělají legraci! Bývalý komunista Schwarz se snad úplně pomátl. Kolik mu slíbili z těch restitucí za tuhle trapnou obhajobu? ;-O

+1/0
30.8.2012 23:22

josefl

Schwarz má pravdu

Má naprostou pravdu. Jenomže neřekl pro který státní rozpočet. Pro ten vatikánský je to zcela jistě pravda.

+3/0
30.8.2012 22:25

Tonda Brno

Re: Schwarz má pravdu

No jasně, všechno prodají a pošlou to Vatikánu a sami pak budou žít z čeho. To že ty bys to tak udělal ještě neznamená, že to udělají i jiní.

+1/0
31.8.2012 9:17

josefl

Ten Schvarz

Zřejmě vystudoval školu podobnou PF v Plzni. Jestli máme samé takovéhle experty jako poradce vládě, pak se nedivím tomu co se děje. Jenom jednoduchá úvaha. Majetku se vydá něco kolem 150 miliard + úroky. Pan Schvarz tvrdí, že církve v budoucnu budou hospodařit tak, aby vydělaly tu 1,5 miliardy, kterou dnes stát vydává na platy duchovních a tedy že z těch 1,5 miliardy budou platit daně. Když pominu vše kolem, (dobu placení státu,úroky, které stát bude platit církvím) tak plat je daňový výdaj a tedy z těch peněz stát nedostane nic, daň z příjmů duchovních zůstane tedy stejná, jen se možná nepatrně navýší odvody na zdravotní a sociální. Nehledě na to, že náboženskou činnost je osvobozena od daně. Takže stát utře a v kostelích zase budou hrkat kasičkama a žebronit státe přidej. Prostě se jedná o zlodějinu prvého řádu a výpočty maskující skutečnost to nezmění.

+1/0
30.8.2012 22:22

antimultivitamin

Pan Schwarz by se měl naučit nejprve počítat

a až pak si hrát na ekonoma Rv taky by možná neškodilo trošku si zopakovat alespoň základy ekonomiky...

+5/0
30.8.2012 20:34

hafusak2

Bude -li vývoj takto pokračovat,

tak si za všechny ty miliardy za 50 let koupíme tak nanejvýš jeden lahváč. Rv

0/0
30.8.2012 20:16

josefl

Re: Bude -li vývoj takto pokračovat,

Pro církve tam je dodatek o inflaci. Takže církevních miliard se to netýká.

0/0
30.8.2012 22:23

Torgaspen

Kecy,

prdy, beďary.

+2/0
30.8.2012 19:39

libyn 3

jestli je Schwarz to,

co má tu nehoráznou zlodějinu obhájit, tak nevím, co dřív! Jestli se smát, nebo blejt!

A korunu tomu blábolu dává Nečasův odhodlaný, zarputilý, katolický, mafiánský výraz tváře!:-P

+2/0
30.8.2012 18:54

karel-smíchov1

Re: jestli je Schwarz to,

Musí se nějak poděkovat za místečko !!!!

0/0
31.8.2012 16:12

Čamrda Píková hopkající VeVeřice

Tak je to plus nebo mínus, nedej bože Kalouskova kladná nula

"Podle Schwarze je v silách státu, aby církevní restituce utáhl." tak tupá lež , co "přinese miliardy navíc "

Toto je vrchol "modré ekonomické erekce" , za kterou by se nemusel stydět ani Klaus coby bůh zlodějin a tunelů .

0/0
30.8.2012 18:43

pvl1

Bodejť by to neříkal

když mu Nečas tlačí tvrdým rohlíkem de zad.

0/0
30.8.2012 18:14

zlomená lopata

Zase se potvrzuje,

že nejlepší ekonom je "Obyčejný člověk".

0/0
30.8.2012 18:05

Prohrávající obyčejný člověk

Re: Zase se potvrzuje,

Děkuji.

+2/0
30.8.2012 23:56

jupp

Tak kdo to podrobne pocital ?

"Při podrobných propočtech se ukazuje, že církevní vyrovnání

bude velmi pozitivní pro veřejné rozpočty a v dlouhodobém měřítku

především pro státní rozpočet,"

Zároveň ale podotkl, že přímo NERV se otázkou restitucí

nezabýval.

0/0
30.8.2012 18:02

josefl

Re: Tak kdo to podrobne pocital ?

Má naprostou pravdu. Jenomže neřekl pro který státní rozpočet. Pro ten vatikánský je to zcela jistě pravda.

0/0
30.8.2012 22:25

lokut99

Takže se republika zadluží

aby se mohl vrátit majetek těm, kteří tady staletí upalovali lidi jako čarodějnice, vymáhali placení desátků, podporovali šlechtu proti obyčejným lidem a dusili všechen pokrok (upalování za to, že je země kulatá), a nakonec na tom všichni ještě vyděláme?;-D Dobrý vtip...co by na to řekl takový Mistr Jan Hus?

0/0
30.8.2012 17:59

nezavisla

Restituce.....

šalený chlap.:-P

0/0
30.8.2012 17:30

zberanek

Nemá logiku

Jak vůbec může takovýto člověk učit na VŠE? To opravdu nemá logiku.

+1/0
30.8.2012 17:17

Hradolog

Aha

Příměr. Dám někomu 130 Kč. Za 50 let se mi vrátí 28 Kč. Kšeft jako hrom. Děkuji poradci pana premiéra. Už chápu...:-P

0/0
30.8.2012 17:16

vifi

Re: Aha

To je tak: první rok se ti vrátí 1 Kč, další rok 2 Kč (postupné přecházení platu duchovních na církve samotné) a po těch 50 letech už budeš dostávat těch 28 Kč každý rok po "neomezenou" dobu. A to se bavíme pouze o platech a ne o daních ze zisku, nemovitostí a dalších - viz článek.

0/0
30.8.2012 17:36

hafusak2

Re: Aha

Vynecháváte inflaci v průměru 5% ročně.

0/0
30.8.2012 20:18

otas

Hoďte na něho síť!

+1/0
30.8.2012 17:11

Menetekel

Církevní restituce nepřímo pomohou především

návratu sudetských němců, s nimiž byla katolická církev v rámci rekatolizace českých zemí vždy zadobře. Rv

+1/0
30.8.2012 16:48

oxon

Re: Církevní restituce nepřímo pomohou především

....v Mladé Boleslavě Němci už jsou.........;-D

0/0
30.8.2012 16:59

ph-neutral

Re: Církevní restituce nepřímo pomohou především

lepší Němci v Boleslavi, než Rusáci ve Varech.

+1/0
30.8.2012 18:14

modro_zlodějská_straka

Re: Církevní restituce nepřímo pomohou především

Hm., nebýt ve varech rusáci, tak už tam dávno ty lázeňáky popadali na hromadu.Včetně místních podnikatelů! A dopadli by jako vedleší Kyselka.Kterou původně arizoval nějaký německý podvodník!

0/0
30.8.2012 18:28

wildchild

Poněkud komické a také vlastně typické mně přijde:

... NERV představuje veřejnosti své závěry, prezentuje propočty   x   "opozice ale tvrdí opak" ;-D

... Schwarz zrekapituloval propočty: "... a čistý výnos bude představovat 28 miliard"   x   VV návrh nepodpoří, už dříve varovaly, že tzv. restituce budou pro stát nevýhodné. Konkrétní čísla strana nedodala. ;-D

Přijde mi to typické...

+3/0
30.8.2012 16:18

carlosIV

Tito slavní ekonomové předpovídají vývoj za 50 let a přitom

nedokážou odhadnout jednání lidí přit zvýšení DPH během jednoho roku...tento NERV je obyčejný cirkus

+4/0
30.8.2012 16:06

oxon

Re: Tito slavní ekonomové předpovídají vývoj za 50 let a přitom

.....thank´s a lot.........;-D

0/0
30.8.2012 16:08

carlosIV

Re: Tito slavní ekonomové předpovídají vývoj za 50 let a přitom

a dál???

0/0
30.8.2012 16:30

oxon

Re: Tito slavní ekonomové předpovídají vývoj za 50 let a přitom

......what comes next, you can only guess..........;-D

0/0
30.8.2012 16:57

oxon

Re: Tito slavní ekonomové předpovídají vývoj za 50 let a přitom

....odhadnout jednání lidí.........;-D a ještě k tomu většina nakupujících jsou ženské........;-D;-D.

0/0
30.8.2012 17:01

oxon

Nějak

to tu ochablo.........tak soudruzi nedejte se zahambit......do toho.......uráááááááááááá;-D;-D;-D

+1/0
30.8.2012 15:59

pakoss

Re: Nějak

;-DR^

0/0
30.8.2012 16:51

wildchild

Diskutér posak, reakce na příspěvek v 15.28

... o památkovém zákoně 20/1987 Sb.

Ten zákon je dnes dost bezzubej?

A že my podle něj jedeme u nás v Národním památkovém ústavu každý den...

Ehm, kdože je ten "ty chytrej" ? ;-D

0/0
30.8.2012 15:43

Tomáš Jefferson

Firmy platí nájmy,daně,bez dotací a žijí, proč ne církve ?

X firem/živnostníků ze st.rozpočtu nic nedostává,nevlastní nemovitosti,platí nájmy nebo jsou správci,odvádí daně.Církve si na sebe nemohou vydělat?Proč jim musí ostatní občane platit?

Církve se musí zaregistrovat,na svoji existenci a provoz si musí vydělat samy.V ústavě USA(17.9.1787) jsou církve jasně oddělené od státu.Ze st.rozpočtů dostávají $ 0.00.Věřící sami přispívají.Kromě daně z příjmu (vyjímka pro veřejně prospěšné organizace) platí církve všechny daně (nejvíce prodejní daně,tzv.sales tax) stejně jako ostatní.

A hle,ony ty americké církve prosperují už od připlutí lodi Mayflower r.1620 a bez restitucí.Staví si kostely a chrámy,staví,provozují svoje školy,univerzity,charity,nadace,mají rádio stanice,TV kanály.

Existence a hierarchie Vatikánu vyžaduje platící poslušné vazaly a vždy chce podíl na moci a na rozhodování státu.Zkrátka privilegované postavení nad lidmi.To platilo od vzniku křest'anství a organizovaného náboženství v dlouhé historii lidstva.Stále platí a bude platit.

0/0
30.8.2012 15:38

Tomáš Jefferson

Re: Firmy platí nájmy,daně,bez dotací a žijí, proč ne církve ?

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Astava_Spojen%C3%BDch_st%C3%A1t%C5%AF_americk%C3%BDch

http://en.wikipedia.org/wiki/Separation_of_church_and_state_in_the_United_States

http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_the_United_States

0/0
30.8.2012 15:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.