Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

NÁZOR: Čína má raketu na Ameriku. Je to dobrá zpráva

Zpráva o dokončení vývoje čínské balistické střely, která dokáže zasáhnout jakékoli místo v USA, jen tak prolétla světem a zase zapadla. Ale pro západní svět by to mělo být varování, že se karta globální moci obrací. Krize na Západě je důkazem toho, že jsme zaspali, zamýšlí se ve svém komentáři Milan Vodička.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Larry Matejka

Karma Autorovi

R^ 

Ano, je na čase začít zase s někým soutěžit... Čína staví jaderný reaktor? Postavme dva. Čína postavila dalších sto mil rychlostní železnice? Postavme pětset... Jenže my si necháváme diktovat od zelených marxistů zavírání ekonomiky... Ano, hrajeme si... Max Keiser tomu říká kasínový gulag... Jedniné, čemu se přibližujeme Číně mílovými kroky díky různým Patriot Acts a NDAA je potlačování lidských práv...

+1/0
30.8.2012 19:54

Červená_Karkulačka

možná je to trochu jinak

O nové převratné vynálezy není zájem, pokud nevydělávají ty zas..ané peníze. Pokud by někdo vyřešil energetický problém lidstva tak, že by si to mohl každý postavit a nepotřeboval k tomu výrobce elektřiny a udělal z ropy jako zdroje energie bezcenou břečku, byl by okamžitě zabit a vynález zničen, a to my nikdo nevymluví.To, že se za 30 let budeme tlouct do hlavy, proč jsme ropu spálili v autech, když se z ní dají dělat plasty a ještě další, potřebnější materiály, protože energie je všude kolem, jen ji nabrat, to se možná stane a skládky se stanou zlatými doly budoucnosti. Protože pokud by peníze ztratily skutečnou hodnotu, protože by byly nevyčerpatelné zdroje energie, co by potom dělilo lidi, aby se mohli cítit lepší než ti druzí a dovolit si koupit to, co si ostatní koupit nemohou, aby se mohli předvést? Pak už jenom vlastnosti charakteru. Je to tak, za 2000 let i více jsou lidé opravdu stále na tak mizerné duchovní úrovni. Vlastnosti jako chamtivost, bezohlednost, lakota, násilí, po

+1/0
30.8.2012 18:45

rrrob

Blábol

1)úspěchy, které tu p.Vodička vyjmenovává (GPS, přistání na Měsíci, I-p...) jsou čistě americké záležitosti.Chlubit se že "naše" západní civilizace je úspěšná, protože USA něco umí mi připomíná oslavné ódy na československý hokej/fotbal když uspějí Slováci...

2) USA nejsou v krizi a rozhodně nestrácejí dynamiku. Málokdo si uvědomuje široký záběr amerického výzkumu, životní styl, vojenskou, obchodní či finanční sílu. Media pořád omílají fin.krizi nebo zadlužení. Ale uvědomte si, že za posledních 10 let daly USA 800mld na války v Afgánistánu a Iráku (a jejich vojenský výzkum a vyzbrojování se nezastavily). A z opačného konce objem jejich mezinárodní humanitární pomoci. A co všechno je mezi tím!!!

3) Čína dokončila vývoj rakety. Roky bude trvat než bude v operačním nasazení víc než jednotky kusů. To že nejde sestřelit je samozřejmě blábol. A Čína stejně jako kdysi Rusko ví, že v případě útoku by přišla odveta a to podstatně tvrdší.

A dalo by se pokračovat.

0/0
30.8.2012 11:45

vezu maso pro doktora Jacksona

Re: Blábol

Z byvalych uspechu se dlouhodobe zit neda. USA se deindustrializovaly, Cina vyrabi. Vojenska sila zavisi na ekonomice a ti co maji holou rit nikoho nepostrasi.

0/0
30.8.2012 15:02

rrrob

Re: Blábol

... a americká ekonomika je zdaleka nejsilnější na světě a tomu (správně napsáno) odpovídá její vojenská síla. Deindustrializace? Co automobilový a letecký, kosmický průmysl? Výpočetní technika... Těžební a rafinérská technika? Westinghouse se uchází o dostavbu Temelína. A hlavně základní i aplikovaný výzkum a vývoj... Čína vyrábí vesměs jen to co okopíruje a to ji potáhne jen do té doby než růst mez přesáhne určitou hranici, což nemusí být při současném trendu dlouho.

0/0
31.8.2012 14:40

Amdusias

Re: Blábol

Hm tak to jste tak 50 let pozadu. Nějak jste zaspal, ale rád by jste se vyjadřoval. Proboha kde žijete? V jeskyni?

0/0
30.8.2012 15:29

rrrob

Re: Blábol

A v čem 50 let pozadu? Koukám na výzkum Marsu, na nové stíhačky, techniku od Applu, výkony Dr.Pomahače, letadla na obloze, auta na cestách... a všude vidím "vymyšleno v USA" na prvních příčkách!? To že to montuje nějaký negramota za pár centů na tom nic nezmění.

Čtu o Harvardu, Yale, MIT, jako Čech ještě o Karlovce, vím že nějaké školy jsou v Moskvě (ale žádnou konkrétní si nevybavím) ale dál na východ "jsou lvi".

Tak šup šup z jeskyně a alespoň vylézt na kopec a rozhlédnout se po krajině... :-)

0/0
31.8.2012 15:04

doktor22

Re: Blábol

Americký výzkum bude za chvíli komplet v soukromých rukou a vláda nic neovlivní. Pravda je že dnešní společnost  nemá směr a jestli si někdo myslí že ten směr jsou prachy, bohatsví a mamon tak je úplně vedle.

čína musí zbrojit je největším věřitelem USA, ve velkém spotřebovává suroviny a energie a od někud je musí brát, a tak kontraktuje kde to jde a je možné že bude zabírat zdroje které využívá USA tak i proto musí být silná nejenom ekonomicky ale i vojensky.

Díky tomu že vyspělý západ k vůli zisku dal výrobu do číny tím ji neuveřitelným způsobem nastartoval k ekonomickému růstu a to se může kdykoliv obrátit proti nám.

0/0
30.8.2012 23:43

rrrob

Re: Blábol

Americký výzkum, jeho podstatná a rozhodující část, je už dávno, či spíše odjakživa, v soukromých rukou.

Vládní řízení výzkumu je doménou Ruska a podle toho to taky vypadá...

Čína je montovna, nemá výzkum (nebo víte o něčem tak čínském jako je Nokia finská, Mercedes německý, IBM americké, atd.?), nemá školství (slyšel někdo někdy o nějaké čínské univerzitě?). Západ (včetně naší Škodovky) jim tam postavil montovny a protože před 30 lety se zde pěstoval akorát tabák a čaj tak přišel ten rychlý růst (15% z 50 je pořád o dost míň než 1% z 1.000.000). Čína má před sebou velké demografické problémy, obrovské sociální problémy, neefektivní stát (kam se hrabe Rathova "7" v krabici nebo Grossova "100" za měsíc), národnostní pnutí. Možná by ji prošla ještě jedna akce typu "Náměstí nebeského klidu", ale déle to tankama zametat pod koberec nepůjde.

0/0
31.8.2012 14:56

Atomas

Nesouhlasím

Nesouhlasím s názorem, že západ nemá žádného vlka u zadku. Číny není opravdu se nutné obávat. Tím vlkem u zadku západu jsou nyní islamisté a multikulti, ale bohuže je v dnešní atmosféře tabu o tom hovořit. Západ je jako vysmátý slepec opojený pocitem z jízdy, co řídí auto proti zdi...

+4/0
30.8.2012 10:06

Yap

Re: Nesouhlasím

Kdyby proti zdi... tak je to v pohodě. Cíl by byl jasnej a ještě by se eventuelně dalo brzdit. Ale tohle auto jede bez brzd z kopce a nikdo neví, zda cesta pod kopcem vede rovně nebo zatáčí. !

0/0
30.8.2012 11:00

iElEn

Re: Nesouhlasím

Ale i před Čínou je třeba mít se na pozoru.  Ale Islám a jeho následovníky měl zmínit též, i když je to hrozba jiného rázu. Jestliže je Čína vlkem, pak muslimské státy jsou jako smečka vzteklinou nakažených psů.

0/0
30.8.2012 11:00

Amdusias

Re: Nesouhlasím

tak to máte velice úzký jednostranný pohled na věc a zřejmě nechápete širší rozsah událostí ve světě. ˇVíte jaký je vůbec nejpoužívanější jazyk na světě? Že by čínská mandarýnština?

0/0
30.8.2012 15:31

Atomas

Re: Nesouhlasím

V dnešní době provázanosti ekonomik není skutečně Čína žádnou hrozbou ( myslím tím vojenskou). Skutečně není v jejím zájmu ničit západ - kdo by jim odebíral zboží a platil dluhy? Z uvedeného důvodu jsem napsal, že Čína není pro západ strašákem. Ovšem vážnou hrozbou pro západ jsou nevyzpytatelní muslimové, které si evropa klidně pouští domů a nechává si destabilizovat staletí vlastní vyvíjenou kulturu kulturou (?) cizí...

0/0
30.8.2012 15:44

Yap

ICBM

A proč by Čína střílela po USA, svém největším dlužníkovi? ;-D Navíc se jedná o ICBM s doletem přes 12000 km, takže nezasáhne pouze "jakekoliv místo na uzemí USA" ale i jakékoliv místo v Evropě ;-D Na USA ať třeba padají ho.na s háčkama. ;-D

Optimista se učí anglicky, pesimista čínsky a realista střílet. :-P

0/0
30.8.2012 9:41

vendelin

Re: ICBM

Proč by střílela? To je jednoduché. Aź bude chtít Čína od Američanů zaplatit včechny ty dolary, tak Amerika buďto řekne chachacha nic Vám nedáme anebo si ty dolarfy natiknou. An jedno se Číně nebude líbit a tak přijde při jednání na řadu i pozice síly...........

0/0
30.8.2012 10:12

Yap

Re: ICBM

... a až přijde na řadu pozice síly, tak Amerika s Kanadou řeknou: "Ani kilo masa, ani kilo obilí". A Čína která má zásoby potravin sotva na 10 týdnů a spotřebu cca 600 vlaků o 100 čtyřicetitunových vagonech denně, sklopí kufry, protože by jí třetina obyvatel chcipla do půlroku hladem. :-P

0/0
30.8.2012 10:57

Pinocheat

Re: ICBM

Jen aby si třeba v USA jednou neřekli "na Evropu ať klidně padaj ho.na s háčkama" ;-D

0/0
30.8.2012 11:12

seagate

Ano.

Už umím čtyři čínské znaky. Vím, jak se řekne čínsky "Guten Tag". Vím, jak se řekne čínsky "zdrastvuj". A také vím, jak se řekne čínsky "hello".

Právě začínám studovat stanovy čínské komunistické strany. Inu, jsem jen obyčejný český člověk.

0/0
30.8.2012 8:59

Pinocheat

Re: Ano.

;-D a ty správné vlaječky do okna máš? ;-D

0/0
30.8.2012 11:13

uživatel eliminován v22.0

Pane Vodička

smekám před Vámi a před tímto článkem kloubouk 8-o8-o8-oR^R^R^

+1/0
30.8.2012 8:34

.Vladyka Božihněv

Pan Vodička má na iDnes nejlepší články

K tomuto bych ze zeptal, jak má svět, ponořený do krize, soutěžit s Čínou. Teda s čím chce soutěžit. Já bych to srovnal se situací v 70.-tých létech v minulém století. Západ prožíval krizi a světová soc. soustava budovala a budovala - jako by se krizi vysmívala. Čína nyní tak zbohatla, že malé dědiny (cca 30 000 obyvatel) si jen tak z luxusu postaví mrakodrap. To není sci-fi - Čína má peníze a demokratickému světu nezbývá nic jiného, než hodnotu peněz znehodnotit. A to je zamotaný kruh - USA je největší dlužník Číny. Zatím to funguje tak, že Čína půjčuje a USA zbrojí. A Čína se učí. A může si dovolit financovat snad úplně vše. Jak dlouho to potrvá, než Čina doběhne zbytek světa? Krůček po krůčku. A my zase dobíháme Čínu - staneme se cigánskou zemí. V číně ale rodiny mají po jednom dítěti a špatná známka ve škole je pohroma. My si tady necháme naplodit malé kriminálníčky, co budou jen vyžírat - a kdo je bude živit? V německu jsou na tom obdobně - s Turky. No a to je ta naše zbraň - >>>

+3/0
30.8.2012 2:40

.Vladyka Božihněv

Re: Pan Vodička má na iDnes nejlepší články

inflace, znehodnocování peněz - dávky pro nepřzpůsobivé. Rv

0/0
30.8.2012 2:41

Vedoucí kolotoče

Re: Pan Vodička má na iDnes nejlepší články

"V Cine to slape, protoze penize tam nekontroluji Zide...". Tohle rekl herec Mel Gibson v roce 2010 a mel z toho sileny pruser v Hollywoodu. Uz predtim mel par poznamek na Zidy pri jedne ze svych party. Nicmene... trefil hrebicek na "rakvicku". V USA a Evrope veskere penize kontroluji nadnarodni bankovni kolosy v rukach Zidu. Penize, zisky, jdou na spekulace do ropy, spekulace s nemovitostmi, spekulace s pudou a s kovy a diamanty. To je styl zidovske "global-ekonomik", jak to trefne nazval byvaly sef Deutsches Bundes Bank. V Cine je mena pevne v rukach statu a strany. Za nedovolene financni spekulace jsou v Cine tvrde tresty, proto vetsina cinskych podnikatelu otaci penize v zahranici v ruznych zapadnich hedge fondech. Cinsky narodni produkt jde cely zpet do ekonomiky, do budovani infrastruktury. Penize se nikde nespekuluji do bankovnich derivatu, yieldovych fondu, hedge centrifug, bezcennych drevotriskovych domecku, ktere vezme prvni vetsi vitr (jako tomu je v Americe).

+3/0
30.8.2012 3:06

Cocik

Re: Pan Vodička má na iDnes nejlepší články

Bylo by fajn uvest par veci na pravou miru. Pro Cinany je moznost investici v zahranici vyrazne omezena (prevest penize do "zapadniho hedge fondu" je hodne komplikovana vec), takze naprostou vetsinu investic musi realizovat doma. Kdyz se zajedes podivat do vnitrozemi, tak tam objevis mesta, kde nikdo nebydli a nikdy bydlet nebude, protoze byly postaveny ciste coby investicni vec vyhnana naprosto neskutecnou realitni bublinou (videl jsem je nekolikrat na vlastni oci). Uvidis taky dalnice, ktery vedou odnikud nikam a obrovsky nadrazi nebo letiste, ktery v podstate nikdo nepouziva. Az ta cinska realitni bublina praskne, tak to bude takovej hukot, ze to svet jeste nezazil...

0/0
30.8.2012 3:43

bc23

jen jestli to není celé opačně

Kde bere autor článku jistotu v tom, že na západě šlo vše správným směrem. Ona jeho poznámka o muži na měsíci naznačuje neznalost historie. Kdyby ji totiž autor znal, jistě by věděl, že důvodem, proč člověk byl na měsíci byla nikoli snaha o pokrok, ale snaha předstihnout a vyšťavit SSSR. Problém je v tom, že Pokud někdo žije léta na dluh, tak pravda může léta vypadat jako king, ale pak se z toho bude těžko dostávat. Příčinou není ztráta směru, ale to, že západní země žila léta na dluh, který narostl do výšin, z kterých se těžko dostává. Šlo to v době, kdy byly kolonie, nebo když je dostatek surovin, ale nejde to v době, kdy tu je země, kterou všichni kritizují ze stavu lidských práv, ale lidi v ní jsou na zemi pyšní a ta země pomalu kupuje svět včetně USA. Za pár let blahobytu se ztratí náš způsob života a nahradí ho jiný, možná z východu. Pokud se dříve nenajde nějaký cvok,který zkazí radost autorovi článku a jednu takovou raketu někam pošle.Pak budou všechny ekonomické teorie na nic.

+2/0
30.8.2012 2:34

.Vladyka Božihněv

Re: jen jestli to není celé opačně

R^

0/0
30.8.2012 2:45

mpixel

toje snůžka hloupostí.

A spousty lidí ještě tyto hlouposti podporuje.

Je to smustné že musím s tak zaslepenými lidmi žít ;-(

0/0
30.8.2012 0:12

mpixel

Re: toje snůžka hloupostí.

....můžete mi říci proč by Čína útočila na západ, když již v západních státech vlastní spousty fabrik ?

A chce půjčovat evropské unii na žití na dluh ?

0/0
30.8.2012 0:15

mpixel

Re: toje snůžka hloupostí.

......a do západního světa vyvaží ohromné množství své produkce.

Jó Čína to je podstatně tvrdší kapitalismus. Žádné odbory, žádné bezpečnostní standardy pro dělníky.

0/0
30.8.2012 0:18

puoyt

Re: toje snůžka hloupostí.

Jedine to mate vy,pupek svetaRv

0/0
30.8.2012 0:29

kauboj

Takhle to už fungovat nebude

Bylo by to sice "zajímavé", ale tenhle pohled už není výstižný (čímž nechci říct, že by se opět výstižným nemohl stát). Chápu, že se po tom lidem stýská (nemusel to být přímo "černobílý" svět, ale člověk věděl, na které je straně a podle toho se zařídil. Dnes už takový pocit "patření někam" nezajišťuje strana drátu, na které člověk stojí - možná proto ten nárůst fundamentálních proudů v náboženstvích - jako obrana proti tomu chaosu (bordelu), který je nepřehledný - a troufám si říct, že takovému makroekonomickému vývoji dnes nerozumí nikdo a předvídat ho je jako předpovídat počasí, příliš mnoho faktorů. Ale v takovém světě už proti sobě žádné póly nestojí. Uvidíme, jak dlouho vydrží náboženství, osobně v něm velkou budoucnost nespatřuji. Bláhově věřím v nějakou singularitu, že se transcendence vlomí do světa (třeba jako nevysvětlitelný nález na Marsu) - a lidstvo bude mít nějaký svůj cíl. Jinak bude relativizace postupovat dál a my budeme vzpomínat, jak byl Facebook hlubokým projektem.

0/0
29.8.2012 23:54

RicnySysel

Čína

Čína není vlk u zadku, je to normální kapitalistický stát. A jestli teď potáhnou pokrok kupředu Číňané, tak na tom nebude nic překvapivého, v dějinách by to nebylo poprvé.

+1/0
29.8.2012 22:55

HiPe

Velmi dobry komentar... este by som dodal

... ze si dodavame odvahu a sebavedomie takymi akciami ako je bombardovanie Lybie a inych slabsich ale napriklad na taku Syriu si uz nikto netrufne ... kvoli verejnej mienke a toho ako sundala tu F4ku a ukazala tony chcemickych zbrani... :-/

+2/0
29.8.2012 22:35

Antikodex

Čínu si Amerika vykrmila sama

99,5% zboží na trhu USA je made in China.Čína je díky tomu ekonomicky silnější než Západ. Čínské peníze zachraňují evropské předlužené státní rozpočty.

Číňani už nepotřebují k našemu ovládnutí ani tu raketu...:-/

0/0
29.8.2012 22:19

Vedoucí kolotoče

Re: Čínu si Amerika vykrmila sama

Made in China je to i u nas. Hadry, hracky, pocitace, radia, mobily, nadobi, zelenina, ryby... i ten iPhone a veci od Applu jsou z Ciny, i ten Samsung vyrabi v Cine, kopaci mice, se kterymi se hralo Euro jsou z Ciny, kopacky hracu, umely travnik, sedacky na stadionech, kelimky s logem Coca-Cola jsou vyrobene v Cine, toaletni papir, ktery se u nas staci do rulicek je z Ciny... takze je logicke, ze i raketu si Cinani dokazou postavit. A ne jednu. Vsak uz litaji do vesmiru a maji vlastni kosmicky program. Kdo z nas to ma? :-/

0/0
30.8.2012 1:30

udernik

Ano, konecne dobra zprava

R^

+3/0
29.8.2012 21:46

Danny_Kay

Co to bylo?!

8-o

0/0
29.8.2012 21:45

petr_12345

autor této slátaniny by udělal dobře kdyby mluvil za sebe...

...a úderná hesla ... "jedeme na setrvačník" , " nevíme, kam míříme " si tapetoval doma na záchod.

Jako mluvčího něčeho většího ho pokud vím nikdo nezvolil ani nejmenoval

+1/0
29.8.2012 21:15

Čamrda Píková hopkající VeVeřice

Re: autor této slátaniny by udělal dobře kdyby mluvil za sebe...

však on "mluví za sebe" dokonce se v článku  "sebecituje" a hned ve třetí větě ;-D .... "Krize na Západě je důkazem toho, že jsme zaspali, zamýšlí se ve svém komentáři Milan Vodička"

Jak mu budete nádavat tak hrozí že se "sebeoplodní" což by btlo tragické

+1/0
29.8.2012 22:20

MiBaCz

Naprosto souhlasím

A není o čem diskutovat.

0/0
29.8.2012 21:03

petr_12345

tak proč sem píšeš ?

:-P

0/0
29.8.2012 21:16

Čamrda Píková hopkající VeVeřice

Divný "válečný redaktor" Vodička se samomluvou ....

"Krize na Západě je důkazem toho, že jsme zaspali, zamýšlí se ve svém komentáři Milan Vodička."

Autor článku  Vodička cituje sebe;-D

Není to psychická porucha protože si nemohl zaválčit za NATO jako základák ???

Anebo zešílel proto že je v SSO, dobrej modrej mag..   .

 

+3/0
29.8.2012 21:00

Lovec ModroSupu Zločasných

Re: Divný

jasný případ rozdvojení osobnbostí. Psát o Americe nese tato rizika

0/0
29.8.2012 21:04

Caroline P... Bártowa čamrda

Re: Divný

to víte bývalý "superpravicový bloger" povýšený na redaktora iDnes , se dal na "psací zkoumaní" správnosti ideologie kapitalismu. Byla to jen otázka času kdy skončí s posychickou poruchou;-D

0/0
29.8.2012 21:07

10doktor10

Velice rozumný člověk

svatá pravda. Zvykli jsme si na luxus a nemáme potřebu se dále snažit o něj bojovat !!

+2/0
29.8.2012 20:49

Šimpy

Velmi výstižný článek,

který s jistým nadhledem shrnuje podstatu věci. Takový článek má daleko vyšší vypovídací hodnotu o skutečném stavu věcí než draze pořízené ekonomické studie a prognózy nejrůznějších ratingových agentur a renomovaných ekonomických expertů.R^

+2/0
29.8.2012 20:47

polednice

Mě to nepotěšilo teda vůbec, stačí

si jen uvědomit že obdobné věci eskalují napětí. Poněkud mě i zamrazilo, protože jsem nedávno viděl film "Den kdy začala válka", který se prakticky stejným konfliktem zabývá. Nedlouho po ostřelování jihokorejského ostrova můj syn cestoval na studijní pobyt do Jižní Koreje, když jsem se ho ptal jestli to považuje za bezpečné odpověděl: "Kdyby k něčemu došlo oni by nám řekli", opět mě zamrazilo, protože jsem si vzpomněl na 21.8.1968 který jsem prožil v Nymburce jako 9 letý na prázdninách. Nikdo nám tehdy nic neřekl, nikdo nic takového nečekal a přece během 24 hodin tady nebylo k pro tanky k hnutí. Nevím jak si kdo představuje dobrou zprávu, ale já takhle určitě ne. A myslím že pokud začne studená válka, může to vše končit novým dělením světa, pokud ovšem ještě nějaký zbyde.

0/0
29.8.2012 20:34

petr_leicester

Re: Mě to nepotěšilo teda vůbec, stačí

...ano, pokud by k necemu doslo tak dokud pujde vysilat, bude se vysilat zhruba toto: ...to nejhorsi uz je za nama, neni duvod k panice atd atd....

0/0
29.8.2012 20:39

midlo

Co se takhle zastavit a potřást si rukama?

Dopřát si oddechu, nadýchnout se čerstvého vzduchu apod.? To nás ty vaše ekonomické fantazie budou štvát do konce životů našich, našich dětí, jejich dětí atd.?

0/0
29.8.2012 20:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.