- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To, že si deváťáci myslí, že Karel IV. byl polygamista, asi nebude souviset s tím, že by jména jeho manželek byla zbytečná vědomost, ale s tím, že jim to učitelé vykládají špatně. My jsme se učili daleko zbytečnější věci (o společném vlastnictví výrobních prostředků, například :) a neznám nikoho, kdo by Karla IV. obviňoval z polygamie. Tady bude spíš chyba v tom JAK se to učí, spíš než CO se učí.
Jakkoli je fakt, že učivo by se mělo přizpůsobit době. Ale dokud budou děti učit pologramoti, tak budou produkovat v nejlepším případě zase jenom pologramoty. A v takovém případě nás optimalizace učební látky nespasí.
.. a pak to, žře se tahle kvalita na všech školách neměří a transparentně nezvěřejňuje. MŠMT a všichni odporníci se tváří, že všechny školy jsou stejně kvalitní, přitom je jasné, že cca 2/3 stojí za pendrek. A pak to i znamená, že přesně tihle učitelé by měli jít dělat jinam, nejhorší školy by měli být zrušeny - ne z moci úřední, ale prostě tak, že tam rodiče nepošlou po přečtení výsledků hodnocení svoje děti.
další faktické vytlačování analytických předmětů (matematika, jazykověda, ...) v rámci argumentace, že jsou nepraktické, a další degradaci přírodovědných oborů, neboť jsou moc náročné na paměť. Akorát jsem z toho nepochopil, co vlastně po té reformě budou děti umět lépe.
Misto jazykovedy by mohly vic cist a snazit se prectenemu porozumet. To by jim bylo k vetsimu uzitku nez rozlisovat privlastkove vety od ja-uz-nevim-jakych.
nejde ti psaní, zrušíme psací písmo. Tomu novému jsme říkali malá strojnická abeceda a používali jsme jej při popisování technických výkresů. Větný rozbor, na co? Počty, k čemu, když má každy chytrý mobil. Je mi jasné, že jsou takové tlaky od žáků a rodičů,díky honbě za výsledky, ale proč na jednu stranu učitelé burcují a na druhou odpouští psací písmo??
Jirka
Psací písmo se opouští, protože dnes díky nástupu techniky to děti budou potřebovat čím dál méně. Delší psaní se prostě už dělá na NTB nebo iPadu, zápisky ve škole už děti dělat nebudou muset, dají se udělat jednou a pak stáhnout z webu. Totéž třeba zápisy z přednášek na VŠ, zbývá čas na výuku, praktické ukázky atd. Opuštění psacího písma má smysl, děti by ho už spíš nevyužily. Navíc to asi bude záležet na škole, jestli budou učit psací nebo Comenius.
přistoupení na to, že nemáme nejchtřejší obyvatelstvo, přestože maturitu má dnes skoro každý. Ti, co se v minulosti byli schopnijen jen vyučit, se dnes ohánějí maturitním vysvědčením. S vysokoškolským vzděláním to nebude o moc lepší. Sepsali desatero, ale nepřipustili si, že oni sami se na tom podílejí tím, že mají nízké nároky na žáky. Kdyby trochu zvýšili nároky, tak by ubylo žáků na středních školách a sami by přišli tak o práci a to přece učitelé nechtějí.
Problém je spíš v naprosté nekontrolovatelnosti kvality škol soukromých. Mám kámoše, ten vystřídal tři soukromé školy, než našel jednu, kde s klidem celou výuku propařil na počítači a učitele posílal do prdele, ale protože jeho rodiče platili tučné školné, takh onejen nevyrazili, ale nakonec mu dali i tu maturitu.
za chvíli v těch školách budou sedět až do důchodu.Učení pro učení :-D
Jestli by se spíš neměli zaměřit na učitele. Čtyřicetiletá učitelka jihlavského gymnázia, která se v pátek večer v barech a hospodách zavírá na pánské záchody s dvacetiletými mladíčky se mi nezdá dobrým mentorem a vzorem pro naše děti. Holt časy a morálka se mění.
vyvíjí průměrné IQ - obecně v populaci, pouze žáků základních škol, středních a vysokých škol?
Dělají se na tohle téma nějaké pravidelné výzkumy?
Upadající vzdělání by se totiž mohlo vysvětlit také i třeba procesem postupného generačního klesání IQ. Netvrdím, že to je příčina, jen mě prostě napadlo, že by to možná mohla být jedna z příčin.
nevyvíjí,Gaussova křivka platí obecně v celém lidstvu, tady žádný vývoj není.
Zase nějací "pedagogové" co před třídou plnou pětatřiceti žáků ZŠ nikdy nestáli co?
To není špatné. Ale je to pořád málo. Jednak je nutné zasadit vývoj školství do kontextu - rozklad kulturních hodnot, sociální roztříštěnost kvůli moderním technologiím, lennost a tím ztráta motivace. Motivace je tam sice zmíněna, ale chce to zakořenit víc kulturních axiomů a zvýšit pravomoce učiteli. Problém je totiž také v minimální autoritě učitelů, což určitě nevyřeší jejich další dovzdělávání - je to totiž jednak kvůli výše zmíněnému v dětech, jedna je to feminisací školství a taky absencí důkladnějších trestů. Tam je také nutné donutit rodiče aby měli zájem na slušném chování a motivování vlastních dětí (to z velké části souvisí i s romskou problematikou, ale to je na delší dobu). A pak tu máme nároky na studentstvo - vysoké a střední školství. Soukromé školy a hony za lehkými humanitními tituly udělali ze vzdělání totální žumpu. Nejdůležitější ale je si ze všeho nejdřív říct, jaké chceme mít školství za 10, 20 nebo 50 let v kontextu vývoje a postavení našeho státu.
Na školství je třeba vypustit neviditelnou ruku trhu... jinak to bude pořád žumpa...státní školství..státní žumpa...
a že na to někdo nemá ? ....smůla