- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V současnosti platí stále kvalifikační předpoklad pro učitele VŠ, i když do roku 2014 platí zároveň přechodné období pro zahájení studia. Od 1. 1 . 2015 by všichni učitelé bez VŠ měli skončit na ÚP. Jenže za 18 tisíc to nikdo s VŠ dělat nebude a tak tato vláda v tichosti připravuje zrušení tohoto předpokladu. Vaše děti pak bude moci učit vyučený prodavač s maturitní nástavbou - což už se dnes někde děje - mělo to však být dočasné a bude to navždy
Vzhkedem k tomu, že učitelů je přebytek, tak toorpavdu nehrozí.
pro učitele třeba v Krupce...
Už delší dobu tvrdím, že bych dělal všechna povolání, jen ne toto...
školství. Mám kluka na soukromém víceletém gymplu a jsem spokojena
To myslíte soukromou školu, která dále bere veřejné peníze ? To ovšem pak žádná soukromá škola není..
Za bývalého režimu stav zcela běžný i do 36 žáku.Znalosti přitom byly větší a kvalitnější.Zkoušky jakékoliv se nedělaly podle znalosti žáků a jiných,ale pro opravdové ověření znalostí.Také proto se studium na mnohých středních školách rovnalo znalostem na vysokých školách na západě.Neměli jsme to lehké a jednoduché jak mnozí tvrdí.A i disidenti v rozporu s jejich tvrzením mohli studovat když všichni tzv tehdejší disidenti a utlačování mají tituly a to ještě s tehdejší doby.Jak to je tedy možné?Budu určitě opět považován za levičáka pro pravdu.Ti co neznají a nepamatují se zeptejte rodičů!
Vcelku s vami souhlasim. Ve tride nas bylo 32 a nemam pocit, ze by me na zakladce nic nenaucili - a ze jsem rozhodne nebyl zadny sprt.
Az na jedno.. Nevim kdo vsechno byl nebo nebyl disident, prijde mi to ze je to s nimi jako s partyzany - kdo se sel vykadit do lesa, byl po valce odbojar.. ale treba ja nemel sanci se dostat ani na ucebni obor s maturitou. Dle vyjadreni reditele skoly, "kluk z takovy rodiny prece nemuze jit na skolu! Kdyz, tak jedine vojenskou."
(deda "sedel" v Jachymove)
Ačkoliv jsou tělesné tresty ve školách zakázány od roku 1870, učitelé v 70. a 80. letech to většinou dokázali obejít. Jeden příklad za všechny: třídní ve 3.tř. na základce nás trestala za rušení výuky v matem., češtině apod. v tělocviku. Dřepema, sklapovačkama apod. A vždy nám řekla, že když budeme dělat kravál a vyrušovat, tak to slíznem v těláku. Ze začátku jsme byli z tělocviku tak odrovnaní, že jsme nemohli ani sednout na židli a když jsme to rozchodili, tak znovu. Takže jsme si to příště rozmysleli. Jestli vyrušovat nebo být "zmrzačeni" tělákem. Ve třídě nás tenkrát bylo 36.
Problém našeho školství je naprostý chaos a MŠMT mlčky přihlíží. Učitelé nemají respekt, protože jim nikdo neřekne, jak trestat žáky a jak si vynutit poslušnost. Kvalitní učebnice prakticky chybí, nikdo je nevydává, protože nejsou peníze na nákup. Místo toho vyhazuje peníze MŠMT na nákup dotykových tabulí, pro které ovšem nesjou nakoupeny programy, které mají vyrobit ve svém volném čase učitelé, místo aby se věnovali přípravě na výuku a pod. Prostě Kocourkov. Na VŠ přicházejí část studentů pologramotných, přestože mají maturitu. Škoda slov.
K těm programům na tabule. Když už je učitelé vyplodí, tak na ministerstvu je schvaluje dvacetiletý odborník, který bazíruje na tom, aby byly uvedeny zejména zdroje, odkud učitelé čerpali informace.
a můžete to zabalit...
Nelze srovnávat ani dobu, kdy měli kantoři 70 dětí (za Komenského) ve třídě a ani dobu totalitní, kdy bylo 40 dětí ve třídě. Ono totiž jde o více věcí : v době totality chodily do ZŠ pouze děti z běžným intelektem, dnes mohou do ZŠ chodit děti i s lehkou mentální retardací, tělesně postižené děti (pokud mají v pořádku intelekt), máme děti s ADHD, autisty atd. atd. ve chvíli, kdy máte ve třídě 30 dětí a více si nedovedu představit!!!!!!! práci s dětmi, které poněkud vybočují z normy (viz výše) a k jejichž vzdělávání v běžných školách jim zaručuje Úmluva, kterou ČR ratifikovala.....takže kdo nezná problematiku, neměl by psát plky......pracuji ve školství 15 let, osobně si nedovedu představit 35 dětí ve třídě!!!!!!!!!!!!to je učitel po 2 měsících na mašli!!!!!
A já myslel, že to je tady volná diskuze. Aha, tak ono to je jen pro pracovníky ve školství. Jo, tak to už chápu ten počet nešťastníků - diskutérů
Učila jsem třídu s 25 žáky a byla velmi ukázněná, žáci spolupracovali a velmi dobře se tam učilo; pak jsem učila jinou třídu, kde bylo dětí méně než 20 a k učení jsem se pomalu nedostala, protože jsem řešila, že jeden má v uších sluchátka, druhý si hraje s mobilem, třetí leží na lavici, atd. Takže mi v důsledku přišlo, že v té druhé třídě je dětí více. Ale nechci ani domýšlet, kdyby takových dětí, jako v té druhé třídě, bylo místo 20 34! A také souhlasím s některými zdejšími názory - základní škola přece není VŠ, kde jeden přednášející mluví před třeba stovkou studentů. Pořád se kladou požadavky na kreativní výuku a nové metody, ale když není zájem ze strany žáků a hlavně rodičů, tak je veškerá snaha učitele opravdu zbytečná.