Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dělník špatně zařadil, místo couvání přejel kolegovi obě nohy

Ve Zlínském kraji se během pár dní stal už druhý případ, kdy člověk za volantem špatně zařadil, a místo dozadu vyjel dopředu, což skončilo vážnou nehodou. Tentokrát přejel muž řídící pracovní stroj kolegu, ten skončil v nemocnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xmann

xxxxxxxxxxxxxxx

Neřekl bych,že to musí být problém,že by dotyčný špatně zařadil,ale třeba si jen nevšiml při rozjezdu jaká rychlost je zařazena.Ve spěchu to člověk snadno přehlédne.

0/0
24.8.2012 11:08

vIadyka božíhněv

Řada čechů klidně postává před startujícími auty

Já dodržuji vždy odstup před autem s natočeným motorem. Obzvlášť, jestli je to nákladák. I když každý řidič má být obzvlášť opatrný, když jsou kolem auta lidé. A to si nejsem jist, jestli u některých "šrotů" náhodou při zařazování jedničky nemůže rychlost nějak "přeskočit" - to doufám že ne, to by si někdo odskákal.

0/0
23.8.2012 22:18

Grimkin

Re: Řada čechů klidně postává před startujícími auty

Teď jsem si uvědomil, co mě při čtení hned napadlo - že já jsem na sebe opatrný a preventivně si nestoupám před nebo za auto... a jednou se mi to vyplatilo, jinak bych skončil mezi osobákem a plotem, ale snad by se mi nic moc nestalo... ale kdo ví. Bylo to po zaparkování a pak to auto ještě nastartovalo a zacouvalo a myslím, že by mě řidič neviděl, ale pak uslyšel, protože jsem si svoje štěstí uvědomil hned v tu chvíli.

0/0
24.8.2012 0:29

romualda

Stává se to

No stává se to u hodně aut - když pominu tu Fábii, tak se to stalo známému u Opelu Vectra, naštěstí rychle zareagoval a údajně i u starých Wartburgů tam ráda skákala jednička místo zpátečky, takže vyjíždění z podélné řady vozidel představovalo hazardování s cizím majetkem.

0/0
23.8.2012 20:48

vIadyka božíhněv

Re: Stává se to

S touto myšlenkou jste mne předběhl. No - nepřečetl jsem si příspěvky a hned jsem začal psát. Moje chyba. Tomu se nechce věřit - to je přece špatný stav vozidla. Jak to může projít STK ???

0/0
23.8.2012 22:20

sCZECH1

Re: Stává se to

a jak se to na STK zjisti? to maji 500x zaradit a zkusit? :-)

hlavne on to zas takovy problem neni, pokud neni clovek idiot a neslapne plyn na podlahu ale rozjizdi se pomalu, tak to hned zjisti

0/0
24.8.2012 9:38

zorro_rojo

Re: Stává se to

Tak zrovna u tech Wartburgu je to naprosty nesmysl. To uz se da rovnou tvrdit, ze se da snadno splest trojka a jednicka. (co se tyce slozitosti zameny)

Je to jen o tom, ze "ridici" neumi zaradit. Nic vic.

0/0
23.8.2012 23:09

sCZECH1

Re: Stává se to

nastesti rychle zareagoval.... to je snad normalni, ze kdyz se rozjizdim a vidim ze se auto pohnulo opacnym smerem, tak zabrzdim, nevim co z toho delaji vsichni takovou kovbojku.... myslim tim u osobnich aut ted

0/0
24.8.2012 9:49

ElGeorge nesmazatelně zapsaný

Njn,

přijde doba, že budou psát o sedmašedesátiletých dělnících a podobné nehody budou běžný jev.

+2/0
23.8.2012 19:32

Grimkin

Re: Njn,

To mě také napadlo... Tak ať dělají spolu pohromadě, parta hic, všeci přes 60... takhle je celkem mladý chlap zmrzačený - a možná na celý život... takže invalida.

Ale tohle se může stát i mladému, to není jen o věku... i když ten se většinou projevuje, více, nebo méně...

+1/0
23.8.2012 19:47

zorro_rojo

Re: Njn,

Mate naprostou pravdu, neni to jen o veku. Znam dvaceti, petadvaceti lete ridice, kteri jezdi jako draci, ale najit kvalt kdyz stoji jim dela neskutecny problem. A znam devetasedesatileteho duchodce, ktery rocne najezdi desitky tisic km a mel posledni nehodu pred dvaceti lety. (kdyz odbocoval doprava, musel si s nakladakem najet do zatacky a pitomec s osobakem si myslel ze ho predjede vpravo..)

0/0
23.8.2012 23:13

ElGeorge nesmazatelně zapsaný

Re: Njn,

Já tím narážel na zhovadilé zvyšování věku pro důchod, to jistě víte, ono ale nejde dělat tyhle party hic, protože banda staříků se sedmi křižky na krku už toho moc nevybuduje...

0/0
24.8.2012 19:35

Grimkin

Re: Njn,

Ano, ano, to vím. Dělat do 70? No, někdo a někde snad, ale celkově?! Myslím si o tom také své... a v příspěvku jsem si z toho dělal legraci... Jenže posunout věk odchodu do důchodu je to jediné, na co naši "odborníci" přijdou... a tím to chtějí vyřešit. Je to stejné jako se zvyšováním daní: stejně se nevybere víc, ale naopak méně, což je potvrzené, existují na to vzorečky - je to ověřené odjinud, i nějakou tu křivku jsem viděl... a stejně to ministr financí vidí jako jediné / hlavní řešení...

0/0
25.8.2012 0:53

vita.nek

průmyslový stroj

Kde je ten člověk, co tvrdil, že narozdíl od osobního auta, nemůže být průmyslový stroj mít konstuovaný zpětný chod tak, aby jej bylo možno splést???

0/0
23.8.2012 16:15

pomocný učitel Václav Poustka

Re: průmyslový stroj

Nemůže být mít co?

0/0
23.8.2012 18:16

Grimkin

Re: průmyslový stroj

Po tom ptá se, co byl tu a to tvrdil, že by měl stroj průmyslovy vymyšlen být tak, aby chod se nemohl dáti ni zpětný omylem.;-D;-D;-D

+1/0
23.8.2012 19:45

zorro_rojo

Re: průmyslový stroj

Hezka temer starocestina :)

Ale takovy stroj neexistuje. Snad bych rekl, ze cim novejsi stroj, tim snazzsi zamena.

0/0
23.8.2012 23:16

Grimkin

Re: průmyslový stroj

No, nevím, jestli je to "stařena", kterou měli holky (kamarádky) na bohemistice / češtině a dost se jí bály...

Teď jsem si díky jednomu příspěvku uvědomil, co mě při čtení hned napadlo - že já jsem na sebe opatrný a preventivně si nestoupám před nebo za auto... a jednou se mi to vyplatilo, jinak bych skončil mezi osobákem a plotem, ale snad by se mi nic moc nestalo... Ale na místě nehody jsem nebyl, tak nevím, jak přesně se to seběhlo.

0/0
24.8.2012 0:27

master19

Copak couvání...

... to chce fištrón.

0/0
23.8.2012 15:48

King Dodatek

Tak vážení

čekám na reakce všech těch, co tady u článku o té mladé řidičce tvrdili, že ženy nepatří za volant když neumí řadit. Tenhle stroj má totiž předpokládám jen chod dopředu a dozadu, a docela pochybuju že se tam ta zpátečka dává zatlačením šaltrpáky jako ve fabii.

+4/0
23.8.2012 14:35

Harpyje pralesní

Re: Tak vážení

R^ ;-D

0/0
23.8.2012 14:52

bembinka

Re: Tak vážení

Něco podobného jsem chtěla napsat i já... Takže se těším na reakce oněch "chlapáků a super řidičů", kterým by se toto v životě nestalo.... R^R^;-D;-D

+1/0
23.8.2012 15:12

vita.nek

Re: Tak vážení

jsem muž a stalo se mi, že jsem zařadil zpátečku místo jedničky, ale i tak jsem měl hned vedle plynu brzdový pedál a tudíž, než se auto rozpohybovalo zastavil jsem - to bude nejspíš ten rozdíl mezi těmi co mají auto pod kontrolou a těmi, pro které je jsou některé úkony v řízení nad jejich schopnosti a nezvládnou, byť jednoduché, "krizové situace". Nicméně k tématu, takový stroj, má zajisté řešenou převodovku naprosto jinak, než běžný automobil" a jeho ovládání je něco uplně jiného, tudíž pokud za volant sedne někdo kdo "to nemá v rukou" dochází pak k takovýmto nehodám - rozhodně to nejde srovnávat s nehodou automobilu, který je koncipován tak, aby ho zvládl každý, kdo udělá autoškolu.  Tzn. pokud někdo "přípálí i čaj" těžko můžeme srovnávat s tím, když druhému se nepovede knedlík k jinak výtečné svíčkové.....

0/0
23.8.2012 16:23

Shackall0

Re: Tak vážení

Tak zpátečku místo jedničky jsem zařadil několikrát. Některá auta to mají prostě špatně řešené (Multikára, Avia, nový MiniCooper ;-D) a občas to bývá i rukama. Nicméně bych se Vás rád zeptal na Vaši praxi na takových strojích.

0/0
23.8.2012 16:29

vita.nek

Re: Tak vážení

Má praxe není zrovna valná, pár stroji jsem prošel, například i Vámi zmiňovaná Avia a Multikára( mimochodem v multikáře mě vcelku nevyhovovalo ani umístění páky, které bylo víc za mnou jak přede mnou) nicméně nikdy jsem se tím neživil a dlouhodobé zkušenosti nemám. Ale každopádně si stejně stojím za tím, že pokud někdo udělá chybu ve stroji, který není optimalizován "blbuvzdorně" jako většina osobních aut, tak se to právě s chybou u osobního auta nedá srovnávat neb jsou to nebe a dudy

0/0
23.8.2012 16:37

nakej_nick

Re: Tak vážení

mně by se tohle v životě nestalo

kdoví, na co ten dotyčný zrovna myslel - asi ho po ránu vytočila manželka :-)

0/0
23.8.2012 16:47

bembinka

Re: Tak vážení

jedno se musí chlapům nechat - jsou mistři ve vymýšlení výmluv.... R^

0/0
24.8.2012 8:41

sCZECH1

Re: Tak vážení

"zeny za volant nepatri" je samozrejme kravina...za volant nepatri clovek, ktery neovlada auto.... coz je i clovek, ktery neni schopny okamzite pri rozjizdeni zjistit, ze jede jinam nez chtel

0/0
24.8.2012 9:45

bembinka

Re: Tak vážení

S tím naprosto souhlasím´... R^

0/0
24.8.2012 10:39

Shackall0

Re: Tak vážení

Takový stroj jsem nikdy neřídil, nicméně s traktory, vzv z ZŤS Martin a obdobnými věcmi jsem do styku přišel, takže hádám, že tahle věc používá techniku Zetor - tj. pětikvalt s přídavnou převodovkou (Želva - Zajíc). Zpátečka je tam myslím pod pětkou (už to nějaký čas bude, co jsem občas kočíroval traktor) a neřadí se úplně komfortně.

Jinak jsem si nevšiml, že by dámy obecně jezdily nějak výrazně hůř než my chlapi. Když občas jezdím coby součást "rychlé roty" na dálnici*, potkávám v ní atraktivní řidičky dost často.

_______________________

*Rychlá rota = vozy jedoucí rychlostí cca 140 km/h v levém, a předjíždějíci ty, kteří neustále fixují tachometr na 120 km/h (reálných 100 - 110)

0/0
23.8.2012 16:23

vita.nek

Re: Tak vážení

spíš bych řekl že tam byla jedna páka na převod dopředu-vzad a druhá na jednotlivé rychlosti - jak je tomu například u vzv

0/0
23.8.2012 16:39

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Tak vážení

U kterého vzv to tak je?

0/0
23.8.2012 18:14

black_jack se srazil s cenzorem

.

tak kde je ten bojovnik proti zpateckam ve vw group autech_

0/0
23.8.2012 14:32

sCZECH1

Re: .

takovym bojovnikum nikdo nebrani si priplatit za automat, tam je daleko  tezsi si splest D a R :-)

0/0
24.8.2012 10:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.