Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci brojí proti větrným elektrárnám, které mají vyrůst na Moldavě

Odpůrci větrných elektráren v Krušných horách získali silné spojence. Proti plánovanému elektrárenskému parku v Moldavě se postavila německá města Pirna a Freiberg. Osmnáct větrných elektráren tam chce postavit firma EP Renewables, které šéfuje jedna z nejvýraznějších postav českého byznysu Daniel Křetínský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Amdusias

Pro ty co se jim větrné elektrárny nelíbí

Pro ty co se jim větrné elektrárny nelíbí. Myslíte si, že tepelné elektrárny jsou hezčí? Myslíte si, že jsou hezčí několikakilometrové díry v zemi po těžbě uhlí, kdy se odtěží y set metrů zeminy pro pár metříčků uhlí?

Myslíte, že ta větrná elektrárna škodí ovzduší více než tomu bylo dříve u tepelných hnědouhelných elektráren?¨

Osobně jsem i zastánce jádra, ale obnovitelné zdroje energie je třeba také rozvíjet. Ani uranu nejsou nekonečné zásoby. neměli bychom se chovat stylem:"Po nás potopa."

+1/0
23.8.2012 12:55

Modrý a zelený blesk

Re: Pro ty co se jim větrné elektrárny nelíbí

Němci právě otevřeli dva hnědouhelné bloky, dohromady 2200MW.

0/0
24.8.2012 10:24

_lu

...

zalesnit od loun až po hranice a ať se ty lidi odstěhujou, když tam nechtěj nic dělat, budem tam chodit na houby...

0/0
23.8.2012 10:03

pan bloumal

Re: ...

A kde račte bydlet vy? Pokud vám to není známo, tak od Loun až po hranice se nachází několik uhelných elektráren a povrchových dolů a teď ještě do hor cpou ty příšerné větrníky. V krajině která trpí ekologickou zátěží jako málo míst v zemi (srovnatelnou s Ostravskem) chcete ničit poslední zbytky přírody.

0/0
23.8.2012 10:42

pivodlak

Děte do háje s obnovitelnýma zdrojema

je to jen velkej byznys, s ekologií to nemá nic společnýho. Pořád nerozumim tomu, proč platit spotřebu drahých obnovitelných zdrojů, když jsme ještě nespotřebovali ty levný neobnovitelný:-/

0/0
23.8.2012 9:54

slastep

Paráda to není ale......

němcům vadí jádro, vítr.........prostě dělají problémy za každou cenu.

0/0
23.8.2012 9:41

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Hmm.............

A že si tu vrtulovou nádheru, Křetinský, nepostaví u sebe za barákem?

0/0
23.8.2012 9:26

123Honza

Hnusné větrníky

Hnusné větrníky hyzdí každou krajinu. Tu na horách stejně jako na rovině, jenom to tam víc vadí. Nelákalo by mě jet někam na dovolenou, když bych musel čumět na něco takového. V popisu v turistické nabídce by se mělo začít objevovat něco jako "v okruhu 50 km nejsou žádné větrné elektrárny", aby člověk věděl na čem je. - Když stojí takový "památník" na kopci, ani 50 km okruh ho neukryje před okem foťáku. Pak jedině - žádné snímky z dovolené.

+3/0
23.8.2012 7:34

Modrý a zelený blesk

Re: Hnusné větrníky

Jo, představa, že si vylezu na terasu nějaké boudy, dám si kafe/čaj/pivo/rum/víno - ad lib - a budu relaxovat pohledem na vrtící se svinstvo, to je lákavé!

0/0
23.8.2012 9:27

Kidkid

Ještě mám jeden dotaz pro znalé

to ty větrníky musí vypadat tak jak se teď staví? Ohromné trojlisté vrtule? Dřív jsem viděl takové nenápadné kolo s mnoha lopatkami, ale to pohánělo čerpadlo na vodu.

To by nebylo možné ty větrníky udělat nějak vzhledově přijatelnější?

Nu a také jsem viděl v TV pokusy udělat větrnou elektrárnu upevněnou na drakovi a vypuštěnou do výše cca 400 až 500 m s tím, že v té výši vanou stálé větry a že by tedy výroba elektřiny byla efektivnější.

0/0
23.8.2012 1:16

pavel.61.

Re: Ještě mám jeden dotaz pro znalé

lze je delat s jedním listem a protizávažím. Mně se docala líbí. Co se mi nelíbí je jejich energetické využití - naprostý nesmysl a že větráky zabíjí ptáky a netopýry.

0/0
23.8.2012 10:24

stroup

Re: Ještě mám jeden dotaz pro znalé

a víte kolik ptáků a netopýrů zabije průměrná elektrárna ? máte nějaký průzkum? co já četl naposled nějakou britskou studii tak jsou to dva kusy za rok...

0/0
23.8.2012 13:15

Rumcajz

Re: Ještě mám jeden dotaz pro znalé

A co zabití čmeláčci a mušky jenom zlaté?;-)

0/0
24.8.2012 6:21

daaaanyyyy

nebudeme si kazit vyhled

to radeji budeme dychat splodiny z uhelnych elektraren

0/0
22.8.2012 23:33

Qíteček na zábradlí 7. patra

Re: nebudeme si kazit vyhled

Ekoněmci bez velkého zájmu našich médií minulý týden spustili největší hnědouhelnou elektrárnu na světě..... 2x1100MW

www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/boa-von-rwe-streit-ums-groesste-braunkohlekraftwerk-der-welt-a-850253.html

+3/0
22.8.2012 23:46

Qíteček na zábradlí 7. patra

Re: nebudeme si kazit vyhled

Další desítky GW z uhelných ekozdrojů jsou ve výstavbě. Eko jsou proto, že mají o celých 5% vyšší tepelnou účinnost, než co stavěl bolševik v severních čechách....

0/0
23.8.2012 0:08

pavel.61.

Re: nebudeme si kazit vyhled

to si budou na hlavu sypat několik kg radioaktivního uranu denně! To si opravdu ale opravdu pomohli! A toho CO2, které zabije desítky lidí (viz nedávná akce "ekologů" z Grínpic na Prunéřově). Proč nyní ekoteroristé mlčí??

0/0
23.8.2012 10:28

10doktor10

Když si ti pitomci

zrušili nejbezpečnější, nejefektivnější a nejekologičtější zdroj energie: jaderné elektrárny, tak to jinak nepůjde ;-D

+1/0
22.8.2012 23:03

stroup

Re: Když si ti pitomci

asi takhle, můžeme se bavit o tom že JE je nejvýhodnější, to je předmětem diskuze.. ovšem že by byla JE nejbezpečnější? jakým výpočtem jste k tomuto dospěl? a máte ho někde? pokud ano prosím pošlete mi ho, děkuji.. nejefektivnější? s jakou efektivitou pracuje JE?... a nejekologičtější? opravdu? víte kolik náš stát vydal na škody po těžbě a zpracování uranu ? a kolik ještě vydá?

ono i s přihlédnutím k těmto faktorům se můžeme bavit o tom že je JE nejvýhodnější.. ovšem dle mého ani v jednom z vámi uvedených parametrů nevede...

0/0
22.8.2012 23:19

Qíteček na zábradlí 7. patra

Re: Když si ti pitomci

No zrovna tento parametr dohledatelný je, a nejhůř v něm dopadaj uhelky a pak vodní elektrárny, v poměru mrtvých na vyrobenou Wh....

+1/0
22.8.2012 23:25

stroup

Re: Když si ti pitomci

jj jestli je poprosím o odkaz.... i když ono je to těžké když u počtu mrtvých z Černobylu se jen spekuluje.. také pokud za bezpečnost považujeme pouze mrtvé či zraněné nebo i ekonomické ztráty způsobené havárií..

0/0
22.8.2012 23:30

Qíteček na zábradlí 7. patra

Re: Když si ti pitomci

Pane Stroup, jsem si naprosto jistý, že Vás nevidím poprvé na podobné diskusi..... Stejně tak jsem si jist, že vám stejný odkaz posílalo spoustu lidí přede mnou. Proč bych ho měl znovu hledat?

0/0
22.8.2012 23:36

stroup

Re: Když si ti pitomci

ano máte pravdu nevidíte mě na podobné diskuzi poprvé a ani naposledy (koneckonců ani Vy mi nejste neznámý) :-) ale ne nikdo mi odkaz kde je výpočet na "bezpečnost" zdrojů nezaslal.. většinou si takové odkazy ukládám a ne a ne ho najít..

0/0
23.8.2012 8:34

Modrý a zelený blesk

Re: Když si ti pitomci

http://nextbigfuture.com/2008/03/deaths-per-twh-for-all-energy-sources.html

Zdroj: www.justfuckingoogleit.com

0/0
23.8.2012 10:06

stroup

Re: Když si ti pitomci

děkuji :)

0/0
23.8.2012 13:25

Modrý a zelený blesk

Re: Když si ti pitomci

Není zač, nevím, je-li to dostatečně ozdrojováno. Něco je i na wiki.;-)

0/0
24.8.2012 10:25

Amoniak II

Re: Když si ti pitomci

A kolik mrtvých a zraněných či ekonomických škod mimo Černobyl bylo?

Hm.

V podstatě 0.

0/0
22.8.2012 23:37

kristusek21

Re: Když si ti pitomci

A počet mrtvých při dopravních nehodách? Ten dohledatelný je, takže zrušme jakoukoli dopravu vyjma koňských či volských potahů, příp. bicykly.

Počet mrtvých v náboženských válkách je rovněž obtížně dohledatelný, pročež zrušme církve a pro jistotu náboženství jako takové.

No a nakonec samozřejmě zrušme coca-colu, čokoládu a další nezdravé potraviny.

A pak si najděme další úchvatné a především věcné argumenty.

0/0
23.8.2012 9:06

tmf

neuvěřitelné

celé Německo je samá vrtule a oni jsou proti?

+1/0
22.8.2012 22:34

SIDLSD

Že by úplatek?

Co jiného si myslet?

´Moldava od investora za souhlas s projektem inkasovala za podpis smlouvy 2,5 mil. Kč a za dodatek ke smlouvě 1,5 mil. Kč.´ Když není ještě rozhodnuto, jak se tedy definuje úplatek?

0/0
22.8.2012 20:11

Antonin, topič

Re: Že by úplatek?

Úplatek by to byl, kdyby ty prachy dostal starosta.

0/0
22.8.2012 20:28

SIDLSD

Re: Že by úplatek?

A pro obec to úplatek není?, ikdyž o tom rozhoduje "rada". Je to přece získání ´něčeho za úplatu´.

0/0
22.8.2012 21:16

divnýharlekýn

Re: Že by úplatek?

Přesně tak, za úplatu chtějí něco získat;-€.A pak se ještě při tomto postupu naskýtá otázka zda to byly jediné peníze které na prosazení větrníků přišly.

0/0
22.8.2012 22:07

Modrý a zelený blesk

Re: Že by úplatek?

No to je přece ale úplně běžné. Můžete postavit obchoďák, ale spravíte silnice v obci. Můžete postavit slepičárnu, ale postavíte taky mateřskou školku.

Úplatek je z definice  „neoprávněná výhoda spočívající v přímém majetkovém obohacení nebo jiném zvýhodnění, které se dostává nebo má dostat uplácené osobě nebo s jejím souhlasem jiné osobě, a na kterou není nárok.“

0/0
23.8.2012 10:08

Ejsí

Proč ne? Němci jich mají spoustu.

Ale jen pokud to zase nebudeme dotovat v ceně elektřiny všichni jako sluneční energii.:-/:-/

+1/0
22.8.2012 20:10

solimPC

Re: Proč ne? Němci jich mají spoustu.

Jasně že jo, o tom nepochybujte. Kalouskovi je každá záminka, jak vytáhnout prachy z lidí, dobrá.

0/0
23.8.2012 6:44

nadclovek

To je drzost!

Je nutno rozlišovat, který národ je kulturně výše a který je podřadný. Ekologicky závadné provozy (spalovny odpadků, větrné elektrárny) nepatří na kulturní území, ty patří do špíny, kde si třeba shodí svou vlastní vládu během svého předsednictví v EU.

+1/0
22.8.2012 18:42

Sawy

Re: To je drzost!

Vam se musi zit tezce.

0/0
23.8.2012 8:36

Huffnagellův duch

Hele, v klidu...

Vona příroda zůstane ve výsledku nedotčena. Furt lepší, než nějaké další hnědouhelné vředy. Časem, až opadne tahle vlna ekománie to stejně spadne a zaroste lebedou;-D

0/0
22.8.2012 17:54

136N

No když to postaví , to bude krása .

Stačí když jedete do Teplic s D8 a na horizontu se tyčí tři větrníky a jestli tam přibude dalších 18 , no potěš nás Bůh . Někde jsem četl že se budou stavět další směrem od Komáří vížky , tak že Krušné hory od Litvínova po Ústí budou nádherně lemovány větrníky . Že to bude hnus ? Ale penízky se posypou . ;-€

+1/0
22.8.2012 17:42

LIANAlinda

Re: No když to postaví , to bude krása .

Když přijíždíte do Rumburku od Prahy, uvidíte hned několik větrníků, jenže jsou NA NĚMECKÉM ÚZEMÍ!!

+1/0
22.8.2012 21:16

Václav z Hradu - Chief Penthief

EP Renewables a.s.

Pobřežní 297/14, Praha 8, 186 00

 + 81 firem na této adrese , v té Praze ale musí být fičák

+3/0
22.8.2012 17:18

Centralní Mozek VeVerek Bartowyj

Re: EP Renewables a.s.

to víte na Pobřeží Vltavy ...škoda že tam nejdou stavět větrníky....

0/0
22.8.2012 20:45

Richard Hardon

ja, ja, to jsou Nemci: Energiewende sem nebo tam...

...jsou proti atomu, proti uhli a proti VVN vedenim za svymi humny... R^

+1/0
22.8.2012 16:56

Mysel

Re: ja, ja, to jsou Nemci: Energiewende sem nebo tam...

NIMBY.

Jsou proti vsemu, co maji mit za humny. Znalci pomeru vedi, ze lidem na ceske strane hranice jsou naopak ochotni kdykoli za humna postavit cokoli (treba i tenhle vetrnikovy hnus).

+1/0
22.8.2012 17:11

Richard Hardon

Re: ja, ja, to jsou Nemci: Energiewende sem nebo tam...

Nikolivek, ale prndat proti *vsemu* - tedy jadru, uhli i vedeni, to zavani velkym pokrytectvim. Pokud se tedy nechci dobrovolne sam postavit do kruhu a tocit. Protoze prakticky ta energie odnekud pochazet musi - pokud tedy ne z jadra ani uhli v Nemecku, tak bud z jadra v CR (pokrytectvi), nebo ze vzdalenejsich zdroji, jako treba Baltu. No a v tom pripade musim jako ekologicky uvedomely obcan chapat, ze je to vzdy neco za neco a pokud chci vitr z Baltu, musim k tomu holt vzit i ty draty... Nechtit ani to, ani to, je neudrzitelny blabol a chtit sice draty, ale za humny nekoho jineho zase ono pokrytectvi

0/0
22.8.2012 17:47

Mysel

Re: ja, ja, to jsou Nemci: Energiewende sem nebo tam...

"Ekologicky uvedomnely obcan". :o)))))))

Ano, takove by nekdo jiste mooc chtel. Ale u vetsiny obcanu jde jen o to, ze kosile blizsi kabatu.

0/0
22.8.2012 18:24

Kidkid

Někde jsem se dočetl,

že tyhle větrné elektrárny za celou dobu své životnosti nevyrobí ani tolik elektrické energie kolik se jí spotřebovalo na jejich výrobu a postavení. Pokud je moje informace mylná, tak ji vyvraťte pokud možno výpočtem, ale bez nějakých dotací na 1 kWh.

+3/0
22.8.2012 16:55

Richard Hardon

Re: Někde jsem se dočetl,

To same jsem cetl/slysel o PV panelech a o biopalivech. Bylo by zajimave, kdyby nekde byl zdroj nezkreslenych udaju o energeticke bilanci ruznych druhu energie a paliv.

Nicmene u tech vetrnych elektraren si to nedokazu predstavit...je to "trosku" oceli a generator podobne jako u kazde elektrarny. Zalezi tedy jen a jen na tom, jak moc vetru v jejich lokalite fuci.

0/0
22.8.2012 16:58

Antonin, topič

Re: Někde jsem se dočetl,

Dobře, dodejme tedy "užitečné energie," tedy energie, kterou v okamžiku výroby opravdu někdo chce.

Jinak si myslím, že u VěE je ta bilance jasně pozitivní, protože energeticky pozitivní jsou prý už i FVE.

0/0
22.8.2012 20:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.