Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsem špion, přiznává se StB na nově objeveném pásku americký novinář

Nově objevená páska v Národním archivu dokládá, jak donutila československá StB v padesátých letech redaktora agentury AP doznat se k fiktivní špionáži. William Oatis následně strávil tři roky ve vězení. Před naplněním desetiletého trestu ho zachránila milost prezidenta Zápotockého, který ji udělil po mnoha žádostech i amerických hrozbách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

viveka

Neuvěřitelná diskuze je důkazem, že obyčejní lidé

se z historie nepoučí.

0/0
23.8.2012 10:00

A-201

Ale je to dobře, že ho tenkrát dostali

R^

+1/0
22.8.2012 12:12

Made.in.USSR

Ten novinář byl špion a na lhaní je zvyklý.Ale tenkrát ho

skřípliR^

+3/0
22.8.2012 12:06

Made.in.USSR

Proč se pořád mele o 50 tých letech?

?

+3/0
22.8.2012 12:00

silný kuřák

Re: Proč se pořád mele o 50 tých letech?

To je prosté... Na pozadí 50. let vypadá každý, i mimořádně zkorumpovaný systém jako je ten náš, jako selanka.... Na pozadí pozdějších let už to tak jasné není....

0/0
22.8.2012 12:07

silný kuřák

Když jsme byli druholigoví Rusáci,

tak se to psalo o CIA... Teď jsme druholigoví Američani, tak se to píše o StB... Nic nového.... Trapnější je fakt, že včera byl 21. srpen připomenut až po poledni nejapným článkem o loutkovém divadle....

+1/0
22.8.2012 7:57

Propána Butána

Re: Když jsme byli druholigoví Rusáci,

Třeba takový Zaorálek, jeden z ústavních činitelů, to je taky druholigový Američan?

0/0
22.8.2012 9:16

silný kuřák

Re: Když jsme byli druholigoví Rusáci,

Jistě uznáte, že nemohu napsat:" Jsme druholigoví Američani, akorát Zaorálek ne...."

0/0
22.8.2012 9:35

Propána Butána

Re: Když jsme byli druholigoví Rusáci,

Hele,

v padesátých letecha tady byla totalita. A to dost tvrdá. Popravy a lágry a emigrace.

Srovnávat to s dneškem a vidět v dnešku jenom nějaké zrcadlo včerejška je mimo.

0/0
22.8.2012 10:18

silný kuřák

Re: Když jsme byli druholigoví Rusáci,

Možná mi to uniklo, ale o 50. letech jsem nic nepsal... V totalitě byla nejen léta padesátá, ale i šedesátá, sedmdesátá a osmdesátá....

+1/0
22.8.2012 10:23

greenalien

Re: Když jsme byli druholigoví Rusáci,

Tak to tě teď asi za tento politický projev zavřou.

0/0
22.8.2012 11:26

Sharpe

otazka

Nevite, delalo se nejake shromazdeni zdraveho jadra naroda k vyroci bratrske pomoci?

0/0
22.8.2012 5:22

upír Nosferatu

Re: otazka

Ano. Naše vojsko v Afghanistanu navštívil ministr útoku a společně si připili ruským šampaňským.

+2/0
22.8.2012 5:23

jekkal

CIA

je pokračovatelkou STB zatčené v Polsku a Rumunsku a Litvě mučila a pak převezla na Kubu, a to se píše 21 století

+5/0
21.8.2012 20:44

jurgen

Re: CIA

8-o - za vsechno muzou USA - za hlad, za bidu, za otepleni, za poruchy erekce, za nastup Hitlera, za unor 1948, proste za vsechno ..............:-P

0/0
21.8.2012 22:07

.Vladyka Božihněv

Re: CIA

USA a SSSR. To bylo na světě nejlépe.;-D

0/0
22.8.2012 1:43

Sharpe

Re: CIA

Kdyby jenom to, jsou dukazy, ze nektere upekli a snedli !

0/0
22.8.2012 5:08

upír Nosferatu

Re: CIA

Nesnědli, prodali je v McDonaldu.

+1/0
22.8.2012 5:21

WorldWidePimpaku

Re: CIA

To je teda fakt blábol století.

CIA navazuje na práci STB .... no, když to říká rudý jekkal :-)

+1/0
22.8.2012 7:50

Polonius-210

Tak asi byl špion, když se přiznal. O čem je tu debata?

?8-o

+7/0
21.8.2012 20:14

biggles

Re: Tak asi byl špion, když se přiznal. O čem je tu debata?

mohl být a nemusel - v té době bylo stejně obvyklé pro žurbalisty v cizině pracovat i pro tajné služby, jako být z této činnosti falešně obviněn. Svého času např. byl vyhoštěn Dienstbier z USA protože CIC ho obvinila že referuje nejen své redakci, ale i sovětské rozvědce.

Skuste dnes s jistotou říct jestli obvinění bylo pravé, nebo že si to CIC vymyslela jako reciproční trest za vyhoštění západního novináře z východního bloku...

Pokud někoho zavřeli na východě, zavřeli někoho i na západě - později se domluvili na kšeftu a omilostnili je pěkně kus za kus...

0/0
21.8.2012 21:15

Hulvat

Re: Tak asi byl špion, když se přiznal. O čem je tu debata?

Podobným způsobem dopadl pan Karel Kincl, když "novinařil" v USA.

0/0
22.8.2012 7:42

greenalien

Re: Tak asi byl špion, když se přiznal. O čem je tu debata?

Nauč se číst, Rusáku, šlo o vynucené přiznání v zinscenovaném procesu.

+3/0
21.8.2012 22:23

zlababa.dvur

Re: Tak asi byl špion, když se přiznal. O čem je tu debata?

o čemž však svědčí pouze to, že on přiznání po propuštění odvolal

+1/0
21.8.2012 23:01

.Vladyka Božihněv

Re: Tak asi byl špion, když se přiznal. O čem je tu debata?

Lidi - o co se Vám jedná. Jak já mu závidím. Víte Vy vůbec jak veliké je odškodné za jeden den v zajetí? Slyšel jsem, že 6 000 USD za každý započatý den. Pokud to člověk přežije ve zdraví. Za smrt a trvalé následky tam jsou nějaké ty násobky ......8-o

0/0
22.8.2012 1:46

Made.in.USSR

Re: Tak asi byl špion, když se přiznal. O čem je tu debata?

Nesmíš všemu věřit, troubo:-/

+3/0
22.8.2012 12:03

Shakhar

Re: Tak asi byl špion, když se přiznal. O čem je tu debata?

Komancove evidentne neumeji cist

+1/0
22.8.2012 0:23

vilem z t

Re: Tak asi byl špion, když se přiznal. O čem je tu debata?

to nejsou jen problemy se ctenim....

0/0
22.8.2012 9:18

hbx

nechápu

Skutečně nechápu. Dnes, 21.8. je výročí strašné komunistické zrady tohoto národa. Jak je možné, že poslanci této strany sedí v poslanecké sněmovně. !!!!!!!!!!

+1/0
21.8.2012 19:26

furtkecal

Re: nechápu

oni tam dnes sedí ? ? třeba drží tryznu :-P

0/0
21.8.2012 19:41

WorldWidePimpaku

Re: nechápu

Protože je pár lidí dodnes dobrovolně volí.

Jinej důvod není.

+1/0
22.8.2012 7:52

.Vladyka Božihněv

Takové články nečtu

Jen cítím zde povinnost napsat pro i-dnes, že to nečte nikdo. Jsou to nesmyslné bláboly, které nikoho nezajímají. Koho dnes zajímá nějaké Gu a ntá na stb mo.???

+3/0
21.8.2012 18:15

.Vladyka Božihněv

Re: Takové články nečtu

Jen dodám, že se za železné opony žilo dobře. Říkají to němci. Teď nám míchají do párků kostní moučku.Rv

+5/0
21.8.2012 18:20

MajklNajt

Re: Takové články nečtu

Uz ti nekdo rek nebo napsal, ze sem pises strasny kecy? Pac jestli ne, tak mam radost, ze jsem prvni! :-P

+2/0
21.8.2012 18:41

hbx

Re: Takové články nečtu

Pane Brežněve jste komouš a lžete.

0/0
21.8.2012 19:23

.Vladyka Božihněv

Re: Takové články nečtu

Komzouš ani nácek nejsem. Volit budu DS. Volit budu v NY. Doufám, že to zase nějak půjde.

0/0
22.8.2012 1:49

Sharpe

Re: Takové články nečtu

Kecas, v zemi kde vladne policejni rezim lide jsou davani do koncentracnich taboru za nesouhlas s vladou, by se svymi protiamerickymi nazory nevydzel. Navic je to zeme pred financnim krachem a vetsina lidi je nezamestnanych.  Typuji, ze si cesky vyslanec u OSN.

+1/0
22.8.2012 5:07

Jurassick

Je zbytečné debatovat

Jestli doznání bylo zinscenované nebo ne. To už se dneska nikdo nedoví, protože i kdyby to nebylo zinscenované, ten novinář nemá sebemenší důvod něco dnes po takové době přiznávat a měnit fakta.

0/0
21.8.2012 17:56

.Vladyka Božihněv

Re: Je zbytečné debatovat

Ale má důvod. Ten největší co existuje. Finanční odškodnění. Od amíků ho už dostal a dávno miliónky rozkutálel. Tak teď budou platit ještě češi. A ne málo - i s úroky !!

0/0
22.8.2012 1:51

Šuša

To je tragedie,

co s tím budou dělat? :-)

0/0
21.8.2012 17:44

.Vladyka Božihněv

Re: To je tragedie,

To neví nikdo. Přečetl jsem nadpis, píšu dva příspěvky a jdu pryč ;-D;-D;-D

0/0
21.8.2012 18:16

.Vladyka Božihněv

Re: To je tragedie,

Omluva. Článek jsem nečetl, ale příspěvků jsem napsal a lot....

0/0
22.8.2012 1:52

Čičinka Čiči

A kdo vlastně dokazuje, že šlo o proces zinscenovaný?

Co když to skutečně byl studenoválečný špion, novinářská kartička je dobré krytí. :-/Rv

+2/0
21.8.2012 17:22

Marty518

Re: A kdo vlastně dokazuje, že šlo o proces zinscenovaný?

a proč by to dneska tajil?

0/0
21.8.2012 17:24

Zákon o dodávkách teplé vody

Re: A kdo vlastně dokazuje, že šlo o proces zinscenovaný?

vše co smrdí komoušama je, bylo a bude vždycky zinscenovaný!!

+6/0
21.8.2012 17:33

.Vladyka Božihněv

Re: A kdo vlastně dokazuje, že šlo o proces zinscenovaný?

Dnes je zinscenovaný akorát český rum, české pivo a český chléb. Panebože, jak rád bych ten komzoušský totalitní nezinscenovaný! Co já bych za to dal !!

+1/0
21.8.2012 18:17

.Vladyka Božihněv

Abych to české jídlo někdy znova ochutnal !!!

0/0
21.8.2012 18:18

MajklNajt

Re: Abych to české jídlo někdy znova ochutnal !!!

Mam rad bramborovy rum i babiccino ceske jidlo.

+ O neco vys mas ode mne otazku.

0/0
21.8.2012 18:42

.Vladyka Božihněv

Re: Abych to české jídlo někdy znova ochutnal !!!

Ano, četl. Ale na blbou otázku není odpověď. A závidím ten domácí český chléb od babičky. Babička má pec? A ten rum? - dej návod. Prosíím. Alespoň tu příchuť. Jaké koření? vladyka8-bozihnev@email.cz

0/0
22.8.2012 1:57

Hadr

Re: A kdo vlastně dokazuje, že šlo o proces zinscenovaný?

Odstěhuj se do Severní Korey. Tam si taky říkaj:"Panebože, co já bych dal za chleba". Takový bl.ce, jako ty bych tam posílal aspoň na rok povinně.

+1/0
21.8.2012 20:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.