Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Školačky v Uzbekistánu musí nosit jeden až dva copy, školáci kravatu

Uzbecké ministerstvo školství vydalo výnos s přesným popisem povinného vzhledu školaček a školáků. Nařízení mimo jiné stanoví, že dívky musejí mít jeden až dva copy a chlapci kravatu. Tím není výčet povinností zdaleka u konce. Zvláštní pozornost se věnuje rozměrům sukní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

furtkecal

:-) nebylo by to špatné i u nás,

aspoň by se ti fagani nepředháněli kdo má značkovější a dražší oblečení a holky navíc šminky 8-oRv!!

0/0
21.8.2012 19:31

FiS95

Re: :-) nebylo by to špatné i u nás,

Ach, běda.... mladí lidé nechtějí vypadat jako idioti. No možná kdyby jeich roiče, obzuvláště matky neutrácely za oblečení a kosmetiku hromadu peněz, měli by alespoň morální zázemí do toho mluvit.

0/0
21.8.2012 20:21

Zrooda

Re: :-) nebylo by to špatné i u nás,

Myslíš že ostatní lidé ti patří a že jsou tvůj majetek? Jak jinak si mám myslet že chceš někomu přikazovat jak se má oblékat? Nakonec budeš chtít zákonem přikazovat, jak se má tvářit, co se mu má líbit, jak má myslet. Co se s váma lidi sakra děje? Oblékání je součást SVOBODY. To je jediné cené co člověk má !! Pro ty co stejně nechápou: STAREJTE SE O SEBE A NE O CIZÍ! ;-€

0/0
21.8.2012 21:27

antimultivitamin

Školní uniformy jsou dobrý nápad

Je to ochrana rodičů i učitelů v případě sporu, co je přijatelný oděv a co už ne. Navíc každý lepší zaměstnavatel vyžaduje dress code, tak ať si děcka už od malička zvykaj.

0/0
21.8.2012 17:04

NumLk

Ctu tady diskuzi pro a proti uniformam

Ale ona uniforma primarne neni nastroj pro omezovani neci svobody ! Predevsim jde o projev prislusnosti k urcite skupine a respektovani pravidel skupiny - co potom policie nebo lekari? Muzete si vybrat skolu, kde se obleceni neresi. Dokonce uz muzete mit skolu kde se neresi ani sikana nebo drogy a take nejsou znamky ( nadsazka). Neni to skvele? Mne osobne je jedno jestli uniforma bude povinna, pokud se skolou bude spokojenost. V demokratickych zemich jsou uniformy na nekterych skolach z reprezentativnich duvodu a jako koncepcni doplnek vychovne-vzdelavaciho procesu. To jen nedemokraticke vlady zneuzivaji uniforem k omezovani svobody  jako v Uzbekistanu.

0/0
21.8.2012 14:02

furtkecal

Re: Ctu tady diskuzi pro a proti uniformam

"To jen nedemokraticke vlady zneuzivaji uniforem k omezovani svobody jako v Uzbekistanu." ;-D;-D;-D;-D:-P

0/0
21.8.2012 19:33

Londynanka

Pro ty, kteri maji pocit ze uniformy jsou zabranou individua

Duvod, proc Britska vlada podporuje uniformy

Today, the Government believes that school uniforms play a valuable role in contributing to the ethos of schools: The Department for Children, Schools and Families strongly encourages schools to have a uniform as it can instil pride; support positive behaviour and discipline; encourage identity with, and support for, school ethos; ensure pupils of all races and backgrounds feel welcome; protect children from social pressures to dress in a particular way; nurture cohesion and promote good relations between different groups of pupils.

+2/0
21.8.2012 13:42

letadlo26

Uniformy do škol ano

ne tak přísně kolik má být copů, ale líčidla atd. by měli trochu okrouhnout.

0/0
21.8.2012 13:18

Salsa Verde

Re: Uniformy do škol ano

Prijde mi divne davat copy prikazem, ale jinak je to velice prakticky uces . :)  Ac davam prednost individualite, tak uniformy do skol mi prijdou jako dobry napad, ono se decka uz na zakladce dost osklive "kastuji" dle obleceni..no nebyla jsem jina, jen jsem si v jistem veku neuvedomovala, ze to , co mam na sobe za hadry neni dulezite.

0/0
21.8.2012 15:41

oldfashioned Kokodák v1b

vhodná zpráva k výročí 21. srpna

;-D;-D

0/0
21.8.2012 13:05

Londynanka

Re: vhodná zpráva k výročí 21. srpna

nechapu co maji uniformy co spolecne s 21. srpnem, pripadne s komunisty?????

To by pak cela Anglie byla plna komunistu jiz po mnoho a mnoho let.

0/0
21.8.2012 13:37

beda7

hlavně tam pošlete humanisty

;-D

0/0
21.8.2012 12:11

milla

Uniformy ano

Mládež na  školách  se dnes vytahuje už  v první  třídě, jakmile by  se jim  rochu  přistřihla křidýlka, určitě by to  zvedlo jejich  pracovní  morálku. Ve škole se mají  učit, ne?

+2/0
21.8.2012 12:11

Vanguard

Re: Uniformy ano

jasně, uniforma zvedna pracovní morálku. Tak to je všechno jasné;-D

+1/0
21.8.2012 12:12

pedr64

Re: Uniformy ano

přesně, školá má učit a nestarat se o to, kdo má co na sobě a jak vypadá

+1/0
21.8.2012 12:13

Vanguard

Re: Uniformy ano

Takže jsi proti uniformám, když se škola nemá starat o to, kdo má co na sobě, chápu to správně?

0/0
21.8.2012 12:15

pedr64

Re: Uniformy ano

ano, zcela správně

0/0
21.8.2012 12:17

beda7

Re: Uniformy ano

to neprojde, ono je to totiž nedemokratické a neumožňuje to projevení osobnosti ;-D;-D;-D

Zkuste si stěžovat v práci, proč musíte chodit v monterkách ;-D

0/0
21.8.2012 12:16

Vanguard

Re: Uniformy ano

Jestli nechápeš rozdíl mezi ochranným oděvem a uniformou ve škole, doporučuju se do té školy vrátit.

+1/0
21.8.2012 12:17

beda7

Re: Uniformy ano

dobře, některé podniky předepisují jednotný ochranný oděv... to se může?

0/0
21.8.2012 12:19

Vanguard

Re: Uniformy ano

Pokud to podnik zaplatí, tak ano. A není povinné pracovat v takovém podniku, je ale povinné chodit do základní školy.

0/0
21.8.2012 12:20

beda7

Re: Uniformy ano

ano, každý se může sebrat a jít si hledam práci jinam, vy si to představujete jak hurvínek válku

0/0
21.8.2012 12:24

jeste asocialnejsi grupa

Re: Uniformy ano

a nemuze snad ? vy jste k vasemu stavajicimu zamestnavateli prikovan retezem ?

0/0
21.8.2012 12:25

beda7

Re: Uniformy ano

říkal, pokud odejte, špatně dopadnete ;-D

0/0
21.8.2012 12:29

jeste asocialnejsi grupa

Re: Uniformy ano

muze, protoze a jelikoz vztah mezi zamestnavatelem a zamestnancem je na ponekud jine urovni, nez vztah mezi skolou a zakem.

0/0
21.8.2012 12:24

beda7

Re: Uniformy ano

dobrá, stejně tak může vláda nařídit uniformy. Je mi to celkem jedno, spíš mě štvou ti rarytí odpůrci ohánějící se svobodou.

0/0
21.8.2012 12:28

jeste asocialnejsi grupa

Re: Uniformy ano

znovu opakuji: vztah mezi zamestnavatelem a zamestnancem je na jine urovni, nez vztah mezi skolou a zaky ... zvlaste v pripade, ze skolni dochazka je alespon do jiste miry povinna. az bude stejna povinnost pracovat x let na sprave a udrzbe silnic, pak uznam, ze ta skolni uniforma ma stejne jako monterky neco do sebe.

0/0
21.8.2012 12:32

beda7

Re: Uniformy ano

přijde den..;-D

0/0
21.8.2012 12:37

pedr64

Re: Uniformy ano

když se vám nebude líbit povinné ustrajení v zaměstnání, můžete odejít. Pokud se zavede unoformita ve státních školách, nebude jaksi odejít kam

+1/0
21.8.2012 12:18

beda7

Re: Uniformy ano

můžete emigrovat

+1/0
21.8.2012 12:20

jeste asocialnejsi grupa

Re: Uniformy ano

a proc by se nemohli ucit, i kdyz bude mit jeden na hlave ciro a na sobe cvocky pobitou kozenou bundu, a druhy ulizanou pesinku a tesilky s pukama ? proc by meli vsichni POVINNE vypadat tak nejak stejne ?

+2/0
21.8.2012 12:16

Modrý a zelený blesk

Tak nevím,

hadry jsme na (základní) škole neřešili vůbec a ani hračky ani když měl někdo náhodou doma nějakej počítač. Asi jsme byli divní.

0/0
21.8.2012 11:58

kikinka

Tak nás chtějí mít,

pěkně všichni stejní, šediví skrčení v davu! Nikdo nesmí vyčuhovat! Kde jde s davem nemá vlezlé otázky a neotravuje ty nahoře. Některým lidem, pokud mohu soudit dle diskuze níže, to zjevně vyhovuje. Brzo se dočkají. Už i u nás zavádí některé školy uniformy a zkouší se co vydržíme.

Pro "sociálně citlivé" diskutující - sociální rozdíly byly a budou a rozhodně to nezmění sjednocování vzhledu! To z nás pouze dělají poslušné a tupé stádo. Někde se začít musí.

+2/0
21.8.2012 11:54

barnaked

Re: Tak nás chtějí mít,

je zajimave, ze deti z uniforem casteji umi pouzivat hlavu, protoze se vice soustredi na uceni, maji vice kamaradu napric socialnich vrstev. A rozhodne nejsou poslusnym stadem. Je zajimave, jak o tom poslusnem stadu tady mnohdy pisou lide, kterym neni ani 20 nebo se zlehka blizi k 30.

+5/0
21.8.2012 11:59

Londynanka

Re: Tak nás chtějí mít,

Naprosto souhlasim. Hlavne pisi lide, kteri s uniformamy nemaji absolutne zadne zkusenosti. Slava uniformam a zakazu noseni telefonu a jinych veci do skoly!

0/0
21.8.2012 12:03

jeste asocialnejsi grupa

Re: Tak nás chtějí mít,

tak vite vy co ? klidne si vase vlastni deti do tech uniforem navlikejte, kdyz vas to bavi ... ale netusim, proc by jenom kvuli vasim pomatenym idealum meli ty uniformy nosit POVINNE vsichni, i ti, kteri maji na celou vec ponekud jiny nazor.

0/0
21.8.2012 12:04

Vanguard

Re: Tak nás chtějí mít,

píšte všetci modrým perom, kúpte si všetci modrý atrament, iná farba nebude ...

0/0
21.8.2012 12:05

kikinka

Re: Tak nás chtějí mít,

Asi nedokážu pochopit hloubku vašich myšlenek, ale proč tu rozebíráte barvy?

0/0
21.8.2012 12:20

Vanguard

Re: Tak nás chtějí mít,

Nedokážeš to pochopit, tak se tím netrap.

0/0
21.8.2012 12:20

Vanguard

Re: Tak nás chtějí mít,

http://sk.wikipedia.org/wiki/Bez_ladu_a_skladu

0/0
21.8.2012 12:21

milla

Re: Tak nás chtějí mít,

R^

0/0
21.8.2012 12:05

Vanguard

Re: Tak nás chtějí mít,

Zákazy všechny problémy vyřeší a budeme všichni šťastní;-D

+2/0
21.8.2012 12:11

Vanguard

Re: Tak nás chtějí mít,

děti v uniformách se více soustředí na učení? To je nějaký podložený výzkum anebo canc, který tě právě napadnul?

0/0
21.8.2012 12:03

kikinka

Re: Tak nás chtějí mít,

Kde jste ty informace získal? Třeba to, kolik mi je let?

Chápu, že se vás mé názory dotkli na citlivém místě. Pokud upíráte právo na vyjádření názoru někomu, komu "neni ani 20 nebo se zlehka blizi k 30", musí vás myšlenky na takovou drzost jako je individualita a osobní svoboda zvednout ze židle.

Ještě, prosím, odkaz na důvěryhodný zdroj informací, že děti z uniforem častěji umí používat hlavu a mají více kamarádů napříč sociálních vrstev. Předem děkuji.

+3/0
21.8.2012 12:10

milla

Re: Tak nás chtějí mít,

No, gramatika Vám  asi moc neříká, že, i když  sebevědomí  můžete samozřejmě rozdávat, jak  už  to tak  bývá v podobných  případech. = se vás mé názory dotkli. U dvacetiletého by to bylo ještě  pochopitelné, je-li  vám  víc, chtělo by  to  ve volných  chvílích spíš  samostudium  a ne řešit  uniformy.  :-):-):-)

0/0
21.8.2012 12:18

pingu1

Re: Tak nás chtějí mít,

Rv

0/0
21.8.2012 12:30

kikinka

Re: Tak nás chtějí mít,

Hned po odeslání příspěvku a jeho přečtení mi bylo jasné, že se po mém přehlédnutí bude nějaký ubožák vozit. Tak děkuji za upozornění 3x veselý Mílo. No, nedá mi to a zařadím se mezi ubožáky. Když už někoho kritizujete za pravopis, tak nepište v běžném textu vám s velkým "V", to si nechte do osobního dopisu a nezačínejte větu znakem "=". Takto byste u CERMATu slohovou práci rozhodně neobhájil.

+1/0
21.8.2012 12:34

Králík z klobouku

Re: Tak nás chtějí mít,

Pokud už chceš rýt do gramatiky svého oponenta, tak ses mohla povozit na té životné koncovce u názorů.

0/0
21.8.2012 13:53

meadow

Re: Tak nás chtějí mít,

Osobní svoboda a individualita jsou krásné vznešené pojmy, ale jak děti tak dospělí s tou svobodou musejí umět zacházet.

Pokud nějaká škola vyžaduje uniformy, má s nimi dobré zkušenosti a její absolventi vykazují vysokou úspěšnost při dalším studiu nebo v zaměstnání, tak asi vědí co dělají. A pokud jako rodič mám možnost si školu pro dítě vybrat, tím lépe.

0/0
21.8.2012 12:25

pedr64

Re: Tak nás chtějí mít,

aha, takže ta uniforma je základním předpokladem pro úspěšnost?

0/0
21.8.2012 12:27

Diskuse na iDNES.cz

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl. Proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu článku. Příspěvky, které ve slušné a kultivované diskusi nemají místo, mažeme. Diskutování se řídí pravidly diskuse na iDNES.cz.

Jan Dvořák, šéfadmin diskusí





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.