Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič nedal přednost BMW, odnesli to čtyři kamarádi na zadním sedadle

Čtyři zraněné mladé lidi má za následek nehoda, která se stala v noci na čtvrtek ve Zlíně. Střet zavinil osmnáctiletý šofér Seatu Toledo, který nedal přednost vozu BMW jedoucímu po hlavní. Na zadním sedadle seatu určeném pro tři lidi cestovali čtyři a všichni se zranili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kurefix

!!!

dvě mouchy jednou ranou... opilá ženská a kluk,který zřejmě podplatil instruktora v autoškole

0/0
18.8.2012 18:48

lapac

Nedal prednost BMW,

cimz porusil to vubec nejzakladnejsi pravidlo silnicniho provozu v CR.

0/0
17.8.2012 17:50

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Nedal prednost BMW,

Nějak Vás ta závist zaslepuje. Měl byste si dát nohy do studené vody. ;-)

+3/0
17.8.2012 20:11

Leinad

Re: Nedal prednost BMW,

Nedal přednost vozidlu na hlavní. Kdyby na hlavní byl Žigul se slabšími brzdami, dopadlo by to hůř pro obě posádky. Možná, že kdyby na hlavní zrovna jela tramvaj, mohl viník dopadnout i hůř.

Hlavně, že nikdy nepřekročil 50 na výjezdu z obce, viď. ;-)

0/0
18.8.2012 12:03

Modrý a zelený blesk

Re: Nedal prednost BMW,

Kdyby paní neměla přes promile, což je už slušná kaše, tak by mohla následky opomenutí ze strany řidiče Seatu zmírnit.

0/0
18.8.2012 20:23

kebab

noo je léto

toho ještě přibyde....:-P

0/0
17.8.2012 17:33

Mrzout

Hehe

Když se dva blbci sejdou...

0/0
17.8.2012 14:47

Leinad

Kdo ví

Jak rychle jela opilá, jestli svítila,...  tady bude vyčíslování míry zavinění zajímavé.

Pokud se dostala do situace, kdy by nehodě nezabránil ani někdo střízlivý a vyježděný, klidně bych jí dal i 0% míru zavinění. ;-D

0/0
17.8.2012 14:02

WIND OF CHANGE

Re: Kdo ví

No vidíte, v Německu mají povlenou hranici alkoholu v krvi s dodatkem, že když se opilec nachomejtne k něhodě byť né vlastní vinou - náklady a nehoda jde za ním.

0/0
17.8.2012 14:53

Grimkin

Re: Kdo ví

Tady to tak také bude, budou ji žalovat a žádat odškodnění, protože kdyby nejela po hlavní, tak se to nestalo... a když má 36 a BMW, tak bude mít i peníze, asi, zatímco ti mladíčci nejspíš ne, auto bylo tátovo, možná toho staršího, ale proč by zase seděl vzadu - aby měl holku na klíně?

Třeba se tu ještě dočteme o soudu...

0/0
17.8.2012 18:21

231/4

Re: Kdo ví

To nesmíte věřit všemu.

Alkohol je přitěžující okolnost pokud nehodu zaviníte, ale nikdy Vám díky němu nepřišijí nehodu, kterou jste nezavinil.

0/0
20.8.2012 12:15

Grimkin

Re: Kdo ví

To byla ironie.... ale stát se to může... ale já schválně přeháněl.

0/0
20.8.2012 14:57

Leinad

Re: Kdo ví

Což považuji za nefér.

Při vyčíslování míry zavinění se má postupovat bez ohledu na stav řidiče. (Samozřejmně se mají započítat reakční doba a brzdná dráha, případně nevyužitá možnost objetí překážky.)

Jaký je rozdíl mezi dlouhou reakční dobou kvůli chlastu a kvůli telefonátu, podávání hračky dítěti,...? To první zvyšuje míru zavinění a to druhé ne?

0/0
18.8.2012 11:55

Flowtec

Re: Kdo ví

Rozdíl mezi tím není žádný, snad jen ten, že alkohol vám dokáží. Podání hračky vůbec ne a telefonování je sporné (záznam operátora o hovoru sice lze získat, ale to nedokazuje, že jste telefon držel v ruce).

0/0
18.8.2012 16:38

Modrý a zelený blesk

Re: Kdo ví

Přesně tak. Můžete mít alkohol, ale pojedete pozorně a opatrně, jenže do vás zezadu napálí mobilovač na semaforu (příklad). Pak má jít nehoda na vaše triko? To nedává žádný smysl.

0/0
18.8.2012 20:25

Levicovy.Pravnik

Odnesli to 4 lidé?

to vypadá podle nadpisu,že zemřeli.

A pak, že se mají ženy u nás špatně,když jim přítel koupí BMW skoro za milion.

0/0
17.8.2012 13:46

pavuky

Re: Odnesli to 4 lidé?

je dobře že tu máme někoho, kdo je oba zná.

+2/0
17.8.2012 13:50

WIND OF CHANGE

To je mi náhodička

Tak se koukám sešla kupa DUKÁTŮ - opilá řidička, včelí samec co má čerstvé papíry a v autoškole ho nic nenaučili a frajeři co si sednou s holkou na klín.

+2/0
17.8.2012 13:23

Kham

Re: To je mi náhodička

Řidič má tu výhodu, že je řidič. Tedy není povinnen se rozjet, pokud mu a) vzadu sedí víc lidí a jinak, než má b) se mu někdo vzadu nepřipoutá. Takže ano, ti vzadu jsou dukáti, ale řidič si má tohle pohlídat, takže i tohle je jeho vina.

+1/0
17.8.2012 14:00

WIND OF CHANGE

Re: To je mi náhodička

Kdepak pane - jukněte na z.č.361/2000 Sb. a jeho novelizaci a dočtete se, že tohle již neplatí - případnou sanci nese nepřipoutaný spolujezdec - již né řidič. Řidič už tu povinnost nemá, aby kontroloval spolucestující.

0/0
17.8.2012 14:52

inkognito79

Re: To je mi náhodička

to máte pravdu, ale za počet cestujících je zodpovědný

0/0
17.8.2012 15:33

Hurych a synové, parní mlýny

Re: To je mi náhodička

Takže podle Vás když mu do auta nastoupí fotbalová jedenáctka i s trenérem, tak je to OK? ;-D

0/0
17.8.2012 20:13

daBmV

Havárka ?!

to uz na tu spisovnou cestinu fakt uplne dlabete?8-o

0/0
17.8.2012 13:22

bembinka

Re: Havárka ?!

nj, to je teď prý stráááášně moderní.... A iHOJTE.cz jde přece s dobou... :-/

0/0
17.8.2012 13:38

Tryskomys Muf

A Janoušek?

A Janoušek?

0/0
17.8.2012 13:21

denny2606

Re: A Janoušek?

prej dobrý a co ty?:-P

0/0
17.8.2012 13:31

Jubilejní 40.nick

Evidentně zkušený řidič s milionem naježděných kilometrů.

:-/

0/0
17.8.2012 13:17

pavuky

Re: Evidentně zkušený řidič s milionem naježděných kilometrů.

většina čtenářů si s článkem poradila a vyčetla že osmnáctiletý.

0/0
17.8.2012 13:19

WIND OF CHANGE

Re: Evidentně zkušený řidič s milionem naježděných kilometrů.

A většina, až na vyjímky - že?, pochopila, že jde o ironii.;-D

0/0
17.8.2012 13:28

pavuky

Re: Evidentně zkušený řidič s milionem naježděných kilometrů.

R^

0/0
17.8.2012 13:30

Anfy86

Re: Evidentně zkušený řidič s milionem naježděných kilometrů.

A co jako? Vy jste vyšel/vyšla z autoškoly jako profesionál s milionem naježděných kilometrů?

0/0
17.8.2012 13:46

BlackMax

Omezení pro čerstvé řidiče

Nejvyšší čas, aby se zavedlo omezení rychlosti a řízení pod dozorem pro čerstvé řidiče. Alespoň 10 tis. km, rok a omezení počtu přepravovaných osob.

0/0
17.8.2012 13:16

mbem

Re: Omezení pro čerstvé řidiče

Tak to pevně doufám, že mezi ty čerstvé řidiče nebudu retroaktivně taky zařazen. :-P

0/0
17.8.2012 13:20

enpassant

Re: Omezení pro čerstvé řidiče

Čerstvý řidič by řídit neměl vůbec. A tím by se časem vyřešila nehodovost úplně.

0/0
17.8.2012 13:21

bembinka

Re: Omezení pro čerstvé řidiče

není nad to udělat si za těžký prachy řidičák a pak chodit pěšky...R^

0/0
17.8.2012 13:28

ElGeorge nesmazatelně zapsaný

Re: Omezení pro čerstvé řidiče

Nebo získávat praxi jízdou na kole a po 10tkm pomalu na parkovišti zkoušet auto. :-)

Nejhorší je, že kvůli pár namachrovanejm žaludum se to může stát realitou.

Taky by mně zajímalo, od kolika jezdí ti, kteří prosazují zvyšování hranice.

0/0
17.8.2012 13:36

JtF

Re: Omezení pro čerstvé řidiče

Reguji na vaši poslední větu.

Tito lidí se pravděpodobně učili jezdit autem v době kdy na silnicích nebylo zdaleka tolik aut jako dnes,vozy taktéž nestály na každém volném plácku kolem cesty ,takže při průjezdu křizovatkou mají majitelé nižších vozů či postav problém vidět zda-li se na ně někdo zrpava neřítí.Také výrazné překročení rychlosti se neobešlo bez výrazného zvýšení hlukové zátěže a třesu vozidla.Provoz dnes je daleko rychlejší ,agresivnější, nepřehlednější a nebezpečnější než dříve.(Slovo ¨provoz¨ je možno zaměnit za slovo ¨řidiči¨)

0/0
17.8.2012 17:31

ElGeorge nesmazatelně zapsaný

Re: Omezení pro čerstvé řidiče

Souhlasím, že provoz je, řidiči jsou "agresivnější". Ale na druhou stranu od toho je autoškola a pokud rozumný člověk cítí, že na to ještě nemá, jsou kondiční jízdy. Přehlednost provozu pro menší postavou mne upřimně s mýma ca 2m nenapadla, ale sám nejsem nadšenej, když musím vystrčit celou kapotu do křižovatky, abych viděl přes španě zaparkovaný auto.

Většina nehod začátečníků je buď kvůli machrování, nebo alkoholu či drog. Nezvládnutí krizových situací bych nepřičítal nevyježděnosti, protože i člověk, který léta jezdí, nemusí mít chování v takovém případě(smyk, bouchlá přední guma, zvíře) "natrénované.

Kravál a pocit když to řve, tak to jede, ten už dnes pravda málokterý začátečník zná. Ale na druhou stranu jedna s povinností řidiče je průběžně sledovat kontrolní panel.

Z omezovacích-donucovacích prostředků bych třeba bral omezovač na 90km/h na první  rok. Nemá cenu níž, protože i v 60 se nechá vyletět ze zatáčky.

0/0
17.8.2012 20:24

BlackMax

Re: Omezení pro čerstvé řidiče

To asi ne, jakpak by získal zkušenosti... Ale ten proces získávání zkušeností by jich mělo přežít více...

0/0
17.8.2012 13:35

ElGeorge nesmazatelně zapsaný

Re: Omezení pro čerstvé řidiče

Stejně by to moc nevyřešilo. Kolik mazáků dodržuje na volný silnici 90, co udělá dozor v krizové situaci, když nemá druhý pedály? 10tkm někteří jedinci nenajezdí ani za 10 let a myslí jaký jsou mistři. Omezení počtu přepravovaných osob, no, záleží kam to navalí, když do pole, dobrý, ale když do plně obsazenýho auta, ohrozí stejně.

Možná častější kontroly okolo diskoték, namátkový kontroly machkchár, psychotesty po průseru.

Jenže jak to odradí ty, kteří ví, že auto potřebuje k jízdě především benzín, ne nějakej řidičák, případně techničák?

+1/0
17.8.2012 13:32

BlackMax

Re: Omezení pro čerstvé řidiče

To jsou všechno hypotetická kdyby. Samozřejmě, najdou se tací, co... jak to píšete. Ale v průměru jsou lidi spíš normální a kromě toho, v mnoha zemích to tuším funguje docela uspokojivě.

0/0
17.8.2012 13:38

ElGeorge nesmazatelně zapsaný

Re: Omezení pro čerstvé řidiče

Řidičáky na zkoušku fungují, často už od 17, řízení pod dozorem a pod.

Ale zase si nemyslím, že každý je v 18. letech idiot, který nedokáže zvládnout jezdit bezpečně a plynule.

Pamatuju na časy, kdy sem učil kamarádku řídit, oštochala mi auto na polňačce, pak autoškola, vlastní auto oštochala v garáži, no a za měsíc už jezdila jak démon a s firemním dnes jezdí 30tkm ročně. Ve 20. letech. 

Znám ale i blby, který jezdí zhulený, nebo nalitý. No a protože tráva a chlast sou dneska oblíbená kratochvíle znuděných postpubescentů, měla by být pozornost zaměřena spíše na toto, jako podstatný faktor způsobující jejich nehodovost.

0/0
17.8.2012 13:47

BlackMax

Re: Omezení pro čerstvé řidiče

To je život... Jinak já jezdím od 18, dneska to máme už přes 30 let a půl mega jsem už asi natočil. Se svými dětmi jsem takhle jezdil, a zatím nebouraly, díky bohu. Souhlasím s tím, že každý není v 18 úplný idiot, ale filtrovat ty idioty přes patologii mi připadá docela kruté. To si myslím, že i ti neidioti by snad malou újmu oželet mohli a řízení pod dozorem by strávili.

0/0
17.8.2012 13:53

ElGeorge nesmazatelně zapsaný

Re: Omezení pro čerstvé řidiče

Máte pravdu, že ta filtrace je drsná. Na druhou stranu ale musíte vzít v úvahu, že dneska je řidičák důležitý i pro výkon povolání, sám sem řídil služební auto od 18. a představa, že by si rodiče brali dovolenou, abych moh chodit do práce mi dnes přijde směšná.

Ten dozor stejně moc nezmůže, naopak, pokud jím bude starší, ale nevyježděný člověk, může působit spíš jako stresující faktor, nebo svými reakcemi způsobit krizové situace, např při "hele koukni mi doprava".

0/0
17.8.2012 14:04

petr.n_22

Re: Omezení pro čerstvé řidiče

Jezdím přesně od 18, v životě jsem neměl nehodu a pokutu jsem dostal jen za špatné parkování. Kdyby něco takového platilo v té době, mohl jsem řidičák asi rovnou zahodit, protože jsem v 99,9% případů jezdil sám a ani by nevylo možné, aby někdo, a ještě starší jel se mnou.

0/0
17.8.2012 17:05

Rhino

Škoda asi

200 tisíc, kdo to odhadoval?

0/0
17.8.2012 13:09

Doupik

Re: Škoda asi

Že? :-D SEAT je na odpis a BMW bude stát klidně půl mega se všemi těmi senzory vepředu.

0/0
17.8.2012 13:27

uživatel eliminován v22.0

Jezdit ožralej se nevyplácí

;-D;-D;-D;-D:-P:-P

+2/0
17.8.2012 13:09

jack007jac

tak to nastve

jede pod vlivem a nekdo ji neda prednost....tak to ma devce peska...

+3/0
17.8.2012 13:08

bembinka

Re: tak to nastve

Ale tak třeba jí pojišťovna vyplatí aspoň půlku škody... ;-D

0/0
17.8.2012 13:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.