Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič při předjíždění vjel pod kamion, z vraku ho vystříhali mrtvého

Třicetiletému řidiči se stalo osudným riskantní předjíždění kolony aut. V místě zvaném Skály nedaleko Tlumačova na Zlínsku se už nestihl zařadit do svého pruhu a čelně se srazil s kamionem. Na místě byl mrtvý. Jeho tělo z trosek fiatu museli vystříhat hasiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

emkon

Místo nehody vám nesedí - opravte si to !!!

V článku se uvádí "V místě zvaném Skály nedaleko Tlumačova". Ale podle fotek se nehoda stala přímo v Tlumačově, naproti hřebčínu. Tedy v místě, kde platí 50km/h.

+1/0
16.8.2012 13:32

ein_vogel

Re: Místo nehody vám nesedí - opravte si to !!!

Přesně tak, je to přesně na konci Tlumačova, směr Otrokovice.

0/0
23.8.2012 15:30

pistalka

Sebevražda?

V okamžiku srážky jsem tam nebyl, ale znám to tam velice dobře. Vozovka je tam široká, že by se vedle sebe vešly čtyři kamióny. Takže mladíček nejspíš zvolil elegantní způsob odchodu ze života a někdo mu v tom ještě mohl napomoci.

Jedinci s normálním pudem sebezáchovy se totiž chovají jinak.

0/0
16.8.2012 13:17

st.1

Re: Sebevražda?

pokud ovšem nejsou ovlivnění ..... čímkoliv

0/0
16.8.2012 14:58

231/4

Re: Sebevražda?

Čtyři kamiony? Leda tak zaparkovat.

http://www.mapy.cz/#q=Tluma%25C4%258Dov%252C%2520okres%2520Zl%25C3%25ADn&t=s&x=17.502803&y=49.246285&z=18

0/0
16.8.2012 15:31

GenEtt

Až se budou lidi umět na silnici chovat

můžeme si říct, že patříme do Evropy. Zatím máme pořád blíž k Rusku. Mám silný auto (nebo slabý ale já jsem prostě borec)  - jedu hlava nehlava, plebs ať se uhne třeba do pankejtu. Mám slabý auto no a co, mě nikdo nepředjede, já toho frajera nepustím a neuhnu ani o píď, ať se třeba rozbije o kamión, na mě si vyskakovat nebude. Snad se to časem zlepší, tohle jsou pozůstatky totalitní výchovy a policajti na tom mají taky svůj díl.

0/0
16.8.2012 12:44

literakl

+1

že tentokráte byl potrestán jen sám. Většinou tihle hajzli ublíží ostatním a jim se nic nestane.

+7/0
16.8.2012 12:39

freak5

...

A pěkně na titulku fotku toho rozstřelenýho hovada. Ať závodníci vidí, co z nich zbyde.

0/0
16.8.2012 12:20

denny2606

Re: ...

trocha piety by nebyla na škodu. Alespoň vzhledem k pozůstalým a skutečnosti, že svým šíleným kouskem nedobyl nevinné např. bezohledným vytlačením ze silnice.

+1/0
16.8.2012 12:26

st.1

Re: ...

Upřímně je mi více líto  řidiče kamionu. To že se nikomu jinému nic nestalo není zásluha řidiče fiatu ! a pokud chtěl spáchat sebevraždu je mnoho tichých a slušných možností ! pozůstalí ať se zamyslí nad výchovou a tím jestli sami nemohli tomuto neštěstí předejít jakýmkoliv svým činem !

0/0
16.8.2012 14:57

denny2606

Re: ...

kdyby se dnes již zesnulý řidič fiatu pokusil uhnout protijedoucímu kamionu do pravého pruhu, způsobil by karambol v koloně vozidel a tedy jistě by to odnesli i jiní účastníci silničního provozu!

0/0
16.8.2012 21:01

st.1

Re: ...

to ho ale neomlouvá, že.....

0/0
16.8.2012 21:14

denny2606

Re: ...

tomu je to již jedno, že .....

0/0
16.8.2012 21:40

crupier

Re: ...

Máš radost? Jseš divnej člověk. Jasně, byl to pitomec a mohl si za to sám, ale proč se z toho radovat?Ještě měl jet v Audi nebo v BMW, to by si lůza smsla.

+1/0
16.8.2012 12:26

st.1

Re: ...

z příspěvku  crupiera necítím radost ,ale bezmoc nad těmito řidiči ! a jednu z možností jak varovat ty ostatní

0/0
16.8.2012 15:01

st.1

Re: ...

omlouvám se z příspěvku freak5

0/0
16.8.2012 15:05

Nakrathko ostrihany

Re: ...

Naprostý souhlas!! Možná, že by to pomohlo zachránit pár životů, kdyby bylo možno vidět, jaká kaše z takového kaskadéra po čelním střetu zůstane...

+1/0
16.8.2012 14:14

Muff2

Klasika

předjíždění aniž by se mohl bezpečně zařadit. Další závodník typu "však on někdo uhne". Ale - smůla - neuhnul. Natočit, pouštět v autoškolách.

+5/0
16.8.2012 11:16

bk89322

Re: Klasika

Dalsi, co "umel" jezdit svizne a bezpecne.

+3/0
16.8.2012 11:37

crupier

Re: Klasika

jasně, tenhle pitomec si za to může sám. Na druhou stranu kdyby řidiči mezi sebou v takovýchto štrůdlech nechávali mezery, aby se mezi ně dalo zařadit, tak by je taky neubylo, stejně by je měli mít už jen z důvodu dodržování bezpečné vzdálenosti (i když tohle je podle těch baráků asi v dědině, takže 50, čili bezpečná vzdálenost relativně malá, ale ono tak spousta lidí jezdí v kolonách i mimo obec). Stejně tak kdyby někdo z těch předjížděných sledoval co se děje kolem něho, mohl mu tu mezeru ještě narychlo udělat. Ale jak říkám, může si za to sám a je dobře, že nazabil někoho dalšího.

0/0
16.8.2012 11:47

231/4

Re: Klasika

Takže pojde avide šedesátkou a já byť 5. auto v řade budu před sebou mít mezeru nějakých 70m, aby jste s emohl bezpečně zařadit? V civilizovaných zemích to funguje tak, že kdo první dojede pomalu jedoucí vozidlo, má také právo na to aby ho první předjel. aspoň takovou mám zkušenost z Německa, Rakouska a Švýcarska.

+5/0
16.8.2012 11:54

crupier

Re: Klasika

tak netřeba 70 metrů, stačí 10:-). Ale zas vážně, tam záleží na konkrétní situaci, ono to taky nemusí být Avie jedoucí 60, ale kamion jedoucí 85 a za ním několik Š120, který na předjetí potřebují kilometr, takže proč by mezitím nemohli pustit silnější auta, který ho předjedou v místě, kde oni nemůžou. Navíc u nás je běžný jev, že někdo dojede kamion, předjíždět nehodlá, ale nalepí se mu na zadek tak těsně, že je lze předjet jen oba najednou. Takže to, po čem volám, je větší ohleduplnost, prostě si vyjít vstříc. Když chce někdo jet rychleji než já, tak mu to prostě v rámci možností usnadním, je to lepší pro nás oba.

0/0
16.8.2012 12:04

bk89322

Re: Klasika

Ohleduplnost je nechat to ty Skody 120 predjet, pokud budou porad pred sebe poustet silnejsi auta (nebo jen troufalejsi ridice), tak ho nepredjedou nikdy.

0/0
16.8.2012 12:10

crupier

Re: Klasika

jasně, beru, ale zas podle situace. Když uvidím, že se opravdu snaží předjet, tak se mu tam cpát nebudu, ale když nebude chtít předjíždět, nebo i na místech vhodných pro něj si na to netroufne, tak sorry ...

0/0
16.8.2012 12:16

denny2606

Re: Klasika

když řidič slabšího vozu či slabší povahy nemůže bezpečně předjet, měl by uvolnit místo jinému, který se na to cítí. To je právě ta ohleduplnost. Ano, může se stát, že řidič prostě nepředjede nikdy. Dle vaší logiky, tedy čekat v koloně na pořadí by mohlo vytvořit zbytečna dlouhou kolonu zbatečně narušovat plynulost silničního provozu. Btw. dle fota se dnes již nebožtík o zařazení do pravého pruhu ani nepokusil.

0/0
16.8.2012 12:21

231/4

Re: Klasika

To je ralativní. On  Vás a v oakmžiku když by on mohl předjíždět, tak předjíždíte Vy.  Naopak. Ohleduplné je počkat až předjete ten ve předu. 

 

P.S. Mám dost najeto v tisícovce, a proto mám  pro řidiče slabých aut pochopení.

0/0
16.8.2012 12:57

crupier

Re: Klasika

tak když je přede mnou, tak má možnost zahájit to předjíždění dřív a když se k tomu nemá ... Zvlášť když má někdo slabý auto, tak nesmí zbytečně otálet. Já jsem taky jezdil třeba se Š120, tak když člověk chtěl předjet něco většího, tak bylo nejlepší nechat si kousek mezeru, ještě když bylo v protisměru auto začít to rozjíždět a v okamžiku kdy projelo začít předjíždět (případně to zadupnout za tím kamionem, když se v protisměru objevilo další auto).

0/0
16.8.2012 13:05

231/4

Re: Klasika

Jenže zahájení předjíždění u slabého auta trvá trochu déle než u rychlého a protože potřebuje delší vzdálenost, tak občas musí počkat až tam bude lépe vidět. Ale mezitím, už je vedle něho borec co má pod kapatou dost výkonu. To se stane 3x 4x a ostaní mají dojem, že nechce předjet, když ho ostaní předjíždějí. Ve skutečnosti by často rád, ale ti co chtějí aby byl ohleduplný vůdči ostaním mu to neumožní. 

 

P.S Znám to z vlastní zkušenosti. V protisměru se rýsovala dostatečná mezera, na předjetí, tak jsem si zvětšil vzdálenost za kamionem kopnul jsemt a trojku a čal jsem zrychlovat a ten kamion dotahovat. Sotva projel ten proti, začal jsem vyjíždět  do leva, ale to už jsem za hlasitého troubní měl vedle zadního blatníku toho co byl za mnou. Takže jsem musel prudce brzdit, aby "nepopstrčil" ten kamion.

0/0
16.8.2012 13:28

crupier

Re: Klasika

to chce dát zavčas blinkr:-). V okamžiku, kdy blikáte levým, tak vás nikdo předjíždět nesmí a nikdo normální to taky neudělá, když už ne z ohleduplnosti tak proto, že byste to do něho mohl z boku vpálit a rozbít mu jeho auto.

0/0
16.8.2012 13:42

231/4

Re: Klasika

Dávám a dával jsem. Ale blinkr není zeď.

0/0
16.8.2012 15:26

denny2606

Re: Klasika

já mám také pochopení pro řidiče, kteří se prostě necítí na bezpečné předjetí z důvodů jakýchkoliv. Proto by tito měli býti ohleduplni a umožnit předjížděcí manévr jinému účastníku silničního provozu, např. krátkým bliknutím doprava, světelným alermem, nebo plynulým zpomalením s mírným uhnutím na okraj silnice.

Když si jezdil v "tisícovce", byl si téměř  "silnice král", dnes brzda provozu. Btw. jezdil jsem s Š1100 MB de luxe r.v.68 a rád vzpomínám, nikdy mě nenechala ve štichu!R^

0/0
16.8.2012 13:10

denny2606

Re: Klasika

právě mě nechala ve štychu moje nepozornost pravopisu;-(!

0/0
16.8.2012 13:27

231/4

Re: Klasika

To víte. Názor českého id..ta .

"Na silnici je strašně moc sobců, co mě nepusí, když JÁÁÁ chci jet."

0/0
16.8.2012 12:55

crupier

Re: Klasika

no já ty co chtějí jet rychleji než já pouštím, v opačným gardu se toho bohužel dočkám málokdy.

0/0
16.8.2012 13:01

231/4

Re: Klasika

Přijde na to. Když jedu devadesát a proti je plno, nevidím důvod někoho pouštět. Když jsem jezdil v tisícovce a začala se za mnou tvořit kolona, nebyl problém někde zastavit nercaht to všechno přejet. Dneska pouštím hlavně na okrskách, prože nemusím pak hlídat toho za mnou. Ale upřímě řečeno, nedělal jsme a nedělám to kvůli nim, ale kvůli sobě.

0/0
16.8.2012 13:33

crupier

Re: Klasika

a tak to já pouštím i ve vyšší rychlosti než je limit, od toho aby vychovávali a kontrolovali rychlost jsou policajti, sám jezdím většinou taky mírně nad limit. A ano, jeden z důvodů je i to, aby za sebou člověk neměl nějakýho rapla. Takže na široký silnici uhnu na kraj, abysme se vešli na jednu půlku, pustím ho, on většinou poděkuje a hned má člověk lepší náladu. Nebo třeba a okresce kde to neznám a jedu opatrněji a dojede mě domorodec klidně i bliknu pravým a trochu zpomalím, nechám ho jet a jsem oba spokojení.

0/0
16.8.2012 13:53

231/4

Re: Klasika

Já nevychovávám. Když chce jet tak ať jede, ale v devadesátce uhýbal na krajnici - tak to ať mi každý políbí.

Na okresce zvláště neznámé to je něco jiného. To rád pustím, protože pak mám od něho klid. Ale na okresce to není v devadesátce.

+1/0
16.8.2012 15:29

231/4

Re: Klasika

10m?8-o8-o8-o8-o8-o8-o

Když se narvete do mezery co má 10m čtyřmetrovým autem, tak před vámi i předemnou zbyte mezera 3m. To je v šedesátce velice málo.

Je rozdíl nehodlá a nepovažujete to za bezpečné. Při Vaší představě bezpečné vzdálenosti mezi vozidly,  chápu, že těch co "nehodlají" potkáváte asi opravdu dost.

+1/0
16.8.2012 12:52

crupier

Re: Klasika

klid, zas tak vážně jsem tu cifru nemyslel, proto jsem tam dal toho smajlíka

0/0
16.8.2012 12:59

231/4

Re: Klasika

Tak to jo, ale  v šedesátce za ty doporučované dvě vteřiny ujedete přes 30m.

Mimochodem, mezera jde "umazat" nejen zrychlením, ale často také jen nezpomalením.

0/0
16.8.2012 13:35

bk89322

Re: Klasika

Ano, taky jsem se s predjizdenim v kolone v cizine nesetkal (Rakousko, Nemecko, USA). Zbytecne se tim komplikuje situace na silnici a clovek stejne o moc rychleji nejede.

Navic je to tak trochu vychcanost. Kdo vyzaduje, aby tam lide meli ty mezery, aby je predjel, sam je tam nema, pokud v kolone predjizdi. Podobne je vychcanost predjizdet na silnici, "kde se tri auta vejdou, kdyz oba trochu uhnou do strany" - dokud nedostane ten samy napad nekdo v protismeru.

0/0
16.8.2012 12:05

crupier

Re: Klasika

to je podle situace, oni někteří ten kamion nehodlají přejdet vůbec, třeba protože se bojí nebo nemají dost silný auto, takže zas nemá smysl se za nima táhnout dlouhé kilometry. A k té mezeře, tam stačí sledovat provoz kolem sebe, takže když přejíždí někdo ze zadu a tu mezeru tam v té chvíli nemám, tak mu ji v případě potřeby udělám.

0/0
16.8.2012 12:11

master19

Re: Klasika

Problém nastává, když se dvě - tři auta rozhodnou tohoto "práva" nevyužít (necítí se nebo nemají auto na předjetí). Toto není všespásné, chce to aspoň minimální ohleduplnost a předvídavost. Tím samozřejmě ani trochu neobhajuju toho sebevraha z článku.

0/0
16.8.2012 12:08

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Klasika

Normálně, když se nechystám předjíždět, tka jedu vpravo a mám před sebou mezeru, kdo chce, ať mě předjede, tohle porušuji jen, když jedu s někým (za někým), to vážně nechci, aby se někdo nacpal mezi mě a něj...nicméně pořád převažuje pud sebezáchovy a než aby nás smetl místo v případě potřeby udělám...

0/0
16.8.2012 12:37

crupier

Re: Klasika

to děláte vy a děláte to správně. Bohužel mnozí, i když nehodlají předjíždět, jedou nalepení na středové čáře a bez mezery.

0/0
16.8.2012 12:44

referentka

...na této fotce, vybrané z "Mapy"

je vidět, jak je na této cestě široký kamion     http://www.mapy.cz/#q=Tluma%25C4%258Dov%252C%2520okres%2520Zl%25C3%25ADn&t=s&x=17.502803&y=49.246285&z=18

ten řidič neměl šanci

0/0
16.8.2012 11:04

master19

Re: ...na této fotce, vybrané z

Mohl uhnout doleva do pole, s trochou štěstí by měl jen pár škrábanců, v horším případě po pár kotrmelcích. To je asi problém nezkušenosti s řešením krizových situací.

+1/0
16.8.2012 11:07

mmkk

Re: ...na této fotce, vybrané z

šanci měl - předjíždím, jen když nic proti nejede ;-)

+2/0
16.8.2012 11:17

hetzer

Re: ...na této fotce, vybrané z

no, je tam dost široká krajnice a myslím, že při troše snahy se tam vlezou 4 auta vedle sebe.

0/0
16.8.2012 11:27

231/4

Re: ...na této fotce, vybrané z

On si to mysl asi taky. Ale věřte tomu, že ani náhodou, zvláště, když jedno z ich je takovádle obluda.

0/0
16.8.2012 11:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.