Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemáte moje lodě, vypadněte. Na Ohři vře boj mezi vodáckými půjčovnami

Konkurenční souboj tábořišť a půjčoven lodí už letos potrápil stovky vodáků při romantickém sjíždění Ohře. Jako na viníka ukazují mnozí prstem na Jaroslava Bartáka, provozovatele tábořiště Maskáč v Lokti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Griffon2ID

S článkem souhlasím

Tady je krásně vidět, jak veliké procento místních diskutujících prostě musí napsat komentář, i když o tématu vědí kulové s přehazovačkou. Ohři jsme jeli před pár týdny, chtěli jsme spát ve zmíněném kempu v Lokti a lodě jsme přitom měli od Putzera. Majitel nás na začátku rezolutně odmítl, že pokud nemáme jeho lodě, nebudeme mu v kempu zabírat místo. Přitom, jak jsme později zjistili, místa v kempu bylo bohatě, při našem příjezdu byl téměř prázdný. Nakonec se nechal ukecat, že když tam tedy chceme strávit hned dvě noci a když jsme s ním tak slušně jednali, tak nás tam lágrovat nechá. Fair enough, dopadlo to dobře, ale takhle si jednání nepředstavuju, zvlášť ne na vodě...samozřejmě majitel na něj má plné právo, ale to nic nemění na tom, že je to od něj kretenismus nejvyššího kalibru. I vzhledem k tomu, že má v Lokti na kempování v principu monopol a vyhnout se jeho kempu dost dobře nejde, jedině řeku jet až od Lokte dál, což je velká škoda. S článkem tedy nezbývá než souhlasit.

0/0
22.8.2012 1:58

Antonin, topič

Ohři neznám,

je to opravdu nějaká život zachraňující nutnost, nocovat v Lokti?

0/0
16.8.2012 9:13

1907

Re: Ohři neznám,

Záleží na tom, jestli chceš Loktem jen proplout nebo se třeba i podívat - na hrad, do historického centra... další tábořiště je pak možná ve Varech. Co si z Lokte pamatuju, jako nevodák, tak mě ani nenapadá, kde by tam šlo nechat jinde lodě a jít se pokochat.

+1/0
16.8.2012 9:20

Antonin, topič

Re: Ohři neznám,

OK

0/0
16.8.2012 9:28

Stranger_in_Moscow

Re: Ohři neznám,

On je totiž Loket na celé Ohři asi nejatraktivnější místo pro vodáky, Karlovy Vary totiž nejsou s řekou tak spjaté jako např. na Vltavě Krumlov.

0/0
16.8.2012 9:34

Antonin, topič

No,

vodáci chtějí, a jako co?

Prostě když mi provozovatel kempu řekne, že má plno, tak holt má plno. Co je na tom k nepochopení?

+1/0
16.8.2012 9:12

Prof. Čmajzl , občanský demokrad

Soudruzi vodáci

kapitalisté tu nejsou pro vás....kapišto

0/0
16.8.2012 0:07

Kdo to byl?Cigán, černý cigán

To je asi na trestní oznámení

Je někde v zákoně, že lze vyhodit nevinného zákazníka a způsobit mu tak problémy? Jestli si zajistím dopředu místo a jsem odmítnut, je to diskriminace, nedovolené podnikání, nekalá soutěž a podvod - nehledal jsem to, ale zakazník přece nemůže být rukojmí. Něco jiného by bylo, kdyby to měl v schválených podmínkách pro ubytování a takto založenou živnost. Ale dodatečně si takto vymýšlet je nehoráznost.

0/0
16.8.2012 0:00

Ellowynn

Re: To je asi na trestní oznámení

smarja, nikde nebylo receno, ze by byl vyhozen ten kdoz mel rezervaci, ten kemp patri panu Bartakovi a on si jako majitel s tim kempem muze delat co chce, treba tam ubytovavat jen medvedy, rika se tomu svoboda

+3/0
16.8.2012 6:53

cenzura žije s pravicí

Re: To je asi na trestní oznámení

Jo a když si nějakej podobnej Barták koupí pozemky ,kde se dá jedině vylezt z lodi tak maj všichni ti kdo se mu znelíbí smůlu nebo budou cálovat.Ať žije svoboda kapitalismu![>-]Rv

+1/0
16.8.2012 6:59

anton zelený

Re: To je asi na trestní oznámení

Rozkulačit, znárodnit, poslat ty inteligenty tahat gumy do Mišelínky.

To všechno samozřejmě můžete, ale opět to nedopadne dobře.

0/0
16.8.2012 7:15

opportunity

Re: To je asi na trestní oznámení

;-DR^

0/0
22.8.2012 4:45

Ellowynn

Re: To je asi na trestní oznámení

Presne tak, nikdo vas prece nenuti tam jezdit, kdyz je na Ohri tak hnusne, tak jedte na Vltavu a pan Bartak bude mit po ptakach, tim mate v ruce realnou moc na rozdil od pofiderniho zakona ktery nejprve panu Bartakovi naridi aby vas ubytoval, nasledne aby vam dal najist a nakonec aby sebe neznevyhodnoval pred ostatnima, tak to bude i cenove regulovane, stat si za to od vas veme penize protoze musi zaridit aby se zakon vclenil do pravnich predpisu, natiskl a rozdistribuoval, musi zaplatit uredniky co se o to postaraji, obecniho blba, pardon, policistu co bude chodit pana Bartaka kontrolovat jestli to dodrzuje, pripadne dalsi uredniky co ve spravnim rizeni rozhodnou ze Bartak je nepritel socialismu a dostane pokutu, kterou musi nekdo zas uredne zpapirovat, dorucit a vymahat. To je porad dokola to same. Lepsi je stat z toho vynechat a jet jinam, beztak bude Bartak zpruzenej a vy budete spat leda na hromade hnoje.

0/0
16.8.2012 8:05

Soulburner Nesmazatelný XCIX.

Re: To je asi na trestní oznámení

NAPROSTO V POŘÁDKU!!!!!

0/0
16.8.2012 8:38

_brambor_

Re: To je asi na trestní oznámení

Ne nemůže. Možná sis toho nevšiml ale podnikání v čr upravují zákony.:-P

0/0
16.8.2012 8:40

anti-impy

Skvělá investiční příležitost

udělejte někdo kemp vedle, pokud je to tak děsivá situace ;-);-D

+2/0
15.8.2012 23:41

baks

Dost nevyvážený článek a

hodně sprostý PR proti tomu Bartákovi Rv A to jsem toho čověka nikdy neviděl a Ohři nejel.

+2/0
15.8.2012 23:39

Mac4872786

Re: Dost nevyvážený článek a

Ostrý je dost. Přestože mám doma 4 lodě tak jsem Ohři také nikdy nejel a určitě nepojedu. Kdyby byla jen desetina z toho článku pravda, tak na takové řece nemám co pohledávat. Něco podobného jsem zažil v zimě na Pradědu. Koupil jsem si permici a vlekař mě odmítl vzít že to mám od konkurenční společnosti. Na jednom fleku měli vleky na přeskáčku a vzájemě se neuznávali. Ten kopec u mě skončil a nikdy víckrát tam už nepojedu i když to tam prý už není. Tím jsem chtěl komentovat i některé níže uvedené příspěvky. Jedna věc je zákonná oprávněnost marketingu a jiná věc je morálnost, vytváření dobré pohody a přivětivosti k lidem atd. a to v žádném případě tady tento přístup nesplňuje.

+3/0
15.8.2012 23:57

Kdo to byl?Cigán, černý cigán

Re: Dost nevyvážený článek a

R^

0/0
16.8.2012 0:02

JMoudry

Re: Dost nevyvážený článek a

Btw. tím pádem, jestli šlo opravdu jen o negativní PR ze strany méně konkurenceschopných půjčoven,  jste jim na to naletěl se vším všudy.

0/0
16.8.2012 6:43

Mac4872786

Re: Dost nevyvážený článek a

Není to úplně tak jak jste to pochopil.K vodáctví nepotřebuji mít vedle stanu hospodu.K řekám typu Ohře, Berounka,mám lehkou nechuť a takovéto informace to pouze utvrzují,nikoliv rozhodují. Peníze nepřivezu ani jedné straně,z mého pohledu to pak není PR i když globáně asi ano. Nicméně nezatracuji tento druh zábavy,pro chlastací partičky je to příjemná dovolená,vodáci jezdíme na svá WéWéčka a ti co máme děti pojedem za romantikou na menší říčky.

+1/0
16.8.2012 8:57

Antonin, topič

Re: Dost nevyvážený článek a

Tak stačilo říct, že vás Ohře nezajímá a víc jste se nemusel namáhat.

0/0
16.8.2012 9:15

J i ř í

Re: Dost nevyvážený článek a

Pokud jsem tam nebyl a nezažil, jak to je, netroufl bych si hodnotit, zda je

0/0
16.8.2012 8:23

azzazello

A proto...

...jezdíme na vlastních lodích...spíme kde chceme a chováme skutečně jako vodáci a milovníci přírody...Tohle nás nechává v klidu... R^

+1/0
15.8.2012 23:18

Kdo to byl?Cigán, černý cigán

Re: A proto...

R^

0/0
16.8.2012 0:02

Shkarohleed

Doufám....

Doufám,že Ohře tý Vltavě opravdu nezačne konkurovat,jak si přeje kdosi v článku.Takhle to úplně stačí.Bylo by škoda,kdyby Ohře byla obesraná jak Vltava.:-P

+2/0
15.8.2012 22:57

Mila P

Komentář od Dronte

Situaci považuji za nešťastnou. Kdo provozuje zároveň tábořiště i půjčovnu, měl by si být vědom, že obsluhuje dvojí klientelu. Tu z půjčovny a tu z ubytování v kempu. Pokud do mého kempu přijede vodák s lodí od konkurence, je to pro mě klient, který mi přináší peníze do kempu a já se o něj rád postarám. Představa, že by každá půjčovna po řece měla mít své kempy je dosti naivní. Navíc, vodáka to nezajímá, ten jede na vodu a chce si jí užít v pohodě. Pokud pojedete na dovolenou do hotelu a budete cestovat autem z půjčovny, zcela jistě vás nevyhodí jen proto, že nemáte auto z jejich schválené půjčovny.

+2/0
15.8.2012 21:01

opportunity

Re: Komentář od Dronte

Ale doufám, že v hotelové restauraci nebude plno lidí z ulice a já nebudu muset chodt přes půl města jinam.

0/0
15.8.2012 21:10

vozova.hradba

Re: Komentář od Dronte

To, že jsou hotelové reštyky prázdné není kvůli tomu, že by ti tam drželi místo přece. Nedokážu si představit, že bych v penzionu pro dvacet lidí měl vždycky vyhrazených dvacet míst v restauraci pro mé ubytované. Nesmysl.

0/0
16.8.2012 8:26

1907

Re: Komentář od Dronte

No, zvykem bývá mít ta místa vyhrazená pro ty ubytované, kteří mají polopenzi. Už jen proto, že jim se ta večeře podává v jednotný čas. Aspoň to je moje zkušenost.

0/0
16.8.2012 9:17

PedroKV

Re: Komentář od Dronte

jestli je to doopravdy tak, jak se píše, tak je loketský kempař pěkné tele. Protože kdyby se k zákazníkům choval lépe než konkurence, lodě si příště vezme, alespoň část, u něj. Navíc vázání těchto služeb může být problematické z pohledu zákona, tedy dle mého laického nekvalifikovaného názoru.

+1/0
15.8.2012 23:21

obluda.xxxl

On přednostně ubytuje své klienty

a vy máte dumpingové ceny za pronájem loděk, v čem je rozdíl...???;-D

+2/0
15.8.2012 19:21

zorro_rojo

Re: On přednostně ubytuje své klienty

Dumpingove ceny za pronajem lodek? To jako myslite, ze je lepsi nechat lode ve skladu, nez je pronajmout za polovicni cenu? :-)

Vas bych tedy nechtel mit jako ekonoma v podniku.. ;-)

0/0
15.8.2012 22:54

Shkarohleed

Re: On přednostně ubytuje své klienty

Přijde na to.Když poloviční cena nepokryje náklady na opatřebení atd.,je lepší když jsou ve skladu.

0/0
15.8.2012 23:01

Mac4872786

Re: On přednostně ubytuje své klienty

Jaké náklady u plasťáků máte na mysli? Škrábanců tam může být milion a hrubé poškození si myslím nechají zaplatit.

0/0
15.8.2012 23:41

cerdan

Před 14 dny

jsme přijeli na tábořiště v Lokti ve 4 lodích od Dronte. Bylo hodně narvané. Majitel se nás zeptal, zda máme rezervaci a když jsme řekli že ne, tak vzdechnul, ale stejně nám našel asi poslední volné místo. Doporučil nám, ať si ho raději příště rezervujem, že tam má o víkendu nával. Nakonec mi dal vizitku s čílsem do kempu a upozornil, že když si půjčím příště lodě u něj, budu mít slevu na ubytování v kempu. Žádný nátlak, jen normální obchodní chování.

Nevím, jak se chová k jiným, ale k nám se choval korektně.

+7/0
15.8.2012 19:18

cenzura žije s pravicí

Re: Před 14 dny

Tak hlavní je aby si toto přečetl i autor článku.;-)

0/0
16.8.2012 7:03

Stanouch123

Re: Před 14 dny

A to se ti jako zdá normální, že pojedu na vodu a budu si dopředu rezervovat místa v kempech? Je to magor, zažil jsem ho párkrát a pokaždé mě nezklamal !!!

0/0
21.8.2012 12:41

kvedlal

Někdo nabourává hegemonii Dronte na Ohři

a už je toho plná křišťálová lupa? 8-o

0/0
15.8.2012 18:34

happyna.

....

Aby chudáci za týden nenašli všechny lodě provrtaný s dírkama Rv. Pan Barták jistě bude mít konexe na všelijakých místech..

0/0
15.8.2012 17:44

elvuska

A když mám svoji loď?

0/0
15.8.2012 17:15

Jubilejní 40.nick

Re: A když mám svoji loď?

Tak tě vyhoděj odevšad ;-D

+4/0
15.8.2012 18:27

JMoudry

.

V marketingu to funguje následujícím způsobem - cílem je prodat (pokud možno opakovaně) produkt (půjčení lodě) zákazníkovi. Pokud je na trhu více srovnatelných produktů, měl by se prodávající snažit dodat svému produktu tzv. přidanou hodnotu (např. sleva na půjčení lodí za cenu dvou dní na dny čtyři, jistota ubytování v kempu, atd....), aby tak získal konkurenční výhodu. Zákazník pak zváží, která přidaná hodnota produktu je pro něj nejvýhodnější a často (pokud je rozdíl přidaných hodnot zásadní a nezamíchají s tím některé další faktory), volí právě tento produkt. Takže se to sice může zdát ošklivé, ale majitel funkčního kempu předpokládám nebrání zbývajícím půjčovnám ve zbudování vlastního kempu a zároveň není povinen řídit se nějakými pravidly (možná falešné) teoretické solidarity.

+2/0
15.8.2012 17:10

A jedeme nanovo...

Re: .

Mohlo by se zdát, že máte pravdu, ovšem tak tomu není :-/ Provozovat tábořiště a půjčovnu lodí vyžaduje dvě odlišná živnostenská oprávnění. I když se zdá vazba jednoho na druhé - zvláště u jednoho a téhož subjektu - logická, z hlediska živnostenského zákona to míchat nelze. Nebo-li pan Barták může ke svým lodím dávat slevu na táboření na svém tábořišti nebo naopak při ubytování u něj, dát slevu na půjčení lodi. Ovšem v žádném případě nemůže poskytování služeb ubytování podmiňovat poskytnutím služby půjčení lodi. Doporučuji vodákům obrátit se na příslušný živnostenský úřad, který by měl zjednat nápravu.

+2/0
15.8.2012 17:22

JMoudry

Re: .

Předpokládám, že nikdo nemůže být nucen poskytovat služby klientům, kterým je poskytovat nechce. Navíc mu nic nebrání prohlásit kemp oficiálně např. za opravnu svých lodí, či něco podobného.

0/0
15.8.2012 17:27

A jedeme nanovo...

Re: .

Ne tak docela. Kadeřnice si také nemůže vybrat, koho bude stříhat a koho ne (v obecné rovině). Pokud má pánské kadeřnictví a přijde ji tam hnusný, zarostlý chlap a bude chtít ostříhat, tak ho musí vzít - samozřejmě ho může odmítnou z hygienických důvodů, pokud bude špinavý, zavšivený apod. ale to už jsou relevantní důvody. Z důvodu barvy vlasů, pleti, délky a typu vlasů, nemůže odmítnout nikoho. Zrovna tak v restauraci musí obsloužit hosta, i kdyby jim byl sebe více nesympatický nebo . V obchodě vám musí prodat zboží, i když máte v ruce tašku od konkurence. V pneuservisu vám musí opravit pneumatiku, i když jste ji koupil jinde. Atd. atd. Prostě může si zákazníky vybírat, ale nikoli podle tohoto klíče...

+1/0
15.8.2012 17:47

JMoudry

Re: .

Souhlasím s příklady, které uvádíte, ale na druhou stranu např. v autorizovaném servisu Mercedes vám nemusí opravit Renaulta a u některých typů zboží (klasicky limitované série velmi drahých automobilů, designové věci, atd.) vám jej nemusí prodat/poskytnout na základě kritérií, která by se za diskriminační dala oznčit velmi snadno. Chci tím říct, že existuje pravděpodobně hned několik možností, jak dotyčný majitel kempu může dosáhnout svého, aniž by porušil zákon a umožní mu to právě získaná konkurenční výhoda v podobě souběžně provozovaného kempu a půjčovny.

+1/0
15.8.2012 17:52

Paeris Kiran

Re: .

Jak si zákazníky vybírám je věc do které není nikomu naprosto nic. Je to moje rozhodnutí- důvod nikomu sdělovat nebudu.

A názor jiných lidí na to co je relevantní a co ne mě nezajímá- jediné co je pro mě osobně relevantní je můj názor na to co je relevantní.

Vybrat si lze velmi snadno není nutné naprosto nikomu udávat jakékoli důvody k čemukoli. Klíč není nutné nikomu sdělovat.

0/0
16.8.2012 13:48

JMoudry

Re: .

Další možnost je stanovit cenu za ubytování vemi vysokou a klientům, kteří si půjčí lodě od jeho firmy, poskytnout "slevu" na nějakou normální cenovou hladinu.

+1/0
15.8.2012 17:34

A jedeme nanovo...

Re: .

Ano, to jsem přesně zmínil v příspěvku. To udělat může.

0/0
15.8.2012 17:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.