Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

GLOSA: Prezidenta máme především proto, že ho mít chceme

Nejsem příznivcem přímé volby prezidenta republiky. Ale chápu , že po zkušenostech s předchozími volbami parlamentem chtějí Češi vzít volbu do svých rukou. Myslím, že to není ani tak proto, že by to lidem činilo nějaké zvláštní potěšení, jako spíš proto, že prostě politikům nedůvěřují. A že chtějí alespoň někde projevit svou vůli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

arogancemoci20

Milý akademiku....

"lidé politikům nedůvěřují" .... a kdo ty politiky volí?

0/0
15.8.2012 16:18

ca699546

Hm

Co by se stalo kdyby sme opakovaně k volbám nepřišli?

0/0
15.8.2012 13:20

sasena

Re: Hm

tak by se narychlo udělal zákon, že k volbě prezidenta postačí 5 hlasů lidu...všééééchno je možný

0/0
15.8.2012 13:37

10doktor10

Pan Pačes má pravdu

škoda, že sám nekandiduje.

0/0
15.8.2012 13:14

Tunaq

To jsou paradoxy, Klaus měl zase pravdu!

Říkal, že přímá volba sama o sobě nic neřeší, jen si na něco hraje a odvádí spoustu energie od závažnějších věcí. Je to taková hračka pro milovníky tzv. občanské společnosti.

+1/0
15.8.2012 9:44

vejcednes

Re: To jsou paradoxy, Klaus měl zase pravdu!

Pre Klausa je dosť ponižujúce poznanie, že práve jeho posledná škandalózna voľba bola kvapku, po ktorej pretiekol pohár. :-)

0/0
15.8.2012 9:51

Tunaq

Re: To jsou paradoxy, Klaus měl zase pravdu!

Tak nevím, z Vašeho příspěvku bych nezpochybnil asi jen slovo voľba.

0/0
15.8.2012 9:55

vejcednes

Re: To jsou paradoxy, Klaus měl zase pravdu!

Môžem sa mýliť, ale asi mal inú predstavu o svojom zápise do učebníc dejepisu. :-)

0/0
15.8.2012 10:00

zeolit

Re: To jsou paradoxy, Klaus měl zase pravdu!

Určitě neskončí v učebnicích dějepisu jako válečný zločinec... Už jenom za poklidné rozdělení ČSFR by zaloužil pomník ještě za živa. Rád bych ně něj přispěl...:-)

0/0
15.8.2012 11:20

čurila plenkovič

Re: To jsou paradoxy, Klaus měl zase pravdu!

pohár bych Ti něchal pretěkat na rodnom Slovensku

0/0
15.8.2012 16:03

zeolit

Re: To jsou paradoxy, Klaus měl zase pravdu!

A pro pravdu se lidé zlobí. Už se těším, až prezident rozjede příští rok Vzdělávací institut Václava Klause. To bude kvikot i na mezinárodní scéně.[>-]R^

0/0
15.8.2012 11:24

petrph

ve skutečnosti se tu kříží 3 věci

Za prvé,jaké má vlastně prezident oficiální  pravomoci.A tady se obávám že pramalé,dá se asi říct že skoro žádné .Ani nemůže vetovat návrh zákona ,parlament ho  může přehlasovat v každém případě.

Druhá věc je, jaký by to musel být  odolný jedinec-aby dokázal odolávat politickému tlaku stran a státních i mezinárodních institucí v případech kdy by byl s nimi v rozporu v těch několika málo případech, kdy tu svou absolutní pravomoc má.Připomeňme si, že i tvrdý euroskeptik Klaus Lisabonskou smlouvu,po dlouhých odkladech podepsal.

A třetí věc,jakou by měl mít prezident autoritu mezi všemi  politickými stranami aby mohl projevit svůj nestranný vliv v krizových jednáních.Tady musíme přiznat,že sám Klaus se napřed zesměšnil a ztratil  autoritu svou bezvýhradní podporou této zkorumpované vládní partičky,takže ani  ona ho dnes nebere vážně.

Ale-musíme si přiznat-že mezi současnými "kandidáty" žádného,ani srovnatelného s Klausem nenajdeme,budeme už jen vybírat méně horšího mezi špatnými

0/0
15.8.2012 9:32

vejcednes

Re: ve skutečnosti se tu kříží 3 věci

Zmena voľby je vyvolaná len a len škandálmi pri doterajších voľbách. To je celé - vyhnúť sa ich opakovaniu. ... Diskusia o tom čo by malo byť v právomociach inak a ďalšie otázky spojené so zmenou Ústavy ČR ( keď sa už mení voľba, tak ešte zmeňme aj toto..) - tak tieto vznikli až následne. Prioritou bolo vyhnúť sa škandálom pri voľbe, prioritou nebol priamo volený, silný prezident. Preto aj zatiaľ nebol dôvod na zmenu jeho právomocí. :-)

0/0
15.8.2012 9:49

petrph

Re: ve skutečnosti se tu kříží 3 věci

Jasně, mě teď nešlo ani tak o požadavek změny těch pravomocí- mě šlo teď o to jaké máme mít očekávání v toho budoucího prezidenta právě při těch současných prezidentských pravomocech. A ta očekávání asi nejsou moc velká  a současné "předvolební" sliby dnešních kandidátů o tom co všechno "zařídí" jsou irelevantní

0/0
15.8.2012 9:54

Knýža Ostereich von Slinta

To je politické školení mužstva

jak od soudruha Jakeše :Čest a sláva mu , že zanechal zdatné následníky - glosovníky;-D

0/0
15.8.2012 8:44

forticek

defilé šašků a havlistických kandidátů

tzv. přímá volba by měla smysl jen pokud by prezidentovi, který má u nás vždy větší roli než by mu v politickém systému který máme příslušela, neokleštili pravomoce. Takhle jsme se nechali vlákat trošku do pasti, nehledě na to, že výběr kandidátů nám budou servírovat mínkotvůrná media která jako většina politiků bude preferovat kýválka bez názorů.

0/0
15.8.2012 8:34

dolda1

výborně...

R^R^R^

+1/0
15.8.2012 8:23

sasena

Když už tedy přímá volba

prošla, což je podle mě velký průšvih (víme, že volební právo má opravdu snad každý), neznamená to, že je to proto, že si bez prezidenta neumíme představit život. Tenhle zákon mělo předcházet referendum o tom, jestli vlastně vůbec prezidenta chceme. Asi by pan Pačes koukal, nejspíš by vyšlo najevo, že NECHCEME. ;-D Jenže na to se nás nikdo neptal. Rv

0/0
15.8.2012 8:18

Houda2

Re: Když už tedy přímá volba

;-D a taky bychom mohli zrušit vlajku, státní znak a hlavní město....když to nic nevydělává....

0/0
15.8.2012 8:21

sasena

Re: Když už tedy přímá volba

to z toho přece nevyplývá..prezident není symbol a jak to tak vypadá podle kandidátů, bude stejně jen pro ostudu. Zatímco za vlajku, hymnu i hlavní město se stydět nemusíme :-)

+2/0
15.8.2012 8:26

zeolit

Palec dolů pro Sasenu.

Rv Volil jsem tento způsob, protože nemám jinou možnost vyjádřit nedoporučuji. Nesouhlasím, že "nejspíš by vyšlo najevo, že NECHCEME". Institut prezidenta má v naší zemi kredit díky TGM. [>-]R^

0/0
15.8.2012 8:32

sasena

Re: Palec dolů pro Sasenu.

to je ale trochu málo, kromě Václava Havla a asi dvou dalších výjimek ostatní prezidenti tento institut jen zdiskreditovali :-)

0/0
15.8.2012 8:45

zeolit

Re: Palec dolů pro Sasenu.

Řada eurohujerů si nepřeje českého prezidenta, protože by jako hlava státu jenom posiloval národní uvědomění. Jim stačí prezident Unie - Mokrý Hadr.[>-]R^

0/0
15.8.2012 11:15

Boshinken

Hrebicek na hlavicku

Tuhle analyzu muzu jen podepsat. R^

+1/0
15.8.2012 8:00

dachshund46

Re: Hrebicek na hlavicku

Dobře a co my s tím ? Umíte se podepsat, to je věc.;-)

0/0
15.8.2012 10:00

ladamm

pamatujete když se volil prezident posledně ?

to byl výkon [>-] ;-D

0/0
15.8.2012 7:53

b.f.pears

Re: pamatujete když se volil prezident posledně ?

i Letište Havel to uměl zrežírovat ;-D

0/0
15.8.2012 8:04

sasena

Re: pamatujete když se volil prezident posledně ?

Havel byl jediný člověk, kterého bych zas a znova za prezidenta zvolila.

+1/0
15.8.2012 8:21

Stanicio

Re: pamatujete když se volil prezident posledně ?

On jeste zije?

0/0
15.8.2012 8:25

sasena

Re: pamatujete když se volil prezident posledně ?

:-( nebuďte trapný, jistě to víte, však také požívám minulý čas

0/0
15.8.2012 8:27

Soulburner Nesmazatelný XCIX.

Re: pamatujete když se volil prezident posledně ?

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
15.8.2012 8:29

carlosIV

Re: pamatujete když se volil prezident posledně ?

ani náhodou...

0/0
15.8.2012 8:29

jural

Re: pamatujete když se volil prezident posledně ?

Havel v roce 89 jako cestny muz slibil, ze bude prezidentem do voleb. Jen na pul roku.

Tento slib nedodrzel, ackoliv k tomu neexistoval zadny duvod.

Uz jen timto ztratil pro me Havel povest cestneho cloveka. Dal to nema smysl rozebirat.

+1/0
15.8.2012 9:02

Blb z dolní

Re: pamatujete když se volil prezident posledně ?

Tak toho láskaře za kterého ta zloděšjna vznikla ti přeji. Jenomže co by mohl z dalších restitucí ještě získat? Jedině prochlastat hrad!

0/0
15.8.2012 9:42

sasena

Re: pamatujete když se volil prezident posledně ?

velmi příhodný nick Rv

0/0
15.8.2012 13:36

Maraiser

Poprvé

Nikdy jsem u žádných voleb nechyběl. Vždy jsem tuto tzv. občanskou povinnost šel splnit. Ale volba prezidenta bude asi výjimkou, kdy svou občanskou povinnost nesplním. Prostě nikdo z nich se mi nezamlouvá Bylo by to jen o volbě menšího zla. Upřímně přiznávám, chtěl jsem volit paní Němcovou, ale holt smůla.

S přímou volbou prezidenta také nesouhlasím. Na to má prezident moc malé pravomoci. Ale přímá volba hejtmanů či starostů, kde již jsou pravomoce značné, tak to by se mi zamlouvalo hodně. Ale samozřejmě s finančními limity na kampaň.

+3/0
15.8.2012 7:47

saabmaster

Re: Poprvé

Souhlas, mám to také tak. Vždycky jsem šel volit, ale téhle frašky se nezúčastním. Jestli se do té doby nenajde někdo "normální", tak volit nepůjdu. Nebo ano a zvolím na protest toho největšího exota z nabízených, aby byla fraška dokonalá.

0/0
15.8.2012 7:55

strasnej.prujem

Re: Poprvé

tak hlavne pak nervete, kdo byl zvolen ... myslim, ze budete  jedni z prvnich ...;-D

0/0
15.8.2012 8:06

Maraiser

Re: Poprvé

Já řvát nebudu. Proto chodím k volbám, abych se nezařazoval mezi ty vocasy, co nadávají na politiku, ale v době voleb jdou raději na fotbal či jedou na chatu. Ale jít k volbám, jenom abych zvolil nějaké menší zlo, se mi také nechce, ale fakt nevím koho vybrat.

0/0
15.8.2012 8:17

sasena

Re: Poprvé

souhlasím

0/0
15.8.2012 8:19

vejcednes

Autor je zajac kľučkujúci pre pevným názorom.

Ako inak si vysvetliť jeho slová: :

"Nejsem příznivcem přímé volby prezidenta republiky. Ale chápu , že po zkušenostech s předchozími volbami parlamentem chtějí Češi vzít volbu do svých

rukou. Myslím, že to není ani tak proto, že by to lidem činilo nějaké zvláštní

potěšení, jako spíš proto, že prostě politikům nedůvěřují.". ... Pokúsil sa povedať, čo nechce a zároveň nám objasnil svoje mylné chápanie súvislostí. Pritom nepovedal, ako by si to predstavoval on sám. .. V takto alibistickom všeobímajúcom duchu je to celé.  .. Priama voľba nie je preto, že ľudia si chcú sami vybrať. Je preto, že poslanci opakovane sklamali a vyrobili akurát hanbu. Priama voľba je tiež preto, aby prezident nebol poznačený rôznymi marodkami, nábojnicami, či zatváraním Sládkov. To nie je o nedôvere politikom, to je istota že to zbabrú. :-)

0/0
15.8.2012 7:27

http://brixner.blog.idnes.cz/

Re: Autor je zajac kľučkujúci pre pevným názorom.

Přitom by stačilo otevřeně si přiznat, že prezident ČR je naprosto zbytečná funkce, která by mohla být klidně zrušena a nikdo by si toho ani nevšiml ;-D

0/0
15.8.2012 7:31

Boshinken

Re: Autor je zajac kľučkujúci pre pevným názorom.

Tak si to precte jeste jednou. Presne tohle tam rika.

+1/0
15.8.2012 8:03

Boshinken

Re: Autor je zajac kľučkujúci pre pevným názorom.

Koukam, ze jste se pokusil clanek prelozit do slovenstiny. Skoda, ze jste mu v cestine neporozumel.:-/

0/0
15.8.2012 8:05

vejcednes

Re: Autor je zajac kľučkujúci pre pevným názorom.

To nie je o porozumení jazyku. To je o chápaní logiky vývoja. Voľba parlamentom zlyhala. Pri vedomí tejto skutočnosti napísať - som proti priamej voľbe, ale chápem že ľudia neveria politikom a chcú voliť priamo- je alibizmus a nepochopenie.  Napísať len - som proti priamej voľbe - je preto u mňa

alibizmus, pretože takáto negácia vyvoláva dojem že je iná prakticky

dosiahnuteľná a vhodnejšia forma voľby, len ju autor priamo nepomenoval.

  Pretože ak autor chce nepriamu voľbu - mal by to napísať a zároveň si byť vedomý, že chce konské handlovanie, vynútené maródky,  vyhrážky a uväznenie oponenta - to tu totiž bolo a nie je dôvod sa domnievať, že pri rovnakých podmienkach voľby nebude opäť. Priama voľba tu nie je preto, že ľudia neveria politikom a chcú si vybrať sami. Priama voľba nie je dôsledok súčasnej alebo budúcej nedôvery. Je to následok minulých zlyhaní, je to poučenie sa zo skúseností.  A ako hovorí klasik :  Ten kto sa nepoučí z chýb minulosti je odsúdený ich opakovať. :-)

0/0
15.8.2012 8:33

http://brixner.blog.idnes.cz/

Pravda je...

...že žádný z kandidátů neodpovídá kritériím, které by měl splňovat prezident, když už ta zbytečná funkce existuje v ústavě a nikdo nemá snahu celý ten zbytečný úřad prezidenta zrušit. Myslím, že prezidentem by měl být někdo mimo politiku, prostě osobnost.

-

Současní komedianti, co kandidují jsou opět jen zrcadlem celé společnosti a je mi líto, co z toho všeho vyleze. Když si vemete, kdo všechno má volební právo... 8-o

0/0
15.8.2012 7:21

ovalek

Přímá volba

Přímá volba prezidenta je jenom proto, aby se umlčel lid a předhodila se mu kost v podobě možnosti něco změnit. Zároveň aby lid zapomněl na všechny ty křivárny a miliardové ztráty od roku 90. Prezident je přitom figurka víceméně reprezentativní. Takže je úplně jedno kdo na hradě bude sedět, hlavně aby to nebyl prokouřený alkoholik, antisportovec, neměl nic proti slovanským Srbům a nenosil pri inauguraci krátké kalhoty. R^

0/0
15.8.2012 7:20

Jan Motůrek

Omyl?

"chtějí Češi vzít volbu do svých rukou" - a z kterého průzkumo to plyne? Oni o tom nerozhodli občané, ale politici. A nejsem si jist, jestli nějak po to lidé touží a nebo je jim to jedno. A obecně si myslím, že Češi moc nechtějí vzít obecně osud do svých rukou, to by to tu vypadalo trošku jinak.

Si vemte, že: - jedním z nejčtenejším deník je Blesk - zprávy na Nově jsou velmi oblíbené - uživí se tu někdo, kdo prodává "kuřecí dětské párky s vitamíny" - uživí se tu někdo, kdo dává půjčky na vánoce - stále je velká sledovanost nekonečných telenovel - nadávání na politiky naprosto všude, ale pořád se volí ti samí....... no nevím, ale tak jako mám trochu skepsi v tom, že Češi se chovají zodpovědně a uvědoměle a vidí souvislosti.

0/0
15.8.2012 7:16

Jan Motůrek

Re: Omyl?

vi dím to tak, že o většině obyvatel lze říci, že jsou tzv. "hodní" (překlad: nemají v úmyslu krást a podvádět a být zlý, ale nemají zopodvědnost a jsou poněkud leniví přemýšlet v širším kontextu a jsou poněkud naivní a velmi lehce si nechají pověsit bulíky na nos)

+1/0
15.8.2012 7:19

Jan Motůrek

Re: Omyl?

a btw: pochopitelně jsem ta výjimka ;-D - jako všichni v této diskuzi :-P

+2/0
15.8.2012 7:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.