Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Schváleno, revoluce v pražské MHD v září bude. Změní se desítky linek

Vedení hlavního města schválilo největší změny v MHD za poslední desítky let. Od 2. září většina linek změní trasu, řada zcela zanikne. Někde přibude přestupů na páteřní autobusy a tramvaje. Přestože odborníci Prahu varovali, že změny způsobí problémy, podle města bude vše v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pruit Igoe III.

Proč nezrušit to, co funguje desetiletí?

Každý nový nový menežment si musí udělat nějaký zářez, aby se zviditelnil svou "prací", než bude opět vyměněn. Ve většině firem se tak vždy nejdříve změní logo, firemní styl, potom struktura firmy. Změny, které nic nemění, neznamenají žádnou námahu, ale jsou nejvíc vidět. V DPP se postupuje obdobně. Jen se zpřehází celý systém dopravy, na který jsou lidé zvyklí desítky let a který je považován za jeden z nejdokonalejších v Evropě. Je to změna, která prakticky nic nezmění, ale všichni si jí všimnou. Gratuluji vedení DPP ke skvělému PR pro sebe sama, ale špatné PR pro DPP :-/[>-]

0/0
19.8.2012 14:15

Nojby.cz

Transport Tycoon

něco takovýho jsem vždy dělal v Transport Tycoon a Simutrans a jestli to dopadne stejně i v Praze, tak se máme na co těšit ;-D

+1/0
15.8.2012 17:33

Pruit Igoe III.

Re: Transport Tycoon

Ano, je to známý postup evoluce vs. revoluce. Evoluce je cesta neustálého zdokonalování již fungujícího a vychytávání chyb. Revoluce je vytvoření nového systému, který vždy přinese nové a "nečekané" chyby. Jedno přeorání desítky let fungujícího systému a zase budeme mít 30 let co "zdokonalovat" ;-D;-D8-o

0/0
19.8.2012 14:18

EMS

Jízdní rády

Kdy budou jízdní řády? JInak je mi jedno, jestli do práce dojedu tram x nebo y, ale spíš za kolik (časově myšleno)

0/0
15.8.2012 14:39

ghjkasdfkjh

zmeny

Takze ono to jeste ani nezacalo a vsichni uz vite, ze je to spatne? Pochopim, az za dva mesice po zmene se najdou "hlucha mista", nebo nejaky do nebe volajici nesmysly, takovou reakci, ale po prvnich clancich "vedet" ze zmena je k horsimu.... To nas ten bolsevik opravdu tak zdegeneroval?

+1/0
15.8.2012 10:03

Host84

Re: zmeny

R^ Přesně! Pochopila bych jistou dávku obav :-) (je to velká změna, tak asi každý čeká, jak to dopadne), ale dopředu rovnou hlásit, že je to blbost úplně k ničemu a projekt  odsuzovat =  to nepochopím

0/0
15.8.2012 11:13

krysar

Re: zmeny

Ne, staci tomu trochu rozumet...

0/0
15.8.2012 15:18

_m-

Re: zmeny

Vím, kde bydlím a vím kam jezdím. Když mi zruší jediný přímý spoj a nahradí ho spojením se třemi přestupy, tak vím už dopřžedu, že to bude horší, s tím nemá bolševik co dělat.

0/0
15.8.2012 15:46

ciluna

hurá

No já jsem nadmíru spokojená. Konečně nebudu muset několikrát přestupovat a pojedu přímo trasu z práce domů. Takže sláva R^ :-)

0/0
15.8.2012 8:41

Julius 7.

Re: hurá

Aby jste se dámo nedivila. Hezky si posedíte a celkem pravidelně, za bolševika byly ulice poloprázdné a stejně to každou chvíli někde hodinu stálo. To museli policajti okamžitě každou bouračku odklidit. Teď to musí důkladně vyšetřit.

0/0
15.8.2012 9:16

Julius 7.

Páteřní linky

Všechno už tu bylo. Dlouhé trasy. Problém na trase v Dejvicích poznají lidé až v Modřanech. Je vidět, že máme nového ředitele Dopravních podniků. Už mě oslnil svým názorem, že je prostor pro zdražení MHD.

0/0
15.8.2012 7:23

Leinad

Re: Páteřní linky

Ředitel DP má minimální vliv na linkové vedení. Kromě pár komerčních linek (AE) rozhoduje ROPID, jenže ROPID pouze plní zadání magistrátu.

0/0
15.8.2012 11:56

krysar

Re: Páteřní linky

Timhle zaplni i magistralu...

0/0
15.8.2012 15:19

TREPAC

Pracovníci ve vedení měst.

Mnozí pracovníci ve vedení našich měst mají patřičné vzdělání, ale co jím schází, to jsou zkušenosti, nebo schopnosti řešit takové problémy. Mnoho míst ve vedeních měst bývá obsazováno díky "známostem" jak rodinného, politického typu, nebo prostě, že se známe....Pak to tak dopadá, vedení schválilo určité změny, které hlavně postihnou běžné občany více, než tyto vedení. Takže, vážení občané, přijďte k podzimním volbám v co největším počtu a prosím Vás, myslete.....

+1/0
15.8.2012 6:38

Karfi

Co teprve ridici..

Jak asi budou zmateni ridici MHD, kteri maji nazpamet naucene trasy podle cisel a ted pojedou uplne jinudy ;-D To bude otaceni ;-D;-D

0/0
14.8.2012 21:33

arogancemoci20

Re: Co teprve ridici..

Pokud by šoférovali inteligenti tvého formátu, tak bych se toho opravdu bál.

0/0
15.8.2012 7:05

Leinad

Re: Co teprve ridici..

Provozní "slepota" se stává, ne každý řidič při každém rozjezdu ze zastávky koukne na palubovku aby si přečetl jméno další zastávky(a i kdyby to dělal, taky sou vícenástupišťová nádraží která se zobrazují stejně.)

Párkrát sem otáčení busu zažil, i když to byly spíše výjimky. ;-D

0/0
15.8.2012 12:00

JeronimoV

Změny

Pro cestování a orientaci, pokud nejedu autem, používám mobilní aplikaci a tak není moc těžké zjistit si čas a místo konkrétního odjezdu/příjezdu. Bez ní by to ale problém mohl být, obzvlášť v méně navštěvovaných místech.

Co ale považuji za nejhorší, tak to jsou změny, které byly kritizované i v článku a sice "náladové" jízdní řády, podle doby. Pro všechny je snazší mít stabilní jízdní řády.

0/0
14.8.2012 20:33

arogancemoci20

Re: Změny

Co to je "náladový jízdní řád podle doby"? Není to něco jako intervaly ve špičce, mimo špičku, .... Pokud ano, tak proč by s tím měl být problém?

0/0
15.8.2012 7:07

Franta z Prahy

To není revoluce, ale řízená likvidace MHD

Asi příprava na dezintegraci MHD a následný rozprodej DPP pod cenou.Rv

+8/0
14.8.2012 19:55

Chytrý píše, hloupý maže

Hlavní cíl

zrušit koleje souběžné s metrem, aby mohli centrem jezdit jen papaláši?

+1/0
14.8.2012 19:51

turista-

Re: Hlavní cíl

Myslím, že na žádné tramvajové trati doprava zastavena nebude.

0/0
14.8.2012 21:27

sent_items

Ještě

že su z Brna.

+1/0
14.8.2012 19:42

etrusk

cha cha cha

Tak jsem právě slyšel pana námšstka primátora Noska. Změny budou fajn, pohodlíčko, rychlost, Pražané budou učůrávat štěstím. Všichni kritici jsou kverulanti :-P

0/0
14.8.2012 19:27

Chytrý píše, hloupý maže

Re: cha cha cha

kdo kritizuje radnici, je nepřítel státu....... bolševismus namodro....Jančík reborn!!Rv;-O

+2/0
14.8.2012 19:52

arogancemoci20

Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

co neumějí rozlišit i od y budou řvát a už i řvou.....

Ale to nové zavedení linek vypadá celkem rozumně. Kupodivu.

0/0
14.8.2012 19:05

Chytrý píše, hloupý maže

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

to dost zálěží na tom, odkud kdo je a kam jezdí - tak jak jste na tom?

0/0
14.8.2012 19:52

arogancemoci20

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Jsem z Letňan a denně se pohybuji po celé Praze. V cca 90% případech jen MHD. Je jasné, že v některých lokalitách to možná zaskřípe, ale snad se to vyvine a spraví. Také je neoddiskutovatelné, že Praha má snad nejlepší MHD na světě. To myslím naprosto vážně.

0/0
14.8.2012 20:22

Leinad

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Praha by mohla mít nej MHD na světě, jenže se děje hromada zásahů s důsledky poškození MHD (viz historie 207+133, nákup drahých poršeter, stavění Chalupoidy na letiště, odmítnutí rychlodráhy na Kladno,...)

0/0
14.8.2012 21:08

arogancemoci20

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

To je tvůj názor. O jeho kvalitě svědčí smíchání MHD s dopravou meziměstskou.

0/0
14.8.2012 21:37

Leinad

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Rychlodráhou sem myslel zejména spojení centrum prahy-letiště (i kdyby se na Kladno nestavělo)

Mimochodem příměsto a vnitroměsto má být svázané v IDS.

0/0
14.8.2012 21:44

arogancemoci20

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Chápu. Ale pokud historické centrum Prahy zplanýrujeme rychlodráhou, moderními nákupními středisky, módními kulturními zařízeními (vše pro cizince a zvýšení cest. ruchu), tak to historické centrum zničíme a všechny tyto stavby budou .... na dvě věci. (Bylo by to podobné, jako pokus o devastaci nádherného a unikátního panoramatu kaplického chobotnicí..... ) Proč by sem ti turisté potom jezdili? Projet se rychlodráhou?

0/0
15.8.2012 7:03

turista-

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Nemyslím si, že rychlodráha, něco "zplanýruje", tím méně centrum, když jím v podstatě nevede. Jen ukazujete, jak jste skočil na lep politikům Prahy 6, který normální projekt rekonstrukce existující a potřebné trati (jak se děje i jinde) nazvali "rychlodráhou" - aby vzbudili odpor veřejnosti.

+1/0
15.8.2012 8:08

arogancemoci20

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Mně je jedno, jak se co nazývá, mně je jedno, co si říkají aktuální politikové P6 nebo třeba Prahy666, já se snažím řídit zdravým rozumem a ničení historických památek a jejich okolí mi se zdravým rozumem příliš nesouzní. A jinde - ať se tam děje co TAM uznají za vhodné. Ovšem pozor, oni tam nemají jedinečnou Prahu.

Opravdu mám rád budovatele věčnosti a potřebnosti - rychlodráhy, stalinovy pomníky, paláce kultury, vítkovská mauzolea a další a další ultrahodnotná a potřebná díla

0/0
15.8.2012 8:15

turista-

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Vidím, že konkrétní argumenty si stále schováváte. Takže kterou památku nebo kolí rekonkstrukce trati 120 podle vás zničí?

Kladno je největší středočeské město a jeho spojení do Prahy jednokolejnou neeletrifikovanou tratí je ostuda. Srovnejte Kolín, Český Brod, Kralupy, Čelákovice, Beroun, Říčany, Benešov ...

+1/0
15.8.2012 9:23

arogancemoci20

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Mám pocit, že problém spojení Praha - Kladno a změna systému pražské MHD nejsou problémy z jednoho hrnce, byť spolu návazně souvisejí, což je logické.

0/0
15.8.2012 9:30

Leinad

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Takže metro v místech, kde žádná dráha není, neškodí, ale modernizace stávající trati(místy vedená stejnou trasou, udělání zastávky blíže k letišti,..) je devastace panoramatu?

0/0
15.8.2012 11:44

Franta z Prahy

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Vypadá to velmi iracionálně. Ale když se zhoršuje dostupnost a klesá kvalita kvalita i snižuje se rozsah nabízených služeb, měla by se i snížit cena.

0/0
14.8.2012 19:57

arogancemoci20

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

A ty by ses měl naučit česky.

0/0
14.8.2012 20:24

Leinad

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Nové linkové vedení má pozitivní i silně negativní přínosy.

Těm negativům bylo možné se vyhnout.

0/0
14.8.2012 21:05

arogancemoci20

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Dokonalý není nikdo. Věřím, že případná negativa budou odstraněna. Jako největší problém vidím skutečnost, že za tím projektem není jeden skutečný, identifikovatelný člověk (alespoň o takovém nevím), ale že OPĚT jde o kolektivní dílo, kolektivní (ne)zodpovědnost - a to je VŽDY špatně.....

0/0
14.8.2012 21:41

Leinad

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

To je jeden z faktů.

Dalším problémem je, že ROPID dostal nesmyslná zadání.

0/0
14.8.2012 22:05

arogancemoci20

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Nevím jaká zadání ROPID dostal, ale mám dojem, že navržený systém je logický a mohl by být funkční.

0/0
15.8.2012 6:56

Leinad

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Neříkám, že funkční nebude. Ale obsahuje hromadu věcí, které lze udělat lépe.

0/0
15.8.2012 11:45

krysar

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Vetsinu...

0/0
15.8.2012 15:21

krysar

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Po precteni prispevku me napada jen neco o koze a petrzeli...

0/0
15.8.2012 15:21

arogancemoci20

Re: Je jasné, že ti co neumějí počítat ani do pěti,

Překvapující je, že tě vůbec něco napadlo....

0/0
15.8.2012 18:07

999666999

Tady čtu že to vymistrovale ROPID

nesou to ti pašáci z Opencard? ;-D

+1/0
14.8.2012 18:47

999666999

Re: Tady čtu že to vymistrovale ROPID

vymistrovala omluva

0/0
14.8.2012 18:49

veliz

Re: Tady čtu že to vymistrovale ROPID

Regionální organizátor pražské integrované dopravy vymistroval.

0/0
14.8.2012 20:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.